anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zakup towaru z wada ukrytą

farmcio06081994
#8 Zapaleniec#

Witam zakupiłem dysk twardy od prywatnego sprzedawcy. Dysk byś dostarczany przez firmę inpost do paxzkomatu. 

Sprzedawca napisał ze dysk jest nowy, co mija się z celem bo go testował i wstawił jakieś ss"y, ale nie oto tutaj chodzi , czy nawet błędy w opisie z przestarzała gwarancja do lipca a mamy sierpień:)

 

Zakupiłem u niego dysk do rejestratora , odebrałem go w zeszłym tygodniu , towar fajnie zapakowany , 0uszkodzen itd. 

Niestety nie miałem możliwości sprawdzenia go po kupnie, brak komputera , tylko laptop (do którego 3.5cala nie wchodzi. Mój rejestrator nie posiadal zasilacza żeby sprawdzić.  Dziś doszedl zasilacz i sprawdzam i go nie widzi. Sprawdziłem u kolegi na stacji do hdd i system tez go nie widzi. 

Napisałem do sprzedającego że towar uszkodzony, ze zwracam go , a on nic sobie x tego nie robi i nie przyjmie go z powrotem . 

Otwarłem spór w allegro ale nie wiem czy to pomoże.

Czy ktoś może powiedzieć czy da się to jakoś rozwiązać bez straty materialnej, dość dużej  dla mnie ? 

oznacz moderatorów
9 ODPOWIEDZI 9

LEW433
#21 Demiurg#

Otworzyłeś dyskusje i ją prowadź, nie jest to zwrot(prywatny sprzedawca nie musi go przyjmować) tylko reklamacja, domagaj się wymiany na sprawny albo zwrotu środków, po 14dniach jeżeli nie dojdziesz do porozumienia ze sprzedającym oznacz ją jako nie rozwiązaną i złóż wniosek do POK(allegro gwarantuje bezpieczne zakupy):https://allegro.pl/program-ochrony-kupujacych/index

oznacz moderatorów

farmcio06081994
#8 Zapaleniec#

Sprzedawca idzie w zaparte, nic nie przyjmie, musze czekać na wypowiedź allegro ? 700pln to nie są małe pieniądze,  tylko tak stratny jestem Ja bo ani pieniędzy ani zapisu na dysku nie ma. 

 

Jaka jest pewność że wniosek zostanie rozpatrzony pozytywnie ?

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@farmcio06081994  jeśli sprzedający nie uwzględni reklamacji po 14 dniach będziesz mógł sie ubiegać o rekompesate z Programu Ochrony Kupujących. Wówczas jest szansa że to allegro zwróci Ci pieniądze a potem może żądać ich zwrotu od sprzedającego.

W założonej dyskusji możesz poprosić o pomoc allegro. Jeśli to zrobisz wówczas allegro zajmie stanowisko w Twojej sprawie i mam nadzieje że pomoże .

Powodzenia.

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@farmcio06081994 
Złóż reklamację (z rękojmi) u Sprzedawcy np. w dyskusji, z żądaniem usunięcia wad: naprawy, lub wymiany przedmiotu albo zwrotu ceny wraz kosztami wysyłki. Towaru nie musisz odsyłać dopóki sprzedawca nie zażąda odesłania (Sprzedawca może rozpatrzyć reklamację bez sprawdzania przedmiotu, a ten najwyraźniej sprawdzać nie chce). Jeżeli w ciągu 14 dni Sprzedawca nie rozpatrzy reklamacji to ... już ją rozpatrzył pozytywnie.

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

farmcio06081994
#8 Zapaleniec#
  • A jeśli w opisie ma że nie udziela gwarancji czy rękojmi nie przyjmuje zwrotów? 
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@farmcio06081994 Nie da się tu wyłączyć rękojmi, mamy tu ukryta wadę.

oznacz moderatorów

farmcio06081994
#8 Zapaleniec#

Ta wada według mnie jest ukryta bo przesyłka była dobrze zabezpieczona, a dysk buczy jak by głowica nie mogła wstać.  Wgl go nie widzi. Pewnie elektronika uszkodzona. Z wierzchu stan igła 0 rys czy zadrapań.  Wiec pewnie byl uszkodzony. Sprzedający ma niby jakieś ss z crystalinfo czy innego programu o dyskach. Pisze ze nowy nie używany a sam go przecież włączył i przetestował wiec gdzie niby jest nowy ? Czy te zdjęcia mogą mu pomóc,  bo przecież takie coś można podrobić.  Ktos coś więcej powie

 

Czeksm oficjalnie na stanowisko allegro, poprosiłem ich o pomoc bo nie chce mi się z nikim przefafywac bo to bez sensu . Szkoda nerwów i zdrowia czy czasu 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@farmcio06081994 Jeżeli w trwającym sporze i oraz odrzuceniu reklamacji, masz prawo złożyć wniosek do POK, Allegro gwarantuje bezpieczne zakupy: https://allegro.pl/program-ochrony-kupujacych/index

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@farmcio06081994 
A jeśli w opisie ma że nie udziela gwarancji

Gwarancja może nie zostać udzielona (jest dobrowolna) przez Sprzedawcę.


czy rękojmi

Rękojmię można wyłączyć lub ograniczyć w ściśle określonych przypadkach np. niektórych transakcji pomiędzy przedsiębiorcami. Gdy kupującym jest konsument rękojmi wyłączyć nie można, a zapisy o ew. wyłączeniu są bezskuteczne.

nie przyjmuje zwrotów?
 

To oznacza tylko tyle, że nie przyjmuje przesyłek odesłanych (lub nieodebranych) przez Kupujących.

Powyższe nie ograniczają jednak Kupującemu możliwości dochodzenia roszczeń z tytułu rękojmi za wady (tkwiące w rzeczy w chwili wydania Kupującemu). Jeżeli wada ujawniła się w okresie 12 miesięcy - to poczytuje się, że była już w chwili wydania) Kupującemu).
Tak jak pisałem poprzednio: złóż pisemną reklamację wskazując wadę przedmiotu (i prześlij ją Sprzedawcy np. w dyskusji) oraz określ swoje żądania. Przedmiotu nie musisz odsyłać, chyba że Sprzedawca zażąda odesłania (ma prawo) - wówczas odeślij aby uniknąć ryzyka oddalenia reklamacji z powodu nieodesłania pomimo żądania Sprzedającego.

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów