Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam serdecznie,
Dokonałem zakupy na tej aukcji Komputer do gier
Opis jak i informacje wskazują, że jest to karta GTX 1060 6GB. Sprzedający nigdzie nie napisał, że jest to tania, chińska podróbka. Opisy gier kompletnie nie zgadzają się z rzeczywistością. Dodatkowo cały czas pisze, że wszystko było bardzo dobrze widoczne na zdjęciach i że nie zgadza się na to abym zwrócił mu towar i odzyskał pieniądze, bo niby wszystko jest podane jak na tacy.
Nie wiem co mnie skłoniło do tego aby zrobić zakup na tej aukcji, teraz jasno widzę, że jest to totalne oszustwo, ale już za późno.
Moje pytanie brzmi - czy mam jakiekolwiek szanse odzyskać pieniądze?
Pozdrawiam,
Maciej
@Deru108 Nie ma znaczenia czy były widoczne czy nie, jest niezgodność z opisem, rozpocznij dyskusję z sprzedającym. Jest to reklamacja(rękojmia) na niezgodność z opisem. Musi przyjąć reklamacje i ją rozpatrzyć, jak tak jest jak piszesz, musi ją uznać i zwrócić Ci wszystkie koszty wraz z przesyłką: https://allegro.pl/dyskusje/nowa?source=LOKALNIE
@Deru108 Tak, odzyskasz pieniądze, Allegro gwarantuje bezpieczne zakupy. Otwórz spór; https://allegro.pl/dyskusje/nowa?source=LOKALNIE W nim zgłoś reklamację. Nie pisz o zwrocie, tylko o niezgodności z opisem i domagaj się wymiany towaru na zgodny z opisem lub zwrotu wszystkich kosztów, także kosztów odesłania. W sporze sprzedawca ma obowiązek się wypowiedzieć, a jeśli będzie stwarzał problem, po 24 godzinach do sporu włączy się pracownik Allegro, który Ci pomoże. Gdyby mimo to spór nie przyniósł rozwiązania, po 14 dniach zamknij go jako nierozwiązany i wystąp o zwrot wpłaty z Programu Ochrony Kupujących; https://allegro.pl/program-ochrony-kupujacych/wybor-zamowienia
Sugeruję najpierw dokładne ponowne przeczytanie opisu.
Chociaż - zajrzałem na aukcję (nie zauważyłem, że to Allegro lokalnie)- ja bym tego nie kupił.
Zapis typu: "Gwarancja poprzez faktury na podzespoły. Zastosowana pasta termoprzewodząca to Arctic MX-4" oznacza jedynie to, że jest to typowy "składak".
Masz faktury na podzespoły? Z opisu faktycznie można zakładać, że karta graficzna jest oryginalna. Jak ktoś byłby uczciwy, to napisałby kto jest producentem.Masz FV od sprzedającego czy od innych firm?
Opis typu: "nowy, nieużywany" - jest co najmniej nie na miejscu. Sprzedający w opisie sam przyznaje, że komputer był testowany, i to na iluś tam grach, dodatkowo nie wiadomo przez jaki czas. A to już jest niezgodne ze stanem "nowy, nieużywany".
Ja nie mam doświadczenia w Allegro lokalnie - nie sprzedaję tam i nigdy nie kupię.
xyz96 i lew433 dokładnie Ci napisali co robić. Zgłaszaj przez dyskusję jako przedmiot niezgodny z opisem. Dodatkowe "rzeczy" Ci wskazałem. Generalnie to występuję jako sprzedający, broniąc ich interesów, lecz takie sytuacje każdego sprzedawcę tylko wkurzą, gdyż doprowadzają do obniżenia zaufania do sprzedających.
Pozdrawiam i życzę powodzenia w reklamacji.
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Zrobiłem tak jak doradziliście, najpierw przedstawiłem swoje roszczenia Sprzedawcy - oczywiście dalej utrzymuje swoje stanowisko, więc poprosiłem o pomoc Allegro i pracownik odpisał, że podlega to reklamacji, dodatkowo zacytował treść artykułu 5.2. Regulaminu Allegro.
Mimo to sprzedawca dalej upiera się przy swoim, napisał coś takiego:
"Odnosiłem się już kilkukrotnie, proszę choć raz być poważnym. Tylko Pan uważa iż jest to "wprowadzenie w błąd". Ogłoszenie widniało ok. 1-2 tygodnie, co najmniej kilka ludzi się pytało odnośnie GPU, czy jest to faktyczny GTX 1060. gdzie udzielałem pewnych odpowiedzi. Pan nie zadał takiego pytania, jedynie o ilość wentylatorów, dokładny model (którego nie znam, o czym napisałem).
