Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry
Kupiłem towar za 3000 zł i skorzystałem z darmowej przesyłki jaką oferuje sprzedawca przy zakupie za kwotę min 2900zł.
Zwróciłem towar za 1500 zł.
Teraz sprzedawca naliczył mi koszty jakie się generują przy zakupach za kwotę 1500zł.
Twierdzi że ostatecznie zakupiłem towar za 1500 zł a nie za 3000 zł.
Czy ma rację ?
@megamaruda Tak, jeżeli kupiłeś towar za 3000 zł i zwróciłeś za 1500 zł, to finalnie dokonałeś zakupu za 1500 zł, co jest kwotą zbyt małą, abyś miał wysyłkę gratis oferowaną przez sprzedawcę, dlatego może on doliczyć Ci koszt wysyłki.
Dzień dobry, @megamaruda.
Warunek darmowej wysyłki musi być spełniony w momencie zakupu. Dopełniłeś zobowiązania i darmowa wysyłka Ci się należała. To właśnie z tego powodu Allegro nie nalicza dodatkowych opłat klientom kupującym towary ze Smartem i oddającym część zakupu.
Jeśli sprzedawca będzie się upierać i dążyć do nienależnego uszczuplenia wartości Twojego zwrotu załóż mu dyskusję, a następnie złóż wniosek o rekompensatę z Programu Ochrony Kupujących.
@Client:98572120 oczywiście masz racje - częsciowo.
Klient dopełnił warunków umowy ( kupił za 3000) i należała Mu sie darmowa wysyłka - i taką otrzymał
Potem Klient dokonał odstąpienia od umowy przez co zgodnie z prawem "umowa jest traktowana jakby w ogóle nie ozstała zawarta" - co spowodowało że zawarł umowe na kwote 1500 zł.
Przy tej kwocie zakupu i przy tak zawartej umowie darmowa wysyłka sie nie należała.
W tym momenci myśle dokladnie tak samo jak @xyz96
@megamaruda, skutkiem odstąpienia od umowy jest to, że umowa zostaje uznana za niezawartą. Jeśli więc nie ma umowy, której dotyczyła darmowa dostawa, darmowa dostawa nie przysługuje.
W naszej ocenie sprzedawca może wówczas od kwoty zwrotu potrącić koszt dostawy dla obecnej kwoty zamówienia.
@mr_oma Dokładnie taka sama sytuacja ma miejsce w przypadku Smarta. Na jakiej więc podstawie Allegro wtedy twierdzi, że po odstąpieniu częściowym, gdy finalnie zakup nie przekracza kwoty 40 zł, darmowa dostawa Smart się należy?
Przecież wówczas umowa w pewnej części jest niezawarta, nie było umowy, klient nie spełnia warunków darmowej dostawy Smart.
@xyz96 sprzedajacy może zrobić wiecej niz nakazuja przepisy . Nie może zrobic mniej.
Tak jak w przypadku zwrotów: w jednym sklepie jest to 14 dni w innym 30 a w jeszcze innynm 90 lecz nie może to być mniej niż 14 dni bo tak mówi ustawa.
Podobnie jest w tym przypadku. Sprzedający może ponosic koszty wysyłki oraz darmowego zwrotu lecz nie musi. Właścicielem usługi SMART jest allegro i to allegro zdecydoawało jak bedzie ta usługa wyglądała. Po zwrocie poniżej jesli zakup byłby poniżej 40 zł obciązenie kupującego byłoby dopuszczalen prawem lecz nie jest obligatoryjne.
Zarówno sprzedający jak i kupujacy mogą dobrowolnie korzystać z usługi jaką jest smart jednoczesnie akceptujac jej warunki okreśłone przez allegro.
W przypadku tego wątku sprzedajacy mógłby oddać całą wpłate i pozostawić darmową wysyłke lecz zgodnie z prawem nie musi tego robic
@xyz96, regulamin Smart! gwarantuje klientowi darmową dostawę oraz możliwość darmowego zwrotu - gdy spełni określone warunki.
