Sprzedający ograniczył możliwość zakupów
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Sprzedający ograniczył możliwości zakupów ze względu na negatywne komentarze które wystawiałam za łamanie przez niego regulaminu. Za każdym razem musiałam się domagać zwrotu pieniędzy, bo sprzedający postępował nieregulaminowo. 2 razy skorzystałam z rekompensaty wzamian za usunięcie komentarzy. Ale to nie pomogło i za każdym razem przy zwrocie sprzedający nie dotrzymywał terminie. Co z tym robić- mogę to zgłosić do Allegro?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@Client:104371448 Zyczę tej kupującej powodzenia po posłuchaniu Twoich podpowiedzi. Dobrze wiesz, że takich wpisów było już na AG multum > i nigdy nie było efektów.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@Client:104371448
Jak już coś cytujesz to przeczytaj ten fragment ze ZROZUMIENIEM
"ten, kto zajmując się sprzedażą towarów w przedsiębiorstwie handlu detalicznego umyślnie bez uzasadnionej przyczyny odmawia sprzedaży takiego towaru, podlega karze grzywny."
Tutaj przyczyna była jasna.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@starling_shop Niestety ale forumowicze, którzy obwołali się "obrońcami kupujących" cytują wyrwane z kontekstu części zdania z paragrafów lub innych postów > tak jak im wygodnie > aby przez ten niepełny cytat stworzyć wrażenie poparcia swojej racji
Jest tu kilka takich osób, które próbuja działać wg zasady > Wykopać dół > wrzucić sprzedającego > zasypać > poskakać celem dokładnego ubicia ziemi > nieważne czy mają rację czy nie.😖
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@starling_shop handlarz mial taką wizję i dla niego to byla uzasadniona przyczyna. I potrafię czytać ze zrozumieniem w przeciwienstwie do ciebie.
Uzasadniona przyczyna to odmowa sprzedazy alkoholu osobie bez dokumentu tozsamosci lub sprawiajacej wrazenie nieletniej.
Handlarzyna obrazil się za negatywy i to ma byc uzasadniona przyczyna? LOL 😄
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@Client:104371448 Uzasadnioną przyczyną mogą być ciągłe zakupy i ciągłe negatywy w celu uzyskania "rekompensaty" za ich usunięcie.
Jaki inny może być cel ciągłych zakupów u sprzedawcy którego tak źle się ocenia?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@starling_shop przecież autorka tematu pisała, że to outlet z cuchami. Nie znam sie na damskim ubiorze ale zakladam, ze u tego sprzedajacego pojawiaja sie ciuszki ktore podobają się kupujacej w ilosci zwykle 1 sztuki (bo chyba outlet to nie 10 sztuk). I dlatego autorka tam kupuje/chcialaby kupowac.
Ty nawet nie zdajesz sobie sprawy jakie klopotliwe jest pilnowanie wlasnej kasy w sytuacji kiedy trzeba robic zwroty bo sprzedawca to pipa i nie potrafi wyslac (dobrze) 2x zamowionej kurtki. I jak pisalem wczesniej, zjezdzilem cale swoje miasto i nie moglem kupic co potrzebowalem. I niestety ten jedyny handlarz mial to co bylo w moim zainteresowaniu (a jedna kurtka 500zł - i nagle po 2 miesiacach sie zorientowalem, ze mi na koncie cos nie pasuje).
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Podsumowując wątek:
autorka ma ból tyłka dlatego, że nie możne kupować w sklepie którego oferta się jej nie podoba (ciągłe zwroty) i którego obsługa jej nie odpowiada (negatywne opinie)
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@starling_shop idac do sklepu/butiku/salonu chyba nie kupujesz pierwszego lepszego egzemplarza danej bluzki tylko mierzysz kilka rozmiarów?
Tak samo jest z butami przeciez. Co z tego, ze nosze AA jak sie okazuje, ze musze buty niektorych producentow mierzyc/kupowac +2 wiecej.
Jesli sprzedawca w opisie aukcji NIE ma podanych konkretnych wymiarow tylko np. "S" to sam sobie jest "winny".
Przynajmniej takie jest moje zdanie. 🤔
ps. chociaz czesc sprzedajacych NIE potrafi tez poprawnie pomierzyc i opisac sprzedawanej rzeczy 😞
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@Client:104371448 Kiedy allegro zlikwidowało funkcję " zadaj pytanie sprzedającemu" ?🤔
BRÓSLI
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@pinsplash chyba nie wiesz o czym prawisz. Juz pisalem na forum kilkanascie razy. Dla kogos musialem kupic dysk. Uzywany. Od firmy. Zadalem 10 pytan poprzez "zadaj pytanie sprzedajacemu".
