Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Cześć,
Czy Allegro zamierza pilnować "systemowo" zwrotu środków po zwrocie towaru?
Miałem kilkanaście przypadków w zeszłym roku, ze trzeba było sprzedawcy delikatnie przypomnieć, że pownien zwrócić środki.
Jak rozwiązujecie takie sytuacje? Zapisywanie ile i ktory sprzedawca nam jest winny jest czasochłonne.
Czy Allegro coś zamierza z tym zrobić?
Dziekuje za Wasze opinie
@JTan jakieś nowe hobby ? kupujesz i zwracasz że nie możesz się połapać 😄
Pracuje z domu, nie mam czasu biegać po sklepach, Allegro SMART i paczkomat 50m od mieszkania ułatwiło życie w pandemii, mogę sobie pomacać w domu towar i skorzystać jak cywilizowany człowiek z prawa zwrotu w ciagu 14 dni.
Potrzebujesz więcej argumentów NIE w temacie wątku, czy jednak chciałbyś pomóc w odpowiedzi na zadane przeze mnie pytanie?
@JTan Nie zwracaj uwagi na głupie komentarze 🙂
@JTan właśnie ci pomagam i wyjaśniam, że nigdy nie będzie automatycznych zwrotów, bo Allegro nie może dysponować nie swoimi pieniędzmi. Sprzedawca jest niezależnym przedsiębiorcą i nie udostępni Allegro swojego konta bankowego.
A paypal moze?
A ama...on.de moze?
A wspomniany wczesniej decathlon.pl ma zaufanie i zwraca srodki nawet jak towar jeszcze do nich nie dotrze? Zapewne wystarczy miec u nich jako klient pewien scoring
@JTan Niestety trzeba sprzedawcom przypominać, wielu przetrzymuje pieniądze kupujących. Skutecznym sposobem jest otwarcie Dyskusji - wtedy oddają niezwłocznie.
Czyli nic się nie zmieniło...
Na pewnym innym portalu am....on.de NIGDY nie miałem tego problemu i założenia zwrot jest przyznany od razu.
Szkoda, wielka szkoda
Sprzedawca musi rzecz zapakować ( tak opakowania nie są za darmo), wysłać, zapłacić za wysyłkę ( tak dla sprzedawców smart nie jest darmowy), potem przyjąć, sprawdzić, wprowadzić znowu na magazyn, dokonać korekty dokumentowej i fiskalnej - a towar często już nie może być sprzedany jako nowy........ po prostu :@JTan
@JTan nie zawsze zwrotowi podlega cała kwota zapłacona przez kupującego, o jej wysokości decyduje wtedy sprzedawca, nie Allegro.
@Agent051 Zostaw, szkoda dżuli.
A to ciekawe
Mozesz wyjasnic na jakich zasadach przyznany jest taki zwrot, pomniejszony jest o co i na jakiej podstawie prawnej?
@JTan wymieniłeś kilka sklepów internetowych, ale Allegro nie jest sklepem, jest tylko pośrednikiem. Am...de zwraca ci pieniądze od ręki jak kupujesz od nich, ale nie zwróci, jak kupisz u innego sprzedawcy. Te wszystkie sklepy zwracają ci pieniądze z własnego konta i mogą pozwolić sobie na taką politykę wobec kupujących i nie porównuj ich do większości sprzedawców z Allegro.
zgadza sie, na am...de nie miałem przypadku kitrania kasy jak w allegro.pl po kilka tygodni.
Albo ich gania am...de, byc moze konta sa zawieszane, etc, ale wlasnie - TO JEST ROZWIAZANIE SYSTEMOWE
Czyli bat na sprzedawców
Czemu nie u nas, czemu trzeba pilnowac swojej kasy... ja to postrzegam troche jak sredniowecze e-commerce. Jak nie bedziemy im zwracac na to uwage, to tak zostanie...
@JTan żaden pośrednik, ani Allegro ani a...de nie ma prawa wtrącać się w przebieg transakcji. Jeżeli sprzedawca opóźnia się ze zwrotem pieniędzy, masz odpowiednie narzędzia do kontaktu ze sprzedawcą. Możesz zgłosić sie do rzecznika konsumentów. I nie używaj określenia „bat na sprzedawców”, bo żaden sprzedawca nie jest twoim niewolnikiem.
@markam43 Ciekawe, ile to jest „wielu”, według ciebie? I skąd ta wiedza o przetrzymywaniu pieniędzy przez sprzedawców? Jak posądzasz sprzedawców o nieuczciwość, to poprzyj swoje oskarżenia dowodami.
Wogule zwroty powinny być zabronione.
@JTan trzeba pilnować swoich pieniędzy, Allegro nie jest twoim księgowym, a oprócz tego Allegro nie może automatycznie czy nie automatycznie pobierać sobie pieniędzy z konta sprzedawcy, bo to nie są pieniądze Allegro. Byłaby to kradzież.
Widzę, że "nożyczki" już się "stępiły".
Widnieją tu już odpowiedzi klonów, które straciły autorytet.
"Miałem kilkanaście przypadków w zeszłym roku, ze trzeba było sprzedawcy delikatnie przypomnieć, że pownien zwrócić środki." - To jest niestety nowa moda, trend, a wręcz standard.
Standardem jest zakup dla darmowych przesyłek SMART i zwrot części towaru, żeby otrzymać darmową wysyłkę. I tak np. można zakupić towar za 40 zł, zwrócić resztę za 38 zł. Efekt - kupujący ma towar za 2 zł, nic nie zapłacił za wysyłkę.
Dla sprzedającego - zysk na tym towarze za 2 zł to 0,40 zł, koszt wysyłki SMART - 0,99 zł, Koszt opakowania 1 zł, koszt pracownika - 1zł, brak paragonu w zwrocie - czas załatwienia zwrotu ok. 20 min. Strata sprzedającego - ok. 9 zł. To tak "lekko i tanio licząc".
Ja niewiele sprzedaję, w tej chwili ok. 1000 przesyłek miesięcznie, średnio wychodzi 1 zwrot dziennie. Wyobraź sobie, jak ktoś ma kilka razy więcej. I ile czasu i pracy to zajmuje?
Przetrzymywanie Twoich pieniędzy - fakt, sprzedający niesamowicie wzbogacą się na tym. Tylko zastanawiająca jest ilość Twoich zwrotów - przez 20 lat moich zakupów za Allegro, a tego jest na prawdę sporo (zamawiam prawie same wysyłki SMART) i w ciągu ostatniego roku zaoszczędziłem ok. 800 zł na wysyłkach (można sobie przeliczyć na ilość wysyłek) tylko raz zwróciłem towar - ale to była reklamacja.
@JTan - Napisz o tym w "Zgłoś swój pomysł". - tylko nie wiem co tam możesz zgłosić. Sugeruję temat:
"HOBBY - zakupy i zwroty".