Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry,
dokonałem zwrotu zgodnie z informacją zawartą na aukcji poprzez formularz allegro.
Dostałem informację zwrotną, że sprzedający został poinformowany.
Sprzedawca informuje mnie że sprzedaje prywatnie (przypominam, że zakup został dokonany na Allegro a nie Allegro lokalnie) i zwrot mi nie przysługuje.
O dziwo, mimo że mam potwierdzenia z allegro, że zwrot został dokonany pracownicy allegro informują mnie, że zwrot mi nie przysługuje bo kupiłem od sprzedawcy a nie od firmy)
Czy ktoś mi może wytłumaczyć co tu się zadziało?
Czy osoby prywatne dalej mogą wystawiać swoje przedmioty na allegro (uwaga -nie allegro lokalnie)?
Nie ma znaczenia, gdzie dokonałeś zakupu. Zwrot towaru bez podania przyczyny jest możliwy wyłącznie w relacji przedsiębiorca - konsument. I tak, osoby prywatne mogą wystawiać na Allegro, albo na AL.
Czy na allegro może sprzedawać ktoś inny niż przedsiębiorca?
Tak, może.
Jasne.
Dziwię się że miałaś taką możliwość, czy na dole aukcji był załącznik zwroty ?, bo przy firmach nie podlega to dyskusji to osoba prywatna nie musi ale może przyjmować zwrotu 🙂
@MaciekSettlers Skoro dokonałeś "zwrotu" przez Allegro to znaczy, że sprzedawca podał w ofercie warunki zwrotów, a jeśli tak, to ma obowiązek zwrot przyjąć. Prywatny sprzedawca nie musi przyjmować zwrotów, ale jeśli w ofercie napisze, że przyjmuje, to musi przyjąć. Niech pracownicy Allegro sprawdzą ofertę i nie wprowadzają Cię w błąd, jeśli są w niej podane warunki zwrotów.
Allegro całkowicie to zignorowało, dostałem po raz kolejny informacje, że sprzedający musi wyrazić zgodę na zwrot... mimo że zwrotu już dokonałem 2 dni temu
Był podany w ofercie, w zakładce Zwroty czas na zwrot? Zmieściłeś się w tym czasie?
Tak, mam nawet potwierdzenie z Allegro, że wszystkie przedmioty zostały zwrócone.
@MaciekSettlers Przedmiotem zakupu był klucz do gry online, który otrzymałeś drogą elektroniczną. Widzę, że trwa dyskusja w tej sprawie. Jeśli uważasz, że ograniczenie, nie dotyczy Twojego zakupu, kontunuuj korespondencję ze sprzedającym. Przedstawiliśmy Ci również nasze stanowisko w tej sprawie.
Dodam, że informacja o ograniczeniu prawa do zwrotu była zawarta w ofercie, w zakładce "Zwroty".
Proszę zapoznać się z https://bezprawnik.pl/kupujac-cyfrowe-multimedia-takze-mamy-prawo-do-zwrotu/
W momencie zwrotu towaru nie dysponowałem jeszcze kluczem do gry, został mi przesłany (13.04.2020 godz. 17:44) po fakcie przyjęcia przez allegro zwrotu (11.04.2020 godz. 14:40) nawet jeśli bym go miał to do czasu, gdy nie zostanie on wykorzystany nie jest połączony z moim kontem.
W tym przypadku klucz nie został wykorzystany, nie został "nierozłącznie połączony z innymi rzeczami"
EDIT 09:27:
I proszę nie wymyślać teraz jakichś nowości, wczoraj twierdziliście że zwrot mi nie przysługuje, bo kupiłem od osoby prywatnej. Teraz twierdzicie, że nie mam prawa do zwrotu treści elektronicznej...
Jeśli piszesz prawdę, to pracownik Allegro próbuje Cię okłamać, że zwrot Ci się nie należy i że sprzedawca musi teraz dodatkowo wyrazić na zwrot zgodę. Moim zdaniem kłamie lub nie ma pojęcia o czym pisze.
@MaciekSettlers Napisałam, że "przedstawiliśmy Ci również nasze stanowisko w tej sprawie", czyli poinformowaliśmy, że w przypadku zakupu u osoby prywatnej, nie przysługuje Ci prawo do odstąpienia, chyba że sprzedający się na zwrot zgodzi.
Doprecyzowałam jednocześnie kwestię ograniczenia, o której powinieneś wiedzieć jeszcze przed zakupem, bo informacja taka znajdowała się w ofercie.
Jest to złożona sytuacja w związku z terminami dostarczenia towaru i zwrotu, na które się powołujesz, dlatego kontynuuj dyskusję. Najważniejsze, żebyś porozumiał się ze sprzedającym.
Tak jak napisał xyz96 skoro zwrot został dokonany i widzi Pani potwierdzenie tego faktu powyżej to jak sprzedający mi może tego zwrotu odmówić?
Skąd mam wiedzieć, że kupuję u osoby prywatnej? Nawet jeśli kupiłem, a na aukcji była wpisana możliwość zwrotu, to chcę z niej skorzystać!
Decyzję o zakupie podjąłem w oparciu o informacje, że zwrot jest możliwy. Spełniłem jego warunki i nagle po fakcie sprzedający i Allegro mi go odmawiają?
Szkoda czasu na jałowe dyskusje bo wygląda na to, że zostanę okradziony za przyzwoleniem Allegro. Tym samy przyzwoleniem, które Allegro daje sprzedawcy sprzedawanie licencji OEM, które z regulaminem jest niezgodne (zapytanie rzucone w eter w innym wątku w którym zaraz będę kontynuował dyskusję)
Jeśli oddałeś rzecz i nie otrzymasz pieniędzy, będziesz mógł skorzystać z POK, chyba że Allegro i to Ci utrudni.
Szczerze powiem, sprawa zaczęła się od chamskiej obsługi mojego zamówienia. Mimo że sprzedawca był dostępny i mógł temat zamknąć od ręki postanowił, że udowodni mi że dostarczy klucz w 24 godziny. Napisałem grzecznego SMSa w piątek, gość po założeniu dyskusji w sobotę odpisał, że ma 24h robocze i żebym do niego nie wydzwaniał w niedzielę w takiej sprawie (nie wykonałem ani jednego połączenia, nie wysłałem ani jednego smsa z własnej inicjatywy poza piątkiem - oczywiście w sobotę odpowiedziałem na wiadomość, którą powyżej przytoczyłem)
Jak się łatwo domyślić po datach klucz miał być prezentem na święta.
Spoko, kupiłem od kogoś innego, komu obsługa automatu do wysyłania kluczy nie jest obca - ba, w tym przypadku nie trzeba było automatu a odrobiny chęci i dobrej woli.
Jakoś przełknę to, że zostałem okradziony na Allegro i przez Allegro na taką kwotę.
Szkoda tylko, że tak jak można napisać komentarz sprzedającemu nie można tego zrobić w oficjalnej księdze żali na domenie allegro, bo obie strony w tym momencie zasłużyły na gorzkie słowo.