Podsumowanie:
- 10 odpowiedzi - automat
później:
- 8 odpowiedzi na konkretne pytanie odnosnie przebiegu BRAK,
- 1 odpowiedź bez sensu
- 1 z sensem.
A w ogole co trzeba byloby napisac w tym pytaniu o ktorym wspomniales? 😮
Spytac sie o wymiary? 😄
Kazdy myślący sprzedawca poda wymiary od razu, zeby co chwile nie widziec zapytan o rozmiarówkę.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@Client:104371448 generalnie pytanie w wątku sprowadzało sie do tego czy sprzedawca ma prawo w takim przypadku wpisac na liste nieaktywnych kupujacych. A tego nikt z nas nie będzie w stanie władnie roztrzygnąć. Kazdy będzie miał swoje zdanie a jedyną decyzje ktora może zmusić sprzedającego do usunięcia z listy nieaktywnych moze podjąć tylko sąd.
Myśle że lista nieaktywnych kupujacych jest troche niczym komentarze - subiektywna. I teraz albo założycielka wątku sie porozumie w jakiś sposób ze sprzedajacym ( tak jak sprzedający w sprawie komentarza), albo może pójśc do sądu który ten spór roztrzygnie ( podobnie jak sprzedajacy z komentarzem) albo tez pozostaje na liście niekatywnych ( podobnie jak pozostają subiektywne komentarze) . Tutaj innej drogi nie ma
Jeszce tylko jedna uwaga. Mam sporo różnych kupujacych. Jak wszedzie są dobrzy, rozsądni i tacy z którymi spokojnie można rozwiązać problem. Jest też oczywiście część takich z którymi trudniej sie problemy rozwiązuje. Niemnej zawsze staramy sie dojść do porozumienia. Lecz każdego z tych kupujących szanujemy. Nikogo nie nazywamy ( tutaj można użyć kilku różnych słów .....) . Dlatego że niezależnie od wszystkiego każdemu należy sie szacunek a używanie okresleń mniej lub bardziej obraźliwych i przesmiewczych raczej świadczyłoby o mojej kulturze niż o tym jaka jest inna osoba.
Stąd moja prośba . Sprzedawcy na allegro to naprawde ciezko pracujący ludzie oczywiście także różni i z różnym podejsciem lecz używanie określeń typu handlarz, sprzedaffca jest troche rażące i powoduje srednio mile wrażenie. Lecz nie o danym sprzedawcy lecz o tym kto sie w ten sposób wypowiada
Mam nadzieje że uprzejma prośba o szacunek dla pracy jaką choćby ja wykonuje spotka sie ze zrozumieniem .l
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@_Likos_ drogi Kolego; ja przez 10 lat bylem handlowcem i 3 lata odbębniłem na Allegro. Po czasie zrezygnowalem. Powodów było kilka.
Klienta z a w s z e obslugiwalem tak jakbym ja chcial zalatwiony. Czyli... bardzo dobrze. Nie zawsze sie to udalo ze wzgledu na chamstwo kupujących.
Aktualnie jako kupujący oczekuję, że transakcja przebiegnie bez zastrzeżeń. Czyli: jesli kupuja białą kurtkę to oczekuję, że nie otrzymam szarej. Jeśli odstępują od umowy (i musze ponownie zaplacic za nowy towar (bo jaśnie pan sprzedawca to pipa i tak jest latwiej dla wszystkich bo widac, ze jest problem z ogarnieciem zawartosci magazynu) to oczekuję, że tym razem dostanę zamówiony poprawny rozmiar a nie mniejszy.
Jeśli odstępują od umowy drugi raz to wymagam aby pieniadze z tych dwóch zwrotów trafiły na moje konto w ściśle okreslonym czasie majac na uwadze obowiązujące przeposy prawne.
Tymczasem po 2 miesiacach orientuje sie, ze stan konta jest mniejszy niz byc powinien. I wtedy musze marnowac czas i analizowac o co chodzi.
Najgorsze jest to, ze jak juz dojde i zaloze spor to handlarz wielce zdziwiony o co mi chodzi. Nie moze znalezc paczek, kaze mi czekac do konca roku na inwentaryzacje (wrzesien=>grudzien).
Po wystawieniu nega z suchym opisem sytuacji wydzwnia do mnie i grozi, ze przyjedzie do mojego miasta i mi spusci wpie-ol.
Nie wiem jak dla Ciebie @_Likos_ ale dla mnie lekko coś jest nie tak. Moze dla was...sprzedawców to normalka ale dla mnie juz nie koniecznie. W mojej ocenie to patologia.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@Client:104371448 oczywiście i w sytuacjach które opisujesz w pełni sie zgadzam że ( no może nie patologia) ale zachowanie trudno akceptowalne lub wręcz nieakceptowalne.
