anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot słuchawek dousznych, a Ustawa o prawach konsumenta.

MAMY ROZWIĄZANIE!
Client:72726722
#10 Popularyzator#

Jestem w trakcie dyskusji w sprawie zwrotu słuchawek dousznych.

Sprzedający twierdzi, że nie mogę ich zwrócić na podstawie zapisu w ww. ustawie : ,,Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa
lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:5) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym
opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na
ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało
otwarte po dostarczeniu;"

W odpowiedzi na to odniosłem się do ,,Najpóźniej w chwili wyrażenia przez konsumenta woli związania się
umową na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa przedsiębiorca ma obowiązek
poinformować konsumenta w sposób jasny i zrozumiały o: braku prawa odstąpienia od umowy na podstawie art. 38 lub okolicznościach, w
których konsument traci prawo odstąpienia od umowy; "

Uważam, że nie zostałem poinformowany, iż te słuchawki są artykułem higienicznym, którego nie można zwrócić w związku z zacytowanym przez sprzedającego fragmentem. Nie dostałem żadnych podstaw, ani wskazań, żeby tak sądzić, przed ich rozpakowaniem. Aktualnie uważam, że ja mam rację i chciałbym żeby tak pozostało, jednak po prostu liczę na dojście do tego kto ma rację tak naprawdę, więc argumenty z obu stron są bardzo mile widziane.

oznacz moderatorów
183 ODPOWIEDZI 183
la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@Client:72726722 poinformuj proszę Sprzedającego w dyskusji o tym, że czekasz na odpowiedź z UOKiK. 

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów
br.
#21 Demiurg#

@la_nika   Nie  zgadzam się z takim podejściem.  Dostanie odpowiedź  z  UOKiK,  ale  ta informacja będzie dotyczyła następnych transakcji. Prawo nie działa wstecz, już kupił, miał prawo do zwrotu, zwrócił  powinien dostać zwrot kasy i słowo przepraszam za  kłopot.  Klient  nie powinien wyręczać działu prawnego Allegro.

oznacz moderatorów
Client:72726722
#10 Popularyzator#

@br.  Myślę podobnie, ale jeśli jakis pracownik allegro się tak wypowiedział i sprzedawca, to jeśli mnie UOKiK nie poprze, to na drogę cywilnoprawną  o ok 80 zł nie będę szedł, a inaczej tego chyba nie rozwiążę (cena słuchawek plus kurier za którego będę musiał zapłacić żeby towar odebrać od sprzedawcy)

oznacz moderatorów
br.
#21 Demiurg#

@Client:72726722  Masz czas  do 180 dni  od zakupu  czyli około 6 miesięcy. Musisz się uodpornić na straszenie.  Sprzedający zawsze straszą w takich sytuacjach, to walka psychologiczna. Równie dobrze możesz ty go postraszyć odsetkami za przetrzymywanie twoich pieniędzy, ale szkoda pisania  takich bzdur bo odsetki od  kwoty  około 50 zł  to kilka groszy.

Będzie cię jeszcze straszył sądem za komentarz, wpisze cię na czarną listę itp. To normalne zachowanie, liczy na to że się przestraszysz i odpuścisz.

oznacz moderatorów
Client:72726722
#10 Popularyzator#

@msniezek  @la_nika @br.  @sophie-bunny  @DECO-MASTER @TATLOK   odpowiedź od uokiku

 

UOKIK.PNG

Szanowny Panie,

 

w mojej ocenie, w Pana sprawie nie znajdzie zastosowania art. 38 pkt 5) ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2020 r., poz. 287), albowiem z całą pewnością słuchawki można zdezynfekować, by następnie znów - bez uszczerbku dla słuchawek - mogły one zostać wprowadzone przez sprzedawcę do obrotu.

 

Zatem, o ile w ustawowym terminie odstąpił Pan od umowy sprzedaży zawartej na odległość, to Pana oświadczenie było prawnie doniosłe i sprzedawca winien dokonać Panu zwrotu pieniędzy za zakupione przez Pana słuchawki.

 

Proponuję, aby wysłał Pan sprzedawcy pisemne, ostateczne wezwanie do zapłaty, w którym wyznaczy Pan przedsiębiorcy ostateczny termin na dokonanie zwrotu gotówki, wskaże Pan, w jaki sposób sprzedawca winien zwrotu dokonać (np.; na Pana numer rachunku bankowego), jak i zawrzeć rygor, iż w braku uczynienia zadość Pana wezwaniu wystąpi Pan przeciwko sprzedawcy na drogę postępowania sądowego, co narazi przedsiębiorcę na koszty z nim związane, w tym koszty Pana ewentualnego zastępstwa procesowego.

