Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry. Dokonałem zwrotu zakupionego towaru poprzez allegro darmowy zwrot. Jednak kurier pomylił najprawdopodobniej etykiety i paczka nie dotarła do sprzedawcy tylko do kogoś innego. Co mam teraz zrobić?
@A3damtak, ale zastanawiam się czy SMART to nie jest ten przypadek:
"Za wydanie rzeczy uważa się jej powierzenie przez sprzedawcę przewoźnikowi, jeżeli sprzedawca nie miał wpływu na wybór przewoźnika przez kupującego."
Dlatego, że to nie sprzedawca decyduje o tym czy udostępni SMARTA a Allegro na podstawie kryteriów, które ustala jednostronnie. Natomiast korzystanie ze SMARTA jest decyzją kupującego
@MrMarco
Dlatego, że to nie sprzedawca decyduje o tym czy udostępni SMARTA a Allegro na podstawie kryteriów, które ustala jednostronnie. Natomiast korzystanie ze SMARTA jest decyzją kupującego
Nie.
Przesyłka SMART jest tylko szczególnym przypadkiem jakiejś formy dostawy (może być jedną z wielu oferowanych przez Sprzedawcę) np. Allegro Paczkomaty InPost.
Czy przesyłka jest SMART czy nie - wpływa tak naprawdę wyłącznie na to kto, komu i ile za nią płaci i nie ma żadnego (podkreślam: żadnego) wpływu na zobowiązania stron wynikające z zawartej umowy kupna/sprzedaży.
Z punktu widzenia obowiązującego prawa: nie ma żadnej różnicy dla Sprzedawcy lub Kupującego (poza ew. udziałem Allegro w kosztach ponoszonych przez Sprzedawcę czy Kupującego) czy przesyłka np. Allegro Paczkomaty InPost jest "SMART" czy nie.
@A3damale sprzedawca nie może jej zaoferować kupującemu, Allegro oznacza tak oferty sprzedającego "w nagrodę" dla niego za spełnienie kryteriów jakości
Myślę, że tak jak mówisz byłoby w sytuacji jeśli sprzedawca mógłby włączyć smart aktem woli
@MrMarco
Załóżmy, że Sprzedawca oferuje np. taką formę dostawy: Allegro Paczkomaty InPost i ustala za nią jakąś cenę.
Nie ma (poza wysokością poniesionych kosztów przez Sprzedawcę i Kupującego kosztów tej formy dostawy, wyróżnieniem oferty Sprzedającego, etc.) różnicy czy ta forma dostawy jest oznaczona dodatkowo SMART, czy nie jest.
Sprzedawca ją (Allegro Paczkomaty InPost) oferuje (być może jako jedną z wielu - do wyboru przez Kupującego), więc chwila przejścia ciężaru odpowiedzialności za ww. ryzyka jest określona w ww. przepisie (w zależności od tego czy jest to sprzedaż konsumencka czy nie: jest to moment wydania rzeczy Kupującego, albo moment wydania rzeczy przewoźnikowi).
@A3damsprzedawca nie ustala ceny za dostawy z dopiskiem Allegro. Może je udostępnić to prawda i to pewnie wyczerpuje warunki, które miał na myśli ustawodawca, więc na 99% 😁 masz tutaj rację.
Pozostaje jeszcze kwestia roszczenia za zgubioną przesyłkę, jakie ma sprzedawca. I dlaczego Allegro twierdzi, że powinien je kierować do przewoźnika, skoro regulaminem bierze na siebie odpowiedzialność.
Z mocy prawa to Allegro jest też nadawcą, stroną umowy na przewóz, więc moim zdaniem to serwis powinien rozpatrywać reklamacje od sprzedawców.
@A3damwypowiesz się? bo celnie argumentujesz
@MrMarco
sprzedawca nie ustala ceny za dostawy z dopiskiem Allegro
Wg mojej wiedzy Sprzedawca może ustalić dowolną cenę za dowolną oferowaną przez siebie formę dostawy (np. 0zł. 0.01zł., 1zł. etc.) z tym wyjątkiem, że Allegro zastrzegło sobie prawo do do ustalenia cen maksymalnych na "Ich" formy dostawy (tych zaczynających się od "Allegro ..."), Ale to nie jest tematem tego wątku (i jak wcześniej wspomniałem: nie ma żadnego znaczenia dla analizowanego tu problemu)
Pozostaje jeszcze kwestia roszczenia za zgubioną przesyłkę, jakie ma sprzedawca
Jeżeli przesyłka ze zwrotem (bo o takim przypadku jest główny wątek) nadanym przez Kupującego do Sprzedawcy - zaginie, to Sprzedawca ma roszczenia względem Kupującego, który nie odesłał (dowód nadania<>dowód odesłania) mu rzeczy zwracanej z obowiązku będącego konsekwencją odstąpienia od Umowy.
