anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Kto ponosi odpowiedzialność za zagubiony zwrot InPost?

Idź do rozwiązania
RAFALqTito
#7 Wielbiciel#

Dzień dobry. Dokonałem zwrotu zakupionego towaru poprzez allegro darmowy zwrot.  Jednak kurier pomylił najprawdopodobniej etykiety i paczka nie dotarła do sprzedawcy tylko do kogoś innego. Co mam teraz zrobić?

oznacz moderatorów
128 ODPOWIEDZI 128
xyz96
#21 Demiurg#

@_Likos_ Tak, tak. Ty już kiedyś chciałeś nie oddawać kosztu wysyłki po odstąpieniu, bo masz Smart, nawet wtedy, gdy klient zapłacił za dostawę, bo nie opłacił Smart, co nie jest obowiązkowe.  To dopiero była kompromitacja. Że Ty jako sprzedawca masz czas na takie jałowe dyskusje na forum. 

oznacz moderatorów
_Likos_
#17 Koryfeusz#

@xyz96  wiem że Ci tutaj przeszkadzam. Lecz prosze nie przejmuj sie moim czasem. Ja go sobie doskonale potrafie zorganizowac. 

A propos jesli prawda byłoby to co napisała @ko_alka i że to sprzedający oferuje darmową wysyłke SMART wówczas moje rozważania na temat czy SMART jest najtańszą dostepną opcją wysyłki okazałyby sie zgodne z prawem. Wiec wywołujac tamten wątek pokazujesz że zgodnie ze stanowiskiem allegro to nie sprzedający oferuje darmową wysyłke i darmowy zwrot lecz robi to allegro w dodatkowej usłudze.

Wiec za zaginiecie przesyłki zwrotnej smart odpowiada nie sprzedający lecz allegro. Wszystko zgodnie z tym co napisałem wyżej. Natomiast dziekuje za przypomnienie tamtego wątku który akurat tutaj może sie przydac. 🙂

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@_Likos_ Nie dziękuj. Jakoś nie podziękowałeś za przypomnienie naruszania prawa konsumenckiego we wszystkich Twoich ofertach. Za przesyłkę zwrotną Smart odpowiada sprzedawca, tak jak za przesyłkę do kupującego. Są na to przepisy. Kupujący nie zawiera umowy z przewoźnikiem w żadną stronę. Jełsi kupujący zapłacił za przesyłkę, nie możesz oddać zero zł, bo on nie musi kupować Smart i Smart nie jest zwykłym sposobem dostarczenia rzeczy. Jełsi tego nie rozumiesz, to dalej będziesz bił pianę, jak zwykle. 

oznacz moderatorów
_Likos_
#17 Koryfeusz#

@xyz96 " Są na to przepisy."

ale ja sie stosuje do innej Twojej porady: „ Nie zwracaj większej uwagi na to, czy masz prawo, czy nie masz. „

Wiec nie mów mi na co  sa przepisy 🙂

Jeśli bede potrzebował zapytam 🙂

 

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@A3dam Kolejna bzdura, utrudnianie, komplikowanie i toczenie piany. Rzecz po wydaniu jest kupującego i kupujący za nią odpowiada, ale po odstąpieniu od umowy już nie jest kupującego, tylko sprzedającego. Ponadto po odesłaniu rzeczy Smartem, czyli po nadaniu przesyłki to na sprzedającego przechodzi odpowiedzialność za przesyłkę zwrotną, którą sam udostępnił, czyli tak, jakby sam ją odebrał. Zgodnie z art. 32 Ustawy jeśli przesyłka zaginie, wystarczy pokazać dowód odesłania rzeczy i już wtedy sprzedawca musi oddać pieniądze. 

oznacz moderatorów
_Likos_
#17 Koryfeusz#

@xyz96   "Zgodnie z art. 32 Ustawy jeśli przesyłka zaginie, wystarczy pokazać dowód odesłania rzeczy" natomiast co jest a co nie jest dowodem odesłania rzeczy na szczescie nie orzeka @xyz96  🙂

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@_Likos_ Znowu szukasz dziury w całym, ja o tym nie orzekam, co jest dowodem, ja się powołuję na Ustawę. To ktoś inny w tym wątku pisał, co NIE jest dowodem odesłania, czyli starał się orzekać. Ciekawe, że to orzekanie Ci nie przeszkadzało. 

oznacz moderatorów
m.milek
#10 Popularyzator#

Moderatorów zachęcam do lektury i nauki 🤣

https://allegro.pl/pomoc/dla-sprzedajacych/informacje-dla-sprzedajacych/allegro-smart-reklamacje-prz...

