Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
odesłałam zakupiony towar, sprzedający ma ustawione na swojej stronie własne zasady dot. zwrotów- 30 dni od daty rozpakowania przez nich zwróconej przesyłki. Wydaje mi się to niezgodne z prawem. Ostatecznie otrzymałam należność, ale wystawiłam negatywny komentarz, w odpowiedzi sprzedający odpisał nieprawdę , naruszającą moje dobre imię, że nie dokonałam zwrotu i chciałam wyłudzić pieniądze . Ktoś miał podobną sytuację? Co zrobić?
Otwór dyskusję i poprośpracownika allegro o pomoc .Zgodnie z UK sprzedawca zobowiązany jest do zwrotu środkówdo do 14 dni od odstąpienia od umowy jeśli przesyłka zwrotna powróciła w tym czasie . Jeśli zwrot się przedłużył ma to zrobić niezwłocznie .
Odpowiedź do komentarza zgłoś do Allegro, jeśli zawiera oczywistą nieprawdę, zostanie usunięta; https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=1aab3926-a59f-4f0a-b91a-ab3d4e469201&subjectId=0cf36533-0...
Jego oferty z tym niezgodnym z prawem zapisem też możesz zgłosić; https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=a2f3ea49-2579-47d5-87f4-6d96a42e3e86
Jak dostałaś zwrot pieniążków to po co wystawiasz negatyw ? Sprzedawca wywiązał się i oddał kaskę , a za poślizg można obniżyć ocenę za obsługę Nie dziwię się sprzedawcy , ty tak samo naruszyłaś jego dobre imię wystawiając negatywny komentarz do transakcji w której wszystko zostało rozwiązane
Po to, że nie można pisać o zwrocie wpłaty w ciągu 30 dni od rozpakowania i przeciągać zwrotu na tej podstawie - to niezgodne z prawem. Jakie on ma dobre imię? Sam sobie je psuje.
Piszesz jakby allegro ci płaciło za takie pisanie , klient może nasr...ć na sprzedawcę a sprzedawca nie może nić
Takie ma dobre imię że oddał pieniążki , ilu jest takich co ma w 4 literach klienta Więc nie wrzucaj wszystkich do jednego wora
Zwrot w ciągu 30 dni nie jest zgodny z prawem i każdy o tym wie , ale to nie uprawnia kupującego do wystawiania negatywnej opinii Ponieważ transakcja zakończyła się po myśli kupującego , ten oddał towar a sprzedawca zwrócił pieniążki
No wielką łaskę zrobił, że oddał pieniądze. Za takie zapisy i przeciąganie zwrotu powinien dostać 10 negatywów, ale niestety kupujący może dać tylko jeden.
Gdzie masz informację że sprzedawca przeciągnął zwrot ?
Ma tylko adnotację na stronie że zwrot do 30 dni Klient napisał że otrzymał zwrot pieniążków ale nie sprecyzował w jakim terminie
Na jakiej podstawie osądzasz tego sprzedawce w tej transakcji ?
sam zapis jest nie zgodny z US i pierwszy lepszy kumaty może mocno zrobić koło pióra
Na takiej, że stosuje rażąco niezgodne z prawem zapisy w ofertach i na takiej, że nakłamał w odpowiedzi do komentarza jakoby towar nie został zwrócony i chciano od niego wyłudzić pieniądze. A to że przeciągał nie zostało napisane wprost, ale treść wypowiedzi na to wskazuje.
Każdy konsument ma uprawnienia do złożenia powództwa o uznanie postanowień wzorca umowy za niedozwolone do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Nie jest wymagane, by była to osoba, która faktycznie podpisała już umowę zawierającą klauzule abuzywne. Powództwo ma prawo wytoczyć każdy, kto zgodnie z proponowaną przez przedsiębiorcę ofertą mógłby zawrzeć budzącą prawne wątpliwości umowę. Uprawnienie do wytoczenia powództwa przysługuje także organizacji społecznej, która w statucie deklaruje ochronę interesów konsumentów. Kolejne podmioty, które mogą chronić prawa konsumenta poprzez złożenie pozwu to: powiatowy (miejski) rzecznik konsumentów oraz Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz zagraniczna organizacja wpisana na listę organizacji uprawnionych w państwach Unii Europejskiej do wszczęcia postępowania o uznanie postanowień wzorca umowy za niedozwolone, opublikowaną w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich, jeżeli cel jej działania uzasadnia wystąpienie przez nią z takim żądaniem dotyczącym wzorców umów stosowanych w Polsce, zagrażających interesom konsumentów w państwie członkowskim, w którym organizacja ta ma swoją siedzibę.
