anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zakup części samochodowych, reklamować czy zwracać?

MAMY ROZWIĄZANIE!
amazonita
#1 Nowicjusz#

Witam, 

Zakupiłem część samochodową a dokładniej nową tyrbinę i po zamontowaniu przez serwis samochodowy okazało się,że jest niesprawna. Co zrobić w sytuacji gdy nie można sprawdzić poprawnego działania produktu bez zamontowania go w aucie. Czy można zrobić zwrot jako towar wadliwy w ciągu 14 dni od zakupu czy od razu trzeba pisać o gwarancję?  Wiadomo, że po zamontowaniu w aucie i odpaleniu silnika owa część będzie nosiła oznaki użytkowania. 

oznacz moderatorów
3 ODPOWIEDZI 3
LEW433
#21 Demiurg#

@amazonita Możesz zrobić zwrot, sprzedawca może chcieć Ci pomniejszyć zwrot ze względu na użycie(sprawdzenie), ja bym zrobił zwrot i napisał że powodem jest uszkodzony towar. zawsze masz spor i POK( w razie czego).

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@amazonita Lepiej nie rób zwrotu w ciągu 14 dni, bo sprzedawca może próbować Cię obciążyć kosztami używania, uszkodzenia itp.

Złóż pisemną reklamację z rękojmi, która jest obowiązkowa i trwa dwa lata. Nie powołuj się na gwarancję. Rękojmia to zazwyczaj lepsza opcja dla kupującego. Możesz domagać się naprawy, wymiany lub zwrotu wszystkich kosztów, także kosztów montażu. Koszty wysyłek reklamacyjnych pokrywa sprzedawca. Gdybyś miał problem z reklamacją napisz tu ponownie lub otwórz Dyskusję; https://allegro.pl/dyskusje/nowa i poproś w niej o pomoc Allegro.

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

Art. 5611. Demontaż wadliwej rzeczy i ponowne zamontowanie

§ 1. Jeżeli rzecz wadliwa została zamontowana, kupujący może żądać od sprzedawcy demontażu i ponownego zamontowania po dokonaniu wymiany na wolną od wad lub usunięciu wady. W razie niewykonania tego obowiązku przez sprzedawcę kupujący jest upoważniony do dokonania tych czynności na koszt i niebezpieczeństwo sprzedawcy.
oznacz moderatorów