Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Cześć!
13 Stycznia zamówiłem produkt za pobraniem.
Tego samego dnia znalazłem ten sam w dużo niższej cenie, więc zrezygnowałem z zakupu.
Mimo to sprzedający dwa dni później tj. 15 Stycznia nadał przesyłkę.
Oczywiście jej nie odebrałem.
Teraz upomina się o zwrot kosztów i straszy sądem.
Chory jakiś czy co?
Coś tu nie działa jak powinno. Dodałem screeny, ale widocznie ich nie widać. Więc jeszcze raz. Kupiłem jako osoba prywatna produkt bez ograniczonego zwrotu. Zwróciłem poprzez kliknięcie "ZWRÓC ZAKUP" w zakładce Moje Zamówienia. Sprzedający wysłał przesyłkę DWA dni po zgłoszeniu zwrotu. 😜
No widzisz teraz piszesz nieprawdę i lepiej nie wypisuj bzdur bo się pogrążasz a tu dzisiejszy przykład, bo znowu nie widzisz:
wiele to o tobie mówi.
Zakupiłem jako osoba prywatna, od firmy. Zwrot nie ograniczony, zwykła ladowarka do akumulatorów 😋
@_HolaOla_ wysyłam jeszcze raz 🙂
nowomowa allegro w pełni
@_Likos_ od kiedy zgłoszenie chęci zwrotu towaru, którego się nie otrzymało jest odstąpieniem od umowy?
Kupujący może odstąpić od umowy w myśl przepisów w dowolnym momencie od zawarcia umowy, także przed wysyłką towaru
pytanie czy deklaracja zwrotu towaru czyli jego odesłania przed jego otrzymaniem jest odstąpieniem od umowy
jak znam życie kupujący nie pofatygował się napisaniem maila do sprzedawcy, że odstępuje od umowy, a używanie telefonu zamiast do wykonania rozmowy telefonicznej do sprzedawcy ograniczył do klikania w bzdurne opcje allegro
skąd sprzedawca ma wiedzieć, że kupujący nie odbierze przesyłki - gdzie to jest napisane w w/w opcjach allegro?
jak popukam smartfonem w podłogę lub o kamień nie znaczy to, że tamtamy lub hałas pokażą autorowi wątku, że napisałem tego posta
Ty jakiś ograniczony jesteś? Idąc tokiem Twojego rozumowania, klikając w "bzdurną" opcje "Kup Teraz" też mam pisać maila, że kupuje towar?
@cieszyn5 jak do kogoś piszesz to używaj @ i wybierz nick bo nikt nie wie komu odpisujesz i się robi z dyskusji rozpiernicz , ja np twoje screeny dopiero mogłem odczytać po mojej ost wiadomości do Lwa a odpowiedź o firmie przeoczyłem bo była nieoznaczona do adresata. Jeśli anulowałeś i wypełniając formularz allegro odstąpiłeś od umowy przed wysyłką to nic mu nie jesteś dłużny aczkolwiek na przyszłość pisz przez panel takie rzeczy do sprzedawcy bo zwyczajnie mając kilkaset wysyłek dziennie nie zauważy anulowania a wiadomość zauważy bo ma 24h na odpowiedź i będzie mu się świeciła w panelu jako nieodczytana
@az1rael dzięki kolego 🙂 Szukałem tego w dodatkowych opcjach, zazwyczaj robi się to z automatu przy kliknięciu "odpowiedz". Znaczy na innych forach 😛
@RED Ty jakiś ograniczony jesteś? Idąc tokiem Twojego rozumowania, klikając w "bzdurną" opcje "Kup Teraz" też mam pisać maila, że kupuje towar?
@cieszyn5 PRzanalizuj co zrobiłeś i co zadeklarowałeś, pomijam już fakt co przesłało allegro sprzedawcy.
