anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Termin reklamacji

Client:86045810
#7 Wielbiciel#

 

Witam, w dniu 08.03 odebrałam zakupiony laktator hands free, Momcozy M5. Niestety otrzymałam wadliwy produkt- jeden z komputerków po niespełna miesiącu użytkowania zwieszał się, ustaliłam że jest to najczęstsza wada fabryczna tego produktu i ten model często się zawiesza. W dniu 9.05 został odebrany przez sprzedającego na reklamację. Mimo iż kilkukrotnie powtarzałam jak istotne jest dla mnie jak najszybsze odzyskanie sprzętu odzyskałam go dopiero po założeniu dyskusji ze sprzedającym w dniu 31.05. Nadmieniam że sprzęt został wymieniony na nowy. Po 7 dniach użytkowania nowego laktatora okazało się że jeden z komputerków posiada taką samą wadę jak poprzedni sprzęt. Nagranie na którym widać nieprawidłowe działanie sprzętu oraz kopię konwersacji z producentem gdzie w wiadomości technicznej od producenta jest opisana ta awaria jako jedna z najczęstszych i prośba o kontakt z ich działem technicznym w przypadku jej wystąpienia wysłałam do sprzedającego w dniu 10.06. W dniu 14.06 został odebrany przez sprzedającego sprzęt wysłany na reklamację i po raz kolejny nie dotrzymał terminu 14 dni na rozpatrzenie reklamacji, nie napisał nawet jeden wiadomości czy coś się w mojej sprawie dzieje. Sprzęt który jest mi pilnie potrzebny nie został naprawiony, po raz kolejny muszę prosić się o odzyskanie naprawionego sprzętu którego sprzedający nie chce zwrócić tłumacząc że nie ma wpływu na serwis gwarancyjny. W dniu 04.07 dałam sprzedającemu czas na naprawę sprzętu i wysłanie go do dnia 10.07. Na 4 miesiące od zakupu przez praktycznie 2 miesiące nie mogę korzystać ze sprzętu za który zapłaciłam nie małe pieniądze. Sprzęt nie został naprawiony w wyznaczonym terminie w związku z czym zażądałam zwrotu gotówki na co sprzedający nie wyraził zgody twierdząc że może w piątek a może w sobotę serwis gwarancyjny da mu odpowiedź. Czy w opisanej sytuacji należy mi się zwrot pieniędzy? Wg zasad skorzystania z programu allegro protect jest napisane że można odstąpić od umowy jeśli sprzedawca nie jest w stanie naprawić towaru w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności, w moim odczuciu zachodzą oba te przypadki, czy mogę się na to powołać?

oznacz moderatorów
2 ODPOWIEDZI 2

LEW433
#21 Demiurg#

Odstąp od umowy zakupu, wg prawa przy drugiej reklamacji masz prawo odstąpić od umowy zakupu i żądać zwrotu środków, załóż ponownie dyskusję a jak otwarta to napisz to w dyskusji.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@Client:86045810 ta cześć twojego posta sugeruje że zgłosiłeś reklamację z tytułu gwarancji i sprzedawca pośredniczył w przekazaniu sprzętu do serwisu gwaranta
"Nagranie na którym widać nieprawidłowe działanie sprzętu oraz kopię konwersacji z producentem gdzie w wiadomości technicznej od producenta jest opisana ta awaria jako jedna z najczęstszych i prośba o kontakt z ich działem technicznym w przypadku jej wystąpienia wysłałam do sprzedającego w dniu 10.06." Jeśli złożyłaś reklamację z tytułu niezgodności z umową to niedotrzymanie terminu owszem powoduje zaakceptowanie roszczenia ale allegro uważa, że czas odpowiedzi reklamacyjnej liczy się od momentu założenia dyskusji i wielokrotnie ma w zadku to że wg ustawy termin reklamacji minął i nawet jak kupujący wykazał zgłoszenie reklamacji z poziomu wiadomości do sprzedawcy i uprawomocnienie się żądania reklamacyjnego to i tak trzymali się terminu dyskusja +14dni. Natomiast jeśli niejednoznacznie złożyłaś reklamację sugerując rozpatrzenie jej z tytułu gwarancji bo jak widzę przekazałaś treści wymiany konwersacji z producentem który poleca ci zgłosił się do serwisu gwarancyjnego to sprzedawca mógł odczytać to jako że ma pośredniczyć w przekazaniu sprzętu na gwarancję wtedy zgodnie z zapisami karty gwarancyjnej reklamacja jest rozpatrywana a może tam być w sumie wszystko od przez czas trwania gwarancji będziemy ci naprawiać za każdym razem do np po 5 naprawach wymienimy na nowy. Wszystko zależy od tego jak sformułowałaś treść reklamacji a dokładnie jakiego zwrotu użyłaś np proszę o rozpatrzenie reklamacji czy proszę o rozpatrzenie reklamacji z tytułu niezgodności z umową to są różne implikacje prawne w kontekście wysyłania do sprzedawcy ustaleń ty / producent

oznacz moderatorów