- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Witam, jestem na Allegro już z 16 lat czy czas odejść? Problem ceramiczna umywalka upchnięta w ciasny karton praktycznie bez innych zabezpieczeń wzięła i się uszkodziła...
Sprzedający i Allegro twierdzą że mogę dochodzić praw tylko od przewoźnika bo zakup na fakturę, ja twierdzę że od sprzedającego,
co Państwo o tym sądzicie???
Pozwolę sobie przytoczyć mój wpis z dyskusji ze sprzedającym:
Cały czas podnoszę że przyczyna szkody tkwi w niewłaściwym zabezpieczeniu ceramicznej umywalki na czas przewozu. Została zapakowana tylko w karton do którego ledwie się mieściła i praktycznie bez zabezpieczeń. Można tu wręcz posądzić Sprzedającego o złą wolę gdyż miał wcześniejsze sygnały, że tak wysyłane przez niego umywalki tłuką się w transporcie. Na tę okoliczność mam dowody w postaci zdjęć otwartej przesyłki, oraz 5 świadków obecnych w trakcie otwierania przesyłki, zapis monitoringu. Przesyłka została dostarczona 12 kwietna 2021 o godz. 11:02 a pierwszy mail w tej sprawie do sprzedającego wysłałem 12 kwietna 2021 o godz.11,36. Paczka została otwarta niezwłocznie po dostawie nie można tu więc mówić o uszkodzeniu u odbiorcy jak to sugeruje Sprzedający. Nadmieniam że na sprzedającym ciąży obowiązek należytego wykonania zobowiązania wydania rzeczy (tu: powierzenia jej przewoźnikowi). Pod tym pojęciem kryje się zapakowanie rzeczy w sposób odpowiedni dla jej właściwości. Do chwili wydania przesyłki przewoźnikowi, Sprzedawca pozostawał moim dłużnikiem dlatego ma tu zastosowanie art. 471 kc.
Jednocześnie ocenę czy Państwa propozycja z dnia 12 kwietnia 2021 15:24 „pozytywne komentarze za wszystkie nasze transakcje na portalu, oraz zamknie Pan rozpoczęte dyskusje, wtedy przekażemy do ponownej wysyłki na nasz koszt nową umywalkę.” jest zgodne z regulaminem pozostawiam do oceny Allegro. Nadmieniam że może to być powszechna praktyka Sprzedającego a od dnia 12 kwietnia 2021.
Machnął bym pewnie ręką na te 150 zł ale czy to nie była próba szantażu?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
skot3 jeśli wybrałę dostwę z opcji jakie oferował sprzedawca to on ponosi odpowiedzialność za przesyłkę do momentu jej dostarczenia i w jego gestii leży złożenie reklamacji u przewoźnika . Nie może on uzależniać ponownej wysyłki czy też rekompenast w zamian za usunięcie oceny czy zamknięcie dyskusji . Otrzymasz to co zamawialeś zgodne z z opisem w ofercie to temat zostanie rozwiązany i zakończysz dyskusję , co do oceny podejmiesz decyzję sam .
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Allegro pisało wcześniej w dyskusji :
"Widzę, że zakup miał charakter niekonsumencki z uwagi na wystawioną fakturę do zamówienia. W przypadku zakupów niekonsumenckich odpowiedzialność za przesyłkę w momencie przekazania przewoźnikowi przechodzi na kupującego. W przypadku uszkodzenia towaru w trakcie przesyłki, reklamację do przewoźnika może złożyć nadawca - ......., ale może również upoważnić do tego kupującego skot3. Proszę więc strony o ustalenie kto złoży reklamację i załączenie potwierdzenia w dyskusji."
I niestety ma racje. Sprzedający - zgodnie z naszym prawem - przy zakupie na firmę jest odpowiedzialny za towar tylko do momentu wydania przesyłki kurierowi. Jednakże jest odpowiedzialny za właściwe zapakowanie towaru.
Niestety później na czacie Allegro próbowano mnie przekonać że tu tylko propozycja wzajemnych uprzejmości.
Oto cała propozycja sprzedającego sformułowana w dyskusji:
"Jednakże jesteśmy firmą nastawioną prokonsumencko do potrzeb naszych Klientów, dlatego jeśli otrzymamy pozytywne komentarze za wszystkie nasze transakcje na portalu, oraz zamknie Pan rozpoczęte dyskusje, wtedy przekażemy do ponownej wysyłki na nasz koszt nową umywalkę.
Jest to nasza polubowna propozycja rozwiązania zgłoszenia."
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@skot3 Nie zamykaj Dyskusji i nie wystawiaj pod presją pozytywnych komentarzy. Domagaj się wymiany towaru lub zwrotu wszystkich kosztów po odesłaniu, także kosztu odesłania. Nie jest pewne, że uszkodzenie powstało w transporcie, towar mógł już być zapakowany uszkodzony.
Jeżeli Dyskusja nie rozwiąże problemu, zamknij ją po 14 dniach jako nierozwiązaną i złóż wniosek o zwrot wpłaty z Programu Ochrony Kupujących; https://allegro.pl/program-ochrony-kupujacych/wybor-zamowienia
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Allegro pisało wcześniej :
Widzę, że zakup miał charakter niekonsumencki z uwagi na wystawioną fakturę do zamówienia. W przypadku zakupów niekonsumenckich odpowiedzialność za przesyłkę w momencie przekazania przewoźnikowi przechodzi na kupującego. W przypadku uszkodzenia towaru w trakcie przesyłki, reklamację do przewoźnika może złożyć nadawca - [edycja], ale może również upoważnić do tego kupującego skot3. Proszę więc strony o ustalenie kto złoży reklamację i załączenie potwierdzenia w dyskusji.
Później na czacie Allegro próbowano mnie przekonać że tu tylko propozycja wzajemnych uprzejmości. Cała propozycja sprzedającego:
"Jednakże jesteśmy firmą nastawioną prokonsumencko do potrzeb naszych Klientów, dlatego jeśli otrzymamy pozytywne komentarze za wszystkie nasze transakcje na portalu, oraz zamknie Pan rozpoczęte dyskusje, wtedy przekażemy do ponownej wysyłki na nasz koszt nową umywalkę.
Jest to nasza polubowna propozycja rozwiązania zgłoszenia."
Zachowują się jakby nie widzieli próby wymuszenia poświadczenia nieprawdy na niekorzyść kupujących... nie wiem czy to tu teraz norma dużo kupuje od ponad 16 lat ale taki przypadek mam chyba pierwszy...
Dam sprzedającemu dwa, trzy dni i dzwonie do adwokata, 1 pismo przedprocesowe potem sprawa. Nie odpuszczę umywalka raptem z 150 zł, ale choćbym miał utopić z 2000, nie odpuszczę.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Witam,
dziękuje uprzejmie, świetne rozwiązanie z Programem Ochrony Kupujących nigdy z niego nie korzystałem tylko czy nie jest on zarezerwowany wyłącznie do zakupów konsumenckich?
Jestem całkowicie nowy na "Gadane" dziś udało mi się wejść przypadkiem i mam kilka pytań w związku z działaniem aplikacji:
Czego należy się wystrzegać na forum?
Czy istnieje możliwość poprawienia własnego już zamieszczonego posta, lub jego usunięcia?
Będę zobowiązany za kilka rad na początek abym niechcący nie budził powszechnego zgorszenia swoim zachowaniem...
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Witam,
dziękuje uprzejmie, świetne rozwiązanie z Programem Ochrony Kupujących nigdy z niego nie korzystałem tylko czy nie jest on zarezerwowany wyłącznie do zakupów konsumenckich? Niby nigdzie nie wspominają że dotyczy tylko zakupów konsumenckich, myślę ze samo złożenie wniosku wystraszy kupującego.
Jestem całkowicie nowy na "Gadane" dziś udało mi się wejść przypadkiem i mam kilka pytań w związku z działaniem aplikacji:
Czego należy się wystrzegać na forum?
Czy istnieje możliwość poprawienia własnego już zamieszczonego posta, lub jego usunięcia?
Będę zobowiązany za kilka rad na początek abym niechcący nie budził powszechnego zgorszenia swoim zachowaniem...
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@skot3 Masz spisany protokół? Bardzo by pomógł. Bo mógłbyś złożyć reklamację do firmy kurierskiej. Jeżeli by odrzucili " z powodu złego zapakowania" - to masz podkładkę aby ścigać Sprzedajacego.
BRÓSLI
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Niestety była to przesyłka opłacona "z góry," konwojent wniósł paczki a następnie - mimo próśb moich pracowników a sprawdzenie przesyłki się oddalił, przesyłki nie pokwitowano. Przesyłkę otwierali w kilka osób bo coś w środku "grzechotało", a 30 minut od dostawy wysłałam dostawcy maila z informacją o uszkodzeniu wraz ze zdjęciami. Dodatkowo bardzo niewygodna dla kupujących jest reklamacja do firmy kurierskiej, czekamy min. 30 dni na decyzję...
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@skot3 co to ma do rzeczy czy z góry czy z dołu, na protokół szkody masz 7 dni od odebrania paczki i potem zgłaszasz się do sprzedawcy mając podkładkę że źle zapakował, tu nie ma nic dorzeczy że zakup firma - firma, bo jest to niedbalstwo w zabezpieczeniu przesyłki !
Pamiętaj że się taż przepisy zmieniły 1 stycznia i jednoosobowa firma kupująca towar nie związany z pkd jest traktowana jako konsument 🙂
Κώστας
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Protokół spisałem i wysłałem do firmy kurierskiej.