anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Sprzedający ograniczył możliwość zakupów

Kasia3438
#7 Wielbiciel#

Sprzedający ograniczył możliwości zakupów ze względu na negatywne komentarze które wystawiałam za łamanie przez niego regulaminu. Za każdym razem musiałam się domagać zwrotu pieniędzy, bo sprzedający postępował nieregulaminowo. 2 razy skorzystałam z rekompensaty wzamian za usunięcie komentarzy. Ale to nie pomogło i za każdym razem przy zwrocie sprzedający nie dotrzymywał terminie. Co z tym robić- mogę to zgłosić do Allegro?

oznacz moderatorów
44 ODPOWIEDZI 44

Ziolko39
#21 Demiurg#

@Client:104371448 Zyczę tej kupującej powodzenia po posłuchaniu Twoich podpowiedzi. Dobrze wiesz, że takich wpisów było już na AG multum > i nigdy nie było efektów.

oznacz moderatorów

starling_shop
#14 Krzewiciel#

@Client:104371448

Jak już coś cytujesz to przeczytaj ten fragment ze ZROZUMIENIEM

 

"ten, kto zajmując się sprzedażą towarów w przedsiębiorstwie handlu detalicznego umyślnie bez uzasadnionej przyczyny odmawia sprzedaży takiego towaru, podlega karze grzywny."

Tutaj przyczyna była jasna.

 

oznacz moderatorów

Ziolko39
#21 Demiurg#

@starling_shop Niestety ale forumowicze, którzy obwołali się "obrońcami kupujących" cytują wyrwane z kontekstu części zdania z paragrafów lub innych postów > tak jak im wygodnie > aby przez ten niepełny cytat stworzyć wrażenie poparcia swojej racji

Jest tu kilka takich osób, które próbuja działać wg zasady > Wykopać dół > wrzucić sprzedającego > zasypać > poskakać celem dokładnego ubicia ziemi > nieważne czy mają rację czy nie.😖

oznacz moderatorów

Client:104371448
#14 Krzewiciel#

@starling_shop handlarz mial taką wizję i dla niego to byla uzasadniona przyczyna. I potrafię czytać ze zrozumieniem w przeciwienstwie do ciebie.

Uzasadniona przyczyna to odmowa sprzedazy alkoholu osobie bez dokumentu tozsamosci lub sprawiajacej wrazenie nieletniej.

Handlarzyna obrazil się za negatywy i to ma byc uzasadniona przyczyna? LOL 😄

 

oznacz moderatorów

starling_shop
#14 Krzewiciel#

@Client:104371448 Uzasadnioną przyczyną mogą być ciągłe zakupy i ciągłe negatywy w celu uzyskania "rekompensaty" za ich usunięcie.

Jaki inny może być cel ciągłych zakupów u sprzedawcy którego tak źle się ocenia?

oznacz moderatorów

Client:104371448
#14 Krzewiciel#

@starling_shop przecież autorka tematu pisała, że to outlet z cuchami. Nie znam sie na damskim ubiorze ale zakladam, ze u tego sprzedajacego pojawiaja sie ciuszki ktore podobają się kupujacej w ilosci zwykle 1 sztuki (bo chyba outlet to nie 10 sztuk). I dlatego autorka tam kupuje/chcialaby kupowac.

Ty nawet nie zdajesz sobie sprawy jakie klopotliwe jest pilnowanie wlasnej kasy w sytuacji kiedy trzeba robic zwroty bo sprzedawca to pipa i nie potrafi wyslac (dobrze) 2x zamowionej kurtki. I jak pisalem wczesniej, zjezdzilem cale swoje miasto i nie moglem kupic co potrzebowalem. I niestety ten jedyny handlarz mial to co bylo w moim zainteresowaniu (a jedna kurtka 500zł - i nagle po 2 miesiacach sie zorientowalem, ze mi na koncie cos nie pasuje).

oznacz moderatorów

starling_shop
#14 Krzewiciel#

@Client:104371448

Podsumowując wątek:

autorka ma ból tyłka dlatego, że nie możne kupować w sklepie którego oferta się jej nie podoba (ciągłe zwroty) i którego obsługa jej nie odpowiada (negatywne opinie)

oznacz moderatorów

Client:104371448
#14 Krzewiciel#

@starling_shop idac do sklepu/butiku/salonu chyba nie kupujesz pierwszego lepszego egzemplarza danej bluzki tylko mierzysz kilka rozmiarów?

Tak samo jest z butami przeciez. Co  z tego, ze nosze AA jak sie okazuje, ze musze buty niektorych producentow mierzyc/kupowac +2 wiecej.

Jesli sprzedawca w opisie aukcji NIE ma podanych konkretnych wymiarow tylko np. "S" to sam sobie jest "winny".

Przynajmniej takie jest moje zdanie. 🤔

ps. chociaz czesc sprzedajacych NIE potrafi tez poprawnie pomierzyc i opisac sprzedawanej rzeczy 😞

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@Client:104371448 Kiedy allegro zlikwidowało funkcję " zadaj pytanie sprzedającemu" ?🤔

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

Client:104371448
#14 Krzewiciel#

@pinsplash chyba nie wiesz o czym prawisz. Juz pisalem na forum kilkanascie razy. Dla kogos musialem kupic dysk. Uzywany. Od firmy. Zadalem 10 pytan poprzez "zadaj pytanie sprzedajacemu".

