Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
W taki przypadku muszę czekać na przesyłkę i ją zwrócić czy zwrot pieniędzy nastąpi bez wysyłania paczki przez sprzedającego.
@x_excellent_x Kontaktowałeś się ze sprzedającym w tej sprawie? Nie powinien wysyłać Ci paczki, skoro jeszcze tego nie zrobił, a Ty rezygnujesz z tego zakupu.
@nat_not
Nie powinien wysyłać Ci paczki.
Jeżeli nie doszło do ANULOWANIA zakupu (przez kupującego albo Allegro) to Sprzedawca ma obowiązek wysłać sprzedaną i opłaconą rzecz.
Nie wysyłając rzeczy naraża się nie tylko na obniżenie swoich ocen tzw. "jakości sprzedaży" jako sprzedawca (w co najmniej kilku metrykach) wg tzw. "zasad" Allegro oraz na uchybienia wobec obowiązku wydania rzeczy kupującemu (który z kolei ma obowiązek ją przyjąć i zwrócić w ciągu max. 14 dni po złożeniu oświadczenia o odstąpieniu).
Jesteś pewna, że nie powinien?
@A3dam twierdzi inaczej. Z prawnego punktu widzenia ma rację, ale prawny punkt widzenia można chyba pominąć - marne szanse, że kupujący w takim wypadku zmieni zdanie i pójdzie do sądu domagając się wydania towaru, z którego wydania oficjalnie zrezygnował.
Nie pytam co zrobi sąd powszechny, którego wyroki są niezbadane😁 Pytam, co zrobi system Allegro, jeśli zamówienie oznaczone jako "w realizacji" zrealizowane nie zostanie? Jak to się odbije na jakości sprzedaży - szczególnie jeśli chodzi o małego sprzedawcę, któremu jedna niewysłana przesyłka robi różnicę między "przewidywana dostawa jutro" a "przewidywana dostawa za miesiąc"?
Co w takim wypadku powinien zrobić sprzedający? Zmienić status zamówienia na "Anulowane" licząc, że wtedy bieg terminów zostanie wstrzymany? A jeśli nie zostanie?
Nie mam zielonego pojęcia, jak trzeba się zachować w podobnym przypadku. A - wybacz megalomanię - jeśli ja nie mam pojęcia, to wielu innych też.
Przyda się jasne i rzeczowe wyjaśnienie - co może zrobić sprzedawca, żeby zadośćuczynić żądaniu kupującego i nie ponieść konsekwencji tego zadośćuczynienia?
@Kasiulki2 Kluczowe jest tutaj porozumienie między stronami. Doceniam, że dyskutujecie, odnosząc się do obowiązujących przepisów i zasad. Jednocześnie sugeruję, żeby zawsze szukać rozwiązań, które są najkorzystniejsze i wyjaśniać sprawy w porozumieniu z klientami/sprzedającymi. Mam nadzieję, że również w tym przypadku tak się dzieje, bo klient nie udziela się już wątku.
Zadajesz niewygodne pytania do Allegro, najprawdopodobniej przekraczające poziom odwagi potrzebnej do udzielenia odpowiedzi.
Zgodnie z tzw. zasadami Allegro (zawartymi w Regulaminie) - przykładowe odpowiedzi przedstawiają się następująco:
Pytam, co zrobi system Allegro, jeśli zamówienie oznaczone jako "w realizacji" zrealizowane nie zostanie? Jak to się odbije na jakości sprzedaży - szczególnie jeśli chodzi o małego sprzedawcę, któremu jedna niewysłana przesyłka robi różnicę między "przewidywana dostawa jutro" a "przewidywana dostawa za miesiąc"?
System Allegro potraktuje transakcję tak - jak traktuje każdą transakcję, która nie została ANULOWANA - z wszystkimi konsekwencjami dla sprzedającego w zakresie metryk m.in.: terminowości wprowadzenia numeru przesyłki, terminowości wysyłki, czasu dostawy, etc., a nawet ... predykcji czasu wysyłek sprzedawcy w ofertach (i na liście ofert). O negatywnym wpływie na pozycjonowanie ofert wspominać chyba nie muszę ?
Co w takim wypadku powinien zrobić sprzedający? Zmienić status zamówienia na "Anulowane" licząc, że wtedy bieg terminów zostanie wstrzymany? A jeśli nie zostanie?
Zmiana statusu zamówienia przez sprzedawcę na ANULOWANE nie wstrzymuje żadnych terminów.
Nie mam zielonego pojęcia, jak trzeba się zachować w podobnym przypadku. A - wybacz megalomanię - jeśli ja nie mam pojęcia, to wielu innych też.
Należy wysłać przesyłkę (zgodnie z przepisami prawa i Regulaminem Allegro).
Przyda się jasne i rzeczowe wyjaśnienie - co może zrobić sprzedawca, żeby zadośćuczynić żądaniu kupującego i nie ponieść konsekwencji tego zadośćuczynienia?
Sprzedawca może np. przytoczyć kupującemu Art. 34 UoPK dodając, że aby ten mógł dopełnić obowiązku zwrotu (odesłania) rzeczy (a ma na to tylko 14 dni od złożenia odstąpienia) będącego konsekwencją wypełnienia formularza ZWROTu na Allegro (z opcją ODSTĄPIENIE) - powinien tą rzecz najpierw posiąść.
@x_excellent_x
Nie dokonałeś zwrotu.
Zanim dokonasz zwrotu rzeczy - musisz wejść w jej posiadanie (odebrać przesyłkę z rzeczą), a następnie odesłać (zwrócić). Nie wszedłeś w posiadanie rzeczy, ani tym bardziej jej nie odesłałeś.
Jak rzecz po odesłaniu trafi do sprzedawcy (sprzedawca "otrzyma rzecz z powrotem") będzie można mówić o dokonaniu zwrotu.
Wypełniając formularz zwrotu na Allegro co najwyżej wyraziłeś zamiar odesłania, a wybierając opcję ODSTĄPIENIE: złożyłeś oświadczenie o odstąpieniu od Umowy.
Teraz masz obowiązek (wynikający z Art 34 Ustawy o Prawach Konsumenta) odesłać (zwrócić) rzecz do sprzedawcy niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni od złożenia oświadczenia o odstąpieniu.
Wypełnianie formularza ZWROTu na Allegro (zamiast np. opcji ANULUJ) przed otrzymaniem przesyłki to bardzo zły pomysł.
@A3dam Czy to znaczy że w opcjach zakupu pojawiła się opcja ANULUJ ? Bo jeszcze niedawno takiej opcji nie było 🤔
Nie nadążamy za tymi udoskonaleniami....😡
@br.
Opcja ANULUJ pojawia się w ściśle określonych przypadkach - gdy jest możliwe ANULOWANIE zakupu.
https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/sposoby-zakupow/jak-anulowac-zakup-rKDAEXOx8iX#kiedy-mozesz-...
W pozostałych przypadkach (gdy opcja ANULUJ nie jest dostępna) trzeba zadośćuczynić obowiązkowi odebrania przesyłki z zakupem i ew. rozważyć złożenie oświadczenia o odstąpieniu od Umowy i odesłanie rzeczy (opcja: ZWROT).
Lepiej (dla kupującego) nie wypełniać formularza ZWROTu przed odbiorem przesyłki.
@A3dam Dziękuję, przeczytałem
To teraz już rozumiem sprzedającego, kiedy niedawno zrobiłem zakup około godziny 23. Za chwilę, jeszcze przed północą dostałem potwierdzenie że zakup jest już w trakcie realizacji, co było oczywistą fikcją.
Dokument wysyłkowy i ekspedycja zostały zrealizowane chyba po dwóch dniach.
Więc jest to kolejna patologia Allegro.
@br.
Jeżeli uzyskałeś potwierdzenie, że zakup (zamówienie) jest w trakcie realizacji to znaczy, że sprzedawca przyjął Twoją ofertę kupna i nie zachodzi przesłanka do ANULOWANIA i oferta jest wiążąca (zarówno dla sprzedawcy jak i kupującego).
W takiej sytuacji sprzedawca nie może już zasłonić się żadnym błędem w cenie, niedostępnością towaru, etc.
W prawodawstwie za określenie przypadku kiedy konsument może uniknąć zobowiązań powstałych w związku ze złożeniem zamówienia z obowiązkiem zapłaty - odpowiada:
@A3dam OK, to wszystko ma sens, ale jest jeszcze inny aspekt takiego potwierdzenia.
