Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Zakupiony przeze mnie przedmiot został odesłany Sprzedawcy zgodnie z przysługującym prawem konsumenta (towar został odpakowany, okazało się że nie spełnia oczekiwań, odesłany w oryginalnym opakowaniu włącznie ze styropianem i kartonem). Wczoraj otrzymałam telefon od Sprzedawcy że towar jest uszkodzony. Najpierw zdecydował się zwrócić cześć środków, później zmienił zdanie i odmówił oddania pieniędzy? Co w takiej sytuacji? Jeśli przesyłka została uszkodzona podczas transportu, a Sprzedawca nie upewnił się przy kurierze, że produkt jest cały (mimo ze wg informacji karton był pognieciony) cała wina spada na Kupującego? Szukałam podobnych tematów jednak nie znalazłam wskazówek pomocnych w opisanej sytuacji.
@burzynska93 Podesłał Ci jakieś zdjęcia? dokumentację? Pakowałaś w to samo opakowanie w którym on przysłał? To był zwrot Smart ( bezpłatny)?
Nie dostałam nic. Tak, towar został zapakowany dokładnie w takie samo opakowanie. Podczas rozmowy telefonicznej odmówiłam przyjęcia towaru ponownie, Sprzedawca stwierdził ze odeśle do mnie uszkodzony produkt i nie odda pieniędzy. Po tym powiedział ze w takim razie mogę go odebrać u niego w sklepie.
@burzynska93 Otwórz dyskusję na Allegro - bo na razie to słowo przeciw słowu.
Czy to był Smart?
Sprzedający po skończonej rozmowie telefonicznej napisał do mnie wiadomość prywatną, w której nawiązał do ustawy ze to po mojej stronie leży odpowiedzialność za zmniejszenie wartości zakupionej rzeczy. Czy mimo tego powinnam otworzyć dyskusje Allegro czy skorzystać z formularza POK?
Nie był to zwrot Smart.
@burzynska93 Czyli fakt - Ty odpowiadasz za przesyłkę. Otówrz dyskusje tak czy inaczej - to nie kosztuje. Poproś o dowody. Napisz że było to TO SAMO opakowanie. I skoro było zniszczone dlaczego nie spisał protokołu.
Oczywiście że powinieneś cały spór prowadzić przez Allegro.https://allegro.pl/dyskusje/nowa Po 14 dniach os zakupu masz prawo do rekompensaty POK:https://allegro.pl/program-ochrony-kupujacych/index
Lew? Lew!
@burzynska93 Były tu już podobne tematy. Niektórzy sprzedawcy próbują oddać 1 zł po zwrocie, bo paczka rzekomo zniszczona. Otwórz spór; https://allegro.pl/dyskusje/nowa zgłoś problem i domagaj się wyjaśnień, dowodów, w przeciwnym razie zwrotu całej wpłaty. Po 24 godzinach poproś w sporze o pomoc Allegro.
Jeżeli nie otrzymasz zwrotu wpłaty, wystąp o jej zwrot z Programu Ochrony Kupujących; https://allegro.pl/program-ochrony-kupujacych/wybor-zamowienia
Był tu niedawno wątek, w którym kupujący pieniądze z POK otrzymał w niemal takiej samej sytuacji.
Dziekuje. Cała sytuacja jest dla mnie trochę wątpliwa, Sprzedający zmieniał ciagle wersje uszkodzeń produktu. Nie były to małe pieniądze, ale pomijając nawet to raczej nie zostawię sprawy w ten sposób. W takim razie skorzystam z POK i będę ubiegała się o zwrot pieniędzy.
Tak jak wspominałam szukałam podobnego tematu niestety nie udało mo się znaleźć.
Był niedawno taki temat, kupujący zrobił zdjęcia odsyłanego towaru, opakowania, wszystko było w super stanie, a sprzedawca chciał mu oddać 1 zł i podesłał zdjęcia zniszczonej rzeczy, ale chyba innej, nie tej samej. Kupujący dosyć długo korespondował z Allegro w sprawie POK, ale pieniądze mu oddano.
Teraz czytam informacje, że po zwrocie POK Sprzedający może domagać się ode mnie drogą sądową zwrotu kosztów oraz strat w wyniku zablokowanego konta. Czy to prawda?
Skąd ta informacja, od Allegro?
Udało mi się tutaj znaleźć podobny temat i kilka osób to potwierdza
@burzynska93 A ty mu zablokujesz konto? Pisz wniosek nie przejmuj się sprzedawcą.
Rozpoczęłam dyskusję przez Allegro. Opisałam całą sytuację i dam znać co z tego wyniknie.
Dziękuję jeszcze raz za pomoc 🙂
@burzynska93 To sprzedawcy tak straszą, nie daj się nabrać 🙂 POK to sprawa między Tobą a Allegro. Jeśli sprzedawca będzie miał kłopoty w związku z POK, to sprawa między nim a Allegro. Nic Tobie nie zrobi 🙂
burzynska93 "Teraz czytam informacje, że po zwrocie POK Sprzedający może domagać się ode mnie drogą sądową zwrotu kosztów oraz strat w wyniku zablokowanego konta. Czy to prawda? "
Oczywiście ze może domagać od Pani drogą sądową zwrotu kosztów oraz strat w wyniku zablokowanego konta.😎
W wyniku niedbałego zapakowania przez Państwo paczki została uszkodzona cudza własność, czy Pani uważa ze sprzedawca ma obowiązek z własnej kiszeni pokryć straty wynikający z Pani działań??
Domagać się może, każdy się może wszystkiego domagać, tylko mało który kombinator w praktyce się domaga, a niemal każdy straszy. Podobno lipne pismo z nieistniejącej kancelarii pomaga. Oczywiście sprzedawca nie powinien nic oddać po zwrocie - ODDA!
Z moich działań? Niestety nie zajmuję się przewożeniem i dostarczaniem przesyłek więc chyba nie bardzo 😁