anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Uszkodzenie przesyłki podczas zwrotu

burzynska93
#8 Zapaleniec#

Zakupiony przeze mnie przedmiot został odesłany Sprzedawcy zgodnie z przysługującym prawem konsumenta (towar został odpakowany, okazało się że nie spełnia oczekiwań, odesłany w oryginalnym opakowaniu włącznie ze styropianem i kartonem). Wczoraj otrzymałam telefon od Sprzedawcy że towar jest uszkodzony. Najpierw zdecydował się zwrócić cześć środków, później zmienił zdanie i odmówił oddania pieniędzy? Co w takiej sytuacji? Jeśli przesyłka została uszkodzona podczas transportu, a Sprzedawca nie upewnił się przy kurierze, że produkt jest cały (mimo ze wg informacji karton był pognieciony) cała wina spada na Kupującego? Szukałam podobnych tematów jednak nie znalazłam wskazówek pomocnych w opisanej sytuacji. 

oznacz moderatorów
42 ODPOWIEDZI 42

kostas11
#21 Demiurg#

@burzynska93 zgodnie z prawem odbiorca przesyłki nie ważne czy kupujący czy sprzedający reguluje to prawo przewozowe ma obowiązek zbadać rzecz przy odbiorze a uszkodzenia niewidoczne z zewnątrz do 7 dni i spisać protokół szkody, skoro sprzedawca nie sprawdził i przyjął bez zastrzeżeń jego problem 😞 jeśli opakowanie jest uszkodzone i nie spisał od razu protokołu ma problem, powinien oddać Ci całą kasę 😉

 

________
Κώστας
oznacz moderatorów

aragil
#15 Entuzjasta#

Odbiorca ,nie ważne czy kupujący czy sprzedający nie ma obowiązku spisywania protokołu szkody.

oznacz moderatorów

milka1234567890
#18 Luminarz#

@kostas11Protokół szkody jest zalecany i pomocny, ale nie jest obowiązkowy.

oznacz moderatorów