Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
odesłałam zakupiony towar, sprzedający ma ustawione na swojej stronie własne zasady dot. zwrotów- 30 dni od daty rozpakowania przez nich zwróconej przesyłki. Wydaje mi się to niezgodne z prawem. Ostatecznie otrzymałam należność, ale wystawiłam negatywny komentarz, w odpowiedzi sprzedający odpisał nieprawdę , naruszającą moje dobre imię, że nie dokonałam zwrotu i chciałam wyłudzić pieniądze . Ktoś miał podobną sytuację? Co zrobić?
@_HolaOla_, i pomaga wielu osobom, zarówno kupującym jak i sprzedającym.
Nie pomaga sprzedającym i to jest ten problem. Może poczytaj wpisy, oraz to co inni myślą o takim jego jednostronnym podejściu. Sam napisał wiele razy, że sprzedający mają z nim trudno i wcale się z tym nie kryje, bo zna przepisy tylko przeciwko sprzedającym.. ale co ja tam wiem, przecież chodzi o to by być dupolizem tylko w jedną stronę, czego przykładem jest allegro. Przecież najlepiej z góry wszystkim sprzedającym robić pod górkę, a nie tylko nieuczciwym 🙂 jeśli ktoś ci daje lajka, znaczy, że zgadza się z tobą w danym temacie 🙂
Bądźmy szczerzy ale sprawiedliwi 🙂
@konto zamknięte Przeczytałam tutaj naprawdę wiele wpisów, których autorem jest @xyz96 i nawet jeśli nie zgadzam się z nimi, to każdy ma tutaj prawo do wyrażenia własnej opinii. Również z perspektywy kupującego, z którą Ty jako sprzedający, możesz się nie zgadzać. @xyz96 dzieli się własnym doświadczeniem i wiedzą, ale równocześnie przestrzega zasad, którymi się tutaj kierujemy. Natomiast Twoja teoria, że ktoś tutaj jest po kryjomu opłacany za pozytywne opinie przeciwko sprzedającym, nie jest prawdą. Każdy pracownik Allegro, który zabiera tutaj głos, jest podpisany i odpowiednio oznaczony. Samo poczucie sprawiedliwości to bardzo subiektywna ocena, więc jej wymierzanie pozostawmy właściwym organom.
@_HolaOla_, nie do końca masz rację, być sprawiedliwym znaczy pomagać wszystkim z tym samym podejściem. Ja nie jestem sprzedającym, ale też kupującym, więc wiesz, pomagam wszystkim w sposób jaki potrafię 🙂
Jako moderatorka nie możesz wyrazić zdania sprzecznego z polityką firmy jaką jest allegro, nie winimy cię, poprostu klientolizodupne posty są bardziej wartościowe w oczach firmy. Nawet gdyby on był opłacany, to kto by się przyznał? Przecież w biznesie chodzi o to, by się szczerzyć do klienta, i go zadowalać, nie musi wiedzieć co kryje góra lodowa pod powierzchnią wody 🙂
Inaczej, @_HolaOla_, przyznaj że prowizja od wysyłki to głupota i powinna być usunięta, szczerze. Umiałabyś? 🙂
Zawsze może pisać o mediacje do Federacji Konsumentów.
Większość sprzedawców nie wie że ma obowiązek NIEWZŁOCZNIE oddać pieniądze po ZGŁOSZENIU zwrotu, a nie oddaniu paczki. Najpóźniej 14 od od ZGŁOSZENIA. Jedyne co może to poczekać na POTWIERDZENIE nadania przesyłki. Potwierdzenie a nie jego odbiór.
https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/prawo-odstapienia-od-umowy/skutek/
Jesli zwrot środków nastąpił w ustawowym terminie uczciwie negatywna ocena nie powinna mieć miejsca , natomiast zwrot środków po terminie nawet w świetle wyimagonowanych zapisów sprzedającego zasługuje na ocenę negatywną .
