anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Sprzedający straszy mnie sądem za to, że wystawiłem negatywny komentarz.

ZIelonyKojot
#8 Zapaleniec#

W zamian za wystawienie negatywnego komentarza, sprzedawca straszy mnie sądem. Czy to praktyka zgodna z prawem ?


"


WEZWANIE DO USUNIĘCIA SKUTKÓW NARUSZENIA DÓBR OSOBISTYCH
(usunięcie negatywnego komentarza)

Zgodnie z dyspozycją art. 24 § 1 kodeksu cywilnego w zw. z art. 43 kodeksu cywilnego żądam zaniechania kreowania nieprawdziwych i szkalujących moje dobre imię sformułowań oraz niezwłocznego usunięcia skutkow naruszenia moich dobr osobistych poprzez usunięcie negatywnego komentarza zamieszczonego przez Pana w dniu 29.04.2020 r. opublikowanym na stronie Allegro.pl
Naruszenie godności osobistej innej osoby w jakikolwiek sposob, a więc rownież za pośrednictwem Internetu, jest naruszeniem dobr osobistych w rozumieniu prawa cywilnego.
Mając na względzie specyfikę działalności prowadzonej przy użyciu sieci Internet, gdzie podstawową determinantą w podjęciu decyzji o zawarciu umowy jest opinia wyrażana przez kupujących, wskazuję, że na skutek negatywnych oraz nieuzasadnionych wpisow zamieszczonych na stronie Allegro.pl firma [edcyja] narażona jest na utratę dobrego imienia, czci i godności jako rzetelny oraz uczciwy przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą od wielu lat, a także na szkody majątkowe poprzez generowanie straty w obrotach handlowych. Zależność pomiędzy ilością sprzedawanych produktow oraz rodzajem otrzymywanych komentarzy lub opinii jest bezsprzeczna.
Do wyrażania opinii o produktach służy zakładka oceń produkt a nie komentarz do transakcji. Sprzedawca nie jest producentem sprzedawanego przedmiotu aby obarczać go niespełnionym oczekiwaniami w kwestii cech produktu. Wszelkie zarzuty przedstawione przez Pana w treści komentarza są cechami produktu ktore wyraźnie przedstawione są w treści aukcji. Bezzasadny jest także zarzut o braku jakiegokolwiek przewodu HDMI ktory zgodnie z treścią aukcji nie jest częścią zestawu gdyż zgodnie z instrukcją obsługi urządzenia producent nie dołącza go do zestawu.
Ponadto, bezzasadne obniżanie oceny poprzez wystawienie jednej gwiazdki zarowno w odniesieniu do czasu wysyłki jaki kosztu dostawy jest zwykłą złośliwością z Pana strony a nie realną oceną transakcji ktora nie ma nic wspolnego z rzeczywistością. Termin nadania przesyłki nastąpił zgodnie z deklaracją przedstawioną w treści oferty a więc w terminie 24 godzin roboczych a jej koszt nie był w żaden sposob ukryty czy też zatajony aby oceniać go na jedną gwiazdkę, tym bardziej gdzie przesyłka była nadana na warunkach szczegolnych z opcją "ostrożnie szkło".
Wobec powyższego wnoszę o niezwłoczne usunięcie skutkow naruszania dobr osobistych w postaci dobrego imienia i czci, poprzez usunięcie komentarza w nieprzekraczalnym terminie 3 dni od dnia otrzymania niniejszego wezwania jednak nie poźniej niż do dnia 04.05.2020. r., pod rygorem skierowania sprawy na drogę postępowania sądowego z wszelkimi konsekwencjami prawnymi, w tym ponoszenia kosztow sądowych oraz zastępstwa procesowego oraz skutkami odszkodowawczymi i karnymi.
Zwracam dodatkowo uwagę, że zgodnie z art. 14 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, czynem nieuczciwej konkurencji jest rozpowszechnianie nieprawdziwych lub wprowadzających w błąd wiadomości o swoim lub innym przedsiębiorcy albo przedsiębiorstwie, w celu przysporzenia korzyści lub wyrządzenia szkody.
Niniejsze wezwanie jest ostateczne i za takie proszę potraktować także moje stanowisko w tej sprawie.
Brak zadośćuczynienia niniejszemu wezwaniu w terminie, a w szczegolności brak usunięcia wspomnianego wyżej wątku z forum spowoduje już bez dodatkowych wezwań, niezwłoczne skierowanie sprawy do właściwego sądu powszechnego z wszelkimi jej konsekwencjami. "

oznacz moderatorów
149 ODPOWIEDZI 149

Vryko
#18 Luminarz#

Co jakiś czas pojawiają się tu takie i podobne tematy. Napiszę tak - jeśli Twój komentarz nie zawierał określeń, które mogą znieważać sprzedającego - a był wyłącznie oceną towaru, nie masz czego się obawiać. Niektórzy sprzedawcy - cwaniaczki w taki właśnie sposób próbują zlikwidować niepochlebne opinie. Owszem, ma pełne prawo podać Cię do sądu. Jak i ja, chociażby za ten wpis. Jak każdy. Tylko że sens tego jest żaden. 

