Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Sprzedawca nie wysłał mi faktury za zakup. W dyskusji z nim prowadzonej odpisał, że wyśle ją w formie elektronicznej. Minęło już 4 dni od tej rozmowy i faktury brak. Brak też kontaktu.
Zgłosiłem to do doradcy Allegro i wysłano mu upomnienie, żeby skontaktował się do poniedziałku do g. 20.30, dzisiaj. Nie było kontaktu. Nie reaguje na monity Allegro. Doradca zasugerował, że w razie braku kontaktu z jego strony, mam do nich napisać.
Ponownie zgłosiłem to przez formularz do Allegro, aktualnie czat doradcy nie działa.
Co mogę więcej zrobić?
@hagen77 Poczekaj proszę na odpowiedż na swoje zgłoszenie mailowe. Odpowiadamy na wszystkie wiadomości w kolejności ich napływania, ale na pewno otrzymasz od nas informacje w swojej sprawie.
Sprzedawca powinien wystawić fakturę zgodnie z art. 106i ust. 1 ustawy o VAT fakturę wystawia się nie później niż 15-ego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym dokonano dostawy towaru lub wykonano usługę.
Jeśli ten termin nie minął to pozostaje uzbroić się w cierpliwość.
Mija siedem dni od odebrania zakupionego towaru i mam siedem dni na ewentualny jego zwrot. Jeśli chciałbym go zwrócić, to jak mam poświadczyć, że zapłaciłem za towar, jak nie mam potwierdzenia zakupu, faktury?
To bardzo dziwne, że nie odpowiada, nie ma z nim kontaktu, jak widać , że codziennie loguje się na swoje konto.
Mam czekać na fakturę do 15 grudnia? Wtedy nie będę miał możliwości ewentualnego zwrotu towaru. A co w przypadku awarii?
Czy powinienem złożyć uprzejmą prośbę o kontrolę skarbową przedsiębiorcy w odpowiednim Urzędzie Skarbowym?
Zgadza się sprzedawca ma czas do wystawienia faktury, a ty nie musisz jej posiadać by odstąpić od umowy, nawet prościej gdy odstępując od umowy faktury nie dostajesz. Poświadczenie zakupu to mail z Allegro o zawarciu umowy, a poświadczenie płatności to potwierdzenie obciążenia karty, czy rachunku w przypadku przelewu, no chyba że to była płatność za tzw. pobraniem, ale na firmę? Tego już się chyba nie praktykuje.
Oczywiście jeśli masz prawo do odstąpienia, bo w przypadku towaru związanego z prowadzoną działalnością nie przysługuje prawo do odstąpienia.
@hagen77 do zwrotu nie jest potrzebna faktura/paragon. Wystarczy jakikolwiek dokument potwierdzający zawarcie transakcji: opłacone zamówienie, potwierdzenie przelewu. Tak twierdzi UOKiK
Dopóki sprzedający postepujue zgodnie z prawem zawiadamianie US nic nie da. Miałoby to sens dopiero po upłynieciu terminu na wystawienie dokumentu czyli po 15 nastepnego miesiąca. Niemniej jeśli w dyskusji wspomnisz ze w przypadku braku dokumentu sprzedazy poinformujesz odpoweidni US ( wystarczy że takie "zawiadomienie" złozysz w swoim urzędzie) to myśle że powinno to zmotywować sprzedającego do zachowań zgodnych z prawem. Oczywiscie pod warunkiem że to polska firma a nie jakis sprzedający z dsalekiego wschodu 🙂
Tak to polska firma. Czy takiego "zawiadomienia" nie trzeba zgłosić w US odpowiednim do lokalizacji sprzedającego, to znaczy do tego pod który podlega. Sprawdzając NIP można się dowiedzieć jaki US go obsługuje.
@hagen77 mozesz zgłośic w swoim. Urzedy mając NIP przeslą miedzy soba odpowiednie informacje.
Nadal Sprzedający ma czas do 15 grudnia, po tym terminie śmiało można zgłaszać do US.
Ale,żeby dochodzić gwarancji na sprzęt muszę mieć potwierdzenie zakupu?
Czy wystarczy potwierdzenie transakcji na Allegro i potwierdzenie przelewu?
Wystarczy potwierdzenie transakcji i przelewu, dodatkowo jesteś jeszcze chroniony na Allegro przez POK
@hagen77 żeby dochodzic praw z gwarancji musisz spełniać warunki jekie określa gwarant . Gwarancja to wylącznie dovbra wola producenta i to w jego gestii jest określenie warunków na jakich udziela gwarancji. Jeśli w karccie gwarancyjnej masz wymóg posiadania dokumentu zakupu, pieczatek, czy czegokolwiek innego to takowe mieć powienienes aby z gwarancji korzystać.
