anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Sprzedawca przekroczył termin rozpatrzenia reklamacji

modest66
#7 Wielbiciel#

Sprzedawca przekroczył termin rozpatrzenia reklamacji, wg regulaminu po przekroczeniu terminu (14dni) reklamację uznaje się za zasadną. Pracownik allegro nie jest mi w stanie pomóc. Sprzedawca opyla syf z **piiip** po zawyżonych cenach, rozpada się to od razu, mimo widocznych uszkodzeń mechanicznych nalega na odesłanie towaru, po przekroczeniu terminu odmawia reklamowania towaru. Pracownik allegro zachęca do zakończenia sporu, dając mi monety allegro, k....a czekam jeszcze na klaser. Program ochrony kupujących.......Przecież można wpłynąć na sprzedawcę, zablokować konto, no ale tak nie będzie prowizji.

oznacz moderatorów
23 ODPOWIEDZI 23

xyz96
#21 Demiurg#

Przekroczenie terminu 14 dni na ustosunkowanie się do reklamacji przy zakupie od firmy oznacza jej uznanie i w takiej sytuacji nie można już odmówić spełnienia żądań kupującego zawartych w piśmie reklamacyjnym. Udaj się do rzecznika konsumentów - pomagają bezpłatnie i skutecznie w takich sytuacjach. Sprzedawca przez 2 lata odpowiada za towar.

oznacz moderatorów

modest66
#7 Wielbiciel#

W tym przypadku sprzedający to osoba prywatna (koleś handluje szitem z **piiip**s)

oznacz moderatorów

Vryko
#18 Luminarz#

Sprzedający to firma? Czy osoba prywatna? Bo są różne drogi dochodzenia swoich racji.

 

______________
Sołtys Allegro
oznacz moderatorów

modest66
#7 Wielbiciel#

Osoba prywatna

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

I pracownik Allegro Ci nie pomoże, musisz odesłać produkt tak stanowi prawo, sprzedawca musi mieć czas na zapoznaniem się wadami, reklamację uznaje się za zasadną jeśli sprzedawca nie odpowie w ciągu 14 dni a Ci odpowiedział odmawiając bo nie widzi produktu, odeślij produkt bo nigdzie tego nie wygrasz nawet rzecznik będzie kazał Ci odesłać produkt. 

________
Κώστας
oznacz moderatorów

modest66
#7 Wielbiciel#

Produkt został odesłany, sprzedający przekraczjąc termin 14 dni nie uznał reklamacji.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Jeśli to osoba prywatna, nie pomoże Ci rzecznik konsumentów, który zajmuje się tylko relacjami firma - osoba prywatna. W takiej sytuacji możesz wnieść sprawę do sądu. Pracownik Allegro mógłby Ci pomóc, nakładając ograniczenia na konto sprzedawcy, jeśli tego nie zrobił, a przedmiot otrzymany znacznie różni się od opisanego, możesz skorzystać z Programu Ochrony Kupujących;

https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/program-ochrony-kupujacych/co-zrobic-aby-otrzymac-rekompensa...

 

https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/program-ochrony-kupujacych/jak-zlozyc-zawiadomienie-o-przest...

Zastanawiające jest w tym przypadku, że Allegro daje Ci w rekompensacie kilka złotych w postaci Monet, a nie informuje o POK 🙂 Faktycznie, może jakąś naklejkę powinni Ci dać, albo klaser 🙂

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

Ale kupujący nie chce odesłać towaru, więc jest na przegranej pozycji, nawet allegro w takim przypadku będzie kazał odesłać towar 🙂 Potem dopiero może walczyć o POK jak sprzedawca oleje reklamacje 😉

________
Κώστας
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Kupujący, który otrzymał towar niezgodny z opisem na pewno nie jest na przegranej pozycji. Nie wiem, co będzie kazało Allegro, ale wiem, że mogło nałożyć ograniczenia na konto do czasu otrzymania informacji od kupującego, że sprawa została załatwiona. Kupujący na pewno może iść z problemem do sądu.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

Oczywiście, zanim pójdzie do sądu musi odesłać towar, tym bardziej że sprzedawca o to prosi a nawet nalega na odesłanie towaru na dzień dzisiejszy i obecne informacje kupujący przegrywa każda sprawę. Sprzedawca postąpił zgodnie z prawem odrzucił reklamację bo nie mógł ocenić zasadność  żądań.

