anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot (reklamacja) towaru na podstawie art. 43 d ustawy o konsumentach

groszek711
#1 Nowicjusz#

Witam,

dostałam uszkodzony przedmiot.

Przesyłka została przeze mnie odebrana i nie otworzona przy kurierze (zostawił ją jak nikogo nie było w domu przy garażu).

Po otworzeniu okazało się, że przedmiot jest uszkodzony. Poinformowałam o tym sprzedawcę. Odpisał, że przedmiot był wysłany nieuszkodzony i mam zgłosić reklamację u firmy kurierskiej. Zgłosiłam reklamację mimo, że opakowanie jest całe, nie ma na nim żadnych uszkodzeń.

W międzyczasie zadzwoniłam do rzecznika praw konsumenta. Poinformował mnie, że mogę zażądać wymiany towaru lub naprawy ponieważ dostarczony przedmiot był niezgodny z umową. W moim przypadku nie da się towaru naprawić, trzeba go wymienić. Poza tym to, że otworzyłam przesyłkę nie przy kurierze nie ma znaczenia oraz ja nie jestem stroną pomiędzy przewoźnikiem a sprzedawcą i nie muszę składać reklamacji u przewoźnika.

Poinformowałam sprzedawcę o tym, że reklamuje towar na podstawie art. 43 d ustawy o prawach konsumentach - niezgodności z umową. Sprzedawca stwierdził, że dostanę rekompensatę od firmy przewozowej (prawdopodobnie nie zamierza wymienić przedmiotu).

Nie zależy mi na rekompensacie, chcę mieć nieuszkodzony przedmiot.

Jak wyegzekwować wymianę od sprzedawcy?

oznacz moderatorów
3 ODPOWIEDZI 3

Client:44052296
#21 Demiurg#

@groszek711 trzeba było stworzyć protokół szkody i przekazać go sprzedawcy aby on składał reklamacje u przewoźnika.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@groszek711 Wprowadza Cie w błąd sprzedający, dobrze do reklamacji spisać protokół szkody z przewoźnikiem (wg prawa nie jest on niezbędny) masz na to 7dni, następnie jak spiszesz protokół szkody, a możesz teraz od razu otworzyć dyskusję, masz pomoc Allegro: https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa

oznacz moderatorów

groszek711
#1 Nowicjusz#

Dziękuję za wiadomość.

Mam sporządzony protokół szkody u przewoźnika, mam zgłoszoną reklamację u przewoźnika, prowadzę już też dyskusję ze sprzedawcą, i sprzedawca w tej dyskusji mi piszę, że mam czekać na odszkodowanie od przewoźnika.

Włączyłam już wcześniej Allegro do tej dyskusji, pracownik obsługi Allegro odpisał mi, że mam zgłosić reklamację do przewoźnika.

A wydaje mi się, że mam prawo do zwrotu uszkodzonego towaru, niezależnie od decyzji przewoźnika (szczególnie, że mi nie zależy na rekompensacie przewoźnika, tylko na nieuszkodzonym towarze).

oznacz moderatorów