 

 

Gdyby powyższe nie przyniosło oczekiwanego przez Pana rezultatu, wówczas zachęcam Pana do skorzystania z pomocy powiatowego lub miejskiego rzecznika konsumentów, który będzie mógł wystąpić względem sprzedawcy z pisemną interwencją, co może doprowadzić do polubownego rozwiązania opisanej przez Pana sprawy.

Rzecznicy konsumentów działają w powiatach i miastach na prawach powiatu. Zgodnie z art. 42 ust. 1 ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (tj. Dz.U. z 2020, poz. 1076 z późn. zm.) do zadań rzeczników należy m.in.:

  1. zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego (np. poprzez odpowiedzi na listy, e-maile, telefony, rozmowy podczas indywidualnych wizyt),
  2. udzielanie informacji prawnej w zakresie ochrony prawa konsumentów,
  3.  występowanie z interwencjami do przedsiębiorców (głównie sprzedawców, usługodawców, dostawców mediów) w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów

Dane teleadresowe dostępne są na stronie internetowej https://www.uokik.gov.pl/rzecznicy.php oraz https://www.uokik.gov.pl/pomoc.php

oznacz moderatorów
Client:72726722
#10 Popularyzator#

czy w związku z takim stanowiskiem UOKIK-u  Allegro może zainterweniować w moją dyskusję i przekazać stanowisko sprzedającemu? Bo po tym jak mi sprzedawca odpisywał to czuję się już przez niego troszkę lekceważony.

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@Client:72726722 Skopiuj i wklej tekst, bo obrazek jest ukryty, widzisz go tylko Ty.

oznacz moderatorów
Client:72726722
#10 Popularyzator#

już widać?

oznacz moderatorów
Client:72726722
#10 Popularyzator#

Szanowny Panie,

 

w mojej ocenie, w Pana sprawie nie znajdzie zastosowania art. 38 pkt 5) ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2020 r., poz. 287), albowiem z całą pewnością słuchawki można zdezynfekować, by następnie znów - bez uszczerbku dla słuchawek - mogły one zostać wprowadzone przez sprzedawcę do obrotu.

 

Zatem, o ile w ustawowym terminie odstąpił Pan od umowy sprzedaży zawartej na odległość, to Pana oświadczenie było prawnie doniosłe i sprzedawca winien dokonać Panu zwrotu pieniędzy za zakupione przez Pana słuchawki.

 

Proponuję, aby wysłał Pan sprzedawcy pisemne, ostateczne wezwanie do zapłaty, w którym wyznaczy Pan przedsiębiorcy ostateczny termin na dokonanie zwrotu gotówki, wskaże Pan, w jaki sposób sprzedawca winien zwrotu dokonać (np.; na Pana numer rachunku bankowego), jak i zawrzeć rygor, iż w braku uczynienia zadość Pana wezwaniu wystąpi Pan przeciwko sprzedawcy na drogę postępowania sądowego, co narazi przedsiębiorcę na koszty z nim związane, w tym koszty Pana ewentualnego zastępstwa procesowego.

 

 

Gdyby powyższe nie przyniosło oczekiwanego przez Pana rezultatu, wówczas zachęcam Pana do skorzystania z pomocy powiatowego lub miejskiego rzecznika konsumentów, który będzie mógł wystąpić względem sprzedawcy z pisemną interwencją, co może doprowadzić do polubownego rozwiązania opisanej przez Pana sprawy.

Rzecznicy konsumentów działają w powiatach i miastach na prawach powiatu. Zgodnie z art. 42 ust. 1 ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (tj. Dz.U. z 2020, poz. 1076 z późn. zm.) do zadań rzeczników należy m.in.:

  1. zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego (np. poprzez odpowiedzi na listy, e-maile, telefony, rozmowy podczas indywidualnych wizyt),
  2. udzielanie informacji prawnej w zakresie ochrony prawa konsumentów,
  3.  występowanie z interwencjami do przedsiębiorców (głównie sprzedawców, usługodawców, dostawców mediów) w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów

Dane teleadresowe dostępne są na stronie internetowej https://www.uokik.gov.pl/rzecznicy.php oraz https://www.uokik.gov.pl/pomoc.php

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

Nic nie widać, skopiuj odpowiedź i wklej.