@mr_oma Regulamin Smart gwarantuje klientowi darmową dostawę od określonej kwoty zakupu. Po częściowym odstąpieniu ten warunek nie jest spełniony, bowiem umowa w tej części jest niezawarta, nie było umowy. Klient nie spełnił warunków, podobnie jak w sytuacji opisanej w tym wątku, gdy czytamy Twoją wypowiedź;
skutkiem odstąpienia od umowy jest to, że umowa zostaje uznana za niezawartą. Jeśli więc nie ma umowy, której dotyczyła darmowa dostawa, darmowa dostawa nie przysługuje.
@xyz96, zgodnie z warunkami Smart!, dostawa pozostaje darmowa, niezależnie od tego, że klient odstąpił od części zamówienia.
@mr_oma Który punkt regulaminu Smart o tym stanowi? Zgodnie z którym punktem regulaminu Smart, kupującemu należy się darmowa dostawa, gdy wartość zakupu nie przekracza 40 zł?
Po częściowym odstąpieniu umowa jest niezawarta, nie było umowy.
Jest punkt (3b), który daje możliwość zwrotu, ale nie ma tam warunkowania na zwrot częściowy skutkujący sumą towarów za mniej niż 40zł.
Generalnie nie było by o czym dyskutować (smart oferuje alllegro), gdyby nie dopłaty do smarta od sprzedających. Czy w takiej sytuacji (np. sprzedaż za 40, zwrot na 30) mogą się upominać o 3/4 dopłaty do smarta ? Nie widzę na to podkładki (tak samo jak utrata prawa do darmowego zwrotu częściowego i całkowitego; j.w.) , chociaż było by to sensowne. No i pozostaje problem sprzedaży drobnicy: suma opłat i dopłat może sprawić, że sprzedający dopłacił do interesu.
@cookie000 cóż smart oferuje allegro i chcąc z niego korzystać należy zaakceptować warunki określone przez allegro.
Oczywiście nie ma (przynajmniej póki co) obowiązku wystawiania ofert ze smart i każdy moze sobie dowolnie w ramach przepisów regulowac koszty wysyłek oraz zwrotów. Lecz czy będzie to bardziej opłacalne ???
Póki co przynajmniej u mnie odsetek osób "dobijających " do smarta jest na tyle niewielki że generalnie opłaca sie smarta trzymac. U mnie dość rzado zdarzają sie częsciowe zwroty albo ktoś zwraca całość albo nie zwraca.
Nalezy też pamiętać że zrobienie zwrotu także od klienta wymaga włożenia jakiegoś wysiłku: przygotowanie paczki, zgłoszenie zwrotu, wydrukowanie etykiety droga do paczkomatu . Ot takie drobiazgi których jest sporo.
Wiec także klientowi nie bardzo opłaca sie zwracać produkt za 5 czy 10 zł który sobie "dobrał" do smarta. Jeśli data przydatności jest długa to duża częśc klientów pozostawia sobie te przedmioty do wykorzystania na potem nawet jesłi od razu ich nie potrzebują
@xyz96, aby skorzystać z darmowej dostawy w ramach usługi Smart! wartość zamówienia musi wynieść minimum 40 zł (dla przesyłek do paczkomatów i punktów odbioru) lub 80 zł (dla przesyłek kurierskich).
Masz również możliwość bezpłatnie zwrócić część zamówienia z przesyłką Allegro Smart!, o czym piszemy m.in. tutaj. Zostało to ujęte także w regulaminie usługi Allegro Smart!
III. Zakres Usługi Allegro Smart!
Allegro zapewnia Nabywcy (...) bezpłatny zwrot Towarów zakupionych w ramach Ofert objętych Usługą (...).
@mr_oma Odpowiadasz wymijająco i nie na temat. Ja nie pytam o zwrot.
Pytanie było takie;
Który punkt regulaminu Smart o tym stanowi? Zgodnie z którym punktem regulaminu Smart, kupującemu należy się darmowa dostawa, gdy wartość zakupu nie przekracza 40 zł?
Po częściowym odstąpieniu umowa jest niezawarta, nie było umowy.