Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Kupiłam czajnik z aukcji: 11897605525. Niestety czajnik okazał się wadliwy. Wystarczyło jedno użycie na płycie indukcyjnej żeby się okazało, żeby cudowna farba z renomowanego czajnika zaczęła się łuszczyć. Złoyłam reklamację u sprzedającego, ale otrzymałam odpowiedź, że reklamacja została w całości odrzucona i cytuję dlaczego:
Czajnik który otrzymaliśmy nosi natomiast ślady użytkowania : *zmienił kolor *został ustawiony na palniku o większej średnicy niż przewidział producent stad opalenia, oraz uszkodzenia powłoki, odpryski *oryginalna etykieta została przez Panią zerwana a później związana ręcznie na rączce.
Znam niemiecki i napisałam do producenta, który stwierdził, że reklamacja powinna zostać uznana.
Sprzedająca zaproponowała mi wymianę na taki sam czajnik, ale z obawy że może się to powtórzyć poprosiłam dwukrotnie pracownia allegro o odpowiedź na moje pytanie:
"Proszę ponownie Pracownika Allegro również o rzetelną opartą na podstawach prawa konsumenckiego odpowiedź w sprawie gwarancji." i dwurotnie nie uzyskałam odpowiedzi. W tym czasie zaliczyłam wypadek, szpital a dziś po moim powrocie do domu czytam taką oto odpowiedź:
Dyskusja nie została zamknięta bez twoje woli, w regulaminie jest wyraźnie napisane że po 30dniach jak jej nie odznaczysz jako nierozwiązana to automatycznie zostaje zakończona jako rozwiązana, po 14dniach należało odznaczyć jako nierozwiązana i złożyć wniosek do Allegro Protect, teraz napisz tu o pomoc: https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=65a29468-5e40-4672-a8d6-e0a1f77e6d3a&subjectId=5d429015-5...
Dziękuję, niestety dyskusja została zakończona przez pracownika allegro bez porozumienia się ze mną i bez mojej zgodny na jej zamknięcie. Reklamacja została bezpodstawnie odrzucona a ja u siebie z pozycji zakupu nie widzę możliwości ubiegania się o rekompensatę z tytułu allegro protect. Prawdopodobnie skoro dyskusja została zakończona jako rozwiązana
Jak napisałem po 30dniach dyskusja zostaje zamknięta automatycznie, jak jej wcześniej nie odznaczysz jako nierozwiązana.
Dyskusja została otwarta 11 stycznia, więc tu jeszcze nie ma 30 dni
Więc nie powinna zostać zamknięta!
No więc nie powinna być zamknięta. Wydałam spore pieniądze, reklamacja bezpodstawnie bez merytorycznego wyjaśnienia odrzucona. Brak możliwości ubiegania się o rekompensatę AP i do tego dyskusja bez mojej zgody zakończona! To jest to allegro!
@Online-kauf masakra nie znasz przepisów prawa nic a nic
1 allegro zamknęło dyskusję ponieważ zaproponowano ci wymianę czajnika na nowy więc nie ponosisz z tego tytułu szkody ani opłaty za odesłanie tobie nowego czajnika bo reklamacja zostanie uznana
2 zamiast zgodzić się na przysłanie nowego czajnika ty wydziwiasz i nie udzielasz odpowiedzi
3 sprzedawca nie ma od ciebie odpowiedzi a ma twój uszkodzony czajnik więc wyobraź sobie nie może go wywalić do śmietnika bo musiałby ci odesłać nowy a skoro nie ma od ciebie odpowiedzi że chcesz nowy w ramach gwarancji a nie może wyrzucić to zgodnie z prawem wezwał cię do odebrania swojej własności poprzez opłacenie wysyłki zwrotnej a ponieważ nie oferuje darmowego przechowywania a wyrzucić mu nie wolno to od razu poinformował cię że naliczy ci koszty przechowywania
4 sprzedawca uznaje reklamacje od 1 stycznia nowe prawo ue przewiduje że 1 naprawa zawsze pozostaje w kwestii sprzedawcy co do podjętych działań może wybrać czy naprawi czy wymieni czy dopiero w 3 przypadku odda kasę bo nie może zrealizować punktu 1 lub 2, dopiero kolejna reklamacja z tego samego powodu oznacza po uznaniu reklamacji zwrot kasy na wniosek kupującego oczywiście skoro uczuliłaś na problem i sprzedawcę i producenta to jak złożysz 2 raz taką samą reklamację to ci ten czajnik prześwietlą na czynniki pierwsze czy nie dokonałaś celowego uszkodzenia produktu
5 skontaktuj się w końcu z sprzedawcą i potwierdź wymianę w ramach składanej reklamacji wtedy da ci nowy czajnik i własność tego uszkodzonego przejdzie na sprzedawcę i będzie mógł go w końcu np wywalić lub odesłać do producenta bo będzie należał do niego
Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź. Problem w tym, że w czwartek miałam wypadek z pobytem w szpitalu, gdzie na żądanie dziś wróciłam do domu więc nie mogłam w tym czasie odpowiadać. Natomiast czekałam na odpowiedź Allegro w sprawie gwarancji i dwukrotnie nie uzyskałam odpowiedzi. Ja miałam wypadek, ale pracownik Allegro był chyba w pracy. Ja nie mogłam odpowiedzieć, ale pracownik olał odpowiedź mimo że powinien był odpowiedzieć. Sprzedawca jeszcze w czwartek otrzymał odpowiedz że czekam na odpowiedz pracownika Allegro i po jej otrzymaniu odpowiem. Tym czasem pracownik chyba wyczuł, że nie ma mnie na necie i podstępnie zakończył dyskusję! Nawet nie wiem jak to nazwać, ale czuję się oszukana przez Allegro! Sprzedawca z tego co zrozumiałam, to na drugą podobną wadę nie udzieli mi gwarancji tłumacząc, że czajnik „przegrzałam” Pytanie jak w nim zagotować wodę, żeby się nie przegrzał? Na płycie indukcyjnej, gdzie pole grzania indukcji jak wiadomo dopasowuje się do nagrzewanej naczynia?
