anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Sprzedający straszy mnie sądem za to, że wystawiłem negatywny komentarz.

ZIelonyKojot
#8 Zapaleniec#

W zamian za wystawienie negatywnego komentarza, sprzedawca straszy mnie sądem. Czy to praktyka zgodna z prawem ?


"


WEZWANIE DO USUNIĘCIA SKUTKÓW NARUSZENIA DÓBR OSOBISTYCH
(usunięcie negatywnego komentarza)

Zgodnie z dyspozycją art. 24 § 1 kodeksu cywilnego w zw. z art. 43 kodeksu cywilnego żądam zaniechania kreowania nieprawdziwych i szkalujących moje dobre imię sformułowań oraz niezwłocznego usunięcia skutkow naruszenia moich dobr osobistych poprzez usunięcie negatywnego komentarza zamieszczonego przez Pana w dniu 29.04.2020 r. opublikowanym na stronie Allegro.pl
Naruszenie godności osobistej innej osoby w jakikolwiek sposob, a więc rownież za pośrednictwem Internetu, jest naruszeniem dobr osobistych w rozumieniu prawa cywilnego.
Mając na względzie specyfikę działalności prowadzonej przy użyciu sieci Internet, gdzie podstawową determinantą w podjęciu decyzji o zawarciu umowy jest opinia wyrażana przez kupujących, wskazuję, że na skutek negatywnych oraz nieuzasadnionych wpisow zamieszczonych na stronie Allegro.pl firma [edcyja] narażona jest na utratę dobrego imienia, czci i godności jako rzetelny oraz uczciwy przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą od wielu lat, a także na szkody majątkowe poprzez generowanie straty w obrotach handlowych. Zależność pomiędzy ilością sprzedawanych produktow oraz rodzajem otrzymywanych komentarzy lub opinii jest bezsprzeczna.
Do wyrażania opinii o produktach służy zakładka oceń produkt a nie komentarz do transakcji. Sprzedawca nie jest producentem sprzedawanego przedmiotu aby obarczać go niespełnionym oczekiwaniami w kwestii cech produktu. Wszelkie zarzuty przedstawione przez Pana w treści komentarza są cechami produktu ktore wyraźnie przedstawione są w treści aukcji. Bezzasadny jest także zarzut o braku jakiegokolwiek przewodu HDMI ktory zgodnie z treścią aukcji nie jest częścią zestawu gdyż zgodnie z instrukcją obsługi urządzenia producent nie dołącza go do zestawu.
Ponadto, bezzasadne obniżanie oceny poprzez wystawienie jednej gwiazdki zarowno w odniesieniu do czasu wysyłki jaki kosztu dostawy jest zwykłą złośliwością z Pana strony a nie realną oceną transakcji ktora nie ma nic wspolnego z rzeczywistością. Termin nadania przesyłki nastąpił zgodnie z deklaracją przedstawioną w treści oferty a więc w terminie 24 godzin roboczych a jej koszt nie był w żaden sposob ukryty czy też zatajony aby oceniać go na jedną gwiazdkę, tym bardziej gdzie przesyłka była nadana na warunkach szczegolnych z opcją "ostrożnie szkło".
Wobec powyższego wnoszę o niezwłoczne usunięcie skutkow naruszania dobr osobistych w postaci dobrego imienia i czci, poprzez usunięcie komentarza w nieprzekraczalnym terminie 3 dni od dnia otrzymania niniejszego wezwania jednak nie poźniej niż do dnia 04.05.2020. r., pod rygorem skierowania sprawy na drogę postępowania sądowego z wszelkimi konsekwencjami prawnymi, w tym ponoszenia kosztow sądowych oraz zastępstwa procesowego oraz skutkami odszkodowawczymi i karnymi.
Zwracam dodatkowo uwagę, że zgodnie z art. 14 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, czynem nieuczciwej konkurencji jest rozpowszechnianie nieprawdziwych lub wprowadzających w błąd wiadomości o swoim lub innym przedsiębiorcy albo przedsiębiorstwie, w celu przysporzenia korzyści lub wyrządzenia szkody.
Niniejsze wezwanie jest ostateczne i za takie proszę potraktować także moje stanowisko w tej sprawie.
Brak zadośćuczynienia niniejszemu wezwaniu w terminie, a w szczegolności brak usunięcia wspomnianego wyżej wątku z forum spowoduje już bez dodatkowych wezwań, niezwłoczne skierowanie sprawy do właściwego sądu powszechnego z wszelkimi jej konsekwencjami. "

oznacz moderatorów
149 ODPOWIEDZI 149

xyz96
#21 Demiurg#

Oczywiście, nie ma znaczenia gdzie kupiony, za towar odpowiada sprzedawca.

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

czyli za działanie i jakość obrazu odpowiada pan Mirek z Sękocina Wschodniego a nie firma Zamzunk? to dlatego mają tylu zadowolonych klientów, bo wszyscy robią tak jak @xyz96 i piszą do sprzedawców allegro jak im spada FPS w grach na TV..

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Za towar odpowiada sprzedawca, nie producent, nie importer, nie pośrednik, nie Allegro. Jeśli coś działa nieprawidłowo, niezgodnie z umową, reklamację, zgodnie z polskim prawem, składamy u sprzedawcy i sprzedawcy na Allegro możemy wystawić negatywną ocenę za sprzedaż niskiej jakości produktów.