Ten, jak widzę, nawet postarał się, by jego wpis brzmiał prawie profesjonalnie...pewnie sporo negatywów sobie tym sposobem usunął. Moim zdaniem Allegro powinno reagować na wymuszanie usunięcia komentarza, doceniając sprzedającego blokadą konta. 

______________
Sołtys Allegro
oznacz moderatorów

kupdziecku_pl
#8 Zapaleniec#

Nie zawsze jest tak zerojedynkowo jak piszesz.

Mam przykład trzech klientów (powinnam napisać klientek właściwie), które dały negatywy, pewnie z ich punktu widzenia słuszne, ale w żaden sposób nie chcą się dogadać i ich usunąć. I nie chodzi tu tylko o proste prośby o usunięcie!
Nie chcą żadnej rekompensaty, nie chcą zwrotu towaru, nie chcą nic, nawet rabat proponowaliśmy i d**pa. A produkty są przez nie używane...

Jeżeli ktoś dostał wadliwy towar, a sprzedawca zrobił wszystko, żeby na to poradzić, zabiegał samodzielnie o zwrot lub reklamację, proponował rabat, a klient nie reaguje i jest zadowolony ze swojej nędznej postawy to jak to określić?

Jest wielu uczciwych sprzedawców, którzy podchodzą z sercem do tego co robią, ale natrafiają na takich klientów, dla których mam wrażenie zaistnienie w Internecie takim zachowaniem jest ważniejsze niż normalna ludzka współpraca, niż normalne kontakty.

Jest to ułamek wszystkich klientów, ale takich właśnie nazywam małpami z brzytwą. Brzytwę daje im w tym przypadku Allegro

Robię zakupy przez Allegro od wielu lat i raz zdarzyło mi się otworzyć dyskusję i raz dać negatywa w tej samej sprawie. Zakończyła się ona oddaniem pieniędzy przez Allegro, bo transakcja nie została zrealizowana, a moje pieniądze przepadły.

Nie rozumiem takich postaw i nie rozumiem jak można człowieka w taki sposób traktować.

Smutna polska rzeczywistość.

oznacz moderatorów

V--TECH
#9 Pomysłodawca#

A co jeśli to ty jesteś cwaniaczkiem. Wystawiasz negatywa i żądasz od sprzedawcy np. 200pln za usunięcie negatywnego komentarza. Włącz myślenie człowieku, bo są dwie strony.

oznacz moderatorów

V--TECH
#9 Pomysłodawca#

A co jeśli kupujący żąda za usunięcie negatywa jakiś profitów? oczywiście sprzęt sprawny.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Nie chce mi się tego czytać w całości, ale zazwyczaj są to tylko groźby tych sprzedawców, którzy nie potrafią w inny sposób utrzymać odpowiedniej jakości sprzedaży. Jeśli komentarz nie zawiera kłamstw, pomówień, oczywistej nieprawdy szkodzącej sprzedawcy, tylko jest zgodny z rzeczywistym przebiegiem transakcji, to absolutnie nic Ci nie grozi i komentarza nie usuwaj. Komentarze są po to, aby ostrzegać innych przed problemami transakcyjnymi. Niektórzy sprzedawcy podają paragrafy, adresy nieistniejących kancelarii, aby wezwanie groźnie wyglądało i aby kupującego przestraszyć. Nie daj się 🙂

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@xyz96, akurat warto przeczytać w całości, bo to nie jest zwykłe copy/paste 🙂

oznacz moderatorów

V--TECH
#9 Pomysłodawca#

A co jeśli to sprzedawcy są uczciwi?

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@ZIelonyKojot, usuń, bo to nie jest zwykłe straszenie, a koleś włożył serce w to co napisał, jeśli chcesz ocenić produkt, zrób to w odpowiednim miejscu, komentarz do transakcji tym miejscem nie jest (@Vryko).