Allegro działa syfnie i do tego wprowadziło nowomowę
My mieliśmy przypadki, że (uwaga - ty tak nie zrobiłeś) po anulowaniu przez kupującego zakupu ( taka opcja allegro) udało nam się wysłać przesyłkę
bo allegro ma laga i info o takim działaniu Kupującego przesyła z dużym opóźnieniem
do sprzedawcy i np: inpostu
wiedz, że po skutecznym anulowaniu, sprzedawca traci możliwość wysyłki towaru
a po zgłoszeniu zwrotu jest taka możliwość (zadaj sobie pytanie dlaczego?)
mało jaka firma sprzedająca pracuje na samym allegro - my np: posługujemy się mailami - inni baselinkerem - @az1rael Ci to już napisał wcześniej
W twoim wypadku Sprzedawca nie dostał w żadnym wypadku informacji od allegro typu:
- "kupujący odstąpił od umowy nie wysyłaj towaru"
Wiesz jak wygląda informacja mailowa od allegro w Twoim przypadku?
"Kupujący zgłosił zwrot towaru"
Ja się nie dziwię reakcji sprzedawcy - chcesz kogoś winić - wiń allegro
i pokaż tutaj na forum jak wyglądało "twoje" odstąpienie od umowy - pokaż maila, screeny z allegro i itp
@RED Winisz kupującego o takie formy odstąpienia od umowy zakupu? przecież zarówno jak kupujący i sprzedający akceptujemy regulamin Allegro, kupującemu udostępnia się taką formę odstąpienia od umowy zakupu> zwrot, nie sądzisz że nie każdy kupujący a z pewnością większość się nie zna na tym i jak czyta że tak może kliknąć zwrot i ma odstąpienie to się dziwisz że tak robi?
@LEW433 winię za to, że nie rozumie istoty problemu
zwrot na allegro może też wykonać podmiot nieuprawniony do zwrotu, który akceptuje regulamin allegro np: sp z o.o.
Dlaczego Kupujący nie anulował zamówienia przed wysyłką na allegro? To jest jedyna forma na allegro odstąpienia od umowy przed wysyłką (wińcie za to allegro)
doskonale wiedział przecież (bo zaakceptował regulamin allegro, i wiedział że sprzedawca szykuje wysyłkę i spakował paczkę bo ją będzie szybko wysyłał)
a co zrobił - zgłosił jej zwrot - czyli, że ją po otrzymaniu odeśle
po czym jej nie odebrał i ma pretensje do sprzedawcy, który 2 razy zapłacił za wysyłkę
brawo @cieszyn5 gratulacje, rób tak dalej
Każdy sprzedawca ucieszy się, gdy Kupujący skutecznie mu oznajmi przed wysyłką - nie chcę towaru nie wysyłaj go, nie rób sobie kosztów i nie niszcz środowiska - niech kurier nie jeździ na darmo
Jam mam ostatnio u nas wysyp osobników podobnych do @cieszyn5 robiących zwroty towarów z adnotacją typu "towar inny niż zamówiony" - na pytania o co chodzi otrzymujemy odpowiedź bo mi taka opcja pasowała najbardziej bo towar mi nie pasuje, bo go źle kupiłem a opis jest okej - tak wygląda teraz allegro
@RED "Każdy sprzedawca ucieszy się, gdy Kupujący skutecznie mu oznajmi przed wysyłką - nie chcę towaru nie wysyłaj go, nie rób sobie kosztów i nie niszcz środowiska - niech kurier nie jeździ na darmo"
Jasne to jest od strony sprzedawcy bardzo istotna kwestia, tylko On w swoim mniemaniu w oparciu o regulamin jest święcie przekonany, że sprzedawca otrzyma informację o jego odstąpieniu od umowy. Ale On nie sprzedaje i nie wie, że dowiesz się o tym dopiero jak paczka do Ciebie wróci. A jak sam zaznaczył kupujący "guzik go to interesuje". Szkoda nerwów.
@RED "
Dlaczego Kupujący nie anulował zamówienia przed wysyłką na allegro? To jest jedyna forma na allegro odstąpienia od umowy przed wysyłką (wińcie za to allegro)
doskonale wiedział przecież (bo zaakceptował regulamin allegro, i wiedział że sprzedawca szykuje wysyłkę i spakował paczkę bo ją będzie szybko wysyłał)"
Nie mogłem anulować, bo Wasze niezastąpione automaty odrazu oznaczyły zamówienie jako "w realizacji" mimo to, że sklep był zamknięty, bo była sobota po 19. To moja pierwsza taka przygoda i nie wrzucaj mnie do jednego wora. Jestem na allegro od 15 lat i zamówiłem już tysiac paczek za pobraniem, które zawsze odbierałem. A Ty najwidoczniej masz jakiś problem, wszystkich kupujacych tak od razu atakujesz?
