Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Produkt kupiony od osoby prywatnej. Zgodziła się na zwrot. Wysłałam zwrot z dostępnej opcji za 0zl InPostem. Po czym po powrocie z paczkomatu przeczytałam wiadomość żeby nie wysyłać InPostem bo sprzedający paczki nie odbierze ponieważ nie jest firmą (paczka do niego nie dojdzie?) i mam wysłać zwrot na swój koszt pocztą. Czy ktoś może mi wytłumaczy dlaczego zwrot miałaby nie zostać odebrany przez sprzedającego w tej sytuacji? Są ku temu prawne podstawy?
@kfiacia a od kogo tę wiadomość dostałaś od allegro czy inpost. Jeżeli to był zakup smart to taki zwrot powinien dotrzeć do sprzedawcy nawet jak to osoba prywatna
Tak mi napisał sprzedawca w dyskusji.
Nie był to zakup smart bo kwota była niższa niż 40zł.
A InPost informuje, że paczka jest już gotowa do odbioru.
kfiacia coś chaotycznie piszesz .Zgoda na zwrot , odpowiedź w dyskusji ,,bo sprzedający paczki nie odbierze ,, skąd ta dyskusja ? W końcu to zwrot czy rekalmacja . Wyłóż kawę na ławę bo nie kumam .
Jest to grubsza sprawa.
Zakupiłam sprzęt, po odebraniu okazuje się, że nie ma w nim wszystkich śrubek, które trzymają obudowę z tyłu. Więc piszę do sprzedawcy, że brakuje części z pytaniem co może w tej sprawie zrobić.
Odpowiedź sprzedającego: ,,tak już jest od nowości w tych klawiaturkach, mam ich kilka sztuk i w każdej jest tak samo. To jednak nie ma wpływu na produkt proszę się nie przejmować :)"
Ja odpowiadam, że należałoby to ująć w opisie albo chociaż dać zdjęcie na którym jest to widoczne.
Na co sprzedający: ,,Śrubki nie są potrzebne i nie jest to wada towaru. Tak je wysyła producent więc co ja poradzę. Może Pani zwrócić"
Niewiele myśląc kliknęłam opcję zwrot, i wybrałam InPost, poszłam nadać paczkę, wracam a tam wiadomość : ,,Widzę że chce Pani jednak zwrocić klawiaturkę, wprawdzie zwrot nie przysługuje ale mogę zrobić wyjątek 🙂 proszę jednak nie korzystać ze zwrotu InPost bo paczka nie dojdzie do mnie, jako osoba prywatna nie mogę przyjmować zwrotow w ten sposob więc trzeba wysłać pocztą. İ nie zwracam kosztow przesyłki bo te zostały przeze mnie poniesione. Tak jak Pani napisałam, śrubki są w porządku, tak jest w tych klawiaturkach i nie jest to wada towaru i absolutnie nie ma mowy o przedostawaniu się kurzu czy pyłu 😄 więcej się go przedostaje przez klawisze 😉 no ale skoro się zgodziłam to proszę odesłać, jest dużo chętnych na te klawiaturki bo cena jest bardzo atrakcyjna, nawet bez śrubek :P"
@kfiacia Sprzedawca wypisuje Ci bzdury. To jest reklamacja ze względu na niezgodność z opisem lub wady, a nie żaden zwrot i on nie ma tu nic do gadania. Zwrotów bez przyczyny przyjmować nie musi, ale reklamację MUSI przyjąć i nie ma prawa Ci dyktować, jak masz to odesłać. Masz dowód odesłania w ramach reklamacji, tego się trzymaj w Dyskusji i proś tam o pomoc Allegro.
Widać, że kombinuje i próbuje Ci utrudnić odesłanie towaru informując niezgodnie z prawem, że nie zwraca kosztów wysyłki. Przy zasadnej reklamacji MUSI zwrócić koszty wysyłki w obie strony lub na swój koszt wymienić towar.
Dziękuję za odpowiedź.
W takim razie otwieram spór i mam nadzieję, że uda się tą sprawę rozwiązać.
Pozdrawiam
Pewnie paczka trafiła do paczkomatu w którym sprzedawca ja nadał. Musi pójść i ja odebrać
@kfiacia Co to był za zwrot? Bez podania przyczyny, czy z powodu wad lub niezgodności z opisem? Jeśli z powodu wad, ma obowiązek go przyjąć. Jeśli bez podania przyczyny, a zgodził się, też ma obowiązek go przyjąć. Ty nie masz obowiązku odsyłać odpłatnie, może to zrobić za darmo paczkomatem. Zachowaj korespondencję, w której sprzedawca zgadza się na zwrot bez przyczyny i dołącz ją do Dyskusji. Poproś tam o pomoc pracownika Allegro.