anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zostałem dodany do czarnej listy

MAMY ROZWIĄZANIE!
domarski_m
#7 Wielbiciel#

Sprzedający dodał mnie do czarnej listy przez co nie mogę zrobić u niego zakupów. 

Ale dlaczego to zrobił? Moje podejrzenie jest takie. Po zakupie, oceniłem transakcję i poleciłem sprzedającego z tym, że za koszt przesyłki dałem jedną gwiazdkę. Za wysyłkę taśmy klejącej zapłaciłem 24,99zł.  Mam wrażenie, że sprzedający obawia się, być może złej opinii po kolejnym moim zakupie i przez to mnie zablokował. Myślę, że to jest nie fair i allegro powinno coś z tym zrobić.  Jestem na czarnej liście za opinie o zakupie... 

oznacz moderatorów
398 ODPOWIEDZI 398
Mis_Izydor
#9 Pomysłodawca#

@monte1133 

Nie precyzujesz, czy sprzedawca specjalnie i umyślnie wprowadził Cię w błąd tworząc taki a nie inny opis produktu, czy też może to Ty źle zrozumiałeś/aś przekaz, podczas gdy stu innych Kupujących odczytało go właściwie? Generalnie podstawą rozwiązywania wszelkich sporów jest rozmowa. Sprzedawcy czasem się mylą, ale z doświadczenia wiem, że wystarczy napisać do nich maila/zadzwonić/otworzyć dyskusję, wskazać nieprawidłowości i poprosić o rozwiązanie problemu, aby znaleźć wyjście z sytuacji satysfakcjonujące obie strony. Wystawienie komentarza negatywnego jest ostatecznością. Wcale się nie dziwię, że sprzedawca nie chce współpracować z osobą, która psuje mu opinię, chociaż "reszta była oceniona dobrze".

A teraz jeszcze otrzymał przez Ciebie upomnienie...

I czego oczekujesz??? Że Cię odblokuje??? 😅

Bez prawomocnego wyroku sądu raczej marne szanse.

oznacz moderatorów
dawal50
#14 Krzewiciel#

@Vryko 135 Kodeksu Wykroczeń: Kto, zajmując się sprzedażą towarów w przedsiębiorstwie handlu detalicznego lub w przedsiębiorstwie gastronomicznym, ukrywa przed nabywcą towar przeznaczony do sprzedaży lub umyślnie bez uzasadnionej przyczyny odmawia sprzedaży takiego towaru, podlega karze grzywny.

Nie wyobrażam sobie sytuacji, żeby taka przyczyna była nieuzasadniona. Który klient by to wygrał to w sądzie? Zaniżanie ocen to wystarczająca przyczyna. Przecież mogę stwierdzić że klient zrobił to złośliwie, kiedy wiem na 100% że towar był zgodny z opisem, wysyłka trwała tyle co w opisie, oraz że kupujący się nie kontaktował, a mimo to zaniżył obsługę klienta oraz zgodność z opisem. Bo np zaniża i dla zasady daje wszystkim po 4 gwiazdki. To chyba uzasadniona przyczyna.

oznacz moderatorów
Vryko
#18 Luminarz#

@dawal50 Nie musisz mi cytować artykułu...znam go. I kilka innych także. Podałem wyłącznie możliwości, jakie ma pytająca. I nie mam pojęcia, co sąd może uznać za "uzasadnioną przyczynę". 

______________
Sołtys Allegro
oznacz moderatorów
RED
#21 Demiurg#

kup u niego bez logowania

 

ale zastanów się co pisza moi przedmówcy, bo mają rację - publicznie nawoływałaś do niekupowania u sprzedawcy i dziwisz się, że nie chce ci już sprzedawać produktów?

Przytocz mi punkt regulaminu allegro, gdzie sprzedawca godzi się na wystawianie komentarzy bo chyba coś ci się pomyliło art 212 i216 Kodeksu Karnego znasz?

oznacz moderatorów
konto zamknięte
Nie dotyczy

@RED, ja bym tak nie naciskał bo u niego jest najtaniej.
Lepiej niech poszuka w innych sklepach/u innych sprzedawców.
W końcu bez rejestracji nie ma opcji zwrotów, ocen, itp.
Ja bym się tak nie upierał na jednego sprzedawcę, bezsens.

oznacz moderatorów
tere8484
#7 Wielbiciel#

I dodam że żadna siła by mnie nie zmusiła do usunięcia Sz.P z czarnej listy............

oznacz moderatorów
atarog
#12 Orędownik#

@monte1133  dobre... wystawić negatywa i mieć pretensje, że sprzedawca dodał Cię do CL.
"Wydaje mi się, iż odmowa sprzedaży ze względu na to, że ktoś wystawia negatywny komentarz, nie jest wystarczającym powodem. " - niestety jest. Niestety dla Ciebie.

oznacz moderatorów
Gandzialf_Green
#9 Pomysłodawca#

dziękuję za ujawnienie swogo wewnętrznego Jausza.... moja czarna lista na firmowym koncie przyjęła allegrowiczkę z otwartymi ramionami 🙂 może ujawni się Was tu więcej???

oznacz moderatorów
tere8484
#7 Wielbiciel#

Stosuje P. ostateczne rozwiązanie ,psuje gościowi sprzedaż, nie raczy się wysilić na napisanie maila, telefon i rozwiązać problem ugodowo ......................WIĘC NIE ROZUMIEM ZDZIWIENIA.........

Zrobiłbym to samo , mało tego prawdopodobnie założyłbym Sz.P sprawę z powództwa cywilnego jeśli komentarz nie byłby podstawny i w pełni uzasadniony( co zręsztą w dwóch przypadkach zrobiłem i wygrałem włącznie ze zwrotem kosztów i straconymi zyskami ze względu na niezasadny komentarz).Mam nadzieję że oduczyłem delikwentów wystawiania komentarzy typu bo tak mi się podoba lub miałem zły humor.............

