anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Systemowy zwrot środków

MAMY ROZWIĄZANIE!
JTan
#9 Pomysłodawca#

Cześć,

 

Czy Allegro zamierza pilnować "systemowo" zwrotu środków po zwrocie towaru?

Miałem kilkanaście przypadków w zeszłym roku, ze trzeba było sprzedawcy delikatnie przypomnieć, że pownien zwrócić środki.

Jak rozwiązujecie takie sytuacje? Zapisywanie ile i ktory sprzedawca nam jest winny jest czasochłonne.

Czy Allegro coś zamierza z tym zrobić?

 

Dziekuje za Wasze opinie

oznacz moderatorów
20 ODPOWIEDZI 20
kostas11
#21 Demiurg#

@JTan jakieś nowe hobby ? kupujesz i zwracasz że nie możesz się połapać 😄

________
Κώστας
oznacz moderatorów
JTan
#9 Pomysłodawca#

Pracuje z domu, nie mam czasu biegać po sklepach, Allegro SMART i paczkomat 50m od mieszkania ułatwiło życie w pandemii, mogę sobie pomacać w domu towar i skorzystać jak cywilizowany człowiek z prawa zwrotu w ciagu 14 dni.


Potrzebujesz więcej argumentów NIE w temacie wątku, czy jednak chciałbyś pomóc w odpowiedzi na zadane przeze mnie pytanie?

oznacz moderatorów
markam43
#13 Ambasador#

@JTan Nie zwracaj uwagi na głupie komentarze 🙂

oznacz moderatorów
Agent051
#16 Inspirator#

@JTan właśnie ci pomagam i wyjaśniam, że nigdy nie będzie automatycznych zwrotów, bo Allegro nie może dysponować nie swoimi pieniędzmi. Sprzedawca jest niezależnym przedsiębiorcą i nie udostępni Allegro swojego konta bankowego.

oznacz moderatorów
JTan
#9 Pomysłodawca#

A paypal moze?

A ama...on.de moze?

A wspomniany wczesniej decathlon.pl ma zaufanie i zwraca srodki nawet jak towar jeszcze do nich nie dotrze? Zapewne wystarczy miec u nich jako klient pewien scoring

oznacz moderatorów
markam43
#13 Ambasador#

@JTan Niestety trzeba sprzedawcom przypominać, wielu przetrzymuje pieniądze kupujących. Skutecznym sposobem jest otwarcie Dyskusji - wtedy oddają niezwłocznie.

oznacz moderatorów
JTan
#9 Pomysłodawca#

Czyli nic się nie zmieniło...

Na pewnym innym portalu am....on.de NIGDY nie miałem tego problemu i założenia zwrot jest przyznany od razu.

Szkoda, wielka szkoda

oznacz moderatorów
pinsplash
#21 Demiurg#

Sprzedawca musi rzecz zapakować ( tak opakowania nie są za darmo), wysłać, zapłacić za wysyłkę ( tak dla sprzedawców smart nie jest darmowy), potem przyjąć, sprawdzić, wprowadzić znowu na magazyn, dokonać korekty dokumentowej i fiskalnej - a towar często już nie może być sprzedany jako nowy........ po prostu :@JTan

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów
Agent051
#16 Inspirator#

@JTan nie zawsze zwrotowi podlega cała kwota zapłacona przez kupującego, o jej wysokości decyduje wtedy sprzedawca, nie Allegro.

oznacz moderatorów
pinsplash
#21 Demiurg#

@Agent051 Zostaw, szkoda dżuli.

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów
JTan
#9 Pomysłodawca#

A to ciekawe

Mozesz wyjasnic na jakich zasadach przyznany jest taki zwrot, pomniejszony jest o co i na jakiej podstawie prawnej?

oznacz moderatorów
Agent051
#16 Inspirator#
oznacz moderatorów
Agent051
#16 Inspirator#

@JTan wymieniłeś kilka sklepów internetowych, ale Allegro nie jest sklepem, jest tylko pośrednikiem. Am...de zwraca ci pieniądze od ręki jak kupujesz od nich, ale nie zwróci, jak kupisz u innego sprzedawcy. Te wszystkie sklepy zwracają ci pieniądze z własnego konta i mogą pozwolić sobie na taką politykę wobec kupujących i nie porównuj ich do większości sprzedawców z Allegro. 

oznacz moderatorów
JTan
#9 Pomysłodawca#

zgadza sie, na am...de nie miałem przypadku kitrania kasy jak w allegro.pl po kilka tygodni.

