anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot bez oryginalnego opakowania

MAMY ROZWIĄZANIE!
mary-bzz
#9 Pomysłodawca#

Cześć, kupiłam głośniki, ale po ich wypróbowaniu stwierdziłam, że nie spełniają moich oczekiwań. Chciałabym je zwrócić, ale posiadam tylko zewnętrzne oryginalne pudło, natomiast brakuje folijek i jednej części styropianu, w które były opakowane (wyrzuciłam, bo byłam pewna, że zatrzymam produkt). Cześć okablowania jest w oryginalnych opakowaniach. Czy nadal mogę zwrócić produkt, czy sprzedający mi tego nie przyjmie?

oznacz moderatorów
66 ODPOWIEDZI 66
Kasiulki2
#17 Koryfeusz#

@mr_oma 

Po co więc osobne oznaczenie stanu produktu "Po zwrocie", skoro produkt jest nowy, a tylko opakowanie - nie stanowiące części umowy - nowe nie jest?

oznacz moderatorów
_Likos_
#20 Guru#

@Kasiulki2 @mr_oma @xyz96  dla mnie sprawa jest jasna. Klient może sprawdzic towar tak jak zrobiłby to w sklepie stacjonarnym.

W sklepie stacjonarnym klient moze posłuchac rozpakowanych głośników wiec dopuszczalne jest porozrywanie torebek w celu podłączenia glośników.

W sklepie stacjonarnym przed zakupem klient NIE MOŻE wyrzucac części opakowań ( np styropianu) . Wiec moim zdaniem podstawa prawna do obniżenia ceny jest.

Oczywiście to kwestia podejścia sprzedawcy bo nie oszukujmy sie że sprzedawca jesli dostanie towar bez śladów użytkowania to bedzie od razu robil nie wiadomo jaki problem z powodu kawałka styropianu. W tym momencie zdecydowana większość sprzedających chocby ze względu na dużą konkurencje działa bardzo prokliencko.

Nie wiem po co dywagacje skoro kwestia jest jasna.

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@_Likos_ To teraz udowodnij, że w żadnym sklepie stacjonarnym klient nie może wyrzucić kawała styropianu 😄 Ja wiem, że może i już Twoja teoria legła w gruzach, skoro już chcesz i masz czas zajmować się takimi głupotami.

oznacz moderatorów
_Likos_
#20 Guru#

@xyz96  to że nie może jest powszechnie wiadome. Jeśli Ty twierdzisz że może to Ty musisz tutaj cokolwiek udowodnić . Nie ja

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@_Likos_ Jednak masz czas na głupoty. Powszechnie to wiesz co może być wiadome? Udowodnij, że w żadnym sklepie nie można wyrzucić kawałka styropianu, skoro tak twierdzisz. Ja już ci udowadniam, w sklepie obok mnie można 😄 Nikomu tam nie przyszło do głowy strzelać do mnie za obłamanie kawałka styropianu przy rozpakowaniu towaru do sprawdzenia przed zakupem. Takie rzeczy tylko na Allegro.

A jeśli jeszcze masz wątpliwości, to przyjedź do mnie, pokażę Ci ten sklep i pracownika, który to potwierdzi 🙂

oznacz moderatorów
terazauto
#13 Ambasador#

@xyz96 - ale w sklepie stacjonarnym nie ma możliwości zwrotu towaru, więc argument chybiony.

nie pisz proszę że sieci dają taką możliwość, bo to wiem. Ale nawet oderwanie cenówki z ubrania sprawi, że nie masz możliwości skutecznego zwrotu. Comprende ?

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@terazauto Ale jaki sklep stacjonarny i jaki zwrot? Przecież to nie ja tu powołuje się na sklepy stacjonarne, chyba że w odpowiedziach na tego rodzaju głupoty. I nie bądź taki bohater, pisz do mnie po polsku do końca.

oznacz moderatorów
cookie000
#15 Entuzjasta#

@xyz96 

Dyskusja o sklepie stacjonarnym ma uzasadnienie, bo ma to znaczenie w kontekście o użytkowaniu wykraczającym poza takie, jakie ma się możliwość w stacjonarnym właśnie.

Sklep stacjonarny może sobie przyjmować zwroty wszystkiego, nawet tego czego nie musi wg przepisów.

Dlaczego unikasz odpowiedzi na pytanie terazauto o otrzymanie produktu bez opakowania ?

Opakowanie może być zasadne, zwłaszcza w przypadku prezentu. Kupuję towar, okazuje się po zwrocie, bez opakowania. I co ? Skoro opakowanie nie jest ważne, to wcale sprzedający nie musiał o tym powiadamiać w ofercie. Tak czy nie ?

Czy Twoim zdaniem to sprzedający mają wysyłać komplety w opakowaniu, zapieczętowane (jeśli tak oryginalnie są), a zwroty to już mają zachować dla siebie, albo sprzedać w obniżonej cenie, bo przecież to już towar niekompletny ?

