Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Kto mi wytłumaczy ten artykuł Art. 43d ust. 5 Ustawy o prawach konsumenta – konsument udostępnia przedsiębiorcy towar podlegający naprawie lub wymianie, a przedsiębiorca odbiera od konsumenta towar na swój koszt.
Najprościej, po złożeniu reklamacji, jeżeli sprzedający chce towar do rozpatrzenia reklamacji to wg prawa musi sobie odebrać a kupujący udostępnia mu towar żeby sobie go odebrać.
@Mati170293 W warunkach sprzedaży na odległość odbiór towaru przez sprzedającego może polegać na zleceniu odbioru przesyłki przez kuriera lub zamówieniu dla kupującego usługi paczkomatowej. Konsument udostępnia towar, przekazując paczkę kurierowi lub nadając ją w paczkomacie.
Jest dyskusja konsultant mi wciska kit ze ja mam sam wyslac paczke do sprzedajacego
@Mati170293 ważne czy to zakup od firmy czy osoby prywatnej ?
@Mati170293 Zakup konsumencki czy od prywatnego sprzedającego?
Konsumecki sprzedawca ma nip firmy
Więc niech sobie odbierze towar jak chce, napisz mu to w dyskusji.
Co jest najlepsze napisałem, I poprosiłem pomóc allegro , to w odpowiedzi dostałem że mam sam wysłać do sprzedającego i że oni zdania nie zmieniają
A czego zażądałeś w tej reklamacji? a wiesz że to możliwe że to BOT odpowiada!
@Mati170293 z tego co rozumiem, domagasz się obniżenia ceny lub zwrotu pieniędzy - a naprawa lub wymiana Cię nie interesują, tak? Artykuł 43d dotyczy sytuacji naprawy/wymiany (co jest wskazane w punkcie 1 tegoż artykułu).
Prawo nie działa tak, że wybierasz sobie dowolne zdanie dowolnego paragrafu i domagasz się jego realizacji. Paragraf należy rozpatrywać jako całość.
Dodam że to jest już druga walizka , jaką ja mam pewność że za 3 razy walizka będzie zniszczona . Pisałem wcześniej na dyskusji żeby obniżyli cenę, sprzedający napisał żeby walizkę odesłać
@Mati170293 to sprawa ma się inaczej i na zły artykuł się powołujesz 😞
Art. 43e. 1. Jeżeli towar jest niezgodny z umową, konsument może złożyć
oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:
3) brak zgodności towaru z umową występuje nadal, mimo że przedsiębiorca
próbował doprowadzić towar do zgodności z umową;
6. W razie odstąpienia od umowy konsument niezwłocznie zwraca towar
przedsiębiorcy na jego koszt. Przedsiębiorca zwraca konsumentowi cenę
niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru lub
dowodu jego odesłania.
@msniezek jak zawsze nie wszystko napisane 🙂
To wskrocie sprzedawca ma obowiązek zamówienie kuriera
@Mati170293 no tak w skrócie to nie ma.
Wystarczyło napisać że składasz reklamacje bo walizka jest uszkodzona i czekasz na rozwiązanie, propozycję od sprzedającego a że on ma prawo wyboru co z tym zrobi to .....niech sobie odbierze.
@Mati170293 napisał(a):
To wskrocie sprzedawca ma obowiązek zamówienie kuriera
Nie, ma Ci oddać kasę jak odeślesz, jedynie jak się powołasz na Art. 43d. 1. Jeżeli towar jest niezgodny z umową, konsument może żądać jego naprawy lub wymiany to sprzedawca odbiera lub podsyła Ci opłaconą etykietę 🙂
Jak się nie zgadza na obniżkę bo nie musi, to odsyłasz i odstępujesz od umowy, i kupujesz gdzie indziej towar 😄
@Mati170293 ustawa stwierdza jedynie, że "konsument niezwłocznie zwraca towar
przedsiębiorcy na jego koszt" - ustawodawca nie sprecyzował, co to dokładnie oznacza. Najczęściej to kupujący ponosi koszt odesłania, który następnie jest mu zwracany przez sprzedającego. Upieranie się przy innym rozwiązaniu, na które sprzedawca się nie zgadza (zazwyczaj uzasadniając to koniecznością zapoznania się ze stanem towaru przed poniesieniem kosztów) - może doprowadzić do przedłużenia sprawy czy konieczności załatwienia jej na drodze prawnej (rzecznik praw konsumenta, sąd), bez gwarancji efektu.
Dlatego sugerowałbym, żebyś jednak odesłał tę walizkę na swój koszt. Gdyby sprzedający robił potem problemy - pomożemy. Chyba, że masz dużo czasu na przepychanki.
@msniezek dokładnie tak
ustawa stwierdza jedynie, że "konsument niezwłocznie zwraca towar
przedsiębiorcy na jego koszt" - ustawodawca nie sprecyzował, co to dokładnie oznacza.
Gdyby ustawodawca chciał innych rozwiązań to by to napisał - jest to poprawka przepisów mówiąca o tym, że proces reklamacji powinien być bezpłatny dla kupującego,a nie za darmo.
@Mati170293 @msniezek No ale przy pierwszej reklamacji sprzedający wybiera co zrobi, naprawi, obniży cenę, wymieni, zwroci śrdoki, a z tego wynika jednoznacznie że sprzedający chce naprawić skoro żąda odesłania , więc powinien sobie odebrać towar.