Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
Jako kupujący odstąpiłem od umowy i odesłałem towar przez allegro smart (paczkomat). Otrzymałem telefon od sprzedawcy z zapytaniem, w czym odesłałem paczkę. Opisałem, że była to koperta bombelkowa, po czym zostałem poinformowany, że koperta była pusta i kazał mi złożyć reklamację. Proszę o podpowiedź, procedurę w takim przypadku, czy ja powinienem zgłosić reklamację czy sklep i gdzie, do Allegro czy Inpostu.
Z góry dziękuję za pomoc
Jako nadawca zwrotu za niego odpowiadasz ,a reklamację możesz złożyć w In Poscie lub dać pełnomocnictwo allegro do złożenia reklamacji .Z tego co słyszałem to w In post obie strony mogą składać reklamacje tak nadawca jak i odbiorca.
@Smuti tak się kończy olewactwo , bywa ,że Inpost odnajdzie zgubę , ale jeśli nie znajdą to podeprą się niewłaściwym spsobem pakowania i z rekompensaty nici .
@Smuti
odesłałem towar przez allegro smart
Właściwym miejscem do złożenia reklamacji jest więc Allegro (Allegro SMART! jest metodą dostawy zarządzaną przez Allegro).
Jednak jeżeli sprzedawca odebrał pustą (jak twierdzi) kopertę - to powinien mieć dowody na prawdziwość tej informacji (a jeżeli nie - to również w jego interesie jest złożenie stosownej reklamacji).
@Smuti To nie jest takie proste, bo to Smart i odstąpienie nastąpiło w formularzu i w tym momencie towar jest już własnością sprzedającego, poczytaj warto:
@LEW433
Nie wprowadzaj w błąd cytując fałszywe informacje.
Powielasz informację o wartości plotki nie mającą umocowania w obowiązującym stanie prawnym.
W treści tej plotki Autorka zaprzeczyła sama sobie:
Jeżeli do złożenia reklamacji u przewoźnika sprzedający potrzebuje pełnomocnictwa Allegro - to znaczy, że to Allegro jest umocowane wprost do złożenia takiej reklamacji (a sprzedający nie i potrzebuje pełnomocnictwa strony umocowanej).
Jeżeli więc Allegro miałoby składać reklamację - to robi to we własnym (a nie jak fałszywie wskazuje się: w sprzedawcy) imieniu - ponieważ korzysta z przysługującego mu prawa do reklamacji bez uzyskania ew. pełnomocnictwa od sprzedawcy .
odstąpienie nastąpiło w formularzu i w tym momencie towar jest już własnością sprzedającego
Tak i za jego stan i zwrot do sprzedawcy odpowiada kupujący, a sprzedawca może wstrzymać się do zwrotu środków, aż otrzyma rzecz z powrotem.
Jeżeli sprzedawca miałby dowód na to, że w chwili doręczenia koperta nie zawierała rzeczy która miała być przedmiotem zwrotu - to kupujący może mieć problem.
@Smuti spytaj się sprzedawcy czy ma protokół szkody/ubytku, bo przecież przy odbiorze pustej koperty czuć różnicę że nie ma towaru 😄 jak nie będzie w stanie udowodnić i odebrał paczkę bez uwag, ma pozamiatane a Tobie należy się zwrot kasy do 14 dni od odstąpienia 🙂