@RED Zauważ ze mimo tego że nie było już możliwości anulowania zakupu, kupujący robi zwrot przed nadaniem a więc logiczne się wydaje że sprzedający nie ma po co wysyłać, Może się mylę ale tak uważam, nawet opisane jest to w regulaminie Allegro.
Coś od wczoraj targają Tobą wyjatkowe emocje, a moze także w tym się mylę?🤗
@RED dodałem screeny w pierwszym poście ale ich nie widać, bo mam za niską rangę i gowno mnie interesuje na czym Ty i inni sprzedający pracują. Wystawiają ofertę i akceptują regulamin, więc niech się to trzyma kupy. Jeśli jesteś bardzo zainteresowany, to podaj adres mailowy- podeślę Ci te screeny. Tak czy inaczej sprzedający przeprosił mnie tłumacząc l, że te wiadomości wysyła automat zawsze gdy ktoś nie odbierze przesyłki. A mnie guzik interesuje ich automatyzacja. Miłego dnia 🙂
@cieszyn5 screeny już dawno widać, zostały odsłonięte przez moderatorów.
W tym co pisze RED chodzi o fakt, że nie ma co się dziwić, że sprzedawcy wysyłają takie zamówienia, ja myślę, że tutaj doszło do odstąpienia już po wygenerowaniu etykiety (ponieważ nie było opcji anulowania - czyli albo zmieniono status zamówienia albo wprowadzono numer przesyłki) i nie ma żadnego systemowego rozwiązania w samym allegro które by zabezpieczyło przed nadaniem tej paczki. Nawet zdarzają się przypadki gdy informacja o anulowaniu pojawia się powiedzmy 60minut po anulowaniu - w 60 minut spokojnie można spakować zamówienie i nawet nadać przesyłkę.
Tylko co to zmienia, jak już przesyłka się wraca i ktoś ma zamiar obciążyć kupującego kosztem zwrotu (a może nawet przesyłki bo może, np. oferować darmową dostawę) to chyba powinien najpierw sprawdzić czy przypadkiem nie doszło do odstąpienia przed wysyłką - a dopiero później pisać maila do klienta.
Jeszcze tak tylko dodam, że integracje w tym aspekcie są pomocne ale nadal nie rozwiązują 100% problemów, ponieważ allegro ma zwykle po API jeszcze większego laga z przesyłaniem informacji - jednak jakiś sposób o powiadamianiu o takich "niecodziennych" sytuacjach na pewno by się przydał.
"mnie guzik interesuje"
Wydaje mi się, że to właśnie jest problem w 99% postów na AG, obie strony guzik interesuje druga strona. Miłego dnia 😉
@cieszyn5 widzę w dyskusji, że sprawa jest rozwiązana i wyjaśniona ze sprzedającym. Czy możemy Ci jeszcze jakoś pomóc?
Całą resztę dyskutantów bardzo proszę o powstrzymanie emocji, bo sprawę kupującego udało się szybko wyjaśnić, a wszyscy jesteśmy tutaj żeby sobie wzajemnie pomagać, a nie po to, aby jedna strona atakowała, czy oceniała drugą.
@RED "Oświadczenie można sformułować samodzielnie, można też skorzystać z gotowego
"Konsument może odstąpić od umowy poprzez złożenie stosownego oświadczenia. Jego forma może być dowolna."
żródło: https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/prawo-odstapienia-od-umowy/forma/
Jeśli kupujący korzysta z gotowego formularza jednocześnie nie zgłasza roszczeń reklamacyjnych jest to wystarczająca forma złożenia oświadczenia. Kupujący nie musi pisać żadnej formułki
Natomiast nieodebranie paczki to już jest skutek złożonego oświadczenia
@RED Oj tu słabo, to słabe z tym że sprzedający nie widzi "zwrotu", a zakup widzi?