Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry, parę dni temu zakupiłem laptopa. Laptop w opisie miał napisane, że posiada dysk "220gb ssd" - choć wiem, że takiego nie ma to pewnie sprzedawcy chodziło o to, że w systemie pokazuje taką pojemność i system windows 7. Oczywiście laptop przyszedł, ten sam co na zdjęciu. Nie ma dysku, bo sprawdzałem, a tym bardziej systemu win7. Sprzedawca nie odpowiada, a przed zakupem odpisywał w max 15 minut. Dodam, że zakupu dokonałem przez licytację na allegro lokalnie - jak można się domyślić, od osoby prywatnej. Utworzyłem dyskusję wczoraj o 11, przez to, że jest weekend sprzedający ma czas do poniedziałku. W razie zwrotu poprzez gwarancję to kto ponosi koszty przesyłki w 2 strony? Czemu miałbym tracić na tym, że ktoś jest nieuczciwy i nie miałem nawet prawa tego zweryfikować.
Pozdrawiam wszystkich czytelników i z góry dzięki za pomoc.
W razie zwrotu poprzez gwarancję
Sprzedający udzielił jakiejś gwarancji ? Jeżeli tak - to tam czytaj o kosztach przesyłek.
Opisujesz wadę polegającą na niezgodności towaru z opisem - na taką okoliczność jest reklamacja z rękojmi.
Mogę dać jedynie zrzut ekranu aukcji, bo żadnej informacji to ja nie widzę, na allegro lokalnie nic takiego nie widzę
@narkes_allegro
Jeżeli nie widzisz informacji o gwarancji - to najprawdopodobniej jej nie ma.
Reklamuj z rękojmi wadę (brak dysku i systemu na nim).
póki co to założyłem dyskusję czy tam spór (zwał jak zwał) i zaznaczyłem, że towar niezgodny z opisem
@narkes_allegro Poczekaj na odpowiedź sprzedającego( jak odpowie), może przyjmie i zwróci kasę. Poczytaj tam wszystko jest opisane o rękojmi i dlaczego lepiej z tego skorzystać bo za towar odpowiada sprzedający.
Oczywiście jakby ktoś mi nie wierzył to mam nagranie "unboxingu" paczki i błędu podczas odpalania laptopa, który okazał się (nie jestem informatykiem) prawdopodobnie brakiem dysku
Prywatny sprzedawca nie musi przyjmować zwrotów, ale tu mamy do czynienia z reklamacją więc po uznaniu jej koszty ponosi sprzedający. Jak nie odpowiada to możliwe że nawet w dyskusji może nie odpowiedzieć, chociaż powinien.
Okej, dzięki za odpowiedź. Trochę patrzyłem podobnych postów i widziałem, że wasi admini umieją postawić do pionu 🙂
@narkes_allegro Reklamacja-rękojmia oczywiście: https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/
@LEW433 Znowu błędnie podajesz link do rękojmi przy sprzedaży konsumenckiej. W tym przypadku jest to sprzedaż prywatna, więc zasady są inne.
Jeżeli towar jest niezgodny z opisem, sprzedawca pokrywa koszty wysyłki w obie strony. Odsyłasz towar, a on musi Ci zwrócić koszt przedmiotu + koszt wysyłki do Ciebie + koszt odesłania. Po odesłaniu sprzedawca może jednak towar naprawić lub wymienić, także na swój koszt i dosłać Ci przedmiot zgodny z opisem.
Przy reklamacji nie ponosisz żadnych kosztów. W Dyskusji poproś o pomoc pracownika Allegro, który dobrze zna zasady reklamacji i który udzieli Ci wsparcia. Możesz to zrobić po 24 godzinach w dni robocze lub po pierwszej odpowiedzi sprzedającego. W Dyskusji powołuj się rękojmię, nie na gwarancję. Sprzedawca odpowiada za wady z rękojmi przez 2 lata.
Gdyby Dyskusja nie rozwiązała problemu, zakończ ją jako nierozwiązaną i złóż wniosek o rekompensatę z Programu Ochrony Kupujących.
https://allegro.pl/program-ochrony-kupujacych/wybor-zamowienia
Jeżeli towar jest znacząco różny od opisanego, masz szansę na zwrot z POK pełnej ceny.