Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Jestem w trakcie dyskusji w sprawie zwrotu słuchawek dousznych.
Sprzedający twierdzi, że nie mogę ich zwrócić na podstawie zapisu w ww. ustawie : ,,Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa
lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:5) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym
opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na
ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało
otwarte po dostarczeniu;"
W odpowiedzi na to odniosłem się do ,,Najpóźniej w chwili wyrażenia przez konsumenta woli związania się
umową na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa przedsiębiorca ma obowiązek
poinformować konsumenta w sposób jasny i zrozumiały o: braku prawa odstąpienia od umowy na podstawie art. 38 lub okolicznościach, w
których konsument traci prawo odstąpienia od umowy; "
Uważam, że nie zostałem poinformowany, iż te słuchawki są artykułem higienicznym, którego nie można zwrócić w związku z zacytowanym przez sprzedającego fragmentem. Nie dostałem żadnych podstaw, ani wskazań, żeby tak sądzić, przed ich rozpakowaniem. Aktualnie uważam, że ja mam rację i chciałbym żeby tak pozostało, jednak po prostu liczę na dojście do tego kto ma rację tak naprawdę, więc argumenty z obu stron są bardzo mile widziane.
Akurat w wielu sklepach z bielizną jak zamawiasz majtki wysyłkowo to możesz je zwrócić...
Do wszystkich dyskutantów: Obejrzałem sobie w międzyczasie oferty słuchawek dousznych i nigdzie nie znalazłem informacji że są przedmiotem z grupy higieniczne. Wszędzie jest dopuszczalny 14 dniowy zwrot, nigdzie nie znalazłem informacji że otwierać i przymierzać nie wolno. Więc jest to standart na Allegro że słuchawki się przymierza i oddaje.
Natomiast stawianie dodatkowych wymagań nie umieszczonych w opisie, już po zrealizowaniu zakupu jest typowym przekroczeniem uprawnień sprzedawcy po to aby się wykpić od prawa zwrotu.
A może w opisie tej konkretnej aukcji był zakaz zwrotu? Jeśli tak to oferta była nieregulaminowa i sprzedawca i tak powinien zwrócić pieniądze.
br. pewnie masz rację, ale nie chciałbym w sklepie usłyszeć, że przed chwilą ktoś przymierzał🤧
@DECO-MASTER Pewnie że nie, ja też nie chciałbym. Również sprzedawcy nie chwalą się tym przymierzaniem na ogół.
W sklepach są przedmioty wystawowe, do oglądania, macania, przymierzania. Na Allegro pozostaje ryzyko, loteria.
Problem jest w tym ze w opisie aukcji nie możesz napisać ze towar jest higieniczny i nie podlega zwrotowi.
@Client:72726722 Daj takiemu sprzedawcy negatywa i ze złości obniż gwiazdki do minimum. Miej tez na uwadze, że z takim podejściem wszystko co kupujesz mogło być już wkładane przez innych użytkowników w różne otwory swojego ciała.
@TATLOK jeszcze gdyby mi po prostu napisali, że nie mogę zwrócic to spoko, ale kiedy przyjmuja towar i każą mi płacić za kuriera żeby to odebrał to już nie w porzadku
Client:72726722 No chwila... Pisałeś, że nie możesz zwrócić (na początku).
Coś przegapiłem?
@DECO-MASTER @Odesłałem produkt przez zwroty allegro drugiego dnia od przyjścia towaru i każą mi go odebrać spowrotem na mój koszt. Jeśli się nie wyrazilem jasno to przepraszam. Pisząc, że nie mogę zwrócić miałem na myśli, że blokują ten zwrot.
Client:72726722 Jeśli było jak piszesz z tym zwrotem, to już czysta złośliwość sprzedawcy.
Ja bym się nie przejmował.
To przyjmują zwroty czy nie? W pierwszym poście napisałeś że nie możesz zwrócić, teraz że możesz ale musisz opłacić kuriera. Nie zgadzałeś się że nie można zwrócić a teraz że tak w ogóle to spoko jak nie ma zwrotu.
@Nad_Pilica odesłałem ale każą mi spowrotem wziąć produkt na mój koszt, dokładniej się rozpisałem w odpowiedzi do uzytkownika deco master. Jeśli masz jeszcze jakies pytania do przebiegu ,,zwrotu" to mów, bo rzeczywiście trochę pogmatwałem
TATLOK ostrożnie. Niektórych to kręci 🤣😂😁
@TATLOK rozumiem twoje podejście od strony higieny, jednak mi chodzi o stronę informacyjną. Gdyby sprzedawcy pisali czy produkt podpada pod higieniczne czy nie, to nie trzeba by rachunku sumienia przed zakupem robić. Więc nawet niezależnie od poglądów czy powinni przyjmować czy nie przyjmować takie produkty, powinno się osobno rozpatrzeć czy powinni o tym informować wcześniej, a nie pakować klienta w dodatkowe koszty
@Client:72726722 To jest prosta sprawa.
Jeśli w ofercie, w której dokonałeś zakupu było takie oto poniżej na zdjęciu prezentowane w zakładce zwrotu: ograniczenie prawne, to nie możesz dokonać zwrotu, jeśli go nie było to możesz zwrotu dokonać.
Powiem więcej, jeśli to ograniczenie było zawarte w umowie, to podczas dokonywania zwrotu przez Allegro wyświetlał się duży napis na żółtym tle ponowie informującym o ograniczonym prawie zwrotu.
Czy twoja oferta miała to ograniczenie? to prosto sprawdzić, gdyż podczas zakupu otrzymałeś na maila wszystkie informacje w załączonych plikach pdf.
@TATLOK nie wiem jak było w oryginalnym ogłoszeniu, bo jak klikam produkt w zakupionych rzeczach to pokazuje błąd. Jednak nowa oferta tego samego produktu tego samego sprzedawcy nie ma pokazanej przez ciebie zakładki ,,ograniczenie prawa od odstąpienia"
Client:72726722 niestety ma zakładkę i owe ograniczenia. Sprawdzone.
TATLOK ma tu 100% racji. Przykro.
@DECO-MASTER pokażesz zdjęcie tej zakładki? @TATLOK Nie do końca też wiem o co chodzi z żółtym banerem przy zwrocie. Nie widziałem takiego, a coś takiego brzmi widocznie.
Nie ma racji. Sama informacja o ograniczeniu prawa do zwrotu może być zastosowana niezgodnie z prawem, a wtedy postanowienie umowne nie obowiązuje. Gdyby było tak, że wystarczy w ofercie zamieścić taki zapis, nie można by było zwrócić też czapki, rękawiczek i wielu innych produktów.