Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
Mam absurdalną sytuację z Allegro Protect i proszę o pomoc.
25.09.2025 - złożyłem reklamację produktu JBL Partybox (sprzedawca: [edytowano])
11.10.2025 - pracownik Allegro ([edytowano]) napisał w Dyskusji: "Termin na wydanie decyzji reklamacyjnej minął 9 października - po tym terminie reklamacja zostaje prawnie uznana za zasadną. Kupujący będzie mógł ubiegać się o zwrot w ramach Allegro Ochrony Kupujących, a kwota zostanie doliczona do billingu sprzedającego."
13.10.2025 - sprzedający zignorował wezwanie i nie zaproponował rozwiązania ( nawet nie odpisał)
14.10.2025 - kolejny pracownik Allegro ([edytowano]) zapewnił o zwrocie pieniędzy z wniosku
Allegro Protect odrzuciło wniosek i napisało: "Z uwagi na długi czas, który upłynął od Pana odstąpienia, warunkujemy ponowne rozpatrzenie wniosku od wszczęcia postępowania przez policję."
@KubaltenB masz pełno wątków obok na tym forum
z odsyłaniem przez allegro na policję kupujących
jaki jest sens allegro protect, gdzie sprzedajacy ewidentnie łamie prawo(nie odwołuje się do reklamacji) a allegro nic z tym nie robi?
@RED "upłynął od Pana odstąpienia"
Pewnie sprzedawca ma odstąpienie od umowy więc może na reklamację nie odpowiadać 😉
https://spolecznosc.allegro.pl/t5/dyskusje-kupuj%C4%85cych/sprzedawca-obni%C5%BCy%C5%82-kwot%C4%99-z...
😉
Wychodzi na to, że sam sobie zaprzeczył, bo początkowo nie chciał przyjąć towaru z powodu nieterminowego odstąpienia od umowy, mimo że system allegro na to nie pozwala 😂
absurd na absurdzie
Wracam z odpowiedzią. Dziękuję za cierpliwość.
W tej sprawie sytuacja jest bardziej złożona, ponieważ pierwotnym powodem złożenia wniosku była odmowa rozwiązania umowy a nie sama reklamacja. Zgodnie z Twoją deklaracją, umowa została rozwiązana, a w takiej sytuacji nie można już składać reklamacji, ponieważ brak jest obowiązującej podstawy umownej.
Z uwagi na sprzeczne stanowiska stron (czy faktycznie doszło do rozwiązania umowy, czy nie), nie możemy samodzielnie rozstrzygać sporu cywilnoprawnego między kupującym a sprzedającym.
W takich przypadkach prosimy o potwierdzenie wszczęcia postępowania to standardowa procedura przy niejednoznacznych sprawach, gdy wymagane jest rozstrzygnięcie przez organy zewnętrzne.
Dodatkowo: rola Allegro Protect polega na udzieleniu wsparcia kupującym w przypadkach, w których możemy jednoznacznie potwierdzić naruszenie zasad lub brak realizacji obowiązków przez sprzedającego. W sytuacjach spornych, gdzie nie mamy podstaw do jednostronnego uznania roszczenia, procedura wymaga właśnie takiego potwierdzenia.
Czyli jak rozumiem nie byliście w stanie stwierdzić na początku czy odstąpienie zostało złożone w terminie i odrzuciliście wniosek po odesłaniu towaru. A teraz nagle jesteście w stanie stwierdzić że jednak oświadczenie zostało złożone poprawnie, przez co reklamacja nie ma mocy prawnej. Dzięki allegro wiedziałem, że zawsze mogę na was liczyć
Wyjaśniłem Tobie temat wyczerpująco i napisałem co proponujemy w tej sprawie poczynić.
Dzięki za "wyczerpujące" wyjaśnienie, Grzesiek. Ale serio, to brzmi jak klasyczne unikanie odpowiedzialności i stanie po stronie dużego sprzedawcy jak TERG S.A. (avans__pl), zamiast pomóc zwykłemu kupującemu, który padł ofiarą ich praktyk.
Przypomnijmy fakty: Na początku Allegro nie było w stanie potwierdzić, czy odstąpienie od umowy zostało złożone w terminie (14 dni, jak wymaga prawo konsumenta w Polsce), i odrzuciliście mój wniosek o zwrot w ramach Allegro Protect, każąc mi iść na policję. Teraz nagle, po miesiącach, dochodzicie do wniosku, że jednak oświadczenie było poprawne, umowa rozwiązana, i przez to reklamacja (złożona, bo produkt przestał działać) jest bezpodstawna. To jak? Zmiana stanowiska o 180 stopni, żeby tylko nie musieć interweniować?
Gdzie tu sprawiedliwość? Sprzedawca ignoruje terminy – nie rozpatrzył reklamacji w 14 dniach, co według prawa oznacza, że powinna być uznana za zasadną (ustawa o prawach konsumenta, art. 561.5 KC). Ale zamiast doliczyć kwotę do ich billingu, jak obiecujecie w regulaminie Allegro, przerzucacie piłeczkę na mnie, żebym załatwiał to zewnętrznie. To nie jest "wsparcie kupujących" – to ochrona sprzedawców przed konsekwencjami.
Jeśli sytuacja jest "niejednoznaczna", dlaczego nie żądacie od sprzedawcy dowodów? Mają obowiązek udowodnić, że zwrot był nieterminowy, a ja dostarczyłem potwierdzenia z InPost. Zamiast tego, Allegro każe mi biegać po sądach czy policji, podczas gdy oni dalej handlują bezkarnie. To niesprawiedliwe i pokazuje, że Allegro Protect to fikcja dla małych kupujących.
Wyślij na do autoryzowanego serwisu i bez problemu ci naprawią.
Poniżej masz kontakt do autoryzowanego serwisu JBL
Audio Video Serwis
Ul. Bohaterów Monte Cassino 1
40-231 Katowice
tel.: 032 / 255-21-48
e-mail: info@jblserwis.pl
A i serwis raczej nie zwraca gotówki, tylko wymienia lub naprawia produkt.
terg to duży sprzedawca, być może większy niż allegro bo nie tylko avans lecz np media expert electro itp
więc stać ich na prawników