Więc @modest66 spakuj towar z pismem reklamacyjnym i odeślij !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

 

________
Κώστας
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Ja nie wiem, czy przegrywa każdą sprawę, nawet nie próbuję orzekać za sąd. Są jeszcze zdjęcia, filmy, inne dowody. Z każdą odrzuconą reklamacją można iść do sądu i na pewno nie jest się z góry na straconej pozycji.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

Ale nie odesłał towaru i sprzedawca nie mógł się z nim zapoznać, więc nie mógł rozpatrzyć reklamacji 😞 

________
Κώστας
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Mógł rozpatrzyć reklamację po otrzymaniu zgłoszenia pozytywnie lub negatywnie. Jeśli negatywnie, kupujący może iść do sądu. Odesłanie przedmiotu nie jest warunkiem rozpatrzenia reklamacji.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@xyz96 Podaj mi na to przepis że kupiec nie musi odsyłać reklamowanego towary, żeby go naprawić 🙂

Wcześniej pisałem o 14 dniach odnosząc się do sprzedaży konsumenckiej, w prywatnej te czasy nie obowiązuje i nie ma określonych terminów oraz sankcji za ich nie dotrzymanie 😞 

________
Κώστας
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Podaj mi przepis, zgodnie z którym kupiec musi odesłać towar, aby sprzedawca uznał lub odrzucił reklamację. Naprawić towar a rozpatrzyć reklamację do zasadnicza różnica. Podaj mi przepis, zgodnie z którym po odrzuceniu reklamacji z jakiegokolwiek powodu, kupiec nie może wystąpić na drogę sądową, albo przepis, zgodnie z którym w takim przypadku stoi on na przegranej pozycji.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@xyz96 ja nigdzie nie pisałem że nie może iść do sądu, tylko że przegra w nim 🙂

No to zacznijmy od początku przy sprzedaży prywatny - prywatny nie maja zastosowania żadne przepisy konsumenckie, zostaje ustawa o rękojmi.

I tu art. 560 KC oraz art. 556 KC daje największe możliwości :

§ 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, kupujący może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla kupującego wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie.

Jak se wyobrażasz usunięcie wady, bez otrzymania towaru ?

Jeśli kupiec powoła się na dostąpienie od umowy bo może, strony zwracają sobie to co świadczyły ! Oczywiście sprzedawca może to obejść jak niezwłocznie usunie wadę lub wymieni towar 🙂

Jak by nie patrzeć musi odesłać towar 😞

Ale też masz rację sprzedawca może rozpatrzyć reklamacje na podstawie zdjęć ja tak robię w firmie bo jak produkt nie nadaje się do niczego to po co mi on, a ja mam w kieszeni kasę która musiał bym zapłacić za odesłanie, ale to zależy od sprzedawcy.

 

________
Κώστας
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

A ja nie wiem, czy przegra, nie orzekam za sądy, na pewno nie jest z góry na przegranej pozycji. Usunięcie wady, naprawa, wymiana, to nie to samo co rozpatrzenie reklamacji. Warunkiem rozpatrzenia nie jest odesłanie towaru. Dopiero po pozytywnym rozpatrzeniu reklamacji może odesłać towar do naprawy, wymiany, zwrotu wpłaty, ale też może, nie musi, zrobić to wcześniej, a po negatywnym może iść do sądu, czyli nie zawsze musi odsyłać.

oznacz moderatorów

Client:79179573
#16 Inspirator#

@kostas11 

Wniosek że kupujący zawsze MUSI ODESŁAĆ TOWAR wysnuty z przepisu, który mówi, że kupujący MOŻE ZŁOŻYĆ OŚWIADCZENIE jest dość karkołomny.

____________

Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!

oznacz moderatorów

modest66
#7 Wielbiciel#

odesłałem towar, nie uznano reklamacji po upływie 14 dni

oznacz moderatorów