anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Towar niezgodny z opisem, kto ponosi koszty wysyłki?

narkes_allegro
#8 Zapaleniec#

Dzień dobry, parę dni temu zakupiłem laptopa. Laptop w opisie miał napisane, że posiada dysk "220gb ssd" - choć wiem, że takiego nie ma to pewnie sprzedawcy chodziło o to, że w systemie pokazuje taką pojemność i system windows 7. Oczywiście laptop przyszedł, ten sam co na zdjęciu. Nie ma dysku, bo sprawdzałem, a tym bardziej systemu win7. Sprzedawca nie odpowiada, a przed zakupem odpisywał w max 15 minut. Dodam, że zakupu dokonałem przez licytację na allegro lokalnie - jak można się domyślić, od osoby prywatnej. Utworzyłem dyskusję wczoraj o 11, przez to, że jest weekend sprzedający ma czas do poniedziałku. W razie zwrotu poprzez gwarancję to kto ponosi koszty przesyłki w 2 strony? Czemu miałbym tracić na tym, że ktoś jest nieuczciwy i nie miałem nawet prawa tego zweryfikować.

Pozdrawiam wszystkich czytelników i z góry dzięki za pomoc.

oznacz moderatorów
11 ODPOWIEDZI 11

A3dam
#19 Nestor#

W razie zwrotu poprzez gwarancję

Sprzedający udzielił jakiejś gwarancji ? Jeżeli tak - to tam czytaj o kosztach przesyłek.

Opisujesz wadę polegającą na niezgodności towaru z opisem - na taką okoliczność jest reklamacja z rękojmi.

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

narkes_allegro
#8 Zapaleniec#

Mogę dać jedynie zrzut ekranu aukcji, bo żadnej informacji to ja nie widzę, na allegro lokalnie nic takiego nie widzę

 

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@narkes_allegro 
Jeżeli nie widzisz informacji o gwarancji - to najprawdopodobniej jej nie ma.
Reklamuj z rękojmi wadę (brak dysku i systemu na nim).

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

narkes_allegro
#8 Zapaleniec#

póki co to założyłem dyskusję czy tam spór (zwał jak zwał) i zaznaczyłem, że towar niezgodny z opisem

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@narkes_allegro Poczekaj na odpowiedź sprzedającego( jak odpowie), może przyjmie i zwróci kasę. Poczytaj tam wszystko jest opisane o rękojmi i dlaczego lepiej z tego skorzystać bo za towar odpowiada sprzedający.

oznacz moderatorów

narkes_allegro
#8 Zapaleniec#

Oczywiście jakby ktoś mi nie wierzył to mam nagranie "unboxingu" paczki i błędu podczas odpalania laptopa, który okazał się (nie jestem informatykiem) prawdopodobnie brakiem dysku

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Prywatny sprzedawca nie musi  przyjmować zwrotów, ale tu mamy do czynienia z reklamacją więc po uznaniu jej koszty ponosi sprzedający. Jak nie odpowiada to możliwe że nawet w dyskusji może nie odpowiedzieć, chociaż powinien.

oznacz moderatorów

narkes_allegro
#8 Zapaleniec#

Okej, dzięki za odpowiedź. Trochę patrzyłem podobnych postów i widziałem, że wasi admini umieją postawić do pionu 🙂

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@LEW433 Znowu błędnie podajesz link do rękojmi przy sprzedaży konsumenckiej. W tym przypadku jest to sprzedaż prywatna, więc zasady są inne.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@narkes_allegro 

Jeżeli towar jest niezgodny z opisem, sprzedawca pokrywa koszty wysyłki w obie strony. Odsyłasz towar, a on musi Ci zwrócić koszt przedmiotu + koszt wysyłki do Ciebie + koszt odesłania. Po odesłaniu sprzedawca może jednak towar naprawić lub wymienić, także na swój koszt i dosłać Ci przedmiot zgodny z opisem.

 

Przy reklamacji nie ponosisz żadnych kosztów. W Dyskusji poproś o pomoc pracownika Allegro, który dobrze zna zasady reklamacji i który udzieli Ci wsparcia. Możesz to zrobić po 24 godzinach w dni robocze lub po pierwszej odpowiedzi sprzedającego. W Dyskusji powołuj się rękojmię, nie na gwarancję. Sprzedawca odpowiada za wady z rękojmi przez 2 lata.

 

Gdyby Dyskusja nie rozwiązała problemu, zakończ ją jako nierozwiązaną i złóż wniosek o rekompensatę z Programu Ochrony Kupujących.

https://allegro.pl/program-ochrony-kupujacych/wybor-zamowienia

Jeżeli towar jest znacząco różny od opisanego, masz szansę na zwrot z POK pełnej ceny.

oznacz moderatorów