Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam
zakupiłem elektryczną golarkę Philipsa w prezencie dla ojca
Po zakupie zostało otwarte pudełko (odklejona folia) w celu fizycznego obejrzenia golarki i akcesoriów
Golarka nie została użyta fizycznie do golenia zarostu.
Sprzedający odmawia możliwości zwrotu powołując się na art. 38 ustawy o prawach konsumenta (prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów, w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów, w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu).
Czy przysługuje mi prawo zwrotu
Owszem. Nawet rozcięcie blistra nie przekracza granic zwykłego zarządu, a co dopiero odklejenie folii. Jeśli rzecz dzięki usunięciu/uszkodzeniu opakowania stracił na wartości, sprzedający ma jedynie prawo obciążyć Cię róznicą w cenie. Cytowany przez niego artykuł ustawy, ma zastosowanie do towarów higienicznych, czy zdrowotnych (np. soczewki kontaktowe, leki, kosmetyki). Zacznij od założenia dyskusji, w której w razie problemów pomoże pracownik Allegro. W razie czego możesz także zgłosić się z tym problemem do rzecznika konsumenta w swoim województwie/mieście - oni błyskawicznie stawiają do pionu sprzedawców, którzy usiłują łamać zapisy ustawy konsumenckiej.
W przypadku golarki sprawa jest dyskusyjna, bo jeśli nie była użyta, to względy higieniczne odpadają, ale trudno Ci będzie udowodnić, że nie była użyta. Generalnie w przypadku tego rodzaju produktów sprzedawcy powołując się na wskazany przepis odmawiają prawa do odstąpienia, podobnie jak to ma miejsce przy rozpakowanych szczoteczkach do zębów itp.
Moim zdaniem, jeśli golarka tylko została rozpakowana i nie została użyta, to zwrot powinien przysługiwać, ale ciężko Ci będzie to wyegzekwować.
@xyz96 A to kupujący ma udowodnić, że nie była użyta? 😛 Toć to musi określić/sprawdzić sprzedający... 😉
I sam wiesz, jak sprzedawcy potrafią kombinować, żeby tylko nie przyjąć zwrotu.
Sprzedającemu to będzie bardzo łatwo udowodnić, że była użyta 🙂
Hm..w sumie racja 😄
@mark-p wystarczy że sprzedawca znajdzie odciski palców na golarce i odrzuci zwrot ze względów higienicznych. W epoce koronawirusa jaja sobie robisz ze sprzedawcy czy jak?
Serio? W sklepie stacjonarnym też nie można wziąć do ręki golarki i zrezygnować?
a od kiedy w w sklepie stacjonarnym masz prawo do zwrotu?
A gdzie ja piszę o prawie do zwrotu w stacjonarnym? Wzięcie do ręki golarki w stacjonarnym nie jest równoznaczne z obowiązkiem zakupu, a też odciski palców zostają.
Masz jasno określone w prawie , a ty kombinujesz.
Co ja kombinuję? Gdzie ja piszę, że w stacjonarnym jest prawo do zwrotu??
Z tego co piszesz i widać na zdjęciu, była plomba foliowa, więc nie masz prawa do zwrotu
Plomba dotyczy nagrań dźwiękowych i programów komputerowych, a nie golarek 🙂
plomba nie plomba, było zapieczętowane, nie ma prawa do zwrotu.
Skąd wiesz co on z tą golarka robił
To nie jest prawda. Golarka była w zapieczętowanym opakowaniu, ale gdy pominiemy względy higieniczne, o ile będzie to można udowodnić, samo rozpieczętowanie nie oznacza utraty prawa do zwrotu. Na samym początku tego wątku już piszę, że sprawa jest dyskusyjna w tym przypadku.
Z mocy ustawy golarki nie podlegają zwrotowi, Jeśli sprzedawca zgadza się na zwrot, to ja bym się zastanowił ile razy już była używana
To też nieprawda. W żadnej ustawie nie napisano, że golarki nie podlegają zwrotom 🙂
tez nie napisano, że szczoteczki do zębów, wibratory itp..
No tak, nie napisano 🙂