 

Albo ich gania am...de, byc moze konta sa zawieszane, etc, ale wlasnie - TO JEST ROZWIAZANIE SYSTEMOWE

Czyli bat na sprzedawców

Czemu nie u nas, czemu trzeba pilnowac swojej kasy... ja to postrzegam troche jak sredniowecze e-commerce. Jak nie bedziemy im zwracac na to uwage, to tak zostanie...

oznacz moderatorów
Agent051
#16 Inspirator#

@JTan żaden pośrednik, ani Allegro ani a...de nie ma prawa wtrącać się w przebieg transakcji. Jeżeli sprzedawca opóźnia się ze zwrotem pieniędzy, masz odpowiednie narzędzia do kontaktu ze sprzedawcą. Możesz zgłosić sie do rzecznika konsumentów. I nie używaj określenia „bat na sprzedawców”, bo  żaden sprzedawca nie jest twoim niewolnikiem.

oznacz moderatorów
Agent051
#16 Inspirator#

@markam43 Ciekawe, ile to jest „wielu”, według ciebie? I skąd ta wiedza o przetrzymywaniu pieniędzy przez sprzedawców? Jak posądzasz sprzedawców o nieuczciwość, to poprzyj swoje oskarżenia dowodami.

oznacz moderatorów
TATLOK
#15 Entuzjasta#

Wogule zwroty powinny być zabronione.

oznacz moderatorów
Agent051
#16 Inspirator#

@JTan trzeba pilnować swoich pieniędzy, Allegro nie jest twoim księgowym, a oprócz tego Allegro nie może automatycznie czy nie automatycznie pobierać sobie pieniędzy z konta sprzedawcy, bo to nie są pieniądze Allegro. Byłaby to kradzież.

oznacz moderatorów
maxr01
#17 Koryfeusz#

Widzę, że "nożyczki" już się "stępiły".

Widnieją tu już odpowiedzi klonów, które straciły autorytet.

"Miałem kilkanaście przypadków w zeszłym roku, ze trzeba było sprzedawcy delikatnie przypomnieć, że pownien zwrócić środki." - To jest niestety nowa moda, trend, a wręcz standard. 

Standardem jest zakup dla darmowych przesyłek SMART i zwrot części towaru, żeby otrzymać darmową wysyłkę. I tak np. można zakupić towar za 40 zł, zwrócić resztę za 38 zł. Efekt - kupujący ma towar za 2 zł, nic nie zapłacił za wysyłkę.

Dla sprzedającego - zysk na tym towarze za 2 zł to 0,40 zł, koszt wysyłki SMART - 0,99 zł, Koszt opakowania 1 zł, koszt pracownika - 1zł, brak paragonu w zwrocie - czas załatwienia zwrotu ok. 20 min. Strata sprzedającego - ok. 9 zł. To tak "lekko i tanio licząc".

Ja niewiele sprzedaję, w tej chwili ok. 1000 przesyłek miesięcznie, średnio wychodzi 1 zwrot dziennie. Wyobraź sobie, jak ktoś ma kilka razy więcej. I ile czasu i pracy to zajmuje?

Przetrzymywanie Twoich pieniędzy - fakt, sprzedający niesamowicie wzbogacą się na tym. Tylko zastanawiająca jest ilość Twoich zwrotów - przez 20 lat moich zakupów za Allegro, a tego jest na prawdę sporo (zamawiam prawie same wysyłki SMART) i w ciągu ostatniego roku zaoszczędziłem ok. 800 zł na wysyłkach (można sobie przeliczyć na ilość wysyłek) tylko raz zwróciłem towar - ale to była reklamacja. 

@JTan  - Napisz  o tym w "Zgłoś swój pomysł". - tylko nie wiem co tam możesz zgłosić. Sugeruję temat:

"HOBBY - zakupy i zwroty".

 

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów