Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Już trzy razy, u różnych sprzedających, zdarzyło mi się, że sprzedawca jednak wysłał zamówienie, które zostało przeze mnie anulowane (w momencie wysyłki miało status ANULOWANE).
Zastanawiam się, czy jest to celowe działanie sprzedających, żeby jednak wcisnąć klientowi opłacony już towar, zamiast zwracać pieniądze, czy może po prostu nie są oni wystarczająco skutecznie informowani przez Allegro o anulowaniu zamówienia.
Czy to nie powinno być tak, że sprzedający traci możliwość wygenerowania etykiety na paczkę (Smart) w momencie, kiedy zamówienie jest anulowane?
Jeżeli klient jednak odbierze to zamówienie, to nie ma możliwości wystawienia opinii sprzedającemu i produktom. To też jest bez sensu.
Nie ma możliwości wygenerowania etykiety do zamowienia, które zostało anulowane przez kupującego. Wiec może masz jakiś problem techniczny z anulowaniem zamówień? Bez sensu ktoś miałaby wysyłać zamówienie którego kupujący nie chce i jeśli to Smart to płacić za wysyłkę i zwrot.
Nie wiem, jak to jest z tym generowaniem etykiet. Może jest to możliwe bez oznaczenia zamówienia jako przyjęte i bez uniemożliwienia mi anulowania? Nie wiem.
W każdym razie trzy zamówienia, które allegro uznaje za anulowane, dotarły do mnie Smartem jak gdyby nigdy nic. W dodatku nie mogę ocenić tego, które jednak odebrałam, bo przecież jest anulowane 🙂
Ale ja wiem - nie da się. Nie ma takiej możliwości wiec skoro 3 razy coś takiego Ci się zdarzyło to ewidentnie jest jakiś problem techniczny.
jak zamówienie jest oznaczone jako w realizacji lub wysłane to kupujący nie może go anulować.
Anulowany zakup czy zwrot? a po co odbierasz jak został anulowany, nie odbiera się takiej przesyłki, jak ją zwróciłeś?
Chodzi o anulowanie zakupu. Opcja, która jest (jak widać tylko w teorii) możliwa do momentu rozpoczęcia realizacji zamówienia przez sprzedającego. Tak, jak piszę, zakupy te miały status anulowany a nie zwrócony.
Odebranie tych paczek (lub nie) wynika wyłącznie z mojej dobrej woli. Na przykład dzisiaj było tak, że towar po zastanowieniu mógł mi się jednak przydać.
Inna sprawa, że przy dużej ilości przesyłek można nie ogarnąć, co się akurat odbiera i wtedy rzeczywiście może być problem z odesłaniem anulowanej paczki bez opłat.
Napisz do Allegro przez formularz kontaktowy bo cos tu ewidentnie jest nie tak - skoro sprzedawca wysyła paczke to on tego zamowienia nie ma anulowanego. Próbowałeś pytać sprzedawców o to?
Nie wynika z twojej dobrej woli, ponieważ jak zakup został anulowany to nie możesz go odbierać, inaczej ma się zwrot.
A gdzie jest napisane, że nie mogę odebrać takiej paczki?
Gdyby pieniądze zostały zwrócone to zapewniam, że omyłkowo wysłanego towaru nie przywłaszczyłabym sobie.
Natomiast sprzedający traktują te sytuacje, jak normalną sprzedaż i ja też tak to traktuję, jeżeli akurat zdecyduję się kupić towar mimo wcześniejszego anulowania.
@Scully Anulujesz zakup i odbierasz więc można przypuszczać że chcesz i kasy i towaru, pomyśl anulowałeś zakup a więc sprzedajacy powinien zwrócić środki ale z rożnych względów wysłał -pomyłka błąd systemu a Ty odbierasz, to po co go anulujesz? A jak odeślesz- na czyj koszt, swój?
@LEW433Zwracam tylko uwagę na dziwne działanie systemu allegro - możliwość wysłania paczki mimo anulowania. Piszę o tym z ciekawości, czy to błąd systemu, czy cwaniactwo sprzedającego (który próbuje jednak wcisnąć towar).
Nie jestem tu po to, aby omawiać powody moich decyzji. Powiem tylko, że to nie były jakieś wielkie kwoty i rezygnacja z anulowania nie wiązała się dla mnie z wielkim problemem, skoro sprzedający już pofatygował się, żeby zapakować i wysłać towar.
Sprzedający wysłali towar i nie odesłali wpłaty. Żaden też nie poprosił o zwrot towaru i nie wyraził chęci oddania pieniędzy.
Wiesz szukasz powodu rozwiązania ale Sam źle robisz, trudno pisać tu tylko o sprzedających i anulowaniu nie wspominając kupującego czyli Ciebie.
Szukam powodu przede wszystkim w systemie Allegro, który nie powinien dopuścić do takiej sytuacji.
Przeze mnie nikt nie został pokrzywdzony - jedynie pozbawiłam sprzedających kłopotu związanego z przyjmowaniem przesyłki z powrotem na stan. Od nikogo nigdy nie chciałam zwrotu pieniędzy za towar, który zostały u mnie.
Może by ktoś z allegro kiedyś konkretnie napisał jak to dokładnie działa...? Bo nikt nic nie wie na pewno.... @w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_ . Ja np ciągle czytam, że anulować można do momentu aż sprzedający zmieni status. I też to nie prawda chociaż co drugi sprzedający tak pisze. Mnie zmiany statusów nie bawią, zmieniam tylko raz tuż po przygotowaniu paczki na do wysłania, żeby mi się nie plątało i tyle. A klienci i tak piszą wcześniej o anulowanie, bo nie mają opcji... tu znowu niby anulowane, a etykieta poszła...
Anulować zakup może klient, który kupuje z konta zwykłego i nie zaznaczy na formularzu opcji dostawy i płatności, że chce otrzymać od Ciebie fakturę na dane firmowe. Zakup można anulować tylko w ofertach sprzedającego na koncie firmowym.
Kupujący będzie mógł anulować zakup do momentu, aż podasz numeru do śledzenia przesyłki lub zmienisz status zamówienia na jeden z poniższych:
Sprawdź, jak zmienić status w zakładce Zamówienia.
Zamówienia, których nie zaczniesz realizować, kupujący będzie mógł anulować najpóźniej do 3 dni od zakupu.
@Health___Beauty @Scully technicznie jest to możliwe.
Np w pocztexie Elektroniczny nadawca) numery przesyłek uzupełniają sie dopier w momencie zamkniecia i wyslania zbioru do placówki mimo ze etykiete można wygenerować i nakleić kilka godzin wczesniej.
Wiec jeśli sprzedający nada paczke, ma ona swój numer ale jeszcze nie wyśle zbioru do systemu pocztowego to kupujący może anulowac zamówienie ( ponieważ w systemie allegro numer nie został jeszcze wprowadzony). Jednocześnie poniewaz etykieta do tego zamówienia została przygotowana wczesniej - przesyłka może zostac normalnie wysłana nawet jeśli kupujący w miedzyczasie anuluje zakup
@_Likos_ nie wiem z czego to wynika ale u mnie numery paczek pocztex pojawiały się od razu po wygenerowaniu etykiety (chwilowo zawiesiłam wysyłki PP ale jeszcze na początku września nadawałam) - nie zamykałam i nie wysyłałam żadnego zbioru, po prostu zanosiłam paczki z naklejonymi etykietami na pocztę. Etykiety często były generowane kilkanaście godzin przed rzeczywistą wysyłką i numery paczek wskakiwały od razu.
@Health___Beauty jak rozumiem wysyłałaś z narzędzia allegro a nie z elektronicznego nadawcy ? Być może dlatego wyglądało to inaczej niż u nas.
Przy wysyłce z programu nadawczego poczty wszystkie nadawane paczki wrzuca sie do określonego zbioru i dopiero potem zbiór się zamyka i przesyła do odbioru do placówki. Przynajmniej tak to wygląda u nas.
I dopiero po zamknięciu i wysłaniu zbioru numery paczek są przekazywane do systemu allegro.
@Health___Beauty bo nie wysyłasz poprzez EN. Tam można wydrukować etykietę i wysłać ją nawet kilka dni później, a klient cały czas nie ma widocznego numeru tej paczki i nie wie, że sprzedawca już przygotował przesyłkę.