Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, zamówiłem towar 6.11 Dostawa maksymalnie do 14.11. Niestety towar nie został nawet nadany, nie wprowadzone dane przesyłki. Chciałem odzyskać swoje pieniądze i odruchowo kliknąłem "Zwróć zakup" . Teraz nie mogę tego anulować a aplikacja Allegro prosi o wybranie sposobu wysyłki towaru i odesłanie do 28.11. Niestety towaru nie posiadam ponieważ sprzedawca go nie wysłał. Jedyne co zrobiłem to otworzyłem dyskusję z prośba o zwrot pieniędzy. Nie wiem co zrobić z faktem odesłania towaru po zgłoszonym zwrocie.
@chudy002 nic nie musisz robić, nie możesz odesłać przedmiotu, którego nie otrzymałeś. Dobrze, że założyłeś dyskusję. Jeśli nie ma możliwości anulowania zamówienia np. dlatego, że sprzedający zmienił status zamówienia to należy zrobić to co Ty, czyli zgłosić zwrot. Sprzedający powinien niezwłocznie zwrócić Ci wpłatę, jednak zgodnie z ustawą ma na to maksymalnie 14 dni. Jeśli nie wypowie się w dyskusji w ciągu 24h, poproś o naszą pomoc.
Nie martw się, możesz liczyć na nasze wsparcie! 🙂
Bardziej komplikuje się to że sprzedawca właśnie teraz po tym jak wybrany został zwrot i poprosiłem go o oddanie pieniędzy napisał że wyśle towar jutro i wprowadził dane przesyłki. Teraz allegro czeka aż odeślę towar, sprzedawca jest o całej sytuacji poinformowany, jednak wprowadza dane przesyłki. Rozumiem że "Zwrotu zakupu" anulować nie mogę, dlatego zmuszony będę do odesłania paczki gdy do mnie dotrze ?
@chudy002 napisz proszę w dyskusji do sprzedającego, że rezygnujesz z zakupu i że prosisz, aby nie wysyłał tej przesyłki.
Po 24h od założenia dyskusji w razie potrzeby będziesz mógł poprosić o pomoc pracownika Allegro. Sprzedający nie powinien Ci jej wysyłać, jeśli to zrobi, możesz ją odebrać i odesłać (będzie to darowe, ponieważ zamówienie jest w ramach Smart) albo możesz jej nieodebrać i wróci do nadawcy.
Dyskusję? a są problemy ze sprzedającym, ma on czas 14dni na zwrot od chwili odstąpienia od umowy zakupu(zwrot) i w zasadzie po tym terminie powinno się zakładać dyskusję jeżeli chodzi o zwrot środków!
"Dyskusję" z prośbą o zwrot pieniędzy z powodu nie wysłania towaru, nie rozumiem zdziwienia, aplikacja kazała oddać mi towar którego nie posiadam ponieważ sprzedawca nie wysyła dlatego "dyskusja"...
Jak ta sprawa się zakończyła? Tak właśnie działają nieuczciwi sprzedawcy, po zakupie zmieniają status na "w przygotowaniu" i nie robią kompletnie nic, a mijają tygodnie.. Przecież wiadomo że to jawny wałek, dlaczego allegro nie umożliwia w takich przypadkach anulowania, jak towar jest "w przygotowaniu" np od 2 tygodni... a ze sprzedawcą brak kontaktu.
Jest opcja "Zwrot" , ale co zwracać jeśli nic nie zostało wysłane???
@Client:40935751 Wtedy zakładasz dyskusję, jak nie będzie z nim dalej kontaktu to wzywasz pracownika Allegro i składasz wniosek do AP.
Ok, zakłada się dyskusję i wtedy nagle jest już kontakt ze sprzedawcą, który zwykle ma jakieś wymówki dlaczego jeszcze nie wysłał od tych 2 tygodni... No ale już mamy dosyć jego bajeczek i poprostu chcemy anulować zamówienie i otrzymać zwrot kasy.
Ok, wypełniamy formularz zwrotu, na jakie konto ma wrócić kasa i jest komunikat:
"Wysłaliśmy Twoje zgłoszenie do sprzedawcy. Odeślij zwracane produkty."
I trzeba wybrać sposób wysyłki. To właśnie jest niezrozumiałe, użytkownik w takiej sytuacji nie wie co robić, przecież nigdy zamówienia nie otrzymał, to po co ma wypełniać formularz wysyłki?
@Client:40935751 Zwykle to sprzedawca zaraz po otrzymaniu wpłaty zaznacza "w przygotowaniu" aby klient nie anulował już spakowanej i przygotowanej paczki.