anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Towar inny niż na zdjęciu w aukcji

marwikaa
#9 Pomysłodawca#

Zakupiłam na aukacji towar czytając oczywiście opis.  Dokonując zakupu, kierowałam się zdjęciem  towaru, opakowania fabrycznego, które doskonale znałam z poprzednich zakupów (u innego sprzedającego). Zależało mi właśnie na dokładnie takim towarze jak na zdjęciu.  Paczka przyszła i okazalo sie, że towar jest w innym opakowaniu fabrycznym, jest inna nazwa na opakowaniu niż ta ze zdjęcia.  Byłam  pewna, że kupuję dokładnie to co widać na zdjęciu, w przeciwnym wypadku nie dokonałabym zakupu.   Czuję się wprowadzona w bład, żeby nie powiedzieć oszukana.  Mysle o zwrocie towaru. Czy mogę zaznaczyc, wypełniając formularz zwrotu, że odstepuję, ponieważ towar jest inny niz zamówiony ? Czy jako reklamacja (niezgodność towaru z umową) ?  Jeżeli to drugie, to mam obawy, że  reklamacja może nie być uznana przez sprzedającego. 

oznacz moderatorów
17 ODPOWIEDZI 17

kolekcjoner608
#21 Demiurg#

To zasługa wprowadzeniu katalogu i zezwolenia na wykorzystywanie zdjęć innych użytkowników by podpiąć swoje towary. 

oznacz moderatorów

marwikaa
#9 Pomysłodawca#

NIgdy nic nie sprzedawałam, jestem tylko kupującym na Allegro, nie znam niuansów dla sprzedających.  Czyyli celowo sprzedający i z rozmys,łem wprowadza w błąd ? Rozumiem, że mam prawo odesłać towar ? 

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@marwikaa  napisał(a):

  Czyyli celowo sprzedający i z rozmys,łem wprowadza w błąd ? Rozumiem, że mam prawo odesłać towar ? 


Nie celowo, często allegro samo łączy oferty, często inny sprzedawca podpinając się po ofertę zmienia parametry czy zdjęcia o czym nie wie sprzedawca, cuda się czasem dzieją z katalogiem, różne tytuły itp. a od 1 lipca będzie to obowiązkowe w całym allegro 😞

________
Κώστας
oznacz moderatorów

Mir1402
#10 Popularyzator#

sugerujesz błąd systemu, czyli Alegro?

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@Mir1402 nie zawsze ale allegro też samo łączy mam na to dowód 🙂

Zrzut ekranu 2024-06-05 185830.png

________
Κώστας
oznacz moderatorów

Mir1402
#10 Popularyzator#

Zasługa katalogu czy nie, to jednak oszustwo!

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@marwikaa dobrze kombinujesz, reklamację może odrzucić, lepiej dokonaj zwrotu, i sprawdź katalog bo mogła być źle podpięta oferta 😞

________
Κώστας
oznacz moderatorów

Mir1402
#10 Popularyzator#

a kto odpowiada za błędne podpięcie oferty? kupujący widzi fotkę i na jej podstawie kupuje towar. Jeśli popełnił błąd albo sprzedający, albo system, to dlaczego kupujący ma być poszkodowany i czuć co najmniej dyskomfort?

oznacz moderatorów

marwikaa
#9 Pomysłodawca#

Wybacz, ale jestem prostym zakupowiczem 😉 Gdzie i jak sprawdzić ten katalog ? 

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@marwikaa nie musisz sprawdzać katalogu 🙂 Zgłoś proszę ten problem sprzedającemu. Nie mogę doradzić Ci czy lepiej zgłosić reklamację, czy odstąpienie od umowy.  
Za poprawność oferty, również za poprawne jej powiązanie z katalogiem, odpowiada sprzedający, więc bez względu na to, co jest w katalogu, Ty jako kupująca powinnaś otrzymać dokładnie ten produkt jaki jest w ofercie. 

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

szymela54
Maestra

@marwikaa 

(z Regulaminu Allegro rozdz. I "Postanowienia ogólne" Art. I. Definicje):
"KATALOG PRODUKTÓW

uporządkowany spis danych dotyczących rzeczy, usług lub praw, udostępniany przez Spółkę Użytkownikom, na określonych przez Spółkę zasadach, w szczególności za pośrednictwem funkcjonalności Allegro"

- cokolwiek miałoby to znaczyć... 🙄

Bo to jest takie kuriozum/hybryda/niedoniosek, nałożone niczym jarzmo na sprzedających, wywołujące u nich pot i łzy, zgrzytanie zębów i kołatanie serca.

Jak widać - kupującym też nielicho daje się we znaki.

Ja, także kupująca, korzystam z allegro od wielu lat, śledzę wszelkie zmiany i różne "udogodnienia", czytuję Gadane, a więc wiem co to jest katalog, jak on działa* i że nie działa**. Stąd wiem, z czym borykają się użytkownicy.

Z pewnością masz dylemat, ale ja na Twoim miejscu nie winiłabym sprzedawcy.

-------------
* w teorii
** w praktyce
oznacz moderatorów

brakestop
#16 Inspirator#

Na Allegro zrobił się taki burdel, że sprzedający nie nadążają sprzątać i poprawiać własnych aukcji, modyfikowanych automatycznie przez programistów ze wschodu. 

 

Tu teraz wszystko stoi na głowie. Sprzedający nawet może nie wiedzieć, co zobaczył kupujący.

 

Sam wystawiam wiele aukcji i po podglądzie jest tam co innego, niż ja wrzuciłem do sieci.

 

Proszę, napisz do sprzedającego. Załatw to po ludzku. Jak człowiek. Bez negatywa. 

--------------------------------------------------------------------------------------------
oznacz moderatorów

Mir1402
#10 Popularyzator#

po ludzku to powinien działać system; teraz kupujący ma tracić czas na dyskusję i odsyłanie?

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@Mir1402 tak zanim odeśle musi kupić a to czasem wyzwanie bo nie wiadomo co kupuje 😄

Zrzut ekranu 2024-06-05 190127.png

________
Κώστας
oznacz moderatorów

marwikaa
#9 Pomysłodawca#

Przez wiele lat zakupów na Allegro, chyba tylko 2 negatywy wystawiłam. Negatyw, to dla mnie ostateczność.  Zawsze staram się rozwiązać problem. Oczywiście napisze do sprzedającego, zobaczymy jakie będzie miał podejście do problemu. 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@marwikaa jak masz smarta zrób zwykły zwrot konsumencki - powód nie pasuje mi i nie wnikaj kto skrewił bo zwykle allegro ale będzie zwalać na sprzedawcę zwróc i zapomnij 

oznacz moderatorów

marwikaa
#9 Pomysłodawca#

Tak tez mozna. Tylko czuję lekkie rozgorycznie, bo zależało mi na tym konkretnym towarze. 

oznacz moderatorów