Podsumowanie:

- 10 odpowiedzi - automat
później:

- 8 odpowiedzi na konkretne pytanie odnosnie przebiegu BRAK,
- 1 odpowiedź bez sensu
- 1 z sensem.

A w ogole co trzeba byloby napisac w tym pytaniu o ktorym wspomniales? 😮
Spytac sie o wymiary? 😄

Kazdy myślący sprzedawca poda wymiary od razu, zeby co chwile nie widziec zapytan o rozmiarówkę.

 

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@Client:104371448  generalnie pytanie w wątku sprowadzało sie do tego czy sprzedawca ma prawo w takim przypadku wpisac na liste nieaktywnych kupujacych. A tego nikt z nas nie będzie w stanie władnie roztrzygnąć. Kazdy będzie miał swoje zdanie a jedyną decyzje ktora może zmusić sprzedającego do usunięcia z listy nieaktywnych moze podjąć tylko sąd.

Myśle że lista nieaktywnych kupujacych jest troche niczym komentarze - subiektywna. I teraz albo założycielka wątku sie porozumie w jakiś sposób ze sprzedajacym ( tak jak sprzedający w sprawie komentarza), albo może pójśc do sądu który ten spór roztrzygnie ( podobnie jak  sprzedajacy z komentarzem) albo tez pozostaje na liście niekatywnych ( podobnie jak pozostają subiektywne komentarze) . Tutaj innej drogi nie ma

Jeszce tylko jedna uwaga. Mam sporo różnych kupujacych. Jak wszedzie są dobrzy, rozsądni i tacy z którymi spokojnie można rozwiązać problem. Jest też oczywiście część takich z którymi trudniej sie problemy rozwiązuje. Niemnej zawsze staramy sie dojść do porozumienia. Lecz każdego z tych kupujących szanujemy. Nikogo nie nazywamy ( tutaj można użyć kilku różnych słów .....) . Dlatego że niezależnie od wszystkiego każdemu należy sie szacunek a używanie okresleń mniej lub bardziej obraźliwych i przesmiewczych raczej świadczyłoby o mojej kulturze niż o tym jaka jest inna osoba.

Stąd moja prośba . Sprzedawcy na allegro to naprawde ciezko pracujący ludzie oczywiście także różni i z różnym podejsciem lecz używanie określeń typu handlarz, sprzedaffca jest troche rażące i powoduje srednio mile wrażenie.  Lecz nie o danym sprzedawcy lecz o tym kto sie w ten sposób wypowiada

Mam nadzieje że uprzejma prośba o szacunek dla pracy jaką choćby ja wykonuje spotka sie ze zrozumieniem .l

oznacz moderatorów

Client:104371448
#14 Krzewiciel#

@_Likos_ drogi Kolego; ja przez 10 lat bylem handlowcem i 3 lata odbębniłem na Allegro. Po czasie zrezygnowalem. Powodów było kilka.

Klienta z a w s z e obslugiwalem tak jakbym ja chcial zalatwiony. Czyli... bardzo dobrze. Nie zawsze sie to udalo ze wzgledu na chamstwo kupujących.

Aktualnie jako kupujący oczekuję, że transakcja przebiegnie bez zastrzeżeń. Czyli: jesli kupuja białą kurtkę to oczekuję, że nie otrzymam szarej. Jeśli odstępują od umowy (i musze ponownie zaplacic za nowy towar (bo jaśnie pan sprzedawca to pipa i tak jest latwiej dla wszystkich bo widac, ze jest problem z ogarnieciem zawartosci magazynu) to oczekuję, że tym razem dostanę zamówiony poprawny rozmiar a nie mniejszy.

Jeśli odstępują od umowy drugi raz to wymagam aby pieniadze z tych dwóch zwrotów trafiły na moje konto w ściśle okreslonym czasie majac na uwadze obowiązujące przeposy prawne.

Tymczasem po 2 miesiacach orientuje sie, ze stan konta jest mniejszy niz byc powinien. I wtedy musze marnowac czas i analizowac o co chodzi.

Najgorsze jest to, ze jak juz dojde i zaloze spor to handlarz wielce zdziwiony o co mi chodzi. Nie moze znalezc paczek, kaze mi czekac do konca roku na inwentaryzacje (wrzesien=>grudzien).

Po wystawieniu nega z suchym opisem sytuacji wydzwnia do mnie i grozi, ze przyjedzie do mojego miasta i mi spusci wpie-ol.

Nie wiem jak dla Ciebie @_Likos_ ale dla mnie lekko coś jest nie tak. Moze dla was...sprzedawców to normalka ale dla mnie juz nie koniecznie. W mojej ocenie to patologia.

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@Client:104371448  oczywiście i w sytuacjach które opisujesz w pełni sie zgadzam że ( no może nie patologia) ale zachowanie trudno akceptowalne lub wręcz nieakceptowalne.