@artur8225-a1: Piszesz jakby allegro ci płaciło za takie pisanie
[edytowano - negatywne opinie na temat innego użytkownika Allegro Gadane]
@konto zamknięte Ja mam do Ciebie prośbę. Pohamuj się trochę z takimi tekstami, bo robisz to po raz kolejny. Skończy się to tym, że otrzymasz ode mnie tutaj publicznie taką wiązankę, jakiej jeszcze nigdy od nikogo nie otrzymałeś i zapewne będzie to mój ostatni post w tym miejscu.
@xyz96, ale mi to nie przeszkadza, możesz napisać 😄
Ja podsumowuję to co robisz, oczywiście nie mam nic przeciwko, ale narazie pewnym jest to, że pomagasz tylko jednej stronie, nie zachowując się fair wobec drugiej, kiedy wszyscy pomagają i kupującym i sprzedającym 🙂 Doszliśmy do wniosku tutaj, że nie ma miejsca na niesprawiedliwość i jak ktoś broni tylko kupujących a naciska na sprzedających, znaczy że jest albo pracownikiem supportu allegro zajmującym się stricte kupującymi, albo jest przez nich opłacany. 🙂
Piszmy to co myślimy, a nie to co ładnie wygląda 🙂 Bądźmy szczerzy ale sprawiedliwi 🙂
To nie ja bronię kupujących , ale UK do , której każdy przedsiębiorca musi powtarzam MUSI się odpowiednio stosować . Kupujący jest po słabszej stronie w stosunku do profesionalnego sprzedawcy i dlatego otrzymał narzędzie w postaci ustawy , która narzuca przedsiebiorcy konktetne zachowanie .
@mdrogeria kupujący jest w teorii słabszy od sprzedawcy. Może jak jest duży sprzedawca, z rzeszą prawników to ok. Ale nie konsument vs DG 1-2 osobowa. Wtedy patrząc obiektywnie (z perspektywy sprzedawcy i konsumenta) uważam, że konsument ma przewagę mniej więcej 90% do 10%.
Ja np. do dzisiaj nie rozumiem na jakiej podstawie sprzedawca ma obowiązek zwracać klientowi pieniądze za koszt wysyłki do niego, jeśli towar, który klient dostaje jest zgodny ze zdjęciami aukcji, opisem itp. Rozumiem gdyby były jakieś nieścisłości, ale jeśli wszystko jest ok, to dlaczego? Wiem, że tak jest, ale uważam, że jest to bardzo niesprawiedliwe dla sprzedawców i klienci bardzo często tego nadużywają. Zwłaszcza mając przez siebie darmowe odesłanie paczkomatem. Wtedy tak naprawdę, można niewielką firmę zamęczyć finansowo.
kupujący ma prawo do zapoznania się z towarem w sposób bezpośredni i po to UK narzuca na sprzedającego obowiązek partycypacji w kosztach przemieszczania się zakupionego towaru . Kupujący ponosi koszt zwrotu natomiast Ty nadania .
@mdrogeria Wiem, ale po pierwsze, z czym tu się zapoznawać jeśli zdjęcia i opis są bardzo dokładne i realne? Dwa, jeśli klient ma darmowe odesłanie w ramach paczkomatu to o żadnej partycypacji nie ma mowy. Ty jesteś "w plecy" na koszcie wysyłki do niego, a on odsyła sobie za darmo.
Wiem, że takie jest prawo. Tylko dla mnie jest to faworyzowanie konsumenta.
@konto zamknięte, wg przepisów trzeba zwrócić NAJTAŃSZĄ przesyłkę,
ale jeśli najtańsza to (ustawiona na allegro) darmowa, wtedy nic nie zwraca 🙂
Ale niee.. są tacy co mówią, że 18+9 i 27+0 to to samo, czasem tak, czasem nie 😄
Chyba, że ja coś nie kumam jednak 😮
@konto zamknięte Każdy ma prawo do własnego zdania i indywidualnej opinii, ale proszę Cię o powstrzymanie się od oceniania oraz personalnych komentarzy w stosunku do innych użytkowników. @xyz96 nie jest pracownikiem Allegro, ani nie jest przez Allegro opłacany. Jest tutaj z własnej woli i pomaga wielu osobom, zarówno kupującym jak i sprzedającym. Jeśli nie pamiętasz zasad jakimi się tutaj kierujemy, zachęcam do ponownej lektury tego artykułu.