Tutaj dodam, że pytałem o dokładny model tego GTX 1060 6GB - Sprzedający odpowiedział, że wyświetla się jako GTX 1060 6GB ale nie wie jaki jest to dokładnie model GTXa 1060.
Spytałem się kilku osób, wszyscy stwierdzili że to nie jest wprowadzanie w błąd. a opis jest jasny i czytelny i łatwo informuje Klienta na temat oryginalności karty graficznej. Gdybym nie napisał na temat karty takich szczegółowych informacji, to rozumiem Pańskie zdanie. Jednakże o tym zostało napisane jasno i czytelnie. Opis nie był długi, przeczytanie to kwestia 30-stu sekund, na pewno Pan go czytał nie raz.
W tym wypadku dalsza konwersacja jest zbędna, gdyż robi Pan aferę z powodu niedoczytania opisu, a w takim wypadku, dodatkowo jako osoba prywatna, nie zobowiązuje mnie to do przyjęcia prośby o zwrot.
Zgodnie z powyższą wiadomością od Allegro, opis aukcji był jasny i czytelny tak samo jak i zdjęcia. Jedynie Pan uważa iż jest on źle skonstruowany."
Wiem, że mogę mieć pretensje do siebie, że nie byłem ostrożniejszy przy tym zakupie, ale czy jego odpowiedź jest prawidłowa i może się nie zgodzić na przyjęcie reklamacji?
Pozdrawiam
Oczywiście jego ostatnie zdanie jest jakimś żartem w stronę moją i Allegro. Pracownik Allegro ewidentnie wskazał, że opis aukcji nie był jasny i czytelny, powołując się właśnie na regulamin.
@Deru108 Odpisz w Dyskusji, że to nie jest żaden zwrot bez podania przyczyny, tylko reklamacja z rękojmi, którą sprzedawca ma obowiązek rozpatrzyć. Dodaj, że czas widoczności ogłoszenia nie ma żadnego znaczenia, a Ty nie miałeś żadnego obowiązku zadawać dodatkowych pytań, gdyż zgodnie z regulaminem, opis aukcji ma być jasny i nie może wprowadzać w błąd.
Po każdej odpowiedzi sprzedawcy domagaj się uznania reklamacji i proś o pomoc pracownika Allegro. Po 14 dniach przepychanki, jeśli sprzedawca nadal będzie się upierał przy swoim, zamknij Dyskusję jako nierozwiązaną i wypełnij wniosek o zwrot wpłaty z POK. Link masz wyżej. Otrzyma on wtedy stosowne powiadomienie od Allegro, co powinno sprawić, że nagle stanie się wyjątkowo ugodowy i odda pieniądze.
Dziękuję.
Sprzedający po kilkukrotnej interwencji pracownika Allegro i upominaniu, że na jego konto mogą zostać nałożone sankcje zgodził się, oczywiście z wielką łaską, na rozpatrzenie reklamacji. Oczywiście cały czas pisze, że wymuszam zwrot, no i że w ogóle powinienem się cieszyć, że on mi odpisuje...
Mam pytanie - czy wystarczy teraz po prostu odesłać mu sprzęt i czekać do 14 dni na przelew czy muszę zrobić coś jeszcze? Mam zakończyć dyskusje jako rozwiązana?
Przypuszczam, że sprzedający będzie dalej próbował swoich gierek byleby tylko nie oddać pieniędzy. Co w sytuacji kiedy Sprzedający otrzyma sprzęt z powrotem i celowo go uszkodzi? Mam udokumentowane na zdjęciach, wideo, a nawet świadków, że sprzęt odsyłam w takim samym stanie jak go otrzymałem - sprawny ale niezgodny z opisem. Jedyne co na nim zrobiłem, to po nieudanej instalacji sterowników (sterowniki do GTX 1060) do tej fejkowiej karty przywróciłem system do stanu wcześniejszego, bo ekran się nie wyświetlał.
Czy takie coś wystarczy? Mogę się jeszcze jakoś dodatkowo zabezpieczyć?
Raz jeszcze dziękuję i życzę wesołych świąt.
@Deru108 Odeślij i już, nie zamykaj wcześniej dyskusji zanim nie odda kasy.
@LEW433 O ile uzna reklamację, a tutaj sądząc z postępowania moze być z tym różnie...
@LEW433 Jak to bezzwłocznie? To była sprzedaż konsumencka i odstąpienie od umowy, czy reklamacja u osoby prywatnej? Czyżbyś znowu mylił wszystko?
