anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Uwaga: jak oszukuje swoich klientów wiodący sklep komputerowy w Polsce...

Client:46768402
#8 Zapaleniec#

Witam wszystkich!

Zwróciłem trefne zakupy z outletu (iks)koma z powrotem. Dlaczego trefne, to ująłem w innej dyskusji: "Nielogiczne procedury dotyczące zwrotu...". Tymczasem otrzymałem od ww firmy informację:

--------------------------------------------------------------

Faktura korygująca 701000528674

zobacz w przeglądarce »
Dzień dobry, Grzegorzu,
wystawiliśmy fakturę korygującą do Twojego zamówienia. Dopiero kiedy ją pobierzesz, będziemy mogli prawidłowo rozliczyć korektę.
Pobierz fakturę korygującą
Jak zwrócimy Ci pieniądze
Kiedy pobierzesz korektę, zwrócimy Ci Twoją wpłatę. Sposób zwrotu zależy od formy płatności w Twoim zamówieniu.

--------------------------------------------------------------

Dodatkowo na korekcie dokumentu sprzedaży jest info: "przelew z odroczonym terminem płatności" - oczywiście bez żadnego terminu 🙂

Biorąc powyższe na tapetę, uważam że są to kolejne działania niezgodne z prawem, gdyż:

1) Wg mnie nie mają prawo na korekcie dokumentu sprzedaży pisać: "przelew z odroczonym terminem płatności" - bo ja wcale nie wyraziłem na to zgody, a ich obowiązkiem jest niezwłoczne zwrócenie nieswoich pieniędzy!
2) Korekta dokumentu sprzedaży i tak jest niezgodna z prawem, gdyż powinna zawierać termin odroczenia płatności - a ta korekta nie zawiera takiego terminu.
3) Nie mają prawa uzależnić oddanie mi MOICH pieniędzy od tego, czy pobiorę korektę dokumentu sprzedaży.

Niniejszą sprawę wraz z informacjami o oszukiwaniu przez (iks)koma swoich klientów nabywających produkty outletowe przekazuję do UOKiK.

Jak ktoś może się jeszcze w tym temacie coś istotnego dopowiedzieć, to będę wdzięczny.

Pozdrawiam 🙂

Zrzut ekranu 2023-08-02 201804.pngZrzut ekranu 2023-08-02 202120.png

oznacz moderatorów
17 ODPOWIEDZI 17

LEW433
#21 Demiurg#

Powinno Allegro się ustosunkować do takich praktyk, a pytałeś spzredajacego skąd takie "warunki"? @w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

oznacz moderatorów

Client:46768402
#8 Zapaleniec#

Witam Pana ponownie 😉
Powinno Allegro wiedzieć co się dzieje, ale sądzę że przy takim przemiale jaki oni mają ciężko aby dłużej pochylali się nad jedną moimi dwiema transakcjami (płyta+procek). Niemniej jednak mogę poprosić kogoś z Allegro do włączenia się w dyskusję. Sądzę jednak, że jakaś ewentualna kara (finansowa) od UOKiK (+podanie do publicznej wiadomości) będzie miało szerszy wydźwięk...

A tak poza tym, to ostatnio mam złą passę na Allegro: same zwroty: 2 od iks(koma), od sprzedawcy elektronarzędzi (próbował wepchnąć mi narzędzie z uszkodzonym wrzecionem), no i wczoraj postraszyłem policją sprzedawcę oryginalnego systemu Windows7 BOX , który wysłał mi płytkę+klucz do Visty 🙂

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@Client:46768402 nie za bardzo rozumiem w czym masz problem, pobierz korektę i tak musisz pobrać i zaksięgować to Ci dokonają przelewu !

Ja też proszę o potwierdzenie otrzymania korekty dopiero robię zwrot kasy 🙂 

Dam Ci przykład, kupujesz z konta prywatnego, bierzesz fakturę na firmę X, zwracasz, kasa wraca na konto prywatne a korektę olewasz i firma X księgujesz jak myślisz kto za to beknie ?

________
Κώστας
oznacz moderatorów

Client:46768402
#8 Zapaleniec#

Przecież korektę mogą wkleić we wiadomości Allegro (jak również wysłać na e-maila) - tak robią inne firmy na Allegro. Wklejenie we wiadomości Allegro można uznać za prawidłowe dostarczenie dokumentu, gdyż odbywa się to jawnie poprzez (względnie) zaufany neutralny trzeci podmiot. Dodatkowo umieszczenie wiadomości sygnalizowane jest rezultatem: my zwykli użytkownicy Allegro widzimy to - możemy sobie odświeżyć wiadomości w przeglądarce, zaś większe firmy robią to automatycznie poprzez interfejs programistyczny API. W przypadku e-maila nie ma pewności, że doszedł 100%, chyba że zostanie potwierdzony przez jego odbiorcę.