@Online-kauf
1 pracownik allegro nie jest kompetentny do gwarantowania ci ponownej reklamacji nie jest od tego i nie jest stroną sporu ty sprzedawca, więc twoje pytanie pozostało bez odpowiedzi
2 zaproponowano ci wymianę w ramach reklamacji to zakończył dyskusję, w dyskusji sprzedawca ma 24h na odpowiedź, nie wiem ile ma kupujący ale wiecznie na tą odpowiedź czekać nikt nie będzie, nie zdziwię się jeśli to też jest 24h, ale to w regulaminie allegro należy poszukać
3 sprzedawca odpowiada za sprzedany przedmiot przez 2 lata od momentu zakupu z tytułu rękojmi i nie może ci odmówić w tym czasie złożenia reklamacji z rękojmi choćbyś i 10 x czajnik reklamowała a on wymieniał. Co innego z uznaniem reklamacji bo tu może odrzucić podając swoje powody wtedy zostaje sąd
4 reklamacja z tytułu gwarancji to co innego bo określa warunki karta gwarancyjna trzeba sobie przeczytać i odpowiada producent zwykle to też 2 lata
5 sprzedawca nie udziela gwarancji tylko rękojmie producent udziela gwarancji
@Online-kauf Nie znasz przepisów - tak to się kończy. Chodzi o to : Sprzedająca zaproponowała mi wymianę na taki sam czajnik. Sprzedający NIE ma obowiązku zwrotu pieniędzy za pierwszym razem. Czyli : zaproponował Ci zgodne z prawem rozwiązanie. Ty nie skorzystałaś. Dyskusja zamknięta. Proste.
Dziękuję, ale napisałam że najpierw chciałabym się upewnić czy gwarancja nadal będzie obowiązywać. Zapytałam się pracownika allegro dwukrotnie co widać i dwukrotnie mnie olał, ale dyskusję sobie samowolnie zakończył
Ale to zgodne z prawem że sprzedajacy oferuje po pierwszej reklamacji wymianę na nowy, należało się zgodzić.
Dzięki, rozumiem i raczej na to chciałam pójść, ale chciałam też znać co będzie z gwarancją na ten czajnik, czy sprzedający nie wymyśli po drodze jakiegoś nowego prawa 😉 no i jak widać w odpowiedzi coś jest na rzeczy.
Gwarancji udziela gwarant i może nim i producent i sprzedajacy a Ty reklamujesz z tytułu rękojmi,odpowiada za to sprzedajacy i niczego nie da się zmienić w nowym sprzęcie.
Tak też mi się wydawało, ale jak widać można wszysto zrobić żeby oszukać kupującego. Allegro jeszcze jemu w tym pomaga! Żałosne
@Online-kauf Kto Cię oszukał????
Czuję się oszukana przez pracownika Allegro, który celowo unikał odpowiedzi mimo że dwukrotnie go wezwałam do udziału w dyskusji dwukrotnie poprosiłam o udzielenie odpowiedzi. Pracownik Allegro reprezentuje Allegro a więc czuję się też oszukana przez samo Allegro
No ale skubany pamiętał jakoś o przedwczesnym zakończeniu dyskusji bez mojej zgody i bez żadnego pytania czy uważam dyskusję za rozwiązaną czy też nie. Zakończył dyskusję ponoć w porozumieniu ze mną krętacz jeden!
@Online-kauf napisano ci że po 30 dniach dyskusja zostanie oznaczona AUTOMATYCZNIE za rozwiązaną przez bota allegro co nie znaczy że pracownik nie może jej zamknąć wcześniej. Pracownik allegro uzyskał informację od sprzedającego że możesz wymienić czajnik w ramach reklamacji co mieści się całkowicie w obowiązującym prawie w Polsce dlatego zakończył dyskusję sam. Natomiast kiedy ty się zdecydujesz na podjęcie dalszych kroków i co zdecydujesz to już nie interesuje pracownika allegro. Lew odpisał więc nie powinna zostać zamknięta ale chyba zapomniał dodać słowa automatycznie
@Online-kauf Ja nawet rozumiem to co piszą dyskutanci, kupujący nie zgodził się z ofertą sprzedającego albo przekroczył termin odpowiedzi, więc Allegro zamyka dyskusję, problem z głowy, wszystkiemu winien niekumaty kupujący.
Ale właśnie w tym momencie trzeba zadać pytanie, czy platforma Allegro daje możliwość bezpiecznych zakupów?
Przecież kupujący nie musi skończyć studiów prawniczych żeby bezpiecznie kupić czajnik !!!
To co tutaj wypisują dyskutanci to absolutne przegięcie, oczywiście że sprzedający ma prawo wymienić czajnik, ale Allegro jako organizator dyskusji powinien poinformować kupującego o skutkach takiej czy innej odpowiedzi. Tymczasem bez ostrzeżenia, bez słowa komentarza Allegro zamyka dyskusję ze szkodą dla kupującego. A gdzie możliwość odwołania?
Zakupu na Allegro stają się coraz bardziej niebezpieczne, o takich działaniach Allegro trzeba informować wszystkich i wszędzie.