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@cookie000 Czy Ty jeszcze nie rozumiesz, że nie można wymagać oryginalnego opakowania przy zwrocie? Czy Ty nie rozumiesz, że skoro nie można go wymagać, bo tak orzekł sąd, to tym bardziej nie można obniżać zwracanej ceny produktu tylko ze względu na brak oryginalnego opakowania? Ty też chcesz obniżać cenę zwracanego telewizora o 20% tylko dlatego, że brakuje folijki na pilocie i kawałka styropianu?

oznacz moderatorów
cookie000
#15 Entuzjasta#

@xyz96 

Dlaczego odpowiadasz pytaniami na pytania, zamiast wyrazić wprost własne zdanie ?

Ale skoro tak wolisz, to i ja pytaniami odpowiem :]

Czy uważasz, że nie znam tego przepisu, który przewija się w każdej podobnej dyskusji i został przywołany również w tej ?

Czy ten sąd orzekł tak, że wyrok jest obowiązujący w każdym innym przypadku ?

Czy w Polsce obowiązują precedensy w wyrokach sądowych ?

Czy jak sprzedałem limitowany słoik z promocji sprzed wielu lat, a był w specjalnym opakowaniu kartonowym, to też zwrot słoika bez kartonu byłby słuszny ?

Czy wiesz o tym, że są rodzaje przedmiotów (zwłaszcza zupełnie niedostępnych), które ujawnione na rynku w stanie niewyjmowanym z kartonu potrafią przez to osiągać gigantyczne ceny , dlatego że są w tym oryginalnym kartonie i folii ? I że są firmy specjalizujące się w gradingu takich przedmiotów i opakowań ?

Czy czasem nie napisałeś tutaj kiedyś, że telewizora na allegro byś nie kupił, bo może być otwierany albo po zwrocie ?

Edit: niedawno sprzedałem joypad w stanie jak nowy (a miał ze 20 lat). Kupujący zapytał przed zakupem czy w środku jest oryginalna folia, w której pakuje się go. Folijka nieważna ?

 

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@cookie000 Zgodnie z prawem przy zwrocie nie można wymagać oryginalnego opakowania. Tutaj nie ma co bić piany, a słoikami i innymi ekstremalnymi przykładami nie mam ochoty się zajmować. Nie można też potrącać kupującemu zwracanej ceny, o ile wartość rzeczy nie została zmniejszona w wyniku używania jej.

oznacz moderatorów
cookie000
#15 Entuzjasta#

@xyz96 

Przepisy biją się z praktyką. Jest na przykład taki wpis ze świeżego wątku o komentarzach negatywnych, w którym @SanexHurtowBHP pochwalił się swoim negatywem:

"Buty przyszły byle jak zapakowane, w rozwalonym pudełku pozaklejanym taśmą. Jeden but bez papieru w środku. "

Za karton i kulkę papieru. Buty bhp. Pewno - nic nie ujmować, a baty przyjmować na swoje plecy.

oznacz moderatorów
pinsplash
#21 Demiurg#

@xyz96 Jakim prawem? Możesz zacytować przepis/paragraf a nie dowolną interpretację UOKiK?

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@pinsplash Zgodnie z prawem konsumenckim. Sąd konsumencki jest uprawnionym i najbardziej kompetentnym organem, aby zabraniać żądania oryginalnego opakowania i za takie żądania nakładać wysokie kary.

oznacz moderatorów
pinsplash
#21 Demiurg#

@xyz96 Ciagle nie podałeś paragrafu...

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@pinsplash Nie cwaniakuj. To co podaję, jest aż nadto wystarczające. Oczywiście nie dla Ciebie, Twoim zdaniem można żądać oryginalnego opakowania. Tyle tylko, że Twoje zdanie nie ma żadnego znaczenia.

oznacz moderatorów
pinsplash
#21 Demiurg#

@xyz96 Ciagle nie podałeś paragrafu..

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@pinsplash Ciągle cwaniakujesz. Wydaje Ci się, że jesteś taki bystry?

Odmowa przyjęcia reklamacji przez sprzedawcę z powodu braku oryginalnego opakowania nie ma żadnego oparcia w obowiązujących przepisach prawa. Poza nielicznymi kategoriami towarów, stosowanie tego typu klauzul w regulaminach sklepów jest niedozwolone.
 

Oznacza to, że trzymane przez nas latami pudełka po produktach elektronicznych można wyrzucić do śmieci. Często wymagany od nas – szczególnie w przypadku sprzedaży wysyłkowej – obowiązek bezpiecznego zapakowania towaru nie oznacza bowiem wykorzystania do tego celu oryginalnego pudełka. Tego typu zapisy stosowane przez przedsiębiorców mają na celu zniechęcenie poszkodowanego klienta do dochodzenia swoich praw. Należy również zaznaczyć, iż zostały one wpisane do katalogu klauzul niedozwolonych prowadzonego przez Urząd Konkurencji i Konsumentów.

https://serwisy.gazetaprawna.pl/poradnik-konsumenta/artykuly/831623,reklamacja-towaru-bez-opakowania...

Trzeba Ci jeszcze napisać, że to samo dotyczy zwrotów?

 

oznacz moderatorów
terazauto
#13 Ambasador#

@xyz96 - odpowiem w Twoim stylu: "nie będziesz mi mówić jak mam do kogo pisać".

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@terazauto Bez przesady. Jak pisać i co pisać w temacie wątku nie mogę Ci dyktować, ale do mnie pisz po polsku. Tobie się wydaje, że gdy użyjesz obcego słowa, Twój post zabrzmi mądrzej? Mylisz się.

oznacz moderatorów