Allegro Smart! – reklamacje przesyłek InPost

"Zgodnie z przepisami prawa, reklamację może złożyć nadawca przesyłki. Nadawcą przesyłek Allegro Smart! jest Allegro..."

Kwestia wspomnianego dalej pełnomocnictwa to już odrębny temat.

Pozdrawiam

oznacz moderatorów
ko_alka
Moderator
Moderator

@m.milek Reklamację może złożyć zarówno sprzedający, jak i Allegro. Ze swojej strony zaproponowaliśmy sprzedającemu złożenie reklamacji w jego imieniu w tej sprawie. 

Ola
Moderator
oznacz moderatorów
aragil
#15 Entuzjasta#

@ko_alka Czyli za zaginiecie przesyłki zwrotnej smart tak naprawdę odpowiada nadawca, czyli  serwis allegro?

oznacz moderatorów
ko_alka
Moderator
Moderator

Trwa niepotrzebna dyskusja. Kupujący otrzymał już odpowiedź. Zamykam ten wątek.

Ola
Moderator
oznacz moderatorów
MrMarco
#12 Orędownik#

Dzisiaj na tym forum poruszona została bardzo ważna kwestia, która jak żywo mnie interesuje. Chodzi o ten temat: https://spolecznosc.allegro.pl/t5/smart-dla-kupuj%C4%85cych/kto-ponosi-odpowiedzialno%C5%9B%C4%87-za...

Interesujący jest zwłaszcza przedostatni wpis @aragil który zainspirowany wspomnianym wcześniej  przez @m.milek punktem zawartym w pomocy Allegro, zapytał czy w jego świetle za zaginięcie przesyłki zwrotnej SMART odpowiada Allegro.

Punkt ten brzmi tak:

https://allegro.pl/pomoc/dla-sprzedajacych/informacje-dla-sprzedajacych/allegro-smart-reklamacje-prz...

Allegro Smart! – reklamacje przesyłek InPost

"Zgodnie z przepisami prawa, reklamację może złożyć nadawca przesyłki. Nadawcą przesyłek Allegro Smart! jest Allegro..."

Pytanie kolegi @aragil zaś:

"Czyli za zaginiecie przesyłki zwrotnej smart tak naprawdę odpowiada nadawca, czyli serwis allegro?"

Po tym poście nastąpiło natychmiastowe zamknięcie tematu przez @ko_alka bo niby niepotrzebna dyskusja.

Ponawiam zatem pytanie w nowym wątku, ponieważ jestem bardzo zainteresowany tą kwestią. Mam nadzieję, że post nie zniknie, ani nie zostanie zablokowany (ani też moje konto na Allegro nie zostanie nagle zablokowane 😁)

Pozdrawiam

oznacz moderatorów
kolekcjoner608
#17 Koryfeusz#

Ciekawy temat ,chętnie sam bym posłuchał co ma do powiedzenia w tym temacie ktoś z przedstawicieli allegro .

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

Za zaginięcie przesyłki zwrotnej względem sprzedającego odpowiada przewoźnik, czyli InPost. Zgodnie z prawem, za przesyłkę przed konsumentem odpowiada sprzedawca, a nie nadawca. Przy zwrocie udostępnionym przez sprzedawcę w ramach Smart, reklamację w InPost powinien złożyć sprzedawca lub nadawca. Kupującego to nie interesuje, on ma otrzymać zwrot wpłaty po przesłaniu dowodu odesłania rzeczy. 

oznacz moderatorów
MrMarco
#12 Orędownik#

Nie podważam, że klientowi trzeba zwrócić środki najpóźniej w 14 dni po dostarczeniu przez niego dowodu odesłania rzeczy, lud dostarczenia zgodnie z przepisami.

