Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam. Chciałbym zapytać, czy mogę dokonać zwrotu laptopa, który został otwarty i aktywowany? Problem tkwi w tym, ze laptop strasznie się zawiesza, nawet przy przeglądaniu stron internetowych. Nie minęło jeszcze 14 dni, a sprzedający mówi, ze nie przyjmie zwrotu, ani nie wymieni wadliwego sprzętu, tylko chce, żebym samemu na odległość przeinstalował system.
Składaj reklamację z tytułu rękojmi, sprzedający ma 14 dni na rozpatrzenie i musi naprawić problem albo zwrócić ci środki. Spójrz w zakładkę zwroty, jakie są warunki, ale przy zakupie konsumenckim przysługuje takie prawo.
Chodzi o to, ze laptop był wzięty na firmę, jednak nie do niej, tylko do użytku prywatnego.
Patrzyłem na warunki zwrotu i teoretycznie on mi przysługuje, jednak firma sprzedająca mówi, ze wraz z uruchomieniem Maca ruszyła gwarancja i nie przyjmą mi zwrotu. Co zrobić w takiej sytuacji? Gdybym nie zaczął korzystać z komputera nie dowiedziałbym się, ze taki problem istnieje.
Jeżeli nie jest zgodny z opisem masz prawo do reklamacji i tyle, a firma może sobie mówić co chce. Zacznij od otwarcia dyskusji i tam opisz problemy i zażądaj wymiany albo naprawy: https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa
A czy przy wysyłce do reklamacji mogę adnotowac, że chcę wymiany na nowy, bądź zwrotu kosztów, ponieważ nie chcę naprawianego sprzętu mającego niecałe 2 tygodnie?
Możesz, ale pamiętajże wg prawa sprzedający może naprawić za pierwszym razem.😐
Przedsiębiorcy na równi z konsumentami mają prawo składania reklamacji w ramach rękojmi z powodu wad fizycznych i prawnych w terminie 2 lat od wydania towaru. Jeśli stwierdzą wadę produktu, mają prawo domagać się naprawy, obniżenia ceny, wymiany towaru na nowy albo odstąpienia od umowy.
"Przedsiębiorcy na równi z konsumentami mają prawo składania reklamacji w ramach rękojmi"
O ile sprzedawca jej nie wyłączył dla przedsiębiorców, do czego ma prawo.
@Florobambino
Możesz, ale przy pierwszej reklamacji z tytułu rękojmi sprzedawca może zmienić to żądanie.
Poza tym odstąpienie od umowy przysługuje tylko przy wadzie istotnej (rzecz nie nadaje się do celu jakiemu służy).
Co do braku chęci resetu urządzenia - i tak powinieneś takowy zrobić przed odesłaniem (rodo i te sprawy czyli hasła, prywatne dane itd.). Poza tym, jeśli po resecie urządzenia, który pewnie sklep wykona na starcie, nie stwierdzi on spowolnień w pracy, to reklamację może odrzucić jako bezzasadną.
@Florobambino
Chodzi o to, ze laptop był wzięty na firmę, jednak nie do niej, tylko do użytku prywatnego.
Oczywiście zdajesz sobie sprawę, że składając takie oświadczenia - sprzedawca ma Cię "na widelcu" ?
Patrzyłem na warunki zwrotu i teoretycznie on mi przysługuje
Albo przysługuje prawo do złożenia oświadczenia o odstąpieniu z Art. 27 UoPK, albo nie.
Prawo nie może przysługiwać tylko teoretycznie.
wraz z uruchomieniem Maca ruszyła gwarancja i nie przyjmą mi zwrotu
Jeżeli przysługuje Ci prawo do odstąpienia od Umowy - to sprzedawca nie może uzależniać przyjęcia oświadczenia od aktywowania (lub nie) komputera.
W takim przypadku jednak może potrącić Ci kwotę zmniejszenia wartości rzeczy spowodowaną ów aktywacją (zobacz ile kosztują używane komputery w podobnej konfiguracji i zorientuj się jaki przysługiwałby Ci (realnie) zwrot środków).
nie dowiedziałbym się, ze taki problem istnieje
Jeżeli jest podejrzenie istnienia wady - to rozsądnym rozwiązaniem jest złożenie reklamacji z tytułu rękojmi (o ile nie została wyłączona dla przedsiębiorcy, którego wskazałeś jako Nabywcę na fakturze). Najmniej rozsądnym jest składanie konsumenckiego oświadczenia o odstąpieniu w sytuacji gdy przedmiot jest wadliwy (sprzedawca może ograniczyć kwotę zwrotu do aktualnej wartości (w tym przypadku "sprawnej inaczej", używanej) rzeczy .
Pozostaje Ci jeszcze serwis oferowany przez Gwaranta.
Dzień dobry A3dam - mam do Ciebie pytanie, zupełnie na inny temat i w innym wątku, może orientujesz się w temacie:
A3dam - dziękuję raz jeszcze. Pozdrawiam i życzę miłej nocy.
@Florobambino Cześć. Jeśli urządzenie nie jest zgodne z opisem i nie spełnia swojej funkcji, to możesz złożyć reklamację. Jeśli potrzebujesz pomocy pracownika Allegro, otwórz Dyskusję: https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa