anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Wytlumaczenie

Mati170293
#7 Wielbiciel#

Kto mi wytłumaczy ten artykuł Art. 43d ust. 5 Ustawy o prawach konsumenta – konsument udostępnia przedsiębiorcy towar podlegający naprawie lub wymianie, a przedsiębiorca odbiera od konsumenta towar na swój koszt.

oznacz moderatorów
20 ODPOWIEDZI 20

LEW433
#21 Demiurg#

Najprościej, po złożeniu reklamacji, jeżeli sprzedający chce towar do rozpatrzenia reklamacji to wg prawa musi sobie odebrać a kupujący udostępnia mu towar żeby sobie go odebrać.

oznacz moderatorów

-Sainkho-
#14 Krzewiciel#

@Mati170293 W warunkach sprzedaży na odległość odbiór towaru przez sprzedającego może polegać na zleceniu odbioru przesyłki przez kuriera lub zamówieniu dla kupującego usługi paczkomatowej. Konsument udostępnia towar, przekazując paczkę kurierowi lub nadając ją w paczkomacie.

oznacz moderatorów

Mati170293
#7 Wielbiciel#

Jest dyskusja konsultant mi wciska kit ze ja mam sam wyslac paczke do sprzedajacego 

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@Mati170293 ważne czy to zakup od firmy czy osoby prywatnej ?

________
Κώστας
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@Mati170293 Zakup konsumencki czy od prywatnego sprzedającego?

oznacz moderatorów

Mati170293
#7 Wielbiciel#

Konsumecki sprzedawca ma nip firmy

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Więc niech sobie odbierze towar jak chce, napisz mu to w dyskusji.

oznacz moderatorów

Mati170293
#7 Wielbiciel#

Co jest najlepsze napisałem, I poprosiłem pomóc allegro , to w odpowiedzi dostałem że mam sam wysłać do sprzedającego i że oni zdania nie zmieniają 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

A czego zażądałeś w tej reklamacji? a wiesz że to możliwe że to BOT odpowiada!

oznacz moderatorów

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@Mati170293 z tego co rozumiem, domagasz się obniżenia ceny lub zwrotu pieniędzy - a naprawa lub wymiana Cię nie interesują, tak? Artykuł 43d dotyczy sytuacji naprawy/wymiany (co jest wskazane w punkcie 1 tegoż artykułu).

Prawo nie działa tak, że wybierasz sobie dowolne zdanie dowolnego paragrafu i domagasz się jego realizacji. Paragraf należy rozpatrywać jako całość.

oznacz moderatorów

Mati170293
#7 Wielbiciel#

Dodam że to jest już druga walizka , jaką ja mam pewność że za 3 razy walizka będzie zniszczona . Pisałem wcześniej na dyskusji żeby obniżyli cenę,  sprzedający napisał żeby walizkę odesłać 

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@Mati170293 to sprawa ma się inaczej i na zły artykuł się powołujesz 😞

Art. 43e. 1. Jeżeli towar jest niezgodny z umową, konsument może złożyć
oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:

3) brak zgodności towaru z umową występuje nadal, mimo że przedsiębiorca
próbował doprowadzić towar do zgodności z umową;

6. W razie odstąpienia od umowy konsument niezwłocznie zwraca towar
przedsiębiorcy na jego koszt. Przedsiębiorca zwraca konsumentowi cenę
niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru lub
dowodu jego odesłania.

@msniezek jak zawsze nie wszystko napisane 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

Mati170293
#7 Wielbiciel#

To wskrocie sprzedawca ma obowiązek zamówienie kuriera 

oznacz moderatorów

sl-aw-ek
#17 Koryfeusz#

@Mati170293 no tak w skrócie to nie ma. 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Wystarczyło napisać że składasz reklamacje bo walizka jest uszkodzona i czekasz na rozwiązanie, propozycję od sprzedającego a że on ma prawo wyboru co z tym zrobi to .....niech sobie odbierze.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@Mati170293  napisał(a):

To wskrocie sprzedawca ma obowiązek zamówienie kuriera 


Nie, ma Ci oddać kasę jak odeślesz, jedynie jak się powołasz na Art. 43d. 1. Jeżeli towar jest niezgodny z umową, konsument może żądać jego naprawy lub wymiany to sprzedawca odbiera lub podsyła Ci opłaconą etykietę 🙂

Jak się nie zgadza na obniżkę bo nie musi, to odsyłasz i odstępujesz od umowy, i kupujesz gdzie indziej towar 😄

________
Κώστας
oznacz moderatorów

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@Mati170293 ustawa stwierdza jedynie, że "konsument niezwłocznie zwraca towar
przedsiębiorcy na jego koszt" - ustawodawca nie sprecyzował, co to dokładnie oznacza. Najczęściej to kupujący ponosi koszt odesłania, który następnie jest mu zwracany przez sprzedającego. Upieranie się przy innym rozwiązaniu, na które sprzedawca się nie zgadza (zazwyczaj uzasadniając to koniecznością zapoznania się ze stanem towaru przed poniesieniem kosztów) - może doprowadzić do przedłużenia sprawy czy konieczności załatwienia jej na drodze prawnej (rzecznik praw konsumenta, sąd), bez gwarancji efektu.

Dlatego sugerowałbym, żebyś jednak odesłał tę walizkę na swój koszt. Gdyby sprzedający robił potem problemy - pomożemy. Chyba, że masz dużo czasu na przepychanki.

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@msniezek dokładnie tak

ustawa stwierdza jedynie, że "konsument niezwłocznie zwraca towar
przedsiębiorcy na jego koszt" - ustawodawca nie sprecyzował, co to dokładnie oznacza.

Gdyby ustawodawca chciał innych rozwiązań to by to napisał - jest to poprawka przepisów mówiąca o tym, że proces reklamacji powinien być bezpłatny dla kupującego,a nie za darmo.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@Mati170293 @msniezek No ale przy pierwszej reklamacji sprzedający wybiera co zrobi, naprawi, obniży cenę, wymieni, zwroci śrdoki, a z tego wynika jednoznacznie że sprzedający chce naprawić skoro żąda odesłania , więc powinien sobie odebrać towar.

oznacz moderatorów