Reasumując: takie podejście iks(koma) ma na celu ewentualne opóźnienie wypłaty zwrotu i jak widać jest potwierdzenie tego w negatywnych komentarzach.
--------
Ale ustosunkowaliście się pobieżnie tylko do 3-go pkt, bo 2 pierwsze wg mnie są prawnie niekonsumenckie...

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@Client:46768402 Daj znać co powie UOKIK na Twoje zgłoszenie. 

oznacz moderatorów

Client:46768402
#8 Zapaleniec#

OK!

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@Client:46768402 Przecież korektę mogą wkleić we wiadomości Allegro

Ty tak na poważnie, wklejać w maila to se może kowalski co ma 3 zwroty w miesiącu 🙂

takie podejście iks(koma) ma na celu ewentualne opóźnienie wypłaty zwrotu

A kliknąłeś ? że już wiesz że będą się ociągać ?

Życzę Ci żebyś kiedyś stanął po drugiej stronie jako właściciel dużej spółki z 100 zwrotów dziennie zobaczymy jak Ci pójdzie wklejanie korekt do maili 😄 

 

________
Κώστας
oznacz moderatorów

Client:46768402
#8 Zapaleniec#

Panie (jak wspomniałem powyżej): dlatego większym sprzedawcom Allegro udostępnia API, które w prosty sposób integruje się z systemem finansowo-księgowym (np. SAP, Symfonia, wszelkiej maści Inserty itd.) i robi się to całkowicie automatycznie...

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@Client:46768402 Złożyłeś oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Sprzedający powinien Ci zwrócić pieniądze niezwłocznie (oznacza to, że powinien zrobić to bez zbędnej zwłoki) ale nie później niż w ciągu 14 dni od momentu złożenia oświadczenia. 

Korekta faktury to normalna, powszechnie stosowana procedura. Brak potwierdzenia przyjęcia takiej korekty przez kupującego może narażać sprzedającego na (mówiąc delikatnie) nieprzyjemności w przypadku kontroli urzędu skarbowego. 

oznacz moderatorów

Client:46768402
#8 Zapaleniec#

Przeczytaj proszę powyższą moją odpowiedź do Kostas11.

oznacz moderatorów

FenomenoVero
#11 Animator#

Piszemy tu o korekcie fv itp a to był zakup na firmę czy prywatnie i fv imienna ?:D 

Bo jak na firmę to co mu tam UOKIK pomoże 😜 jak to sprzedaż b2b :

oznacz moderatorów

Client:46768402
#8 Zapaleniec#

Był to zakup całkowicie prywatny - dokument sprzedaży imienny (nie na firmę). Ale nawet gdyby to była firma to i tak pewne praktyki są niedozwolone.

oznacz moderatorów

Halfrunt
#20 Guru#

Faktury zakupu osób prywatnych wysyłane są w plikach jpk do urzędu skarbowego, skoro urzędnicy mając informację co, gdzie i za ile kupowałeś, dobrze by było, aby wiedzieli, że zrezygnowałeś. 

To państwo wymyśla coraz więcej biurokracji i obostrzeń, nakłada na przedsiębiorcę ogrom papierologi, a że tylko pieniędzmi można wymyślić pewne zachowania , to mamy tego efekt. 

oznacz moderatorów

Client:46768402
#8 Zapaleniec#

Wszystkie faktury VAT idą do jot-pe-ka (od firm i osób prywatnych). Dzięki temu papier zastępowany jest miejscem na dysku twardym. Dzięki temu dziura w VAT zmniejszyła się z 25% do kilku procent, a około połowę dochodów budżetu państwa jest z VAT, więc zyskaliśmy minimum 10% rocznego PKB. A tak naprawdę to więcej: poginęły na południu Polski firmy przewozowe szmuglujące paliwo bez akcyzy, a CBŚ zaczęło mieć znów więcej roboty. Teraz od inwencji programistów zależy kogo wsadzą do pudła. No i znalazły się pieniążki na 500+ i inne programy socjalne. Eh... rozpisałem się. Ale to właśnie dlatego taki jeden "historyk oszust" ma w swoim programie zlikwidowanie CBŚ gdyby wygrał wybory 🙂

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

W przyrodzie nic nie ginie, kilka mafii zastąpiła jedna "wielka".😡

oznacz moderatorów

Client:44052296
#21 Demiurg#

@Client:46768402 ja nigdy nie miałem z nimi problemy. Fakt faktem kupowałem bezpośrednio u nich w sklepie internetowym. Jak coś zwracałem pieniądze do tygodnia czasu zawsze zwracali.

oznacz moderatorów

Halfrunt
#20 Guru#

Nie rozumiem w czym problem. Jeśli nie otrzymałeś zwrotu środkowy ciągu 14dni to otwórz dyskusję.

oznacz moderatorów