Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Hej.
Chcę zakupić powerbank, który jest w promocyjnej cenie z allegrodays. Niestety sprzedawca ograniczył mi możliwość zakupu wszystkich swoich towarów. Zwróciłem się do sprzedawcy o wyjaśnienie dlaczego nałożył na mnie ograniczenie (zakup 1 sztuki). W trakcie rozmowy, nie przedstawił żadnych argumentów, dlaczego ograniczył mi zakup u siebie. Czy jest możliwość, aby allegro zainterweniowało w tej sprawie.
Jeśli dobrze rozumiem, to sprzedawca nie może mi ograniczyć zakupu u siebie, bez podania przyczyn odmowy i bez uzasadnienie tego.
Pozdrawiam!
@carlos_pyrzyce sprzedający może dodać cię do czarnej listy kupujących mając w pamięci poprzednie twoje zamówienie u tego sprzedawcy gdzie np. nie odebrałeś zamówionego towaru lub robiłeś jakieś inne "cyrki" po zakupie.
Całość rozchodzi się o to, że właśnie miał podstawy aby dodać cię do czarnej listy i to zrobił. Nikt nikogo nie blokuje "za darmo" narażając się tym samym na ewentualny spadek sprzedaży.
No i jak ma się to do art. 135 Kodeksu wykroczeń? Skoro sprzedawca bez podania przyczyny nie chce dokonać sprzedaży. 3-krotnie wzywałem sprzedawcę do podania przyczyny i uzasadnienia odmowy sprzedaży towaru - bez odzewu. Gdzie mogę zgłosić takiego "sprzedawcę".
@carlos_pyrzyce Na Allegro funkcjonuje coś takiego jak Moi Nieaktywni Kupujący czyli dawna czarna lista. Jest to twór Allegro nie do końca zgodny z prawem.
Dokonaj zakupu z innego konta. Allegro Ci nie pomoże.
Inna sprawa już, że bezpodstawnie Cię tam nie dodał.
Wszystko spoko, mogę tego dokonać, tylko nie podoba mi się bardzo zachowanie sprzedawcy i tego tak nie chcę odpuścić, już dla samej zasady. Allegro i przepisy prawa pozwalają na zwrot zakupionego przedmiotu w terminie wyznaczonym, więc jeśli sprzedawcy to nie odpowiada to niech zrezygnuje ze świadczenia sprzedaży i niech hoduje rzodkiewki.
O właśnie, jeżeli odesłałeś przedmiot bo twoje widzimisię uznało, że ci się jednak nie przyda to naraziłeś tego sprzedawce na ewentualne koszty związane z pakowaniem towaru - materiały do pakowania czy też praca pracownika który musiał to dla ciebie zapakować poświęcając czas na to zwrócone później zamówienie.
Prawdopodobnie w tym czasie woli sprzedać komuś innemu który wie co zamawia i tego nie odeśle.
Najlepszym wyborem będzie poszukanie podobnego towaru, w podobnej cenie u innego sprzedającego.
@carlos_pyrzyce w ten sposób sprzedawca chroni innych klientów przed windowaniem cen czego powodem są koszty związane z ,,botakwidzimisięzwrotami ,,/ celowo tak napisałem .
@carlos_pyrzyce Sprzedawca miał prawo dodać Cię do listy MNK . po prostu nie chce, abyś dokonywał u niego zakupów i potem zwracał > a dlaczego zwróciłeś poprzedni zakup ? > on ponosi dodatkowe koszty Twojego zwrotu.
Z tego względu, iż poprzez allegro sprzedawca dokonywał sprzedaży towaru za 50 zł, gdzie niestety po dotarciu towaru do mnie, zauważyłem, że w innym sklepie "stacjonarnym" ten sam produkt kosztował 30 zł. Po to jest allegro i możliwość zwrotu, aby z tego skorzystać. Klient wybiera to co dla niego najlepsze. Jednakże ta cała czarna lista, to chory wymysł niezgodny z prawem i allegro też powinno się dostać za jej wprowadzenie.
@carlos_pyrzyce twój przypadek to nie pierwsza taka sytuacja.
Z tego co mi się przypomina to coś w przepisach jest na temat strat poniesionych przez sprzedawce w przypadku niepowodzenia transakcji - zwrotu towaru przez klienta.
Sprzedawca chyba może podjąć pewne kroki aby zabezpieczyć siebie na przyszłość, jeżeli chodzi o następną sprzedaż z tym klientem.
Może @A3dam tutaj rozjaśni sytuację, gdyż b. dobrze zna przepisy. (Mi się nie chcę szukać ;p)
Co więcej nawet samo Allegro np. potrafi zablokować Allegrowicza gdy ten nie opłaca zamówień.
@Skill_Player
Poproszony o komentarz w sprawie ewentualnej stosowalności na Allegro Art. 135 kw odpowiem przewrotnie:
Gdyby Art. 135 miał praktyczne zastosowanie na Allegro - to lansowane przez Serwis oferty "tylko dla kont biznesowych" w których część kupujących wprawdzie widzi ofertę, ale nie może dokonać w niej zakupu - też podpadałyby pod ten przepis.