Przypomnę że z chwilą skutecznego złożenia przez kupującego oświadczenia o odstąpieniu od Umowy (dla wielu przypadków: z chwilą wypełnienia formularza zwrotu Allegro) - własność rzeczy powróciła do Sprzedawcy.
Roszczenia te są jednak zaspokojone przez przyjętą wcześniej przez Sprzedawcę zapłatę za sprzedany towar (utratę przesyłki utożsamia się z ubytkiem 100%).
Zanim przejdziemy do tematu reklamacji - dajmy szanse Pani Aleksandrze wycofać się z niektórych stawianych przez Nią tez.
Niby tak, ale kupujący żąda od sprzedawcy zwrotu za przedmiot, a Allegro mu przyklaskuje. Nie da się też usunąć subiektywnego komentarza, który powoduje realne straty
@MrMarco
kupujący żąda od sprzedawcy zwrotu za przedmiot
Jak ma podstawy prawne - to słusznie.
Jak nie ma podstaw prawnych - to powinien żądania wycofać.
Nie da się też usunąć subiektywnego komentarza
Subiektywne oceny (komentarze) to nie jest temat tego wątku. W opinii Allegro można ocenić transakcję (pozytywnie lub negatywnie), która została uznana prawnie za niebyłą, w opinii Allegro można ocenić pozytywnie transakcję w której Sprzedawca nie wywiązał się z (prawnie wiążącej) umowy i nie dostarczył przedmiotu ale oddał kasę, w opinii Allegro można ocenić negatywnie transakcję tylko dlatego że w domu Kupującego na obiad "zupa była za słona", etc.
To jest zbyt szeroki wątek, żeby go tu wplatać (jeżeli chcesz się jeszcze w tym wątku czegokolwiek merytorycznego dowiedzieć od Allegro).
temat stary jak smart - pisałem o tym na początku 2020 roku jak powstało to forum
@ko_alka ale się ślizgasz swoimi wypowiedziami unikając odpowiedzi jaka jest odpowiedzialność allegro za smarta
organizatorem wysyłek allegro jest allegro - nawet uokik to rozumie
gdyby smart był tylko rabatem - w stylu allegro opłaci ci wysyłkę - to argumentacja @xyz96
by przeszła
ale tak nie jest
wg allegro smart to
Allegro Smart! to usługa, w której otrzymujesz:
i to kupujący kupuje za te 39/49zł na rok
a jak to nie działa to reklamacje gdzie składa?
tylko do allegro
twierdzenie, że za usługę wykupioną u allegro odpowiada ktoś inny - jest bzdurą
i niezgodne z przepisami bo nie wolno przerzucać zakresu odpowiedzialności na firmy trzecie
to jest działanie na szkodę konsumentów
@xyz96 zgodnie z Twoją logiką można twierdzić, że jeżeli allegro zgubi wpłatę kupującego to też za nią odpowiada sprzedawca bo nie musiał oferować swoich towarów na allegro
Jako osoba posiadająca wykupioną usługę smart reklamacje na wykonanie usługi zwrotu reklamowałbym bezpośrednio w allegro
a tu inny fragment jak allegro definiuje swoją usługę
sprzedawca odpowiada tylko za wysyłkę towaru
Usługa Allegro Smart!” lub „Usługa” – płatna usługa skierowana do Kupujących obejmująca możliwość skorzystania, bez konieczności ponoszenia wskazanej przez Sprzedającego opłaty, z określonych zgodnie z Regulaminem metod dostawy Towarów nabytych w Serwisie i ich zwrotów.
a teraz parę cytatów z regulaminu smarta
W ramach Usługi, Allegro zapewnia Nabywcom dostawę Towarów przez Dostawców w ramach następujących metod dostawy: przesyłek kurierskich, automatów paczkowych oraz punktów odbioru, w łącznej liczbie nie mniejszej niż 5 (pięć) tysięcy. Allegro może na wybrany przez siebie okres poszerzyć listę metod dostaw objętych Usługą. Aktualna lista metod dostawy wraz z podaniem kwoty maksymalnego finansowanego w ramach Usługi kosztu jednorazowej dostawy dostępna jest w Serwisie
Usługa nie obejmuje realizacji dostaw Towarów. Usługi dostaw Towarów świadczone są przez Dostawców,
@xyz96 dla Ciebie specjalnie fragment na czerwono