@LEW433 edytował, bo wcześniej pisał błędnie o obowiązku bezzwłocznego zwrotu wpłaty, najpóźniej w czasie 14 dni 🙂
@Deru108 Tak, odeślij towar do reklamacji. Absolutnie nie kończ Dyskusji jako rozwiązanej!!!! Zrobisz to dopiero wtedy, gdy sprzedawca załatwi sprawę do końca i będziesz zadowolony, nigdy przed ostatecznym rozwiązaniem problemu. Po odesłaniu odczekaj jakiś czas i dopominaj się w otwartej Dyskusji o zwrot wpłaty lub o wymianę na towar zgodny z opisem. Za każdym razem proś tam o pomoc pracownika Allegro. Jeżeli sprawa nie zostanie załatwiona, po 14 dniach od otwarcia Dyskusji lub później, zakończ ją jako NIEROZWIĄZANĄ i wystąp o zwrot wpłaty z POK, link masz wyżej.
Ok, jutro odsyłam sprzęt do Sprzedającego, dziękuję bardzo za wszystkie rady.
Jeszcze raz tylko dopytam - mogę się jakoś zabezpieczyć aby Sprzedający po otrzymaniu sprzętu celowo czegoś nie uszkodził/zniszczył tłumacząc tego, że to moja wina? Zrobiłem kilkanaście zdjęć i filmów, że wszystko działa i pakuję to w takim samym stanie w jakim otrzymałem.
Wymieniłem z nim kilkadziesiąt wiadomości i jestem prawie pewien, że będzie próbował wszystkiego byle by tylko nie zwrócić mi poniesionych kosztów. Chociaż mam nadzieję, że się mylę.
Pozdrawiam
@Deru108 Dobrze, że zrobiłeś dokumentację fotograficzną i filmową. W zasadzie nic więcej nie możesz zrobić, to powinno wystarczyć. Uprzedź sprzedającego mailowo, że taką dokumentację posiadasz.
Uprzedziłem Sprzedającego w dyskusji, że takową dokumentację posiadam i że odsyłam wszystko w takim samym stanie w jakim otrzymałem. Oczywiście skwitował to tekstem: "Jest Pan bezczelny, bo to Pan wymusza zwrot".
Nie mam już sił do niego. Zobaczę co będzie za parę dni jak przesyłka do niego dotrze.
Raz jeszcze dziękuję Wam wszystkim za pomoc 🙂
Pozdrawiam serdecznie i życzę miłego wieczoru.
Dzień dobry,
Pozwolę sobie wrócić jeszcze do tego tematu.
Sprzedający oczywiście nie dokonał zwrotu pieniędzy, pomimo że przyjął przesyłkę i nawet napisał, że wszystko jest ok i prześlę zwrot w ciągu tygodnia. Jutro mija termin 14 dni i szczerze wątpię aby cokolwiek się zmieniło.
Czy jeśli zgłoszę się do Programu Ochrony Kupujących to mam 100% pewność, że odzyskam pieniądze?
Dodatkowo co robi Allegro z takim jegomościem, który nie dość że nie zwrócił pieniędzy za fałszywy towar, to jeszcze ten towar otrzymał z powrotem. Mam nadzieję, że mu się to nie upiecze i Allegro nie wliczy tego jako jakaś strata, tylko będzie z nim "walczyło"?
Hitem jest, że Sprzedający nie zrezygnował z tego typu akcji i dalej próbuje wciskać ludziom chłam - proszę spojrzeć na jego kolejną aukcję.
https://allegrolokalnie.pl/oferta/msi-rtx-3080-or-karta-graficzna-opis
Wiem, że trzeba zwracać uwagę na opis, ale czy takie coś jest zgodne z regulaminem Allegro? Można to zgłosić jakoś?
Najgorsze jest, że ludzie to licytują.
Pozdrawiam
jak te 14 dni minie to złóż wniosek do pok
nie zawsze muszą go rozpatrzyć pozytywnie
ale skoro sprzedawca nie oddaje pieniędzy
i pracownicy przyznają ci rację w dyskusji
no to według mnie jest podstawa do pok
zapewne będą ci kazali zgłosić sprawę na policję
bo to jest warunkiem pok
a sprzedawcy mogą np. zablokować konto
ale "każdy przypadek jest rozpatrywany indywidualnie"
@Deru108, dziękuję za Twoją wiadomość. Poprosiłam o zweryfikowanie oferty tego Sprzedającego.
Widzę też, że poprosiłeś o wypowiedzenie się w Dyskusji pracownika Allegro. Na pewno nie zostawimy Cię bez pomocy. 🙂
@Deru108, usunęliśmy wskazaną przez Ciebie ofertę. Dzięki za jej zgłoszenie. 🙂