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

za sprzedaż niskiej jakości produktów.

i tyle co można, nie można oceniać działania TV ABC 3D 92K w komentarzu 🙂

oznacz moderatorów

White_Dove_
#12 Orędownik#

Mi przyświecała inna myśl... sprzedawca odpowiada za to że mamy źle ustawione anteny (naziemna, satelita) mamy niezbyt zadowalające połaczenie internetowe lun niekoniecznie odtwarzcz video nie najnowszej generacji🙄

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@White_Dove_, zwykle ludzie (kupujący) są bardziej ogarnięci i wiedzą co oceniać i z czym dzwonić do sprzedającego, napewno nie z jakością obrazu TV, bo od tego jest jedynie zwrot 14 dni 🙂

@ZIelonyKojot, jeszcze raz, usuń komentarz, zostaw łapkę jaką chcesz, tyle 🙂

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@ZIelonyKojot Trudno się w pelni odnieś do tego ale czytając to a nie znając twojej oceny wygląda mi na to że sprzedający pisze zasadnie Co innego ocena transakcji sprzedaży-kupna a co innego ocena produktu

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Bzdura, gdyby tak było sprzedawcy bubli mieliby same pozytywy za przebieg transakcji.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@xyz96 To nie są bzdury Teraz w każdej ocenie mniej niż 5 * każdy sprzedający żąda usunięcia komentarza i to jest fakt

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Niech sobie żąda. Żądać każdy może.

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@xyz96, myślimy, że nie do końca masz rację, ale uparciuch z ciebieeee 😃

Zauważmy, że nie mamy wypowiedzi osoby zakładającej ten temat,
dajmy się wypowiedzieć @ZIelonyKojot, niech poda swój komentarz.
Bo będzie pupa zbita, jak zrobi to co radzisz, czyli nic, a potem wyjdzie problem..
Wiadomo, że tutaj doradzamy, ale kasą nie sypniesz w razie porażki w sądzie 🙂

oznacz moderatorów

ZIelonyKojot
#8 Zapaleniec#

Mój komentarz brzmiał tak:

"Moim subiektywnym zdaniem przedmiot ten nie jest monitorem z funkcją tv lecz zwykłym telewizorem. Nie każdy konsument jest specjalistą w dziedzinie i nie każdy wie, iż rozdzielczość ekranu 1366x768 - jest to zbyt mało by móc urządzenie, z powodzeniem,bez bólu oczu,bez znacznej pixelozy użytkować jako monitor. Jest to moim zdaniem zwykły telewizor ze złączem HDMI,które pozwala połączyć go z komputerem, jak każdy telewizor.W zestawie brakuje przewodu, który łączyłby rzekomy "monitor" z komputerem."

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@ZIelonyKojot, oceniłeś przedmiot, w miejscu do tego nieprzeznaczonym.
Wpisz ten sam komentarz w opinii o TV a nie w komentarzu o sprzedającym.
Dla jednych to bez różnicy, dla drugich wielka, załatw tak, by nie robić sobie
problemów. Bo potem sąd przyzna rację sprzedającemu to zabulisz karę 🙂

oznacz moderatorów

White_Dove_
#12 Orędownik#

Niech kupujący wypowie się na ten zarzut

"bezzasadne obniżanie oceny poprzez wystawienie jednej gwiazdki zarowno w odniesieniu do czasu wysyłki jaki kosztu dostawy jest zwykłą złośliwością z Pana strony a nie realną oceną transakcji ktora nie ma nic wspolnego z rzeczywistością. Termin nadania przesyłki nastąpił zgodnie z deklaracją przedstawioną w treści oferty a więc w terminie 24 godzin roboczych"

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@White_Dove_ Trzeba trochę rozsądku w tych trudnych czasach i należy rozróżnić ocenę transakcji od oceny produktu Ja osobiście kupując drogi przedmiot staram się najpierw zdobyć jak najwięcej wiadomości np idą do sklepu i go obejrzeć i czytac opini o produkcie a następnie szukam gdzie i ile kosztuje 

oznacz moderatorów

mikeza
#21 Demiurg#

@LEW433  i nie tylko ocenę produktu, bo ja dostałem niedawno negatywa tylko za to, że kupujący wybrał allegro polecony i dostał go 5 dnia licząc z dniem nadania. Był zadowolony z produktu i kosztu wysyłki, a komentarz negatywny był spowodowany według niego długim czasem dostawy. Dodam, że nadanie nastąpiło 10 godzin po zakupie, a doręcznie było w terminie deklarowanym przez pocztę (5 dni roboczych)

Na szczęście był na tyle inteligetny, że moje argumenty do niego przemówiły i anulował negatywa.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

White_Dove_
#12 Orędownik#

Dlatego uważam że kryteria ocen dedykowane przez allegro są nietrafne...

sprzedający ma wpływ na czas wysyłki ale na czas dostawy jest od niego nie zależny

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Za sprzedany produkt względem kupującego odpowiada sprzedawca i sprzedawcy można na Allegro wystawić ocenę w związku ze sprzedawanym produktem, nie musi to być oddzielna ocena produktu. Jeśli tego nie rozumiesz, zapytaj tu; https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=1aab3926-a59f-4f0a-b91a-ab3d4e469201

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@xyz96 Chyba nie masz racji bo wstawiając ocenę transakcji nie oceniamy produktu i to nawet pisząc taką ocenę  wyświetla się że nie oceniaj produktu później to zrobisz

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Mam rację, wystawiając ocenę sprzedawcy możemy napisać jak kiepski produkt on sprzedaje. Zazwyczaj tego rodzaju wątpliwości mają sprzedawcy bubli.

oznacz moderatorów