Niemniej w razie problemów możesz skorzystac z prawa rekojmi ( w przypadku nowych przedmiotow przez dwa lata od momentu zakupu). Tutaj warunki określa kodeks cywilny i reklamacje z tytuły rękojmi zgłasza sie do sprzedającego i podobnie jak w przypadku zwrotu wystarczy jakiekolwiek potwierdzenie zawarcia transakcji.
@hagen77
Mija siedem dni od odebrania zakupionego towaru i mam siedem dni na ewentualny jego zwrot.
Masz 14 dni (od odebrania towaru) na ew. złożenie oświadczenia o odstąpieniu od Umowy (o ile masz prawo do odstąpienia). Na zwrot towaru do sprzedawcy masz kolejne 14dni (od odstąpienia).
jak mam poświadczyć, że zapłaciłem za towar, jak nie mam potwierdzenia zakupu, faktury?
Faktura (chyba że gotówkowa) najczęściej nie jest dokumentem potwierdzającym zapłatę za towar (a jedynie zakup).
widać , że codziennie loguje się na swoje konto.
Codziennie mogą się logować np. pracownicy realizujący zamówienia/wysyłki. "Księgowość" może logować się raz w tygodniu lub nawet raz w miesiącu: faktury mogą być wystawiane np. raz w tygodniu, albo jak pisali poprzednicy: do 15-stego .
A co w przypadku awarii?
Masz rękojmię sprzedawcy (o ile nie jest wyłączona) lub ew. gwarancję (o ile została udzielona).
Może po prostu byłeś niemiły i sprzedający specjalnie zwleka 🙂
@hagen77 wystawienie faktury do 15 dnia następnego miesiąca jest całkowicie zgodne z prawem podatkowym. Co ty chcesz zgłaszać do US?
Do zwrotu czy reklamacji nie potrzebujesz takich dokumentów.
A i skoro już tak lubisz US to pamietaj, żeby w razie zwrotu potwierdzić sprzedawcy otrzymanie korekty FV 😉
W zasadach Gwarancji jest info: Do wysyłanego towaru prosimy dołączyć dowód zawarcia umowy (np. oryginał paragonu lub fakturę).
Aktualnie go nie mam.
Co tu ma do lubienia lub nie lubienia US? Po zakupie, w przesyłce powinna być faktura. Tłumaczenie, że ma czas do 15tego przyszłego miesiąca mnie nie przekonuje, skoro nawet na upomnienie Allegro nie reaguje. Wzbudza to moje uzasadnione obawy, co do rzetelności sprzedawcy teraz i w przyszłości. Gdyby wszystko było w porządku, nie unikałby odpowiedzi i kontaktu.
@hagen77 napisał: "prosimy dołączyć dowód zawarcia umowy (np. oryginał paragonu lub fakturę)."
no i masz czarno na białym: paragon lub faktura to tylko podane dwa przykłady, a nie wymagane dokumenty. Dowodem zawarcia umowy jest dokument zawarcia umowy np. e-mail o zakupie i/lub dokonana płatność.
@hagen77 "prosimy dołączyć dowód zawarcia umowy (np. oryginał paragonu lub fakturę)." - jak widzisz paragon / faktura to przyklady.
Dowodem zawacia umowy może być także opłacone zamówienie z allegro. Wiec wydrkowałbym zamówienie i nie przejmował sie fakturą.
U nas jesli ktos reklamuje produkt z rękojmi i jesteśmy w stanie odnaleźć zamówienie to w ogóle takiego dowodu nie wymagamy gdyż jestesmy w jego posiadaniu. Jelsi nie możemy go odnaleźć wowczas prosimy klienta o dokument potwierdzający zawarcie umowy. Czasem jest to zamówienie z allegro, czasem paragon lub FV a czasami po prostu potwierdzenie przelewu wskazujące na daną transakcje.
Chodzi o to , że jest to zakup komputera, i oprócz faktury nie dostałem też klucza do Windows 10 Pro. Napisał mi, ze wyśle mi fakturę w wersji elektronicznej i klucz do systemu będzie na fakturze.
@hagen77Unikanie odpowiedzi przez sprzedawcę powinno wzbudzać obawy co do rzetelności sprzedawcy.
Co do faktury to takie jest prawo. Nie trzeba umieszczać FV w przesyłce, należy ją wystawić w terminie, który przewidują przepisy.
Jak czytam niżej, twój prawdziwy problem polega na tym, że nie dostałeś klucza do Win10, co stanowi już niezgodność towaru z opisem - o ile w ofercie sprzedawca zapewniał, że klucz jest częścią zestawu.
Moim zdaniem tłumaczenie klientowi, że klucz otrzyma dopiero na FV, zamiast przesłać mu go np. w postaci stickera czy w mailu jest grubo nie w porządku.
Domagaj się raczej wydania klucza zgodnie z treścią oferty.