Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Jako klient indywidualny zakupiłem towar, który przyszedł do mnie uszkodzony.
Zgłosiłem reklamację do sprzedającego, a ten odpisał, że powinienem spisać protokół szkody oraz złożyć reklamację u przewoźnika (DPD, jeśli to ma znaczenie, wybrane w Allegro Smart).
Wydaje mi się to błędne założenie, bo zgodnie z tym co znalazłem na stronach UOKiK towar u przewoźnika (czyli też uszkodzenie tego) są nadal w gestii sprzedającego - https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/prawa-ogolne/odpowiedzialnosc-sprzedawcy-za-przesylke/
Allegro stoi po stronie sprzedającego (po wydaniu przesyłki, jest ona moją odpowiedzialnością, no ale skoro zostałą uszkodzona w trakcie transportu to dlaczego ja mam składać reklamację, nie mam umowy z firmą kurierską przecież) - ale też zmusza sprzedawce do odpowiedzi na moją reklamację do niego (???) - trochę schizofrenicznie.
Ktoś ma jakieś sugestie?
Cześć, @krzykra. Zgodnie z obowiązującym prawem pocztowym, jeśli odebrałeś paczkę, jesteś osobą uprawnioną do zgłoszenia reklamacji, gdy przesyłka została uszkodzona (lub stwierdzono ubytek) w trakcie transportu.
Nic nie "schizofreniczne". Wszystko logiczne i zgodne z prawem. A to, że tobie się nie chce pisać pisma i składać reklamacji, bo wolałbyś, żeby kto inny zrobił to za ciebie, nie ma dla nikogo znaczenia.
Sprzedawca odppwiada za paczkę do chwili doręczenia bylo cos nie tak z paczką to bylo odmowić odbioru teraz paczka ma status doręczona i reklamujesz ty bo posiadasz wiedzę o stanie paczki i towaru by sporządzić protokół i wnieść reklamację masz 7dni od chwili odbioru na zrobienie protokołu jak go nie zrobisz towar dotarł cały przewoźnik odrzuci reklamację. Druga rzecz w smarcie stronami reklamacji są przewoźnik oraz nadawca i odbiorca czyli ty i allegro sprzedawcy tam nie ma