Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Sprzedający dodał mnie do czarnej listy przez co nie mogę zrobić u niego zakupów.
Ale dlaczego to zrobił? Moje podejrzenie jest takie. Po zakupie, oceniłem transakcję i poleciłem sprzedającego z tym, że za koszt przesyłki dałem jedną gwiazdkę. Za wysyłkę taśmy klejącej zapłaciłem 24,99zł. Mam wrażenie, że sprzedający obawia się, być może złej opinii po kolejnym moim zakupie i przez to mnie zablokował. Myślę, że to jest nie fair i allegro powinno coś z tym zrobić. Jestem na czarnej liście za opinie o zakupie...
@KostekMax Dałem w punkt, ale jeszcze zaklaszcze wszystkimi czterema kończynami.
Czarna lista to jedyne co zostało sprzedawcom i tylko szkoda, że nie ma listy zbiorczej, bo niestety najczęściej wpis na listę jest po, a nie przed zakupem.
Niestety nie mamy żadnych praw jako sprzedający tu na serwisie.
Mam świeżutki przypadek, kupujący kupił 11 uszczelek , zwrócił 8 sztuk . Uszkodził jedną mechanicznie, przy zwrocie środków potrąciliśmy wartość całkowitą tego jednego uszczelnienia ( bagatela 12,50 zł ) . Niestety uszkodzona uszczelka nie spełnia już swojej roli , a co za tym idzie nadaję się do kosza. Uznaliśmy, więc taki zabieg za naturalny, o czym oczywiście poinformowaliśmy klienta wskazując nawet sposób w jaki tego dokonał.
No i zaczęło się ... Oskarżenia o oszustwo , wyłudzenie. Po 2 tygodniach Pan stwierdził w dyskusji , że towar jest w ogóle niezgodny z zamówieniem, dyskusja nierozwiązana , SS idzie od lipca na spacer 🙂
Pan dodatkowo stwierdza , że złożył zawiadomienie na policji. Bo rzekomo został wprowadzony w błąd, oszukany i odnieśliśmy korzyść majątkową ( 12,50 zł ) . Tłumaczenia , zdjęcia i racjonalne argumenty na nic się zdają .
odpowiedź allegro w dyskusji " zachęcam sprzedającego @lopes1990 do prokonsumenckiego rozwiązania sprawy"
Czyli po prostu oddaj pieniądze , bo kupujący zawsze ma racje. Może przysłać nawet buty bez podeszwy , a zwrot i tak się należy. Ot cała logika.
@lopes1990 masz rację. Sprzedawca jest nikim.
Mój przykład sprzed chwili. Cwaniaczek kupił towar 21.06 (niedziela) gdy była informacja, że czas wysyłki to 4 dni robocze, a do 22.06 włącznie był ustawiony urlop. Patrzę, dostałem komentarz (niby pozytyw, ale z zaniżoną do 1 gwiazdki oceną za obsługę, bo jak to ujął kupujący "zbyt długi czas oczekiwanie, to wynik sprzedawania obrazków a nie posiadanego towaru na stanie sprzedającego!!!").
Dodam, że towar został do niego wysłany wczoraj, a więc drugiego dnia roboczego! Miał więc wysyłkę 2 dni wcześniej, a mimo to, kłamie w takim komentarzu. Zadzwoniłem, ale oczywiście dziad wielce zdziwiony, że mam w ogóle czelność próbować to wyjaśnić. Koleś stara mi się wmówić, że ja nie miałem towaru! A na Allegro jest co do sztuki tyle ile mam na stanie.
**piiip**olę takie Allegro i całe te SS. Szkoda nerwów na ten **piiip**iany portal i ten **piiip**any system ocen!!! Można niektórym debilom dupę miodem smarować, a i tak mają wszystko w nosie.
Pytanie do @cloudcloud @msniezek dlaczego w takich sytuacjach Allegro umywa ręce? Facet w jawny sposób mnie oczernia. Pisze bzdury o jakimś braku towaru co jest totalną nieprawdą. Dostał wysyłkę szybciej. Zgłosiłem to na czacie, ale otrzymałem standardową odpowiedź "przykro mi, że tak potoczyła się sprzedaż, jednak nie mam te możliwości aby ocenę te usunąć, ponieważ nie narusza Regulaminu"
W dodatku nawet nie prosiłem o usunięcie komentarza tylko o umożliwienie dodania odpowiedzi i sprostowania tego kłamstwa!
Jakim więc cudem pracownik pisze, że taki koment nie łamie regulaminu, skoro punkty 11.5 i 11.6 mówią jasno, że komentarz i noty powinien odzwierciedlać przebieg transakcji. Skoro więc ktoś dostaje wysyłkę 2 dni szybciej niż termin jaki deklaruję na aukcji, to jakim prawem pisze nieprawdę w komentarzu, zarzucając nawet to, że niby nie miałem towaru na stanie! Mam fakturę z bodajże 12.06 gdzie kupiłem 72szt tego produktu. Czas wysyłki też można zweryfikować.
Jesteście jak Ci **piiip**ani klienci.
Więc na tych co się żalą, że jest czarna lista. Tak, na szczęście chociaż to jest, bo więcej razy taki chwast, nawet przez pomyłkę, nie dokona u mnie zakupów. Jak mu tak źle, niech **piiip**ala do konkurencji albo do sklepu stacjonarnego.
@konto zamknięte ten komentarz można było usunąć - kupujący zarzuca w nim opóźnioną przesyłkę, chociaż taka nie była. Przed chwilą go usunąłem. Tym bardziej przykro mi, że równocześnie dostałeś tu trzydniowego bana za wyjątkowo nieprzyjemny styl komunikowania się. Mam nadzieję, że w przyszłości powstrzymasz się od wulgaryzmów.
@msniezek mam podobny problem z klientem wojtkiewiczj.
Dostaliśmy negatywny komentarz, bo cytuję "Dla mnie osobiście z but długa dostawa , :)"
Dostawa była zrealizowana w terminie podanym na aukcji, ale oczywiście próba wyjaśnienia tego z pracownikiem Allegro spełzła na niczym czyli na wysyłaniu regułek. Jakim więc cudem pracownik pisze, że taka opinia nie łamie regulaminu, skoro punkty 11.5 i 11.6 mówią jasno, że komentarz i noty powinien odzwierciedlać przebieg transakcji?
Dziś cały dzień próbuję załatwić tę sprawę, również telefonicznie i ciągle słyszę, że nie można zrobić, ale może tu uda mi się uzyskać pomoc.
Też mnie jako klienta wkurza, jak jeden sprzedawca wysyła natychmiast, a drugi zwleka w nieskończoność, ale nigdy z tego powodu nie dałem nikomu obnizopnej oceny. Nie wiem dlaczego nie wysłał od razu, może zachorował, był z dzieckiem u lekarza, albo miał nawał pracy, natomiast powiedzcie co mam zrobić. Zamówiłem dwa produkty w kolorze czarnym. Dostałem jeden z nich bezbarwny. Pomyłka, zdarza się. Odesłałem idąc na ręke sprzedawcy korzystając z opcji Smart i odesłałem ten produkt, zaznaczając, że proszę o wysłanie mi własciwego. Nie wypełniłem celowo formularza zwrotu itd. I co ? dostałem zwrot kasy i teraz chcać kupic ów przedmiot muszę zpłacić za przesyłkę. A powinienem powiadomić tylko i sprzedawca ma obowiązek odebrac niewłaściwy przedmiot i wysłać prawidłowy na sój koszt. Tak się kończy współpraca. Czy powinienem dać 5x5 gwiazdek ? Czy dać mniej satysfakcjonująca sprzedawce ocenę, ale za to prawdziwą i właściwą i czekać na dodanie do CL. ?
dodam jeszcze tylko, że nie ma żadnego zwrotu kasy ani informacji z allegro, że taki nastapił, więc na dodatek kłamczuch.
@bajcia W tej sytuacji wysmażyłabym sprzedawcy siarczystego negatywa i miałabym w nosie jego Czarną listę. Zwrócił Ci pieniądze, bo gdyby wysłał właściwy przedmiot musiałby zapłacić za wysyłkę. Koszty swojej pomyłki przeniósł na Ciebie. Maluj negatywa i ani się nie oglądaj.
Mój bład, że dokonałem zwrotu. Mimo iz napisałem w komentażu, że oddaję ponieważ przedmiot jest niewłaściwy z zamówieniem i prosze o wysłanie właściwego, koles jest na prawie, bo skorzystałem z odstapienia od umowy. A powinienem poinformować, że wyłał nieopdoiwedni przedmiot i zarządac wysyłania prawidłowego i odbiór niewłaściwego. teraz na negatywa odpisze w komentarzu, że odstąpiłem od umowy i piszę bzdury. Tak to będzie wygladało.
Jeśli odesłałeś towar w ramach "odstąpienia od umowy" to nie miałeś prawa wystawiać oceny i komentarza. Transakcja w świetle prawa została uznana za niezawartą, więc wystawiłeś komentarz do czegoś - czego nie było. Jak to wytłumaczysz?
I nie ma tu znaczenia wypowiedź msniezek , że "fakt odstąpienia od umowy przez kupującego nie cofa czasu, umowa została zawarta" (może w końcu kiedyś przyznałby się, że ta wypowiedź była co najmniej niefortunna) - gdyż jest ona niezgodna z obowiązującym prawem.
A sprzedawca zachował się prawidłowo - zrobiłeś zwrot, dostałeś zwrot kasy. Lub ją dostaniesz - tego raczej sprzedający nie uniknie - Allegro to na nim wymusi.
Natomiast reklamacja - to jest coś innego niż zwrot - ale również w tym przypadku, gdy akurat sprzedawcy skończył się dany kolor to może Ci zwrócić pieniążki - zgodnie z prawem. Ze swojej strony - oczywiście dodaję Cię do CL - więc teraz wiesz skąd biorą się CL.
@Qwin_sklep widzę, że kupujący sam się zreflektował i usunął komentarz. Tutaj zajmujemy się raczej tymi sprawami, w przypadku których procedura została wyczerpana i nie pomogła.
@konto zamknięte pomiędzy "jestem spokojny" a "rzucam wulgaryzmami i obrażam ludzi" jest cała paleta zachowań. Nie dostałeś bana za nazywanie rzeczy po imieniu, tylko za robienie tego w wyjątkowo ordynarny sposób. Nawet jeżeli tego nie rozumiesz czy nie popierasz, to liczę, że się dostosujesz, bo Twój wkład w społeczność ogólnie uważam za wartościowy 🙂
Co do wskazanego przez Ciebie wątku - znowu - zapewne mógłbym pomóc, o ile sytuacja wygląda dokładnie tak, jak została opisana (a z doświadczenia wiem, że często tak nie jest). Próbowałem samodzielnie ją znaleźć, jednak na żadnym z trzech kont autora wątku nie ma żadnej nierozwiązanej dyskusji. Albo więc kupujący (lub pracownik) oznaczył ją jako rozwiązaną, albo nigdy nie była nierozwiązana, tylko trwająca lub przedawniona, albo też jest to historia innej osoby, potencjalna, teoretyczna... Mogę tylko zgadywać. Zanim wyciągniesz na podstawie cudzej historii wnioski na temat naszej bezkarności - poproś jej autora (jeżeli sam tego nie zrobi), żeby pozwolił nam się do niej odnieść.
My naprawdę chętnie mierzymy się tutaj z trudnymi sytuacjami, ale potrzebne są namiary na nie.
@msniezek I'm back 🙂
Dziwisz mi się, że się zagotowałem? Najpierw zachowaniem klienta, a później pracownika Allegro, który jak zwykle, olał sprawę i wkleił tradycyjną formułkę, że koment nie narusza zasad?
Ban na pewno nie zamknie mi tutaj ust i nadal będę nazywał rzeczy po imieniu jeśli na to zasługują.
Nie ma co ukrywać, że są na Allegro sprzedawcy czy kupujący, którzy powinni być trwale banowani przez Was. Właśnie za jakieś próby oszustw, wyłudzeń itp. Wy z tym nic nie robicie. Tym samym powodujecie złość zarówno wśród kupujących jak i sprzedawców.
Może więc zamiast robić jakieś kretyńskie zmiany, wypadałoby w końcu zmieniać Allegro pod kątem przestrzegania prawa i takiej zwykłej ludzkiej uczciwości?
Poczytaj sobie ten temat
sytuacja bardzo podobna do mojej. Jedna firma próbuje wykończyć drugą. Do tego używa właśnie narzędzi, które udostępniacie (komentarze, dyskusje). Uczciwy sprzedawca traci przez to SS, a Wy po raz kolejny biernie się przyglądacie, mimo, iż jest to kolejny ewidentny przykład przyzwalania przez Allegro na ŁAMANIE PRAWA!!!!!!!!!!!!!!
Do jasnej cholery, aż tak bezkarni się czujecie???????????????
@www_otosek_pl ten komentarz można było usunąć - kupujący zarzuca w nim opóźnioną przesyłkę, chociaż taka nie była. Przed chwilą go usunąłem. Tym bardziej przykro mi, że równocześnie dostałeś tu trzydniowego bana za wyjątkowo nieprzyjemny styl komunikowania się. Mam nadzieję, że w przyszłości powstrzymasz się od wulgaryzmów."
A przy okazji należałoby chyba co najmniej pouczyć owego leniwego konsultanta allegro który niezgodnie z waszym regulaminem spuścił po brzytwie sprzedającego zamiast mu pomóc. Prawda?
@msniezek znów chciałabym Cię prosić o pomoc z komentarzem. Konsultant jak zwykle odpowiada formułką, która ma niewiele wspólnego z z rzeczywistością.
Czy mógłbyś zerknąć na komentarz klienta pieceofmind.
@Qwin_sklep widzę, że kupujący zgodził się na usunięcie swojej opinii. Warto korzystać z naszych narzędzi, a dopiero gdy to nie przyniesie skutku - zgłaszać nam 🙂
@glenmoranghie mamy rozbudowany system oceny jakości pracy naszych ludzi i jeżeli jest to konieczne, podejmujemy działania naprawcze.
Popieram ! I tu widać jakie emocje może wyzwolić taki klient 🙂 Czarna Lista rządzi !
Pewnie są takie statystyki, ale nie publikowane ( w sensie że na bank pracownicy Allegro weryfikując Kupującego i Sprzedawcę maja wgląd w historię transakcji)
To miałoby sens.
Z tego co widze, nie bez powodu. Czarna lista to nasza jedyna linia obrony przed klientami takimi jak ty 😉
Co nie zmienia faktu, że jest łamaniem prawa. Wyżej opisałem przykład działania sprzedawcy. I co ? chcesz mi powiedziec, że po konstruktymnym ocenieniu jego działalności mam posypac głowe popiołem i zgodzic sie na umieszczenie mnie na CL ? Jeżeli w ogóle taki twór jak CL miałby normalnie funkcjonowac, powinien takli wpis być akceptowany przez allegro, a tymczasem allegro umywa ręce i odsyła do sądów, prokuratury itd.