Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam. Dostałem przesyłkę do paczkomatu ale okazała się otwarta, na początku myślałem że zawartość wypadła do skrytki jednak była pusta.
Jak wygląda sytuacja z reklamacją takiego produktu?
Jeśli się nie mylę to sprzedawca (firma) odpowiada za całość zamówienia i wszelkie uszkodzenia czy braki w przesyłkach (jak w moim przypadku) powinien rozwiązywać sprzedawca?
Bo sprzedawca delikatnie mówiąc odesłał mnie z kwitkiem kazac reklamować problem do inpost.
No to sprzedawca Cię źle odsyła. On jest odpowiedzialny za przesyłkę, także za ubytki i uszkodzenia powstałe w transporcie. Złóż mu reklamację tu; https://allegro.pl/dyskusje/nowa Po 24 godzinach pomocy udzieli Ci tam pracownik Allegro.
Zrób sobie zdjęcia, abyś miał jakiś dowód. Domagaj się ponownej wysyłki całości lub brakujących elementów. Ewentualną reklamację w InPost on składa, Ty nie musisz czekać na jej rozpatrzenie.
Nie masz obowiązku sporządzać z InPost protokołu szkody, tu masz stanowisko Allegro; https://spolecznosc.allegro.pl/t5/dyskusje-kupujących/uszkodzony-towar/m-p/135184#M44643
Karol-Ewelina na pewno już rozwiązali problem, ale muszę Cię poinformować, że nie masz racji. Sprzedający (jeśli jest przedsiębiorcą) jest odpowiedzialny za całość usługi - za przedmiot oraz transport. Kupujący ma więc prawo reklamować produkt z tytułu rękojmi, a sporządzenie protokołu szkody przy kurierze nie jest wymagane - w dalszym ciągu Kupującemu przysługują uprawnienia konsumenckie z tytułu rękojmi, brak protokołu może jedynie utrudnić reklamacje.
@OTAKUsan tak odpowiada o ile zgłosisz to przy odbiorze, jest opcja w paczkoamcie mam uwagi do paczki, wtedy wkładasz ją z powrotem i sprzedawca resztę załatwia a teraz jak udowodnisz po odbiorze że sam nie pogubiłeś oglądając zawartość w drodze do domu ?
Kto odbiera bez zastrzeżeń paczkę otwartą ?
W doktrynie podnosi się, że niewykonanie przez kupującego obowiązku zbadania rzeczy zgodnie z § 2 art. 545 k.c. wywołuje dwa negatywne dla niego skutki, mianowicie: po pierwsze – daje sprzedawcy możliwość podniesienia zarzutu, ze uszkodzenie lub zniszczenie rzeczy nastąpiło po jej wydaniu, a więc już po przejściu ryzyka przypadkowego zniszczenia lub utraty rzeczy na kupującego i po drugie – pozwala sprzedawcy zwolnić się od odpowiedzialności za wyrządzoną szkodę w takim zakresie, w jakim niezbadanie rzeczy spowodowało utrudnienie lub uniemożliwienie mu dochodzenia roszczeń od przewoźnika bądź ubezpieczyciela.
Podczas odbioru w paczkomacie zostało zauważone uszkodzenie i telefonicznie zgłoszone z prośbą o ponowne otwarcie skrytki aby był ślad że jednak było coś nie tak z przesyłką.
Zostało też zgłoszone w inpost i jest numer "sprawy" jednak sprzedawca na dzień dobry kiedy i jemu zgłosiłem odsyła mnie żebym sam sobie wyjaśniał z inpost... Wydaje mi się że jednak powinien się tematem sam zająć a ubytki uzupełnić lub zwrócić pieniądze.
@OTAKUsan Otwórz Dyskusję, nie czekaj, sprzedawca szybko zmieni zdanie bo wie, że do rozmowy zaraz włączy się pracownik Allegro. Reklamację składasz sprzedawcy, a nie w InPost.
W przypadku dostarczenia paczki do paczkomatu nie jest to takie oczywiste.