Niestety zauważyłem że od dłuższego czasu kupujący traktowany jest jak święta krowa, nie można mu wystawić komentarza, może przebić licytację i nie zapłacić (bo mu się odwidziało albo zalicytował lub wcisnął KUP TERAZ dla zabawy ). A my jako sprzedający tracimy opłatę za wyróżnienie,czas aukcji, czas ponownego wystawienia, trzeba pisać o zwrot prowizji( i jeśli delikwent tego nie potwierdzi to następna strata......)Reasumując uważam że jest to wszystko grubo nie w porządku do sprzedających , tym bardziej że to my ponosimy koszty przedaży i płatności Allegro a nie kupujący........................

oznacz moderatorów
konto zamknięte
Nie dotyczy

@tere8484, prawda to. Przy okazji ktoś napisał z supportu tutaj, że prowizja od połowy marca (założmy 1 kwi) będzie naliczana dopiero po 7 dniach od momentu wybrania przez kupującego rodzaju wysyłki.

oznacz moderatorów
Adamart36
#7 Wielbiciel#

oby

oznacz moderatorów
KostekMax
#10 Popularyzator#

Ciekawe kiedy Allegro zrozumie że więcej osób na czarnej liście = mniejsza sprzedaż czyli mniejszy zarobek Allegro, no i ryzyko utraty klientów którzy mogą pójść na inne platformy kupować skoro tu nie mogą.

A jakby tak doliczali do tych swoich punktacji sprzedających (za czas odpowiedzi, poziom jakości obsługi etc) także ilość osób na czarnej liście czyli czym więcej osób ma dany sprzedawca na niej tym niższa nota od Allegro i ryzyko utraty benefitów np SS, smarta etc.

Z jednej strony sprzedający miałby prawo dodawać do czarnej listy a z drugiej strony musiałby się zastanowić czy dodając lekką ręką nie podcina sobie gałęzi.
Wilk syty i owca cała 🙂

oznacz moderatorów
Knowhere
#21 Demiurg#

@KostekMax Rozwińmy ten pomysł - czym więcej sprzedających ma daną osobę na czarnej liście, tym mniej poważnie traktowane są zakładane przez taką osobę dyskusje, a komentarze negatywne zanim zostaną opublikowane, są wnikliwe badane przez pracowników allegro pod kątem zgodności z rzeczywistym przebiegiem zdarzeń😏

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów
mdrogeria
#21 Demiurg#

Tak... i w drugą strone , im więcej sprzedający ma ocen negatywnych i dyskusji często nieuzasadnionych tym mniejsze szanse ma na wsparcie ze strony allegro .CL to ostatnie narzędzie do walki z nieuczciwymi kupującymi 

oznacz moderatorów
mdrogeria
#21 Demiurg#

Mógł cię dodać do CL choćby dlatego ,że nieuzasadniłaś lub przekoloryzowałaś ocenę / słusznie/ . Ostatnio dostalem negatya cyt , ,,henna słabo kryje siwe wlosy ,, 

 inny,,, tabletki do zmywarki pozostawiają osad ,, kolejny ,, szczoteczki zapakowane w folię bąbelkową ,,, zarzucają nieorginalność produktu który już bardziej oryginaly być nie może ...pewnie w celu wyłudzenia .

System ocen nie sluży do oceny produktu na , który sprzedający nie ma wpływu tylko na przebieg transakcji .

Jeśli wyskakuje Ci okienko ,, sprzedający umieścił Cię na CL ,, to sygnał ,że przebieg ostatniej transakcji nie był dla Ciebie satysfakcjonujący i chyba nie jest to odpowiednie miejsce dla Twoich ponownych zakupów .

oznacz moderatorów
glenmoranghie
#14 Krzewiciel#

@mdrogeria  "System ocen nie sluży do oceny produktu na , który sprzedający nie ma wpływu tylko na przebieg transakcji ."  

Nie do końca się z tym zgodzę. Sprzedający nie może uchylać się od odpowiedzialności za jakość sprzedawanego towaru. Jeżeli ktoś sprzedaje badziewie (nie twierdzę że Ty to robisz) to niech się nie dziwi że dostaje sporo negatywów. 
Natomiast w sporadycznych, losowych przypadkach problemow z zakupionym towarem klient najpierw powinien reklamować, a dopiero potem wystawiać ocenę.

oznacz moderatorów
pinsplash
#21 Demiurg#

@Knowhere @KostekMax Tzw "pieniacz zawodowy" ? 🙂 Ma to sens. Swoją drogą ciągle nie rozumiem. Jeżeli ktoś mam mnie na czarnej liście, czyli : nie chce abym z nim robił interesy- to dlaczego z uporem maniaka tam się mam pchać🤔?

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów
Knowhere
#21 Demiurg#

@pinsplash ¯\_(ツ)_/¯

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów
KostekMax
#10 Popularyzator#

Jestem za.
Jakieś statystyki kupującego też powinny istnieć i pracownicy Allegro w przypadku dyskusji powinni mieć wgląd do nich i brać to pod uwagę.

Bo jak ktoś większą część transakcji ocenia negatywnie to może forma zdalnych zakupów oferowana przez Allegro nie jest dla takiej osoby zalecana.
I Allegro powinno takiej osobie oszczędzić stresu dając jej urlop od zakupów albo jakieś inne ograniczenie wedle zasług 😜

oznacz moderatorów
Knowhere
#21 Demiurg#

@KostekMax Można? Można😁

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów