Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Jestem w trakcie dyskusji w sprawie zwrotu słuchawek dousznych.
Sprzedający twierdzi, że nie mogę ich zwrócić na podstawie zapisu w ww. ustawie : ,,Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa
lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:5) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym
opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na
ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało
otwarte po dostarczeniu;"
W odpowiedzi na to odniosłem się do ,,Najpóźniej w chwili wyrażenia przez konsumenta woli związania się
umową na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa przedsiębiorca ma obowiązek
poinformować konsumenta w sposób jasny i zrozumiały o: braku prawa odstąpienia od umowy na podstawie art. 38 lub okolicznościach, w
których konsument traci prawo odstąpienia od umowy; "
Uważam, że nie zostałem poinformowany, iż te słuchawki są artykułem higienicznym, którego nie można zwrócić w związku z zacytowanym przez sprzedającego fragmentem. Nie dostałem żadnych podstaw, ani wskazań, żeby tak sądzić, przed ich rozpakowaniem. Aktualnie uważam, że ja mam rację i chciałbym żeby tak pozostało, jednak po prostu liczę na dojście do tego kto ma rację tak naprawdę, więc argumenty z obu stron są bardzo mile widziane.
Wyraziłem swoją opinię, masz tam napisane ,,moim zdaniem” oraz że ostatecznie takie rzeczy orzeka sąd wiec przestań wbijać szpilki tylko rzeczowo odpowiedz na temat wątku.
Ty wypowiadasz się jakbyś miał absolutną pewność, że nie dotyczy to względów higienicznych (nie mylić z produktem higienicznym) 😉
Majtki służą do utrzymania higieny czy ochrony zdrowia?
Pomyśl co to znaczy higieniczny.
@Nad_Pilica napisał: "Pomyśl co to znaczy higieniczny."
Niech pomyślę:
@GaJoo1 Niektórzy tak już mają i tylko tym tutaj się zajmują😏
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
@sophie-bunny Gdzie opisano taką zasadę? Skąd ta definicja?
DLaczego piszesz te głupoty, przecież wiesz, ze w aukcji nie można napisać nic o higienie przedmiotu.
Wszędzie jest taka informacja, jeśli tylko zainteresujesz się lista tkich przedmiotów,,,, to nie jest polityka sklepów tylko prawo
@Client:72726722 Sprzedawca bredzi, a wraz z nim bredzi niedouczony pracownik Allegro. Słuchawki nie są żadnym produktem higienicznym - nie służą do utrzymywania higieny. To zwykła elektronika użytkowa.
@Client:98572120 co w takim razie powinienem zrobić
Wsadź w uszka i ciesz się muzyką. Wszyscy tutaj starali się bardzo obrazowo wyjaśnić, ale nie chcesz zrozumieć, bo nie i już. Cytując dobitniej Nad_Pilica : Majtki też chcesz przymierzać?
@DECO-MASTER Co Wy wszyscy macie z tymi majtkami? @Client:72726722 nie kupił majtek. Kupił słuchawki i ma prawo je zwrócić.
@DECO-MASTER ale słuchawki się nawet nie trzymają w moich uszach, są nie do użytku dla mnie. Musiałbym je trzymac w uszach rękami
@DECO-MASTER czy myślisz że mogę je zareklamować skoro są nie do użytku dla mnie?
@Client:72726722 chętnie skonsultuję dla Ciebie tą kwestię z działem prawnym, jednak nie widzę tej dyskusji na koncie, z którego piszesz. Czy możesz podać numer oferty, w której dokonałeś zakupu?
@la_nika @@ zamawiałem na innym koncie, gdzie mam allegro smart (należy do innego domownika)
Sprzedawca zdjął ofertę i nie do końca wiem gdzie znaleźć nr zdjętej oferty.
Wstawił jednak bliźniacza ofertę:
10244966526
Nie wiem jednak czy zapisy przy zwrocie w poprzedniej były takie same
@Client:72726722 dziękuję, ale zależy mi też żeby mieć wgląd w Waszą dyskusję, więc możesz albo podać swój login, na którym dokonałeś tego zakupu, albo odszukać numer tej oferty w zakładce Kupione po zalogowaniu się na konto, na którym dokonałeś zakupu.
@la_nika 9810368920 czy ten numer oferty działa, bo nie jestem pewien czy dobry skopiowałem?
Numer zwrotu to
YXOZ/2021
A login to chyba skolt, jeśli by dalej bylby problem ze znalezieniem to sprawdzę login jeszcze raz.
@Client:72726722 dziękuję, już wszystko mam!
Widzę, że w dyskusji została przedstawiona nasza opinia i z pewnością była konsultowana z działem prawnym, w zakładce zwroty danej oferty znalazła się informacja, że prawo do odstąpienia od umowy zostało wyłączone ze względu na higieniczny charakter towaru, na podstawie art. 38 Ustawy o prawach konsumenta, więc jeśli taka informacja została umieszczona w tej konkretnej ofercie to odnosi się do produktu, który jest przedmiotem tej oferty. Jeżeli chodzi o to co konkretnie jest artykułem higienicznym to takie pytanie należałoby skierować do UOKiKu.
@la_nika "co konkretnie jest artykułem higienicznym to takie pytanie należałoby skierować do UOKiKu. "
Bardzo słuszny wniosek, czy już wasz dział prawny skierował takie pytanie? Bo chyba jak na razie to wypowiedział się bezpodstawnie.
@br. Napisałem do UOKiK sam
@la_nika napisałem do UOKiKu na mail
porady@dlakonsumentow.pl
Podany na ich stronie. Dostałem informację, iż otrzymam odpowiedź w ciągu 5 dni. Czy w takim razie sprawa ze sprzedającym może poczekać na odpowiedź? Bo juz groził mi odsetkami za przetrzymywanie bezprawnie ,,moich rzeczy" w magazynie?