Gdyby sprzedający wysłał mi takie potwierdzenie następnego dnia rano, nawet o godzinie 6.00 (bo niektórzy tak zaczynają pracę), to nie zdziwił bym się i traktował bym to jako coś normalnego. Ale potwierdzenie transakcji o północy nie jest czymś normalnym, bo przecież nie wykonał on żadnych czynności związanych z transakcją, możliwe też jest że to potwierdzenie wysłał automat. Więc ja to odebrałem jako takie głupie zaklepanie transakcji, "mam cię, już mi nie anulujesz"
W przyszłosci, jeśli taka sytuacja się powtórzy nie omieszkam się obnizyć oceny za obsługę właśnie za taką pozorną nadgorliwość sprzedającego.
Pozdrawiam
Przesadzasz. Jak dla mnie jest niemal pewne, że wiadomość wysłał automat, ale to nie zmienia stanu rzeczy. Anulowanie zamówienia jest dla sprzedającego znacznie mniej niewygodne niż zwrot, więc uniemożliwiając klientowi skorzystanie z tej pierwszej opcji kopałby we własny zadek...
Pamiętaj, że zewnętrzne programy wiele potrafią: w mojej kategorii jest sprzedawca, który wystawia ten sam towar (ten sam egzemplarz) w trzech różnych ofertach. Jeśli sprzeda się w jednej ofercie, dwie pozostałe są automatycznie kończone.
@br.
Więc ja to odebrałem jako takie głupie zaklepanie transakcji
Zastanowiłeś się chociaż chwilę nad logiką tego co napisałeś ?
W sytuacji gdy konsument jest zdecydowany zrezygnować z zakupu - w interesie sprzedającego jest: nie jest skracać mu czasu na anulowanie zakupu.
W przypadku anulowania zakupu m.in: sprzedającemu nie grozi negatyw, nie spadną statystyki czasów wysyłek/dostaw, nie poniesie kosztów pakowania, nie zostanie obciążony bezzwrotną opłatą SMART! lub poniesionymi kosztami wysyłki, które musiałby oddać kupującemu w przypadku jego rezygnacji po wysyłce, nie ryzykuje ew. problemów z odzyskaniem prowizji, etc.
Natomiast w interesie kupującego jest aby złożona przez niego oferta kupna była jak najszybciej przyjęta - jest to m.in. gwarancją realizacji zamówienia lub stosunkowo łatwym wyegzekwowaniem nakazu takiej realizacji przed sądem.
nie wykonał on żadnych czynności związanych z transakcją
Nie możemy mieć pewności czy automat "nie wykonał żadnych czynności związanych z transakcją", np. nie złożył równocześnie zamówienia w imieniu sprzedawcy u jego dostawcy - ale nie ma to najmniejszego znaczenia w takim przypadku.
Z prawnego punktu widzenia ważne (dla kupującego i dla sprzedawcy), że została przyjęta oferta kupna. Przyjęcie oferty o której mowa w Art 31 UoPK absolutnie nie wymaga, aby z chwilą przyjęcia oferty były podjęte jakiekolwiek dalsze działania sprzedawcy.
@A3dam Ty tak na poważnie to wypisujesz???
"W przypadku anulowania zakupu m.in: sprzedającemu nie grozi negatyw, nie spadną statystyki czasów wysyłek/dostaw, nie poniesie kosztów pakowania, nie zostanie obciążony bezzwrotną opłatą SMART! lub poniesionymi kosztami wysyłki, które musiałby oddać kupującemu w przypadku jego rezygnacji po wysyłce, nie ryzykuje ew. problemów z odzyskaniem prowizji, etc. "
To może złóż wniosek racjonalizatorski żeby sprzedawcy dopłacali za anulowanie transakcji. Skoro to tak korzystne, tak opłacalne....
"Natomiast w interesie kupującego jest aby złożona przez niego oferta kupna była jak najszybciej przyjęta - jest to m.in. gwarancją realizacji zamówienia ..."
Chyba sam nie wierzysz w to co piszesz. Nawet ludowe przysłowie mówi: "co nagle to po diable"
No i na koniec prawdziwa perełka, przebłysk geniuszu:
" Przyjęcie oferty o której mowa w Art 31 UoPK absolutnie nie wymaga, aby z chwilą przyjęcia oferty były podjęte jakiekolwiek dalsze działania sprzedawcy."
Wygląda to genialnie, ale przestępcy już dawno stosują taką metodę: wziąć kasę i nic nie robić.
Jak ty na taki pomysł wpadłeś?
Może nie wypisuj już więcej tych "logicznych" przemyśleń.
@br.
Twoje wypowiedzi wskazują na nieznajomość (niezrozumienie ?) prawa zobowiązań.
To może złóż wniosek racjonalizatorski żeby sprzedawcy dopłacali za anulowanie transakcji.
Alternatywą dla ANULOWANIA zamówienia na Allegro (odstąpienia zanim sprzedawca przyjmie ofertę kupna - z Art. 31UoPK) jest wypełnienie formularza ZWROTu z wybraną opcją ODSTĄPIENIE (złożenia oświadczenia o odstąpieniu z Art 27 UoPK).
W tym drugim przypadku sprzedawca ponosi koszt obsługi zamówienia, pakowania i wysyłki, może dostać negatywa (z dowolnego powodu), a jeżeli Kupujący wskaże na (choćby rzekomą) niezgodność z tym co wydawało mu się, że kupował to przy niewysokiej ocenie wg tzw. "zasad" Allegro - może nie otrzymać zwrotu prowizji.
Dlatego w mojej ocenie nie ma podstaw przypuszczać, żeby znający przepisy i umiejący liczyć sprzedawca chciał utrudnić (lub uniemożliwić) konsumentowi ANULOWANIE zamówienia na Allegro kierując go na ścieżkę wypełnienia formularza ZWROTu - bo takie działanie byłoby wbrew interesowi sprzedawcy.
Nawet ludowe przysłowie mówi: "co nagle to po diable"
Jako kupujący chciałbym (i zapewne większość kupujących również) mieć jak najszybciej potwierdzone, że moje zamówienie będzie zrealizowane na warunkach (cena, termin, etc.) podanych w ofercie, a nie dowiedzieć się po jakimś czasie, że rzecz np.: podrożała, zaginęła, uszkodziła się , została sprzedana komu innemu czy została objęta kwarantanną albo oferta zawierała błąd.
Wygląda to genialnie, ale przestępcy już dawno stosują taką metodę: wziąć kasę i nic nie robić.
Mylisz pojęcia.
Nieuczciwi sprzedawcy zazwyczaj nie potwierdzają przyjęcia oferty, ale zorientowawszy się w problemie odsyłają pieniądze (z własnej inicjatywy lub będąc przymuszonymi przez Allegro).
Przyjęcie oferty kupna (o którym mowa w Art. 31 UoPK) jest m.in. potwierdzeniem, że zamówienie będzie zrealizowane zgodnie z warunkami zawartymi w ofercie i z prawdopodobieństwem graniczącym z pewnością daje wygraną w sądzie w sprawie o wydanie zakupionej rzeczy/realizację zamówienia (sprzedawca nie może powołać się w takim przypadku np. na żaden błąd w ofercie). Nie wykonanie lub nienależyte wykonanie Umowy (przez którąkolwiek ze stron) może być ponadto podstawą do dochodzenia roszczeń przez drugą stronę.
@A3dam Kurka wodna.... Jestem pod wrażeniem, chociaż nie zgadzam się z tymi tezami 🙃
A gdyby tak dodać 2 plus 2 i obliczyć pierwiastek z tej sumy. Jaki będzie rezultat, wynik?
Oczywiście pierwiastek kwadratowy - najprostszy, drugiego stopnia
@br.
Hej. Ja właśnie piątkowy wieczór przeznaczyłem na pakowanie zamówień z dzisiejszego dnia. Zmieniam status na "W realizacji". Jutro albo w poniedziałek będę generował etykiety. Ale paczki są już spakowane i tak naprawdę gotowe do wysyłki więc nie do końca jest tak jak piszesz..... 🙂
@musashi2007 Bardzo ładnie że tak się starasz, a przecież ja nie o tobie pisałem.
Tam były całkiem inne okoliczności, nie był piątek, i potwierdzenie "w realizacji" było moim zdaniem nieco na wyrost, zbyt szybko.
Nie musisz odbierać towaru, paczka wróci do sprzedającego (jak wyśle) a zwrot środków ma 14dni, powinien zrobić to bezzwłocznie ale może wstrzymać się do czasu zwrotu towaru. Jeżeli w zakładce "Moje zakupy" status zamówienia się nie zmienił to sprzedający powinien zwrócić Ci środki w ciągu 2 dni.