oznacz moderatorów
Client:72726722
#10 Popularyzator#

@msniezek 

cytat z maila od uokiku

Szanowny Panie, 
w mojej ocenie, w Pana sprawie nie znajdzie zastosowania art. 38 pkt 5) ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2020 r., poz. 287), albowiem z całą pewnością słuchawki można zdezynfekować, by następnie znów - bez uszczerbku dla słuchawek - mogły one zostać wprowadzone przez sprzedawcę do obrotu. 
Zatem, o ile w ustawowym terminie odstąpił Pan od umowy sprzedaży zawartej na odległość, to Pana oświadczenie było prawnie doniosłe i sprzedawca winien dokonać Panu zwrotu pieniędzy za zakupione przez Pana słuchawki.
 
 
oznacz moderatorów
Client:72726722
#10 Popularyzator#

@xyz96  teraz już musi być widoczne

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@Client:72726722 To było do przewidzenia, rację mieli wszyscy ci, którzy twierdzili, że masz prawo do zwrotu. To są słuchawki, elektronika użytkowa, a nie żaden towar z grupy "higienicznych". Ten zapis w aukcji o ograniczeniu do zwrotu po otwarciu opakowania w tym przypadku nie jest wiążący, możesz towar zwrócić.

oznacz moderatorów
br.
#21 Demiurg#

@xyz96 , @Client:72726722  Tiaa..  tylko że znowu tu się odbywają jakieś czary mary,  przez moment widziałem wpis z niewidocznym obrazkiem i nagle wpis zniknął.

Ten komunikat jest bardzo nie na rękę wielu osobom.  A twórcę wątku Allegro powinno zatrudnić w charakterze eksperta. Bo to nie kupujący powinien wyjaśniać takie wątpliwości.  O ile tu były jakieś wątpliwości.

oznacz moderatorów
Knowhere
#21 Demiurg#

"To są słuchawki, elektronika użytkowa, a nie żaden towar z grupy "higienicznych". Ten zapis w aukcji o ograniczeniu do zwrotu po otwarciu opakowania w tym przypadku nie jest wiążący, możesz towar zwrócić." - a chciałabyś używać np. elektronicznego termometru dousznego po zwrocie, bo komuś do dziurki w uchu nie pasował? W końcu taki termometr to też elektronika użytkowa, co nie😁

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów
aleschiza
#7 Wielbiciel#

A czemu chłop się nie podpisał z imienia nazwiska i tytułu ??? Bo wprowadza w błąd konsumenta,,jest ustalona lista rzeczy higienicznych,, opakowanie rozerwane kto dorobi i za to zapłaci?

oznacz moderatorów
RED
#21 Demiurg#

@xyz96 @Client:72726722 

uokik twierdzi, że po zdezynfekowaniu można taki towar dalej sprzedać

oczywiście nie podaje podstaw prawnych swojego wywodu

i wprowadza w błąd konsumenta, że proces sądowy będzie bezpłatny dla konsumenta jeżeli sprawę w sądzie przegra

pomijam juz fakt że uokik nie jest sądem

 

 

 

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@RED Oczywiście - my sprzedawcy nie akceptujemy stanowiska UOKiK, które działa na naszą niekorzyść. My sprzedawcy nie akceptujemy wyroków sądów, które działają na naszą niekorzyść. Skąd ja to znam? 🙂

https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zaawansowani-sprzedawcy/niezasadna-reklamacja-a-koszty-transportu/...

Dokładnie to samo było w wątku o obowiązku zwrotu wpłaty już po okazaniu dowodu odesłania rzeczy, gdy towar w drodze powrotnej zaginął. Tam też było prezentowane stanowisko UOKIK w oparciu o art. 32 Ustawy konsumenckiej. Ojej, jak sprzedawcy protestowali 🙂

oznacz moderatorów
aleschiza
#7 Wielbiciel#

 .Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (tj. Dz.U. z 2020, poz. 287 z późn. zm.) w przepisie art. 38 wymienia zamknięty katalog sytuacji, w których pomimo dokonania zakupu towaru poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość konsumentowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy w terminie 14 dni.  Ma to zastosowanie do umów, m.in. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

oznacz moderatorów
DECO-MASTER
#15 Entuzjasta#

Zgoda, ale problem jest nie w rozmiarze (wspomniane majtki mogą "pić" 😂), co nie znaczy, że można zwrócić. Zwyczajny pech. Próbój się dogadać ze sprzdawcą. My cię nie uratujemy.

oznacz moderatorów