@Adramel Sprzedawca MOŻE wstrzymać się ze zwrotem do chwili otrzymania towaru w ramach zwrotu. Musi mieć bowiem szansę zapoznać się ze stanem produktu, który do niego wraca. Dochodziłoby bowiem do patologii, że ktoś np. poużywa sobie przedmiot, poniszczy, odeśle np. 13 czy 14 dnia od odstąpienia, gdzie sprzedawca niby musiałby już oddawać kasę, a towar dostanie po fakcie. No way 😉
Nie pradwę piszesz
Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż terminie 14 dni od dnia odstąpienia od umowy. Co istotne, jeżeli przedsiębiorca nie zaproponował, że sam odbierze rzecz od konsumenta, to może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
@mdrogeria, sprzedający musi przecież wiedzieć jaki jest stan towaru zanim zwróci środki 😛
Taaa, musi wiedzieć, zmieniaj przepisy.
Jak ci paczka przychodzi, to zanim zrobisz zwrot, musisz wiedzieć czy w środku jest fon czy kamienie. Musisz ogarnąć stan fona, by z tego potrącić kupującemu. Mi nieraz potrącali 2-3-5zł za rozwinięte kable, więc uważam że to jest fair 🙂
A przepisy powinny traktować wszystkich równo. I tyle. Sprawiedliwie.
Albo do chwili otrzymania potwierdzenia nadania przesyłki, zależy co nastąpi szybciej.
Tak , otrzymujesz wiadomość sms o zwrocie od przewoźnika wraz z danymi nadawcy , to wystarczy
Miałam identyczną sytuację o której piszesz. Jeszcze mi mówił Pan kupujący że absolutnie przedmiot nie był używany 😄
Nie dość że był porysowany , wysmarowany w jakiejś czekoladzie to śmiał twierdzić że przedmiot nie był używany . Masakra !
W takim przypadku wystawiasz panu rachunek za utratę wartości i możesz się sądzić ....
albo zdjąć z wartości zwrotu 🙂
tak ,jeśli zwrot towaru nastąpił przed obowiązującym zwrotem środków
Ja nigdy nie zwracam pieniędzy dopóki nie dostanę i nie obejrzę towaru. Przepisy mówią jasno "sprzedawca musi niezwłocznie", ale również "kupujący jest zobowiązany odesłać towar niezwłocznie".
To tak jak z reklamacją (wyjaśniałem to nawet już z Rzecznikiem Praw Konsumenta przy okazji gdy byłem konsumentem i składałem reklamację). Sprzedawca ma niby 14 dni na ustosunkowanie się do złożonej reklamacji. Teoretycznie, konsument NIE MUSI odesłać w tym czasie towaru na tą reklamację. To tak, żeby było śmieszniej i pokazać absurd przepisów. Jednak sprzedawca może wówczas zgodnie z prawem, np. odpisać, że odrzuca roszczenie gdyż nie miał okazji zapoznać się ze stanem towaru, który jest reklamowany.
Trzeba być po prostu człowiekiem. Ja jak coś odsyłam to też nigdy nie ścigałem sprzedawców za to, że mi po 14 dniach od zgłoszenia nie zwrócili towaru. Nigdy. Przypominałem się jedynie dopiero gdy mijało 14 dni od momentu gdy odesłałem towar. Najgorsze, że są ludzie, którzy wyszukują celowo haczyków w przepisach i później o kilka złotych szargają nerwy czy to sprzedawcy czy kupującemu.
Kupujący ma 14 dni od odstąpienia , ale to nie znaczy ,że nie może odesłać później . Odstąpienie jest ważne i powinien otrzymać pełny zwrot środków jeśli zwłoka nie ma wpływu na jakość odsyłanego towaru
@mdrogeria, dłużej może jedynie jeśli przedmiot odbiega od opisu 🙂
Jeżeli bez podania powodu wtedy 14 dni 😛
Tak , powien odesłać najpóźniej 14-tego dnia od odstąśpienia , a ty w chwili otrzymania potwierdzenia nadania przesyłki powinieneś zwrócić środki / przed otrzymaniem zwrotu / . Są to marginalne przypadki , ale należy je skalkulować