Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Wybrałam zły paczkomat do odbioru ,zgłosilam przed odebraniem zwrot bo wybrany to apkomat , a ja ze względu na wiek nie znam się na tym . Widzę ,że przesyłka dotarła do paczkomatu nadawcy , ale on jej nie odebrał ,jej numer 671556979425435115378304 . Nie wiem co z tym będzie dalej , zwrotu środków nie mam choć jeszcze nie pora .
@mdrogeria nie zwraca ich za darmo, nalicza już na fakturze opłatę, sprawdź!
@Halfrunt owszem , zwroty są na specyfikacji , ale opłata 0zł .
@mdrogeria 0 mają te, które klient odbierze, odstąpi od umowy i zwróci, natomiast te przesyłki niepodjęte przez kupującego, mają opłatę równą kwocie nadania.
@Halfrunt to są Twoje słowa cyt ,, InPost zwroty dopisuje w tej samej linii co nadanie paczki,,
masz tylko jedcną kwotę .
@mdrogeria ah tak, sprawdziłem ponownie, no tak.... starzeje się już - muszę to wydrukować i zawiesić na makatce .
@mdrogeria nie był w Smart bo 11+13<45
@mdrogeria nie ważne czy to paczki smart czy zwykłe, i tak wracają niepodjęte za darmo o ile to allegro paczkomat, @mdrogeria tu nie wiemy czy sprzedawca nadawał jako allegro czy na własnej umowie ? i wtedy koszt powrotu jest płatny 😞
Swoją drogą sprzedawca mógł nie wiedzieć gdzie wraca paczka, ale to go nie zwalnia z obowiązku oddania kasy 🙂
Modyfikacje wchodzą w życie dnia 17 października 2022 roku.
@kostas11 mam bezpłatne zwroty w umowie własnej , przydałoby się pogapić w ofertę @Client:118724724 zapodaj numer oferty , albo link .
a sprzedający niby zlecił zwrot w kwocie 13 zł z wpłaconych 35 i twierdzi ,że jest wszystko jak trzeba ,no nie wiem , trochę poczytałam w internecie i Wasze wpisy mówią mi ,że powinien mi oddać prawie wszystko ,złotówkę mniej .
@Client:118724724 dobrze czytałaś i doczytałaś , powinien zwrócić Ci za towar + wysyłka i kwotę tą może pomniesjszyć o różnice w kosztach przesyłki pomiędzy tą co wybrałaś , a najtańszą jaką proponował w ofercie .
Dla pewniaka zapytam czy dostawa była do paczkomatu Inpost lub zielonego ONE ?
tak packomat inpostu , a teraz sprzedawca napisał to jak się upomniałam o to co mi się należy
,,''Doskonale znamy prawa konsumenta gdyż na rynku jesteśmy od 15 lat . Konsument nie odebrał przesyłki w związku z czym dostajemy zwrot . Za zwrot trzeba zapłacić i nie mamy zamiaru pokrywać tego z własnej kieszeni. Konsument odstąpił od umowy w związku z czym nie oddajemy za pierwszą wysyłkę . Jest całkowicie zgodne z polskim obowiązującym prawem . W związku z powyższym rozliczyliśmy się z Panią a nie mamy zamiaru dopłacać do interesu zgodnie z polskim prawem i prosimy o zamknięcie dyskusji . ''
@Client:118724724 Nie zamykaj dyskusji, pros o pomoc Allegro, po 14 dniach odznacz jako nierozwiązaną.
i jak to w końcu jest , sprzedawca oddaje koszt nadania czy nie , bo w dyskusji allegro nie wypowiada się jednoznacznie , dostałam od sprzedawcy 13 zł z 36 wpłaconych i 20 monet od allegro na otarcie łez ... ha...ha .