Jesteś konsumentem czy firmą, która dokonała zakupu o charakterze zawodowym? Jeżeli dokonałeś zakupu jako firma nie mająca praw konsumenta (zakup o charakterze zawodowym) to odpowiedzialność za przesyłkę Sprzedawcy kończy się w momencie wydania jej profesjonalnemu przewoźnikowi - w tej sytuacji w momencie włożenia paczki do paczkomatu lub wydania jej kurierowi Inpostu. Natomiast jeżeli jesteś konsumentem Sprzedawca odpowiada za paczkę do momentu odebrania jest przez Ciebie. I tutaj w przypadku paczkomatu rodzi się problem.
Problem polega na tym, iż zgodnie z regulaminem Inpost, Inpost uważa paczkę za dostarczoną w momencie włożenia jej przez kuriera do skrytki paczkomatu. Sprzedawca na pewno nie wysłał do Ciebie już otwartej paczki. Oczywiste zatem jest, że paczka została otwarta przez kuriera Inpost przed włożeniem jej do paczku. W tej sytuacji trudno jest obarczać winą sprzedawcę, ponieważ teoretycznie wg regulaminu Inpost paczka została już odebrana przez Ciebie (włożenie jej do paczkomatu przez kuriera), ani tym bardziej nie jesteś winny TY. Sprzedawca zachował się nieprofesjonalnie "spuszczając" Cię do Inpost. Widząc uszkodzoną paczkę w skrytce powinieneś ją sfotografować na tle paczkomatu aby mieć dowód potwierdzający zaistniałą sytuację. Pamiętaj, nie jest to obowiązek ale WARTO mieć dowód w postaci zdjęć lub protokołu szkody na to, iż otrzymałeś uszkodzoną paczkę. Ułatwia to dochodzenie swoich racji. Proponuję Ci zwrócić się o rekompensatę do Allegro z Programu Ochrony Kupujących.
@gierland A ja mam takie pytanko zagadka, może dwa 🙂 , odbiegając od tych wszystkich pozostałych rzeczy które napisałeś.
Napisałeś "to odpowiedzialność za przesyłkę Sprzedawcy kończy się w momencie wydania jej profesjonalnemu przewoźnikowi" Czyli jeśli przekaże bezdomnemu profesjonalnemu gołębiowi pocztowemu przesyłkę a on zaginie to kto kupujący ma jakieś możliwości ścigania tego gołębia albo alerty, najlepiej międzynarodowe bo to ptak i nie zna granic? 😉
I jeszcze jedno drobne, bo napisałeś "Inpost uważa paczkę za dostarczoną w momencie włożenia jej przez kuriera do skrytki paczkomatu " Od kiedy w naszym kraju Inpost jest ustawodawcą i tworzy przepisy prawa lub według jakich przepisów może tworzyć przepisy prawa ważniejsze od tych istniejących utworzonych przez Sejm i Senat? 🙂
@OTAKUsan Jeśli złożyłeś reklamacje w inpost to teraz złóż ją osobno u sprzedawcy wraz z rzeczeniem się praw na rzecz sprzedawcy do reklamacji z impostem.
Zrzekasz się na rzecz sprzedawcy, gdyż w momencie uszkodzenia przesyłka była własnością sprzedawcy.
Musiałeś reklamować uszkodzoną przesyłkę wraz z brakiem jej zawartości, ponieważ Ty miałeś przejąć towar na własność i Ty jesteś świadkiem jego stanu co obliguje Cię do złożenia reklamacji w inpost jako świadek i jej odbiorca.
Sprzedawca w dalszej części powinien wyjaśnić całą sytuację. W tym czasie jeśli dłuższe oczekiwanie na rozwiązanie sprawy i towar będzie dla Ciebie uciążliwe. Możesz prosić o wysłanie towaru takiego samego bez wad lub odstąpić od umowy i prosić o zwrot środków. Allegro zapewne i tak Ci pomoże w załatwieniu sprawy w dyskusji jeśli się zdecydujesz na taką gdy sprzedawca odmówi współpracy przy rozwiązaniu problemu.
@OTAKUsan Nie daj się wciągnąć w żadne spory z InPostem, otwórz dyskusję z e sprzedawcą i niech On się "użera" z nimi.