#2 usuń nazwę firmy, bo jak tu przyjdzie, to dostaniesz drugi pozew, za to co napisał dalej 🙂
@cloudcloud 🦎

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Za produkt zgodnie z prawem względem kupującego odpowiada sprzedawca. Jak najbardziej w komentarzu można napisać, że sprzedawca oferuje buble, tandetę, towar niekompletny, złej jakości itp. Sprzedawca się namęczył, ale nie zna prawa, liczy na to, że zastraszy kupującego.

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

zawsze można zostawić ocenę a usunąć komentarz, bo to jest tylko tutaj problemem 😛

oznacz moderatorów

White_Dove_
#12 Orędownik#

Ja uważam że należy dokładnie czytać i rozumieć

"Do wyrażania opinii o produktach służy zakładka oceń produkt a nie komentarz do transakcji. Sprzedawca nie jest producentem sprzedawanego przedmiotu aby obarczać go niespełnionym oczekiwaniami w kwestii cech produktu. Wszelkie zarzuty przedstawione przez Pana w treści komentarza są cechami produktu ktore wyraźnie przedstawione są w treści aukcji. Bezzasadny jest także zarzut o braku jakiegokolwiek przewodu HDMI ktory zgodnie z treścią aukcji nie jest częścią zestawu gdyż zgodnie z instrukcją obsługi urządzenia producent nie dołącza go do zestawu.
Ponadto, bezzasadne obniżanie oceny poprzez wystawienie jednej gwiazdki zarowno w odniesieniu do czasu wysyłki jaki kosztu dostawy jest zwykłą złośliwością z Pana strony a nie realną oceną transakcji ktora nie ma nic wspolnego z rzeczywistością. Termin nadania przesyłki nastąpił zgodnie z deklaracją przedstawioną w treści oferty a więc w terminie 24 godzin roboczych a jej koszt nie był w żaden sposob ukryty czy też zatajony aby oceniać go na jedną gwiazdkę, tym bardziej gdzie przesyłka była nadana na warunkach szczegolnych z opcją "ostrożnie szkło"."

jeśli ta część wiadomości sprzedającego jest niezgodna z prawdą to wtedy można mówić o nieuczciwości sprzedającego, i wówczas można zgłosić to jako nękanie.

oznacz moderatorów

ploma
#10 Popularyzator#

O czym Ty mówisz człowieku? Kupujesz wkrętarke DeWalt. Poziom 99,9 zadowolonych. Klient TOBIE wystawia negatywa że to szmelc. Gdzie tu logika? Sprzedawca oferuje bubel? Stuknij się.. gdzie chcesz.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@ZIelonyKojot Dodatkowo takie nękanie i wezwania do usunięcia wątku z forum możesz zgłosić do Allegro tędy; https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=65a29468-5e40-4672-a8d6-e0a1f77e6d3a

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Gdy będziesz pisał do Allegro zaznacz, że sprzedawca otrzymał Twoje dane osobowe w celu finalizacji transakcji, a nie w celu zastraszania i nadsyłania niechcianych wiadomości.

oznacz moderatorów

carolingaw
#9 Pomysłodawca#

Szkoda tylko, że nie podałeś nam treści swojego komentarza. Wtedy można by było zobaczyć czy twój komentarz rzeczywiście jest obraźliwy czy nie, a takie ukrywanie się jest podejrzane. Ocena produktu powinna być jednak osobno, niestety widać że wiele osób myli ocenę sprzedawcy z oceną produktu.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Niczego nie mylą, za produkt odpowiada sprzedawca. To Allegro chcąc zmniejszyć ilość negatywów wystawianych sprzedawcom wprowadziło oddzielną ocenę produktu i z tego próbują korzystać nieudacznicy, którym się wydaje, że nie odpowiadają za to, co sprzedają.

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@xyz96, to głupie co piszesz, bo tak myśląc wpisujesz imię i nazwisko w rubryce IMIĘ a NAZWISKO zostawiasz puste, jaki to ma sens? Komentarz nie jest od oceniania produktu. Tak samo ocena swojego kierowcy ubra to nie ocena aplikacji, ani firmy.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Mylisz się, aby się o tym przekonać, wezwij swoje młodki.

oznacz moderatorów

White_Dove_
#12 Orędownik#

@xyz96  zadam pytanie - kupując w sklepie - nie na allegro telewizor na którym widziałeś obraz jaki odtwarza i po zakupie, a później po uruchomieniu do u siebie w domu okazuje się że jakośc obrazu jest niezadowalająca...

w/g Twojego rozumowania sprzedawca zrobił Cię w bambuko?

oznacz moderatorów