Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Kupiłem lampę do VW golf 5 plus, sprzedawca zaznaczył że przysługuje wymiana na nową, okazało się że ma pęknięty uchwyt odblaśnika, złożyłem reklamację z żądaniem nowej lampy w dyskusji ani razu nie wspominał o tym tylko powtarza żeby zwrócić lampę to on odda pieniądze bo nie ma na stanie drugiej, proponowałem żeby kupił inną z allegro lub **piiip** i odmienił znowu zamilkł czy w takiej sytuacji czeka mnie tylko zepsuta lampa lub zwrot pieniędzy?
Sprzedający ma prawo decydować o sposobie realizacji uznanej reklamacji.
Przeczytaj sobie art. 43d. Ustawy o prawach konsumęta dopiero się wypowiadaj w takich sytuacjach każdy sprzedawałby badziew bo najwyżej zwróci kasę i będzie dobrze a jak się uda to dalej
@konto zamknięte proponuje przeczytać do końca 😄
Art. 43d. 1. Jeżeli towar jest niezgodny z umową, konsument może żądać jego
naprawy lub wymiany.
2. Przedsiębiorca może dokonać wymiany, gdy konsument żąda naprawy, lub
przedsiębiorca może dokonać naprawy, gdy konsument żąda wymiany, jeżeli
doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez konsumenta
jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla przedsiębiorcy. Jeżeli
naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla
przedsiębiorcy, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
Art. 43e. 1. Jeżeli towar jest niezgodny z umową, konsument może złożyć
oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:
1) przedsiębiorca odmówił doprowadzenia towaru do zgodności z umową zgodnie
z art. 43d ust. 2;
5) z oświadczenia przedsiębiorcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie
doprowadzi on towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez
nadmiernych niedogodności dla konsumenta
Znam ten art z tym że odmawia bo mu się nie chce robić a nie dlatego że duże koszty są tańsze lampy tylko nie chce mu się szukać takich więc jeszcze nie odmówił tylko wypiera presję żebym to ja zmienił żądanie na zwrot pieniędzy a nie na towar zgodny z opisem
ale po co dyskutujesz z kimś kto przecież wie lepiej
On wie i już 🙂
a że tego nie rozumie tooooo już nie nasz problem 🙂
Tak, sprzedający może zwrócić Ci środki zgodnie z prawem jak nie jest wstanie naprawić reklamowanego produktu, ale jak to firma to powinien sam sobie go odebrać na reklamację, nie musisz Ty odsyłać.
Jeśli chce doprowadzenia produktu do zgodności z opisem a naprawa to za duży koszt dla niego to niech kupi inną i podmienimy, lecz boi się że nie kupi w 100% sprawnej i będzie bujał się z zwrotami
@konto zamknięte to niech Ci odda pieniądze i ty kup **piiip**
Chętnie tak zrobię jak wskażesz mi która lampa jest w 100% sprawna i zgodna z opisem tak żeby było już bez straty czasu na zwroty
Kup nową i po problemie, a tak kupujesz, jak wynika z wypowiedzi szrot z demontażu.
Ja już dawno wyleczyłem się z zakupów u złomiarzy.
Nowa lampa 1450zł obecnie nie mam takiej sumy więc kombinuje zastępczymi do momentu uzberania tej sumy
@konto zamknięte Przy pierwszej reklamacji to sprzedawca decyduje, czy wymienia towar, naprawia czy zwraca pieniądze. Takie są nowe przepisy. Ewentualnie pretensje kieruj do UE.
A konkretnie jaki art jakiej dyrektywy? Chętnie przeczytam bo pewnie przeoczyłem
pierwsze z brzegu
https://adwokat-sobolewski.pl/uprawnienia-kupujacego-z-rekojmi-przy-sprzedazy/
Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, kupujący może żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo usunięcia wady (Art. 561 § 1 kc). Sprzedawca jest obowiązany wymienić rzecz wadliwą na wolną od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla kupującego (§ 2).
Sprzedawca może odmówić zadośćuczynienia żądaniu kupującego, jeżeli doprowadzenie do zgodności z umową rzeczy wadliwej w sposób wybrany przez kupującego jest niemożliwe albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z umową wymagałoby nadmiernych kosztów. Jeżeli kupującym jest przedsiębiorca, sprzedawca może odmówić wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady także wtedy, gdy koszty zadośćuczynienia temu obowiązkowi przewyższają cenę rzeczy sprzedanej (§ 3).
Ja tu ne widzę nic o tej dyrektywie unijnej co daje wybór sprzedawcy jaką rekompensatę
@konto zamknięte
Od stycznia 2023 r. obowiązują przepisy nowelizacji ustawy z 4 listopada 2022 r. o prawach konsumenta, ustawy - Kodeks cywilny oraz ustawy - Prawo prywatne międzynarodowe, które stanowią implementację trzech unijnych dyrektyw (m. in. Omnibus).
Zamykam temat bo tu każdy pisze żeby zdobyć lepszą range
Jeśli by tak było, że ktoś tu piszę dla rangi to powodzenia ci życzę 🙂
ty robisz problem z czegoś chcesz kupić badziew po demontażu i jeszcze masz pretensje 😉
Dobrze że czytasz ze zrozumieniem sprzedawca opisał lampę jako wolną od wad w stanie idealnym i takiej oczekuje nie popsutej