Zastanawiam się tylko co w przypadku jeśli przesyłka zwrotna SMART zaginie, lub adres jej doręczenia jest inny niż powinien być. Niezależnie przecież od konieczności zwrotu środków klientowi, sprzedawca ma roszczenie dotyczące niedostarczonej rzeczy (po odstąpieniu do umowy).

Do kogo w takim razie kierować takie roszczenie skoro to Allegro jest nadawcą rękami kupującego? Zgodnie z KC jeśli odpowiedzialność jest podzielona to wierzyciel może wybrać do kogo skieruje roszczenie, natomiast strona, do której roszczenie jest kierowane może mieć z kolei roszczenie do strony współodpowiedzialnej.

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

To proste jak drut. Do przewoźnika, pobierając uprzednio upoważnienie od Allegro. 

oznacz moderatorów
MrMarco
#12 Orędownik#

Niezupełnie proste. Zgodnie z KC mogę sobie wybrać do kogo będę rościł. A powszechnie wiadomo, że np firmy kurierskie odrzucają reklamacje bardzo chętnie. Poza tym dlaczego mam się trudzić i grzebać w pełnomocnitwach, skoro nie jestem stroną umowy przewozu?

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@MrMarco No więc składaj reklamację do Allegro i napisz tu potem, co Ci odpowiedziano 🙂 

oznacz moderatorów
MrMarco
#12 Orędownik#

@xyz96  no właśnie już składałem do przewoźnika i źle na tym wyszedłem. Następnym razem na pewno spróbuję w Allegro 🙂

oznacz moderatorów
maxr01
#16 Inspirator#

"Zgodnie z przepisami prawa, reklamację może złożyć nadawca przesyłki. Nadawcą przesyłek Allegro Smart! jest Allegro, dlatego abyś mógł prowadzić swoją sprawę z InPost, udzielimy Ci pełnomocnictwa do złożenia reklamacji."

Myślę, że Allegro powinno poprawić ten punkt regulaminu. Są to przecież "wykluczające się zapisy".

Najpierw Allegro pisze, że "Zgodnie z przepisami prawa, reklamację może złożyć nadawca przesyłki. Nadawcą przesyłek Allegro Smart! jest Allegro..." - czyli jasna sprawa , wiadomo kto składa reklamację.

Dalsza część zapisu "...dlatego abyś mógł prowadzić swoją sprawę z InPost, udzielimy Ci pełnomocnictwa do złożenia reklamacji." - chyba coś jest nie tak? Przecież w pierwszej części Allegro wyraźnie napisało kto może składać reklamację i ko jest nadawcą przesyłki. I taki zapis wręcz zmusza  sprzedawcę do skorzystania z 1-szej opcji - zgodnej z prawem. Na jakiej podstawie Allegro sądzi, że sprzedawca będzie chciał skorzystać z tego pełnomocnictwa, skoro nie jest mu ono do niczego potrzebne? - Przecież nadawcą przesyłki jest Allegro i to Allegro ma składać reklamację.

To chyba wymaga dokładnego wyjaśnienia.

Natomiast odnośnie zwrotu - nie wiem jak kupujący potrafiłby przedstawić dowód wysyłki. Ma chyba tylko kod zwrotu - takie ma możliwości, oczywiście może skorzystać z innych form przesyłek zwrotnych. Nie ma też możliwości przy takim zwrocie wysłania przesyłki komuś innemu - po co piszecie te bzdury. A sprzedawca ma wgląd w zakładkę "zwroty" - tam jest nr przesyłki.

Sprawa nie jest skomplikowana - do załatwienia.

Natomiast największy problem - to "regulamin Allegro". Z nim jest taki sam problem jak np. z polskim prawem podatkowym. Ktoś to powinien to po prosu "skasować" i napisać "od nowa". Jasno, przejrzyście, uczciwie, bez "dwuznaczności" i różnych interpretacji (tak jak tego wymaga się od sprzedających  opisach aukcji i w zasadach handlu). Czy "ktoś" temu podoła?

"Konia z rzędem" temu, kto przed zaakceptowaniem regulaminu Allegro przeczytał go i wszystko rozumiał. To jest niemożliwe.

 

 

 

 

 

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów