Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Cześć,
czy można w jakiś sposób usunąć wiadomości z "centrum wiadomości"? Jeżeli nie, to czy taka funkcjonalność jest kiedyś planowana?
@la_nika Dzięki za wiadomość, być może tak jak piszesz zamieszanie jest związane w dwoma równoległymi tematami, nie mniej powtórzę to, co napisałem na spotkaniu z szefem AL - nie danie możliwości samodzielnego decydowania co mam przechowywać na czacie, nie ma uzasadnienia. A tłumaczenie które padło, że to pośrednio dla dobra użytkowników, bo dzięki temu nie skasują "ważnej" wiadomości, jest ... śmieszne 😛
P.S. Komuś chyba nadepnąłem na odcisk w AL, bo teraz za każdym razem jak nacisnę na chmurki wiadomości, zamiast najnowszej, domyślnie wyświetla mi się stara wiadomość ze Stycznia 2020 roku i muszę każdorazowo klikać na najnowszą, aby odczytać jej treść ... Ale spoko, mogę z tym żyć 😛
@Tharkun, skonsultowałam błąd, o którym wspomniałeś:
P.S. Komuś chyba nadepnąłem na odcisk w AL, bo teraz za każdym razem jak nacisnę na chmurki wiadomości, zamiast najnowszej, domyślnie wyświetla mi się stara wiadomość ze Stycznia 2020 roku i muszę każdorazowo klikać na najnowszą, aby odczytać jej treść
Sprawdź proszę, czy korzystasz z najnowszej wersji przeglądarki. Zrobisz to tutaj:
Firefox: https://www.whatismybrowser.
Chrome: https://www.whatismybrowser.
Opera: https://www.whatismybrowser.
Edge: https://www.whatismybrowser.
Safari: https://www.whatismybrowser.
Jeśli nie, proszę, zaktualizuj ją. Jeśli natomiast jest ona aktualna, wyczyść przeglądarkę z ciasteczek i pamięci podręcznej. Najszybciej zrobisz to poprzez kliknięcie w kombinację klawiszy CTRL+SHIFT+DELETE.
Daj proszę znać, czy problem ustąpił po wykonaniu powyższych zaleceń. 🙂
@mr_oma Maja - ten sam efekt mam na każdej przeglądarce (Chrome, Edge, a nawet na wbudowanej przeglądarce tabletowej), czy czyszczę cache, czy nie. Wygląda jakby ktoś zablokował to wyświetlanie na konkretnym wątku rozmowy, tak aby się wyświetlał za każdym razem po kliknięciu chmurek i w "konkretnym, wiadomym celu" raził mnie po oczach 😉 ... Myślisz, że ktoś celowo mógł coś takiego zrobić od Was ? Co prawda czas od kiedy to występuje zbiega się z moimi negatywnymi komentarzami w temacie obsługi czatu na AL, które napisałem podczas spotkania z @MichalJerzy , ale ... Nieeee , wątpię w intencjonalne działanie - bo i po co ? ... Spoko, staram się być daleki od teorii spiskowych i nie zraża mnie to, przyjmijmy że to "błąd" i w ostateczności mogę z tym żyć do czasu, kiedy po prostu umożliwicie mi kasowanie niechcianych wątków i znikną takie problemy 😉
@Tharkun, faktycznie, nie doszukiwałabym się tutaj teorii spiskowych. 😉
Natomiast chciałabym pomóc rozwiązać Twój problem. Czy mogę Cię prosić o zrzuty ekranu z kolejno wykonywanych czynności? Prześlę wówczas Twoje zgłoszenie do działu technicznego. Jeśli to błąd po naszej stronie i możemy to rozwiązać, to po co się męczyć? 🙂
To raczej nagranie filmu, bo zrzuty niewiele pokażą 😛 ... Spoko sam założę case na to, będę miał numer, śledził jego postępy, a dodatkowo poproszę support o dokładny opis przyczyny jego powstania ... No chyba że zniknie "samoczynnie" 😉
Ale bardzo dzięki za pomoc ... Wy jako Moderatorzy przypilnujcie lepiej zmian funkcjonalnych o które prosimy 😉
Słuszna uwaga, zarówno w zakresie usuwania na Allegro Lokalnie wiadomości jak również zakończonych aukcji (tutaj kolejny topik https://spolecznosc.allegro.pl/t5/sprzedaj%C4%85cy-o-allegro-lokalnie/kiedy-pojawi%C4%85-si%C4%99-op...) - skoro Allegro nie potrafi wyjść naprzeciw sugestiom użytkowników w zakresie istniejących regulacji to skierowanie sprawy do PUODO wydaje się sensownym krokiem.
@Tharkun, w mojej ocenie @MichalJerzy w odpowiedzi na Twoje pytanie zawarł ważny argument, pod którym się podpisuję - historia czatu między dwiema stronami jest dla nas, moderatorów, bardzo istotna w przypadku różnych zgłoszeń.
@z_ryfka, zgłosiłam również Twoją sugestię.
Będziemy obserwować skalę zgłoszeń.
@mr_oma Tak ... W dyskusji wspominałem o tym, że taką historie możecie zapewnić sobie (jako Moderatorom) przez kopię bezpieczeństwa, archiwum, itp. Skoro funkcja usuwania wątków jest w Allegro "klasycznym" i tam Moderatorzy nie mają z tym problemów, to nie widzę uzasadnienia z Waszej strony aby trzymać się kurczowo rozwiązania sztywnego, nieprzyjaznego dla użytkownika.
Przecież możecie dać kontrolę właśnie nam (Klientowi) nad tym, co chcemy archiwizować, a co jest dla nas nieistotne. W konwersacji są zawsze dwie strony - w czatach często jest to zrobione na zasadzie takiej, że obie strony indywidualnie mają możliwość skasowania wątku. Nie chcecie kasować wątków, to można również zrobić coś na kształt folderów , aby dać możliwość pogrupowania ich i uporządkowania ... Efekt, który jest obecnie prowadzi do tego, że z biegiem lat urosną niepotrzebne ogony konwersacji oraz będzie masa pojedynczych zapytań o produkty, których nie można będzie usunąć. Nie mówiąc już o pojawiających się przypadkach, gdzie rozsyłany jest klasyczny SPAM tą metodą.
Wiem, że macie swoją wizję na to i patrząc z Waszej perspektywy, jest ona po prostu dla Was wygodna (mniej pracy przy ewentualnym odzyskiwaniu wątków), ale dla nas Klientów, jest to jakiś problem, skoro o to pytamy ... Nie obraźcie się, taki prosty charakter czatu jak teraz pisało się na studiach na zaliczenie ćwiczeń, a od portalu o zasięgu krajowym po prostu oczekuje się wyższych standardów 😉
@la_nika Aby rozwiać do końca moje wątpliwości - napisałaś: "...Dane usuniemy automatycznie po 3 lub 6 latach od zakończenia roku, w którym nastąpiło rozwiązanie umowy ...". Czyli w przypadku, kiedy w treści konwersacji na Allegro Lokalnie przesłałem do innego użytkownika moje dane w postaci: Numer konta IBAN, Imię Nazwisko, Adres oraz numer telefonu i rozwiązałem umowę z Allegro, to po max. 6 latach dane te zostaną z czatu wewnętrznego AL skasowane, czy zanonimizowane ? Zostanie usunięty cały mój wątek z tym użytkownikiem na jego skrzynce wiadomości, czy tylko usunięte pojedyncze dane z naszej konwersacji ? Co z danymi przechowywanymi na kopiach bezpieczeństwa. czy te dane również zostaną skasowane, lub zanonimizowane ? Inaczej mówiąc jakie rozwiązania techniczne zastosowaliście, aby spełnić zapis Art 17 RODO , tzw. "Prawa do bycia zapomnianym" ?
@la_nika Czy mogę prosić o odpowiedź na moje pytanie ... Mam podejrzenia, że mechanizm czyszczenia danych przeznaczonych do "zapomnienia" nie jest zrealizowany dla wiadomości znajdujących się na czacie Allegro Lokalne (a tym samym nie realizujecie w tym miejscu Art. 17 RODO). Bo zobacz sama - jeżeli wątki nie są automatycznie czyszczone po okresie 6 m-cy, tak jak na Allegro Klasycznym, to w poniższym przypadku będą one składowane w nieskończoność:
> Kupuje od Sprzedającego przedmiot na AL, podaje mu na czacie moje dane: Imię Nazwisko, Adres, numer telefonu, Numer IBAN w postaci skanu potwierdzenia przelewu.
> Dochodzi do transakcji, otrzymuje przedmiot.
> Mija rok - na moim czacie pozostały wszystkie wymienione dane, na czacie Sprzedawcy również.
> Kończę współpracę z Allegro, kasuje konto - dane dalej pozostają na obu czatach. Ja już do nich nie mam dostępu, Sprzedawca nadal ma.
> Mija 6 lat od mojego odejścia ... Sprzedawca dalej ma dostęp do tych danych, bo i jak miałyby być usunięte, skoro nie można zrobić tego ręcznie, ani nie robi tego mechanizm. Na moim "zarchiwizowanym" czacie pewnie też dalej leżą ...
Mam nadzieję, że sama zauważysz, gdzie jest problem i dlaczego rozwiązanie które jest na Allegro w postaci automatycznego kasowania całych wątków z czatu po 6 m-cach w prosty sposób rozwiązuje ten problem. Wygoda Moderatorów nie zawsze idzie w parze z realizację wymogów stawianych przez RODO ... A kary są coraz wyższe - polecam zajrzeć tutaj i wczytać się w uzasadnienia UODO: Kary RODO - kary za naruszenie RODO w Polsce i Europie (orodo.pl) . Czasami "wygoda" może kosztować kilkadziesiąt tyś. EUR 😉
@Tharkun "Czasami "wygoda" może kosztować kilkadziesiąt tyś. EUR" - tyle to w allegro miesięcznie wydaje się na kawę i ciastka🤣
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
@Knowhere To drogie te ciastka 🤣 ... Wiesz kasa może i nie boli, ale już publikacja artykułu na Niebezpieczniku, Sekuraku albo Zaufanej Trzeciej Stronie wizerunkowo nie pomaga 😎
Do tego po stwierdzeniu naruszenia zapisów RODO i nałożeniu kary przez UODO i tak musisz zrobić niezbędne poprawki w kodzie programu, aby zapewnić wytyczne ... Więc po co robić sobie problemy.
@Tharkun Niby tak, ale z3s, sekuraka czy niebezpiecznika czyta dość konkretna grupa osób raczej nie zaliczająca się do tych, którzy "w coś tam klikają i paczka przychodzi"😏
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
@Knowhere Masz na myśli "branżowa" ... Ta grupa przekazuje informację dalej, w świat. Przynajmniej tak to działa u nas - stara dobra poczta pantoflowa świetnie się sprawdza, a hasło z A... w tytule złapało by wiatr w żagle 😉
Tak jak napisałem, ja wolę działać proaktywnie, niż reaktywnie. Dwa lata temu Morele też myślało, że dla swojej wygody będą zbierać oraz przechowywać nadmiarowe informacje i kiepsko się to skończyło.
Ale jak to mówią, nie mój cyrk, nie moje małpy ... Ja nie jestem IOD'ą w AL 😉
@Tharkun "Dwa lata temu Morele też myślało, że dla swojej wygody będą zbierać oraz przechowywać nadmiarowe informacje i kiepsko się to skończyło." - i dalej by zbierali, gdyby ktoś im nie zajumał bazy danych i sprawa nie wyszłaby na światło dzienne. Bez tego UODO najprawdopodobniej palcem by nie kiwnął.
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
@Knowhere Chyba nie rozumiesz zasad działalności UODO, które prowadzi kontrole głownie na podstawie uzasadnionego zgłoszenia (tak to reguluje RODO). Przecież nikt nie oczekuje od nich, że będą latać od firmy do firmy i kontrolować "dla zasady". Ale za to każdy właściciel danych ma prawo zgłosić do nich podejrzenia o to, że jego dane nie są właściwie przetwarzane przez daną firmę i oni mają obowiązek to sprawdzić. Jak również każdy administrator danych ma obwiązek zgłoszenia zaistnienia faktu wystąpienia incydentu bezpieczeństwa związanego z danymi osobowymi. Dopiero po zbadaniu sprawy podjęta zostaje decyzja o nałożeniu ewentualnej kary finansowej.
Nie rozumiem w tym aspekcie Twojego wybiegu o "kiwaniu palcem", bo kiwają i to skutecznie skoro np. w Grudniu 2020 roku nałożyli na Virgin Mobile karę 443 tyś EUR, a w Kwietniu 2021 na Polsat Cyfrowy karę w wysokości 245 tyś EUR. Oczywiście na rynku jest dużo firm, które nadal zbierają nadmiarowe dane i uważają, że im się nic nie stanie ... tylko czy chciałbyś, aby Twoje dane były w takiej firmie przetwarzane ? Ja nie 😉
Wracając do naszego tematu - Ja, jako właściciel danych mam prawo zgłosić do UODO podejrzenie, że np. w przypadku obsługi czatu na AL nie jest realizowany Art. 17 RODO , ktoś z urzędu się temu przyjrzy i jeżeli tak jest faktycznie podejmie odpowiednie kroki. Nie martw się, urzędnicy UODO od dwóch lat odżyli i są bardzo chętni do działania. Wcześniej była samowolka, coś tam wyciekło, ktoś zbierał dane w nieodpowiedni sposób - trochę zamieszania i sprawa przycichła. Obecnie RODO dało mechanizmy do nakładania kar, dzięki którym można się wykazać ... I dobrze, bo My (Klienci indywidualni) możemy na tym tylko skorzystać 😉
@mr_oma dziękuję za zgłoszenie mojej sugestii.
Pragnę zauważyć, iż zgodnie z 5 ust. 1 lit. e – dane osobowe w rozumieniu rozporządzenia RODO (czyli wszystkie dane dotyczące osób fizycznych) mogą być przechowywane wyłącznie przez okres niezbędny do wypełnienia celów, dla których zostały one pobrane.
Rozumiem, że należy przechowywać dane na wypadek roszczeń kupujących. Jednak w przypadku pomyślnego zakupu/sprzedaży nie ma racjonalnego powodu, dla którego sensytywne prywatne dane osobowe były kolekcjonowane bez ładu i często bez wiedzy osób, których dane są przechowywane.
Jeżeli Allegro Lokalnie chce utrzymywać taki stan rzeczy to tylko i wyłącznie na swoją odpowiedziałność na wypadek np. wycieku danych do wiadomości publicznej. Zwłaszcza biorąc pod uwagę fora takie jak to, w którym teraz bierzemy udział - i na których zgłaszane są problemy do rozwiązania dla dobra wszystkich osób, których one dotyczą.
Nie jest to zależne od skali zgłoszeń lecz od konsekwecji utrzymywania takiego stanu rzeczy. RODO w prosty sposób pozwala uniknąć niechcianych rezultatów nieodowiedzialnego przechowywania danych osobowych.
Powyższe dotyczy zarówno usuwania wiadomości na Allegro Lokalnie, jak również zakończonych aukcji, które zawierają często zdjęcia i treści będące produktem i własnością osób je zamieszczających. Stąd wspomniany przez @Tharkun art.17 RODO.
pozwolę sobie zatagować osoby mogące być zainteresowane tematem
Jak dla mnie bałagan na Allegro Lokalnie jest nie do wytrzymania. Ogrom SPAM-u, który otrzymuję sprawił, że przeniosłem się na inne portale z aukcjami. Dodam też, że nie muszę płacić prowizji za sprzedane przedmioty jak to ma miejsce w przypadku Allegro. No i mogę sam decydować, którą wiadomość chcę zostawić a którą usunąć.
Swego czasu zaproponowałem nawet pomysł:
Ciekawość sprawiła, że postanowiłem wejść na allegro lokalnie i ku mojemu zdziwieniu zmian o które proszą użytkownicy jak nie ma tak nie ma. Pewnie jest to zbyt trudne dla Państwa aby je wprowadzić a może głoś zwykłych użytkowników nie jest dla Was ważny?