Natomiast nadal - nawet w stosunku do takich osób a zdarzają sie one po jednej i po drugiej stronie transakcji nadal nie uzywam ( zwłaszcza publicznie) słów które mogą być źle odebrane lub też oznaczać jakiekolwiek lekceważenie czy też ponizanie ( nawet poprzez delikatna aluzje).
Po prostu chciałbym abysmy wszyscy równali w góre a nie w dół. Jeśli ktoś sie zachowuje w sposób jaki opisałeś (nieważne czy jako kupujący czy sprzedający) to nie uważam żeby był to powód abym równał do Jego poziomu.
Jest takze na allegro wielu uczciwych i rzetelnych zarówno sprzedających jak i kupujących a jeśli czytają na forum określenia lekceważące, poniżające to mogą sie z tym nienajlepiej poczuć.
Dla mnie relacje sprzedajacy - kupujący to relacje partnerskie a nie wrogie.
Dlatego tez o tym wspomniałem.
Nie mówie aby nie upominac sie o to co sie należy bo to oczywiscie trzeba robic. Po prostu myśle że można to samo powiedzieć na różne sposoby .
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@_Likos_ wiem o co Ci chodzi. Ale dla mnie "sprzedawca" to osoba ktora wywiązuje sie ze swoich powinności w pełnym słowa znaczeniu. Handlarz zaś to taki wlasnie typ sprzedawcy jak opisywany wyzej.
Wielki Słownik Języka Polskiego: https://wsjp.pl/haslo/podglad/20597/handlarz 😉
W tygodniu dostalem zle zapakowany towar z ulamanym zaczepem (do auta); odbiór w żabce. Przeslalem foty (bez zaczepu towar do wyrzucenia).
Handlarz domaga sie abym odeslal w ramach reklamacji za pomocą SMART.
Tyle, ze musze to zrobić w okienku Poczty Polskiej (nie filii). 1-1,5h stania w kolejce.
No to napisalem mu, że składam reklamacje i z takim podejsciem jakie zaprezentowal ma mi pokryc koszty wysylki bo SMART jest dla mnie a nie dla niego.
Wściekł się jak mu o tym napisalem. Zaczął pier***ć takie głupoty, że aż żal. Twierdzi, ze mam obowiazek odeslac za pomocą SMART. 😄
Za chwile poleci spór i negatyw.
Chcesz @_Likos_ kolejny przykład sprzed 2 tygodni? 😉
Jesli uwazasz, ze powinienem zachować pogodę ducha to chyba nie da rady.
Ja tam jestem ugodowy ale wszystko ma swoje granice.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
uzasadnione przyczyny
1 ciągłe zwroty
2 ciągłe negatywy
3 narażanie sprzedawcy na ciągłe koszty
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@az1rael drogi Kolego: czy Ustawa zakazuje zwrotów? 🤔 (retoryczne)
Czy sprzedawca regularnie nie oddaje pieniedzy w terminie? 🤔 (retoryczne)
Czy za takie akcje powinien dostac pozytyw? 🤔 no chyba nie.
Co do kosztów. Takie życie.
I tak wrzuca je sobie pozniej w dzialalnosc i placi mniejszy podatek.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@Client:104371448 ty z pisu czy sld?
I tak wrzuca je sobie pozniej w dzialalnosc i placi mniejszy podatek.
cytat na bzdurę roku
Sprzedawca wrzuca koszta w cenę towaru,
a kto płaci potem wyższą cenę? konsument
Czy wiesz, że są kraje gdzie ma takiego pseudo syfu jak ustawa konsumencka?
i obsługa konsumentów wcale nie jest gorsza a często lepsza
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@RED tak samo Polska jest jedynym krajem gdzie jest kolęda (czytalem w jednym artykule). W innych krajach Europy tego nie ma i ludzie żyją.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@Kasia3438 @Client:104371448 Tak odpowiadają sprzedawcy, którzy mają prawo do wpisania kupującej na listę MNK > jeżeli uważacie, że jakies paragrafy pomogą . to do rozstrzygania tego są powołane sądy > i nic tego nie zmieni
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@Ziolko39 nic mnie bardziej nie wk----a na Allegro jak to, ze handlarz nie oddaje mi pieniedzy przez 30 dni i pozniej jest mega zdziwiony jak zakladam spor o co mi tak naprawde chodzi. Jak juz zrobi zwrot to żąda niezwłocznie/od ręki zamknięcia dyskusji.
Tak samo niestety nie rozumiem logiki handlarzy jak kupuję granatową kurtkę a przychodzi jasno szara. A drugi raz zamiast powiedzmy 3XL przychodzi kilka rozmiarów za mała.
Faktycznie takie działania należy nagrodzić pozytywem.