Natomiast nadal - nawet w stosunku do takich osób a zdarzają sie one po jednej i po drugiej stronie transakcji nadal nie uzywam ( zwłaszcza publicznie) słów które mogą być źle odebrane lub też oznaczać jakiekolwiek lekceważenie czy też ponizanie ( nawet poprzez delikatna aluzje).

Po prostu chciałbym abysmy wszyscy równali w góre a nie w dół. Jeśli ktoś sie zachowuje w sposób jaki opisałeś (nieważne czy jako kupujący czy sprzedający) to nie uważam żeby  był to powód abym równał do Jego poziomu.

Jest takze na allegro wielu uczciwych i rzetelnych zarówno sprzedających jak i kupujących a jeśli czytają na forum określenia lekceważące, poniżające to mogą sie z tym nienajlepiej poczuć.

Dla mnie relacje sprzedajacy - kupujący to relacje partnerskie a nie wrogie.

Dlatego tez o tym wspomniałem.

Nie mówie aby nie upominac sie o to co sie należy bo to oczywiscie trzeba robic. Po prostu myśle że można to samo powiedzieć na różne sposoby . 

 

oznacz moderatorów

Client:104371448
#14 Krzewiciel#

@_Likos_ wiem o co Ci chodzi. Ale dla mnie "sprzedawca" to osoba ktora wywiązuje sie ze swoich powinności w pełnym słowa znaczeniu. Handlarz zaś to taki wlasnie typ sprzedawcy jak opisywany wyzej.

Wielki Słownik Języka Polskiego: https://wsjp.pl/haslo/podglad/20597/handlarz 😉

W tygodniu dostalem zle zapakowany towar z ulamanym zaczepem (do auta); odbiór w żabce. Przeslalem foty (bez zaczepu towar do wyrzucenia).
Handlarz domaga sie abym odeslal w ramach reklamacji za pomocą SMART.
Tyle, ze musze to zrobić w okienku Poczty Polskiej (nie filii). 1-1,5h stania w kolejce.
No to napisalem mu, że składam reklamacje i z takim podejsciem jakie zaprezentowal ma mi pokryc koszty wysylki bo SMART jest dla mnie a nie dla niego.
Wściekł się jak mu o tym napisalem. Zaczął pier***ć takie głupoty, że aż żal. Twierdzi, ze mam obowiazek odeslac za pomocą SMART. 😄

Za chwile poleci spór i negatyw.

Chcesz @_Likos_ kolejny przykład sprzed 2 tygodni? 😉

Jesli uwazasz, ze powinienem zachować pogodę ducha to chyba nie da rady.

Ja tam jestem ugodowy ale wszystko ma swoje granice.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

uzasadnione przyczyny
1 ciągłe zwroty
2 ciągłe negatywy
3 narażanie sprzedawcy na ciągłe koszty

oznacz moderatorów

Client:104371448
#14 Krzewiciel#

@az1rael drogi Kolego: czy Ustawa zakazuje zwrotów? 🤔 (retoryczne)

Czy sprzedawca regularnie nie oddaje pieniedzy w terminie? 🤔 (retoryczne)

Czy za takie akcje powinien dostac pozytyw? 🤔 no chyba nie.

Co do kosztów. Takie życie.
I tak wrzuca je sobie pozniej w dzialalnosc i placi mniejszy podatek.

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@Client:104371448 ty z pisu czy sld?

I tak wrzuca je sobie pozniej w dzialalnosc i placi mniejszy podatek.

cytat na bzdurę roku

Sprzedawca wrzuca koszta w cenę towaru,

a kto płaci potem wyższą cenę? konsument

Czy wiesz, że są kraje gdzie ma takiego pseudo syfu jak ustawa konsumencka?

i obsługa konsumentów wcale nie jest gorsza a często lepsza

 

oznacz moderatorów

Client:104371448
#14 Krzewiciel#

@RED tak samo Polska jest jedynym krajem gdzie jest kolęda (czytalem w jednym artykule). W innych krajach Europy tego nie ma i ludzie żyją.

oznacz moderatorów

Ziolko39
#21 Demiurg#

@Kasia3438 @Client:104371448 Tak odpowiadają sprzedawcy, którzy mają prawo do wpisania kupującej na listę MNK > jeżeli uważacie, że jakies paragrafy pomogą . to do rozstrzygania tego są powołane sądy > i nic tego nie zmieni

oznacz moderatorów

Client:104371448
#14 Krzewiciel#

@Ziolko39 nic mnie bardziej nie wk----a na Allegro jak to, ze handlarz nie oddaje mi pieniedzy przez 30 dni i pozniej jest mega zdziwiony jak zakladam spor o co mi tak naprawde chodzi. Jak juz zrobi zwrot to żąda niezwłocznie/od ręki zamknięcia dyskusji.

Tak samo niestety nie rozumiem logiki handlarzy jak kupuję granatową kurtkę a przychodzi jasno szara. A drugi raz zamiast powiedzmy 3XL przychodzi kilka rozmiarów za mała.

Faktycznie takie działania należy nagrodzić pozytywem.

oznacz moderatorów