anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Sprzedawca przekroczył termin rozpatrzenia reklamacji

modest66
#7 Wielbiciel#

Sprzedawca przekroczył termin rozpatrzenia reklamacji, wg regulaminu po przekroczeniu terminu (14dni) reklamację uznaje się za zasadną. Pracownik allegro nie jest mi w stanie pomóc. Sprzedawca opyla syf z **piiip** po zawyżonych cenach, rozpada się to od razu, mimo widocznych uszkodzeń mechanicznych nalega na odesłanie towaru, po przekroczeniu terminu odmawia reklamowania towaru. Pracownik allegro zachęca do zakończenia sporu, dając mi monety allegro, k....a czekam jeszcze na klaser. Program ochrony kupujących.......Przecież można wpłynąć na sprzedawcę, zablokować konto, no ale tak nie będzie prowizji.

oznacz moderatorów
23 ODPOWIEDZI 23

Vryko
#18 Luminarz#

Panowie...panowie...ale żeście namieszali 🙂

Za Wiki:

"

Reklamacja (łac. reclamatio „wołanie, sprzeciw” od reclamare „głośno protestować, odbrzmiewać”; re „w tył, znów, naprzeciw” i clamare „wołać”)”[1] – w znaczeniu potocznym żądanie klienta kierowane do sprzedawcy lub wykonawcy usługi, pozostające w związku z niezadowalającą jakością towaru lub nienależytym wykonaniem usługi – przede wszystkim żądanie wymiany, naprawy towaru lub ponownego wykonania, ewentualnie „poprawienia”, usługi, jak również żądanie zwrotu całości lub części kwoty uiszczonej tytułem ceny/wynagrodzenia.

Przedmiotem reklamacji mogą być także zwierzęta[2][3].

Procedura i pozostałe kwestie związane z reklamacją w Polsce normowane są aktualnie przede wszystkim przez przepisy Kodeksu cywilnego, zwłaszcza w ramach rękojmi za wady rzeczy sprzedanej. W przypadku reklamacji składanych przez konsumentów przedsiębiorca powinien je rozpatrzyć (co do zasady) w ciągu 30 dni od dnia złożenia. Brak odpowiedzi uznaje się za uwzględnienie reklamacji. Odpowiedzi na reklamację udziela się na trwałym nośniku (np. papierze)[4]. Reklamacja uregulowana w Kodeksie cywilnym dotyczy od 25 grudnia 2014 roku także konsumentów. Wcześniej w stosunku do nich stosowano przepisy uchylonej ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz zmianie Kodeksu cywilnego (Dz.U. z 2002 r. nr 141, poz. 1176, z późn. zm.) dotyczące niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową. Ta instytucja jest obecnie podstawą reklamacji wyłącznie w stosunku do umów zawartych przed 25 grudnia 2014 r.

Podstawą reklamacji może być również umowna gwarancja przy sprzedaży, w przypadku której roszczenia kieruje się do gwaranta, którym zazwyczaj jest producent towaru.

Sprzedawcy nie wolno narzucać kupującemu trybu składania reklamacji. W szczególności sprzedawca nie może uznać gwarancji za jedyną podstawę prawną reklamowania wadliwej rzeczy"

 

i dalej, w przypadku zakupu od os. prywatnej - "

W przypadku gdy stroną sprzedającą jest osoba fizyczna, nie mają zastosowania także przepisy ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej. Podstawa prawna do reklamacji to przepisy art. 556 § 1 oraz art. 560 § 1 Kodeksu cywilnego. Wynika z nich, że sprzedawca jest odpowiedzialny za wady zmniejszające wartość lub użyteczność danego przedmiotu, ponosi odpowiedzialność za brak właściwości, o których istnieniu zapewniał kupującego oraz w sytuacji, gdy rzecz została kupującemu wydana w stanie niezupełnym. W takim wypadku obowiązuje rękojmia.

W przypadku stwierdzenia istnienia takiej wady nabywca ma prawo do odstąpienia od umowy albo zwrotu części poniesionych przez siebie nakładów. Sprzedający może obronić się przed skutkami odstąpienia od umowy, jeżeli niezwłocznie wymieni towar na inny albo dokona jego naprawy. Jednak jeżeli dojdzie do drugiej reklamacji, będzie on zmuszony do jej przyjęcia.

Rękojmia obowiązuje przez rok, co liczy się od daty wydania towaru. Kupujący jednocześnie ma miesiąc na powiadomienie sprzedawcy o istnieniu tej wady."

I teraz tak - kupujący zgłasza reklamację. Sprzedający ma obowiązek jej rozpatrzenia. Do tej pory wszystko jasne.

Przykład - sprzedałem laptopa. Kupujący po miesiącu twierdzi, że "Dysk mu dziwnie pracuje, coś brzęczy". Proszę więc klienta o odesłanie towaru, bym mógł to sprawdzić (bo nie mam żadnego obowiązku uwierzyć na słowo) oraz - ewentualnie - usunąć wady/doprowadzić towar do zgodności z opisem. I teraz - klient, znający swoje prawa i obowiązki, odsyła mi towar z pismem, w którym przedstawia swoje roszczenia. O ile są zgodne z obowiązującym prawem, a ja jako sprzedawca nie mam możliwości usunięcia wady/wymiany towaru - przystaje na nie, czyli np. zwracam wpłatę, z kosztami wysyłek. 

W tym jednakże przypadku musi nastąpić odeslanie towaru, ponieważ nie jestem wróżką i nie umiem określić na odległość co się zepsuło, a tym bardziej tego naprawić.

Allegro, uczestnicząc w dyskusjach na linii sprzedawca - kupujący, używa często określenia: "Sprzedający może warunkować rozpatrzenie reklamacji lub zwrócenie środków wcześniejszym otrzymaniem towaru." co zasadniczo rozwiązuje powyższy problem. 

 

______________
Sołtys Allegro
oznacz moderatorów

modest66
#7 Wielbiciel#

Towar odesłałem, mimo że pokazywałem sprzedającemu na zdjęciach uszkodzenie mechaniczne, nie nadające się do naprawy (taki pasek na ali można kupić za ok 6zł z wysyłką) Sprzedający widział uszkodzenie i mimo to nalegał na odesłanie towaru (koszt wysyłki większy niż realna cena paska). Sprzedający po przekroczeniu 14 dni odrzucił reklamację.

oznacz moderatorów

Client:79179573
#16 Inspirator#

@Vryko  napisał(a):

Rękojmia obowiązuje przez rok, co liczy się od daty wydania towaru. Kupujący jednocześnie ma miesiąc na powiadomienie sprzedawcy o istnieniu tej wady."


 Wypada doprecyzować:

"Art.568.§1. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat, a gdy chodzi o wady nieruchomości – przed upływem pięciu lat od dnia wydania rzeczy kupującemu. Jeżeli kupującym jest konsument a przedmiotem sprzedaży jest używana rzecz ruchoma, odpowiedzialność sprzedawcy może zostać ograniczona, nie mniej niż do roku od dnia wydania rzeczy kupującemu."

____________

Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!

oznacz moderatorów

Vryko
#18 Luminarz#

@Client:79179573 Hę?

 

______________
Sołtys Allegro
oznacz moderatorów