Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
Mam absurdalną sytuację z Allegro Protect i proszę o pomoc.
25.09.2025 - złożyłem reklamację produktu JBL Partybox (sprzedawca: [edytowano])
11.10.2025 - pracownik Allegro ([edytowano]) napisał w Dyskusji: "Termin na wydanie decyzji reklamacyjnej minął 9 października - po tym terminie reklamacja zostaje prawnie uznana za zasadną. Kupujący będzie mógł ubiegać się o zwrot w ramach Allegro Ochrony Kupujących, a kwota zostanie doliczona do billingu sprzedającego."
13.10.2025 - sprzedający zignorował wezwanie i nie zaproponował rozwiązania ( nawet nie odpisał)
14.10.2025 - kolejny pracownik Allegro ([edytowano]) zapewnił o zwrocie pieniędzy z wniosku
Allegro Protect odrzuciło wniosek i napisało: "Z uwagi na długi czas, który upłynął od Pana odstąpienia, warunkujemy ponowne rozpatrzenie wniosku od wszczęcia postępowania przez policję."
@KubaltenB masz pełno wątków obok na tym forum
z odsyłaniem przez allegro na policję kupujących
jaki jest sens allegro protect, gdzie sprzedajacy ewidentnie łamie prawo(nie odwołuje się do reklamacji) a allegro nic z tym nie robi?
@RED "upłynął od Pana odstąpienia"
Pewnie sprzedawca ma odstąpienie od umowy więc może na reklamację nie odpowiadać 😉
https://spolecznosc.allegro.pl/t5/dyskusje-kupuj%C4%85cych/sprzedawca-obni%C5%BCy%C5%82-kwot%C4%99-z...
😉
Wychodzi na to, że sam sobie zaprzeczył, bo początkowo nie chciał przyjąć towaru z powodu nieterminowego odstąpienia od umowy, mimo że system allegro na to nie pozwala 😂
absurd na absurdzie
Wracam z odpowiedzią. Dziękuję za cierpliwość.
W tej sprawie sytuacja jest bardziej złożona, ponieważ pierwotnym powodem złożenia wniosku była odmowa rozwiązania umowy a nie sama reklamacja. Zgodnie z Twoją deklaracją, umowa została rozwiązana, a w takiej sytuacji nie można już składać reklamacji, ponieważ brak jest obowiązującej podstawy umownej.
Z uwagi na sprzeczne stanowiska stron (czy faktycznie doszło do rozwiązania umowy, czy nie), nie możemy samodzielnie rozstrzygać sporu cywilnoprawnego między kupującym a sprzedającym.
W takich przypadkach prosimy o potwierdzenie wszczęcia postępowania to standardowa procedura przy niejednoznacznych sprawach, gdy wymagane jest rozstrzygnięcie przez organy zewnętrzne.
Dodatkowo: rola Allegro Protect polega na udzieleniu wsparcia kupującym w przypadkach, w których możemy jednoznacznie potwierdzić naruszenie zasad lub brak realizacji obowiązków przez sprzedającego. W sytuacjach spornych, gdzie nie mamy podstaw do jednostronnego uznania roszczenia, procedura wymaga właśnie takiego potwierdzenia.
Czyli jak rozumiem nie byliście w stanie stwierdzić na początku czy odstąpienie zostało złożone w terminie i odrzuciliście wniosek po odesłaniu towaru. A teraz nagle jesteście w stanie stwierdzić że jednak oświadczenie zostało złożone poprawnie, przez co reklamacja nie ma mocy prawnej. Dzięki allegro wiedziałem, że zawsze mogę na was liczyć
Wyjaśniłem Tobie temat wyczerpująco i napisałem co proponujemy w tej sprawie poczynić.
Dzięki za "wyczerpujące" wyjaśnienie, Grzesiek. Ale serio, to brzmi jak klasyczne unikanie odpowiedzialności i stanie po stronie dużego sprzedawcy jak TERG S.A. (avans__pl), zamiast pomóc zwykłemu kupującemu, który padł ofiarą ich praktyk.
Przypomnijmy fakty: Na początku Allegro nie było w stanie potwierdzić, czy odstąpienie od umowy zostało złożone w terminie (14 dni, jak wymaga prawo konsumenta w Polsce), i odrzuciliście mój wniosek o zwrot w ramach Allegro Protect, każąc mi iść na policję. Teraz nagle, po miesiącach, dochodzicie do wniosku, że jednak oświadczenie było poprawne, umowa rozwiązana, i przez to reklamacja (złożona, bo produkt przestał działać) jest bezpodstawna. To jak? Zmiana stanowiska o 180 stopni, żeby tylko nie musieć interweniować?
Gdzie tu sprawiedliwość? Sprzedawca ignoruje terminy – nie rozpatrzył reklamacji w 14 dniach, co według prawa oznacza, że powinna być uznana za zasadną (ustawa o prawach konsumenta, art. 561.5 KC). Ale zamiast doliczyć kwotę do ich billingu, jak obiecujecie w regulaminie Allegro, przerzucacie piłeczkę na mnie, żebym załatwiał to zewnętrznie. To nie jest "wsparcie kupujących" – to ochrona sprzedawców przed konsekwencjami.
Jeśli sytuacja jest "niejednoznaczna", dlaczego nie żądacie od sprzedawcy dowodów? Mają obowiązek udowodnić, że zwrot był nieterminowy, a ja dostarczyłem potwierdzenia z InPost. Zamiast tego, Allegro każe mi biegać po sądach czy policji, podczas gdy oni dalej handlują bezkarnie. To niesprawiedliwe i pokazuje, że Allegro Protect to fikcja dla małych kupujących.
Wyślij na do autoryzowanego serwisu i bez problemu ci naprawią.
Poniżej masz kontakt do autoryzowanego serwisu JBL
Audio Video Serwis
Ul. Bohaterów Monte Cassino 1
40-231 Katowice
tel.: 032 / 255-21-48
e-mail: info@jblserwis.pl
A i serwis raczej nie zwraca gotówki, tylko wymienia lub naprawia produkt.