I sprzedawcy teraz mam do Was pytania ,
jak zakończyć dyskusję
jak ocenić sprzedawcę / prośba o ocenę przyszła na maila /
oto ostatni wpis sprzedawcy po przyznaniu monet przez allegro
''Niestety w przypadku gdy odstepuje Pani od umowy nie należy się zwrot za pierwszą wysyłkę. Gdyby było z naszej winy to oczywiście . Allegro nie ma obowiązku informować że trzeba mieć smartphona aby odebrać paczkę . Na email dodatkowo z automatu przychodzi numer paczki oraz kod odbioru. Prosilibyśmy również o trochę wiary w innych ludzi ponieważ nikt nie chce Pani oszukać odnośnie kosztów zwrotu. Cena która zapłaciła Pani za przesyłkę InPost jest najtańsza w Polsce więc raczej nikt nie zwrócił nam przesyłki po niższej cenie ani za darmo. W tej chwili rozmawiamy z allegro cały czas odnośnie Pani wymagań ale to już tłumaczyliśmy 3 razy więc nie sądzę aby teraz Pani zrozumiała . ''
@Client:118724724 Nie rozumiem, co sprzedawca miał na myśli pisząc:
''Niestety w przypadku gdy odstepuje Pani od umowy nie należy się zwrot za pierwszą wysyłkę. " - to nieprawda. W przypadku odstąpienia od umowy (wyraźnego odstąpienia, a nie zgłoszenia zwrotu....), należy się zwrot najniższego kosztu dostawy z oferty, zwrot pokrywa Kupujący jeśli nie było innych warunków.
Nie mam siły analizować wątku od początku. Problem jest wtedy, gdy odstąpienie od umowy nastąpiło po tym, jak paczka zaczęła drogę powrotną. Bo Sprzedawca może podjąć zarzut niewywiązania się przez Kupującego z zawartej umowy, a jednym z obowiązków jest odebranie zamówienia.
Kupujący nie musi odbierać paczki, jeśli zanim paczka wyruszyła w drogę powrotną wyśle Sprzedawcy odstąpienie od umowy. I to najlepiej na maila, żeby był dowód. Odstąpienie - jasno i wyraźnie.
@Client:118724724 Ustawodawca nie określa KIEDY konsument może odstąpić od umowy , należy Ci się zwrot za przesyłkę pierwotną w najniższym wymiarze jaki miałeś do wyboru podczas zakupu , jeśli sprzedawca poniósł koszt związany z powrotem paczki ma to wykazać i może potrącić z Twojej wpłaty .
@mdrogeria Klient może odstąpić od umowy na każdym etapie zamówienia. Jednak zawierając umowę, zobowiązuje się do odebrania przesyłki. W przypadku nieodebrania paczki nie dotrzymał swojego zobowiązania, a tutaj wchodzimy w kolejne przepisy i interpretacje. I już sytuacja klarowna nie jest. Chyba że mamy już jakieś wyroki sądów lub interpretacje UOKiKu, bo trochę te ustawy już są.
@drekenzes jak się doczytasz , autor wątku pisze o trudnościach z odbiorem więc defacto chęć odbioru wystąpiła cyt,, zły paczkomat do odbioru ,zgłosilam przed odebraniem zwrot bo wybrany to apkomat , a ja ze względu na wiek nie znam się na tym ,,
Z racji wieku odbiorca nie ogarnął nowoczesnej maszyny , ciekawy jestem bo nigdy się nie spotkałem czy allegro w karcie dostawy informuje ,że wybierany paczkomat wymaga zainstalowania aplikacji do odbioru paczki .
@Client:118724724 napisz w dyskusji co uważasz , że Ci się należy i poproś o pomoc ,na dole masz niebieski napis , kliknij w niego po wpisie .
@Halfrunt @AnnaG-Antyki Drodzy moi , sprzedawca , A!!! ...tym bardziej firma powinien wiedzieć gdzie trafiają nie podjęte przesyłki , rezygnację z zakupu oraz powiadomienie od Inpost otrzymał
@mdrogeria A Kupujący zgłosił zwrot towaru, więc zwrot powinien pojawić się dokładnie tam, gdzie jest adres podany w zwrotach. I na pewno nie jest to paczkomat 🙂
A wszystko byłoby spoko i 100% winy sprzedawcy, gydyby Kupujący odstąpił od umowy choćby mailowo, bo wtedy Sprzedawca byłby zmuszony odebrać tą paczkę z automatu.
A teraz rozkminiaj czyja wina większa....