Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Jestem w trakcie dyskusji w sprawie zwrotu słuchawek dousznych.
Sprzedający twierdzi, że nie mogę ich zwrócić na podstawie zapisu w ww. ustawie : ,,Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa
lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:5) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym
opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na
ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało
otwarte po dostarczeniu;"
W odpowiedzi na to odniosłem się do ,,Najpóźniej w chwili wyrażenia przez konsumenta woli związania się
umową na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa przedsiębiorca ma obowiązek
poinformować konsumenta w sposób jasny i zrozumiały o: braku prawa odstąpienia od umowy na podstawie art. 38 lub okolicznościach, w
których konsument traci prawo odstąpienia od umowy; "
Uważam, że nie zostałem poinformowany, iż te słuchawki są artykułem higienicznym, którego nie można zwrócić w związku z zacytowanym przez sprzedającego fragmentem. Nie dostałem żadnych podstaw, ani wskazań, żeby tak sądzić, przed ich rozpakowaniem. Aktualnie uważam, że ja mam rację i chciałbym żeby tak pozostało, jednak po prostu liczę na dojście do tego kto ma rację tak naprawdę, więc argumenty z obu stron są bardzo mile widziane.
@Client:72726722 poinformuj proszę Sprzedającego w dyskusji o tym, że czekasz na odpowiedź z UOKiK.
@la_nika Nie zgadzam się z takim podejściem. Dostanie odpowiedź z UOKiK, ale ta informacja będzie dotyczyła następnych transakcji. Prawo nie działa wstecz, już kupił, miał prawo do zwrotu, zwrócił powinien dostać zwrot kasy i słowo przepraszam za kłopot. Klient nie powinien wyręczać działu prawnego Allegro.
@br. Myślę podobnie, ale jeśli jakis pracownik allegro się tak wypowiedział i sprzedawca, to jeśli mnie UOKiK nie poprze, to na drogę cywilnoprawną o ok 80 zł nie będę szedł, a inaczej tego chyba nie rozwiążę (cena słuchawek plus kurier za którego będę musiał zapłacić żeby towar odebrać od sprzedawcy)
@Client:72726722 Masz czas do 180 dni od zakupu czyli około 6 miesięcy. Musisz się uodpornić na straszenie. Sprzedający zawsze straszą w takich sytuacjach, to walka psychologiczna. Równie dobrze możesz ty go postraszyć odsetkami za przetrzymywanie twoich pieniędzy, ale szkoda pisania takich bzdur bo odsetki od kwoty około 50 zł to kilka groszy.
Będzie cię jeszcze straszył sądem za komentarz, wpisze cię na czarną listę itp. To normalne zachowanie, liczy na to że się przestraszysz i odpuścisz.
@msniezek @la_nika @br. @sophie-bunny @DECO-MASTER @TATLOK odpowiedź od uokiku
Szanowny Panie,
w mojej ocenie, w Pana sprawie nie znajdzie zastosowania art. 38 pkt 5) ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2020 r., poz. 287), albowiem z całą pewnością słuchawki można zdezynfekować, by następnie znów - bez uszczerbku dla słuchawek - mogły one zostać wprowadzone przez sprzedawcę do obrotu.
Zatem, o ile w ustawowym terminie odstąpił Pan od umowy sprzedaży zawartej na odległość, to Pana oświadczenie było prawnie doniosłe i sprzedawca winien dokonać Panu zwrotu pieniędzy za zakupione przez Pana słuchawki.
Proponuję, aby wysłał Pan sprzedawcy pisemne, ostateczne wezwanie do zapłaty, w którym wyznaczy Pan przedsiębiorcy ostateczny termin na dokonanie zwrotu gotówki, wskaże Pan, w jaki sposób sprzedawca winien zwrotu dokonać (np.; na Pana numer rachunku bankowego), jak i zawrzeć rygor, iż w braku uczynienia zadość Pana wezwaniu wystąpi Pan przeciwko sprzedawcy na drogę postępowania sądowego, co narazi przedsiębiorcę na koszty z nim związane, w tym koszty Pana ewentualnego zastępstwa procesowego.
Gdyby powyższe nie przyniosło oczekiwanego przez Pana rezultatu, wówczas zachęcam Pana do skorzystania z pomocy powiatowego lub miejskiego rzecznika konsumentów, który będzie mógł wystąpić względem sprzedawcy z pisemną interwencją, co może doprowadzić do polubownego rozwiązania opisanej przez Pana sprawy.
Rzecznicy konsumentów działają w powiatach i miastach na prawach powiatu. Zgodnie z art. 42 ust. 1 ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (tj. Dz.U. z 2020, poz. 1076 z późn. zm.) do zadań rzeczników należy m.in.:
Dane teleadresowe dostępne są na stronie internetowej https://www.uokik.gov.pl/rzecznicy.php oraz https://www.uokik.gov.pl/pomoc.php
czy w związku z takim stanowiskiem UOKIK-u Allegro może zainterweniować w moją dyskusję i przekazać stanowisko sprzedającemu? Bo po tym jak mi sprzedawca odpisywał to czuję się już przez niego troszkę lekceważony.
@Client:72726722 Skopiuj i wklej tekst, bo obrazek jest ukryty, widzisz go tylko Ty.
już widać?
Szanowny Panie,
w mojej ocenie, w Pana sprawie nie znajdzie zastosowania art. 38 pkt 5) ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2020 r., poz. 287), albowiem z całą pewnością słuchawki można zdezynfekować, by następnie znów - bez uszczerbku dla słuchawek - mogły one zostać wprowadzone przez sprzedawcę do obrotu.
Zatem, o ile w ustawowym terminie odstąpił Pan od umowy sprzedaży zawartej na odległość, to Pana oświadczenie było prawnie doniosłe i sprzedawca winien dokonać Panu zwrotu pieniędzy za zakupione przez Pana słuchawki.
Proponuję, aby wysłał Pan sprzedawcy pisemne, ostateczne wezwanie do zapłaty, w którym wyznaczy Pan przedsiębiorcy ostateczny termin na dokonanie zwrotu gotówki, wskaże Pan, w jaki sposób sprzedawca winien zwrotu dokonać (np.; na Pana numer rachunku bankowego), jak i zawrzeć rygor, iż w braku uczynienia zadość Pana wezwaniu wystąpi Pan przeciwko sprzedawcy na drogę postępowania sądowego, co narazi przedsiębiorcę na koszty z nim związane, w tym koszty Pana ewentualnego zastępstwa procesowego.
Gdyby powyższe nie przyniosło oczekiwanego przez Pana rezultatu, wówczas zachęcam Pana do skorzystania z pomocy powiatowego lub miejskiego rzecznika konsumentów, który będzie mógł wystąpić względem sprzedawcy z pisemną interwencją, co może doprowadzić do polubownego rozwiązania opisanej przez Pana sprawy.
Rzecznicy konsumentów działają w powiatach i miastach na prawach powiatu. Zgodnie z art. 42 ust. 1 ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (tj. Dz.U. z 2020, poz. 1076 z późn. zm.) do zadań rzeczników należy m.in.:
Dane teleadresowe dostępne są na stronie internetowej https://www.uokik.gov.pl/rzecznicy.php oraz https://www.uokik.gov.pl/pomoc.php
Nic nie widać, skopiuj odpowiedź i wklej.
cytat z maila od uokiku
@xyz96 teraz już musi być widoczne
@Client:72726722 To było do przewidzenia, rację mieli wszyscy ci, którzy twierdzili, że masz prawo do zwrotu. To są słuchawki, elektronika użytkowa, a nie żaden towar z grupy "higienicznych". Ten zapis w aukcji o ograniczeniu do zwrotu po otwarciu opakowania w tym przypadku nie jest wiążący, możesz towar zwrócić.
@xyz96 , @Client:72726722 Tiaa.. tylko że znowu tu się odbywają jakieś czary mary, przez moment widziałem wpis z niewidocznym obrazkiem i nagle wpis zniknął.
Ten komunikat jest bardzo nie na rękę wielu osobom. A twórcę wątku Allegro powinno zatrudnić w charakterze eksperta. Bo to nie kupujący powinien wyjaśniać takie wątpliwości. O ile tu były jakieś wątpliwości.
"To są słuchawki, elektronika użytkowa, a nie żaden towar z grupy "higienicznych". Ten zapis w aukcji o ograniczeniu do zwrotu po otwarciu opakowania w tym przypadku nie jest wiążący, możesz towar zwrócić." - a chciałabyś używać np. elektronicznego termometru dousznego po zwrocie, bo komuś do dziurki w uchu nie pasował? W końcu taki termometr to też elektronika użytkowa, co nie😁
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
A czemu chłop się nie podpisał z imienia nazwiska i tytułu ??? Bo wprowadza w błąd konsumenta,,jest ustalona lista rzeczy higienicznych,, opakowanie rozerwane kto dorobi i za to zapłaci?
uokik twierdzi, że po zdezynfekowaniu można taki towar dalej sprzedać
oczywiście nie podaje podstaw prawnych swojego wywodu
i wprowadza w błąd konsumenta, że proces sądowy będzie bezpłatny dla konsumenta jeżeli sprawę w sądzie przegra
pomijam juz fakt że uokik nie jest sądem
@RED Oczywiście - my sprzedawcy nie akceptujemy stanowiska UOKiK, które działa na naszą niekorzyść. My sprzedawcy nie akceptujemy wyroków sądów, które działają na naszą niekorzyść. Skąd ja to znam? 🙂
Dokładnie to samo było w wątku o obowiązku zwrotu wpłaty już po okazaniu dowodu odesłania rzeczy, gdy towar w drodze powrotnej zaginął. Tam też było prezentowane stanowisko UOKIK w oparciu o art. 32 Ustawy konsumenckiej. Ojej, jak sprzedawcy protestowali 🙂
.Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (tj. Dz.U. z 2020, poz. 287 z późn. zm.) w przepisie art. 38 wymienia zamknięty katalog sytuacji, w których pomimo dokonania zakupu towaru poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość konsumentowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy w terminie 14 dni. Ma to zastosowanie do umów, m.in. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
Zgoda, ale problem jest nie w rozmiarze (wspomniane majtki mogą "pić" 😂), co nie znaczy, że można zwrócić. Zwyczajny pech. Próbój się dogadać ze sprzdawcą. My cię nie uratujemy.