@carlos_pyrzyce
Na ludzi jednak działa już wizja, że "o oficjalny dystrybutor, bez pośredników będzie taniej" ...
W sytuacji gdy (jak wskazują tu sprzedający) opłaty pobierane przez Allegro stanowią nierzadko więcej niż połowę marży osiąganej przez sprzedawcę na sprzedawanych produktach - ignorowanie istnienia pośrednika w ofertach na Allegro wydaje się być co najmniej nieuzasadnione.
Na Allegro kupują jednak przede wszystkim Ci dla których od ceny towaru ważniejsze są np.: wygoda czy (choćby racjonalnie nieuzasadnione) poczucie bezpieczeństwa.
Nie od wczoraj wiadomo, że lepiej sprzedaje się tu produkt np. za 40zł. z darmową dostawą SMART! niż ten sam za 25zł. z transportem za 8.99zł.
Czego pośrednim dowodem jest również Twój tok myślenia.
Niektórzy klienci to nawet widzą ,że zakup kilku lub kilkunastu przedmiotów od jednego sprzedawcy ze smartem jest tańsze niż te same przedmioty od innego bez smarta chodź są tańsze . Na każdym przedmiocie ze smartem sprzedawca podnosi cenę o co najmniej kilka złotych co po zsumowaniu daje niezłą różnicę którą klient ma widzieć jako oszczędność a w rzeczywistości jak by kupił te przedmioty taniej bez smarta i zapłacił kilkanaście złotych za paczkę i mógł stracić o wiele więcej. Nic co za darmo nie jest za darmo .
@carlos_pyrzyce to jest Twoje zdanie jako klienta , sprzedawcy mają z goła inne i to do nich należy decyzja odnośnie blokady . Sprzedawcy ponoszą koszty , których nie sposób odzyskać więc windują ceny. Lista nieaktywnych jest jednym ze sposobów ograniczenia kosztów i dalej idąc nadmiarowego wzrostu cen . pozdrowionka.
@carlos_pyrzyce żebym Cie dobrze zrozumiał. Masz pretensję do sprzedawcy, ze chroni się przed stratami i nie chce dokładać do interesu?
Mam pretensje, że sprzedawca działa niezgodnie z przepisami prawa. Tyle i tylko tyle. Jeśli się mylę, to proszę o przedstawienie mi przepisów, gdzie sprzedawca może odmówić sprzedaży oferowanego ogółowi towaru. Podpowiem Ci - art. 135 Kodeks wykroczeń.
Pomijając powyższe, sprzedawca po mojej wymianie zdań, w końcu odblokował możliwość zakupu u niego.
@carlos_pyrzyce zgodnie niezgodnie polemizował bym , na pewno z korzyścią dla ogółu klientów , a temu nie zaprzeczysz .
@carlos_pyrzyce A Ty znowu dokonasz zakupu i zwrócisz bo zobaczysz gdzieś taniej ? Prościej by było zastanowić się przed zakupem > poszukać sobie w innych ofert > zamiast narażać sprzedawcę na koszty.
Oczywiście mój błąd, że zasugerowałem się oficjalnym sprzedawcą danego towaru na allegro, który sprzedawał towar drożej od innych sklepów o 60%. Na ludzi jednak działa już wizja, że "o oficjalny dystrybutor, bez pośredników będzie taniej" - tutaj okazała się brutalna.
Mniejsza z tym, problem sam rozwiązałem, niestety bez udziału żadnych osób tutaj się wypowiadających. Mam wrażenie, że odpowiadali na moje pytanie inni sprzedawcy, którzy za nic mają przepisy prawa. Co więcej skoro - wam tak bardzo zależy żeby klienci nie zwracali wam towarów (w terminie 14 dni), zgodnie z przepisami prawa i regulaminami serwisu (allegro smart), to przenieście swoją sprzedaż do sklepów stacjonarnych, bądź zakończcie działalność.
Bez odbioru.
@carlos_pyrzyce może i sprzedawcy , a może przyglądali się kupujący , którzy za nic mają pracę sprzedawców , a może i uczciwie podchodzący do transakcji , a może i Ci co mają głęboko innych klientów ponoszących koszty wygenerowane przez niezdecydowanych takich jak np Ty . Może ten wątek wpłynie na decyzje zakupowe klientów czy decyzje o zwrocie .
@carlos_pyrzyce Gdybyś trafił na moją lstę MNK, to żadne paragrafy nie zmusiły by mnie do zdjęcia Ciebie z tej listy. A jezeli nie odpowiada Ci to się dzieje na Allegro, zawsze możesz zrezygnować z zakupów na tej platformie. Możesz kupować na innych bądź w sklepach stacjonarnych. Nikt Cię nie zmusza do kupowania na Allegro. Najlepiej dla Ciebie byłoby gdyby sprzedawcy sprzedawali za bezcen, albo dokładali do interesu, byle by jakiś "pseudokupujący" był zadowolony